Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Giro 2023

Gepost door De zwarte trui 
De zwarte trui 17 oktober 2022 20:16
Zojuist gepresenteerd. Zie Sporza:

70km tijdrijden en 3 beestige bergritten, "Deze Giro is een droom voor Remco"

Drie tijdritten, waarvan één klimtijdrit, en 7 aankomsten bergop, waaronder drie hele mooie maar zware bergetappes: naar Crans-Montana, Monte Bondone en Tre Cime di Lavaredo. Een rittenschema dat vuurwerk belooft volgend jaar in de Giro. Of het een Giro met of zonder Remco Evenepoel wordt, dat is nog niet helemaal duidelijk. Organisator RCS heeft in elk geval wel een ideaal parcours samengesteld voor de wereldkampioen. Dat weet ook Renaat Schotte.

"70 tijdritkilometers, dat is een droom voor Evenepoel. Als je weet dat hij in de tijdrit over 30 kilometer in de Vuelta Roglic bijna een minuut aansmeerde, dan weet je dat dit een droomparcours is voor hem."

De zware slotweek kan wel verraderlijk zijn. "Etappes boven de 5000 hoogtemeters met aankomsten zoals de Tre Cime di Lavarado, dat spreekt tot de verbeelding. Maar die opeenvolging van monsteretappes, dat is toch weer iets nieuw voor Evenepoel."

"Maar het mag duidelijk wezen dat de Giro graag wil uitpakken met Evenepoel, de golden boy van het huidige wielrennen en de wereldkampioen. Misschien zien ze in Italië hem zelf als een soort erfgenaam van Fausto Coppi", aldus Schotte.

6 Mei Openingstijdrit: 18.4 km
Eind van de eerste week tijdrit: 33.6 km
Rit 13: Crans Montana 208 km
Rit 16: Monte Bondone 198 km
Rit 19: Tre Cime di Lavaredo 182 km
Rit 20 klimtijdrit: 18.6 km

Rit 13:


Rit 15, mini Lombardije:


Rit 16:


Rit 18:


Rit 19:


Rit 20:




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2022 20:40 door De zwarte trui.
Nelis! 17 oktober 2022 20:51
Klinkt als een mooi parcours. Altijd iets om naar uit te kijken, de Giro. Ik had het wel fijn gevonden als Schotte iets minder met de hand in de broek had gezeten. Evenepoel heeft een fantastisch seizoen gereden en is een absolute toprenner, maar laten we niet doen alsof hij al de beste ronderenner is.
Cecchini 17 oktober 2022 21:24
Tom is iets te vroeg gestopt.
De zwarte trui 17 oktober 2022 21:42
Cipo op tijd. Met dergelijke parcoursen was ie nooit aan de 42 ritten gekomen. In de bak waarschijnlijk sowieso.
lodjan 17 oktober 2022 21:45
Oud-toprenner Cipollini veroordeeld tot drie jaar cel wegens mishandelen ex-vrouw - [nos.nl]
Horsie is back 17 oktober 2022 21:47
Voor de rest kunnen we terecht bij de onvermijdelijke Fin.
Overigens rit 20: Da's toch Monte de Saint-Quentin-EN-Yveslines. cool smiley
El Chaba 17 oktober 2022 22:30
Goed om te lezen. Vrouwen mishandelen verdient sowieso een flinke straf en gelukkig was er geen sprake van klassenjustitie.
En dat het nu die vreselijke patser Cipollini betreft, maakt het een extra mooi bericht. thumbs up
Wind mee 17 oktober 2022 23:00
Dat er een mishandeling heeft plaatsgevonden waarvoor de dader (patser of geen patser, bekend of onbekend) een straf krijgt vind ik nooit en te nimmer "goed om te lezen". Ik had veel liever gehad dat er niemand mishandeld was en het dus helemaal niet nodig zou zijn iemand te veroordelen. Het "juichen" om straffen heeft iets middeleeuws. En het graag zien "vallen" van beroemdheden vanwege dit soort narigheid is ook behoorlijk primitief.

Dat wilde ik even, off topic, kwijt.
Frederik D. 17 oktober 2022 23:22
Eigenlijk ben ik het wel met je eens.
Horsie is back 17 oktober 2022 23:41
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cipo op tijd. Met dergelijke parcoursen was ie nooit aan de 42 ritten gekomen. In de bak waarschijnlijk sowieso.

Zonder context kwam bovenstaande zin mij toch wat vreemd over. Nu niet meer. smiling smiley
El Chaba 18 oktober 2022 02:34
Wernicke-Korsakov is a bitch, niet waar? Neem er nog eentje jongen, is goed voor je gezondheid! smileys with beer
Dat wilde ik even, off topic, kwijt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2022 03:15 door El Chaba.
Meneer 60% 18 oktober 2022 08:19
Renaat Schotte valt hier wel door de mand. Ik dacht dat hij altijd een van de meest nuchtere van het Sporza-cluppie was. Alsof ze in een maand tijd, sinds de Vuelta-zege van Remco, het parcours hebben omgegooid, speciaal voor hem.

Misschien, ik roep maar wat geks, willen ze Ganna graag zien starten en etappes zien winnen.

Nog aannemelijker: dit heeft de organisatie volledig met Arensman in het vizier gedaan. De echte golden boy van het huidige wielrennen.
Sub Culture 18 oktober 2022 08:37
Prikkers vinden het raar dat een Belgische journalist het parcours beoordeeld op basis van een Belgische kanshebber.

Ik weet wel zeker dat er ergens in het Brugsche Ommeland iemand een zeer woelige nachtrust heeft gehad.
Clavan 18 oktober 2022 09:09



Johnny Hoogerland
@zeeuwseleeuw
Stage 20 of 2023 Giro d'Italia finishes only 50 km of our house on the brutal Monte Lussari. We will organise a special cycling arrangement for 15-20 people around this stage.
More info to come
When allready interested you can contact us on:
Boeking@pensionhoogerland.com




The highest climb in the 2023 Giro d'Italia will be Italian side of Colle del Gran San Bernardo (Col du Grand St Bernard). Note: The Giro is in May. These photos were taken on June 6th a few years ago:
Clavan 18 oktober 2022 10:03
DeFin 18 oktober 2022 10:12
Het is niet raar dat hij het parcours met veel tijdritten ziet en denkt dat het geschikt is voor Evenepoel, maar deze quote?

"Maar het mag duidelijk wezen dat de Giro graag wil uitpakken met Evenepoel, de golden boy van het huidige wielrennen en de wereldkampioen. Misschien zien ze in Italië hem zelf als een soort erfgenaam van Fausto Coppi", aldus Schotte.

Dit is toch bizar.
Dat parcours is heus niet omgegooid en erfgenaam van Coppi? Hoe verzin je het dat Italianen dat denken. Wat is de overeenkomst, waarom zouden Italianen dat denken over een Belg die de Ronde van Spanje won.
Zeg dan Merckx als nieuwe Belgische grootheid, maar Coppi?
Eindhovuh 18 oktober 2022 10:42
Ach in ieder land hebben ze de neiging te centreren op hun eigen toppers.

Ben benieuwd naar Evenepoel in deze Giro. Serieus zwaar klimmen, dagen op rij. In de Vuelta had hij toch wat kwetsbare momenten, al is hij weer een jaar ouder en sterker. Als die zware klimmen ook echt doorgaan qua sneeuw dan.

Zijn er meer toppers die naar de Giro gaan?
Clavan 18 oktober 2022 11:17
Ik meen gelezen te hebben dat Geraint Thomas de Giro d'Italië gaat rijden i.p.v. de Tour de France. Alhoewel we hem niet als favoriet mogen beschouwen in zijn afscheidsjaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2022 11:18 door Clavan.
GillesEmanuel 18 oktober 2022 11:19
Hoe staat het met Bernal? Is die weer ready voor koers of gaat dat nooit meer gebeuren?
Horsie is back 18 oktober 2022 11:50
GillesEmanuel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe staat het met Bernal? Is die weer ready voor koers of gaat dat nooit meer gebeuren?

They never come back is een gevleugelde uitdrukking uit de bokssport. Of dat ook voor wielrenners geldt?

Egan Bernal heeft er inmiddels al 12 wedstrijddagen opzitten. Hij zal het wellicht beter doen dan Chris Froome.
Eindhovuh 18 oktober 2022 12:07
In de Coppa Sabatini was hij al best wel weer redelijk bezig. Nog geen topniveau natuurlijk.
GillesEmanuel 18 oktober 2022 12:17
Nee dat zag ik idd. Maar is er bekend wat de verwachting is? Neem aan dat Egan niet gaat tekenen voor wat mee kabbelen maar voor de prijzen wilt rijden. Zou een mooie zijn voor deze Giro was mijn gedachte.
Luijt 18 oktober 2022 12:30
Ik vond Cipollini een fantastische coureur/showman/charmeur/tricheur.
Luijt 18 oktober 2022 12:32
Mooi parcours met mooie bergen voor de mooiste ronde van het jaar.
Cecchini 18 oktober 2022 12:40
Mannen mishandelen verdient evenzo een straf.
Cyclad58 18 oktober 2022 13:27
Mooie Giro voor Arensman smileys with beer
Aspin 18 oktober 2022 17:31
Monte Lussari het Italiaanse antwoord op de Planche des Belles Filles? Je moet er nog maar zin in hebben in zo'n klimtijdrit als slot met een helling van 7,3 km a 12,1 procent waarvan de eerste 5 km ruim 15 procent gemiddeld.
Remko 19 oktober 2022 08:02
De zwarte trui 19 oktober 2022 09:43
Dat van die onrustige nacht kan ik mij helemaal voorstellen. Niet door het commentaar alhier, maar voor Giro adept Renaat is er natuurlijk geen 'geiler' beeld dan Remco in het roze. Dus ja Renaat zal lekker gedroomd hebben van dat roze mannetje. En wie weet beleeft hij bij eindwinst zijn Wuyts-Boonen moment en mag hij Remco interviewen en dan zelf voelen waar uit die malse dijen van Remco de Giro overwinning is gekomen.

Eindhovuh 19 oktober 2022 11:36
Ik was bang dat Arensman bij Ineos1 vd vele klassementsmannen zou worden en dus het risico op knechten zou lopen.
Maar als ik alles op een rij zet valt dat erg mee.
Carapaz en Yates gaan weg. Thomas wordt er niet jonger op. Bernal onzeker gezien zijn blessures.
Dan concurreer je dus met Martinez, Pidcock, Hart en Thomas om het kopmanschap in een grote ronde. Het lijkt mij dat er dan op zijn minst een schaduwkopmanschap wel in zit in een Giro of Vuelta?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2022 11:36 door Eindhovuh.
Cecchini 19 oktober 2022 11:41
Carlos Rodriquez reed toch ook een aardige Vuelta. Wie weet komt Sivakov ook een keer tot volledige wasdom
Eindhovuh 19 oktober 2022 13:04
Rodriquez is inderdaad waar, was ik vergeten. Maar die is niet duidelijk beter dan Arensman.
Sivakov geloof ik niet(meer) in als klassementsman.
Ineos mist een beetje de echter wereldtopper.
Cecchini 19 oktober 2022 13:24
Nou als je de resultaten van Rodriquez over een heel jaar bekijkt zijn die toch wel duidelijk beter en stabieler dan Arensman, en hij is ook nog eens een jaar jonger. Maar goed Rodriquez kan volgend jaar voor de Vuelta gaan, en Arensman ergens anders. Dat hoeft elkaar niet te bijten
Eindhovuh 19 oktober 2022 15:33
Rodriquez is inderdaad nog een jaar jonger, maar scoort op PCS net iets minder (25 om 27 in de jaarranking)

Ik zie qua klassementen iig niet waar Rodriquez dan zo veel beter heeft gepresteerd dan Arensman, qua eendagswedstrijden wel.

Rodriquez: 7de in de Vuelta, 4de in Burgos, 2de in Occitanie, 4de Ruta del Sol, 3de in Valencia.
Arensman: 6de in de Vuelta, 2de in Polen, 3de in de Tour des Alps en 6de in de Tirreno. Lijkt me toch ook een vrij goed en constant rijtje?

Dus het zal vooral op de doorontwikkeling komend jaar aankomen.
GillesEmanuel 19 oktober 2022 15:49
Precies dit. Ging even kijken in de uitslagen. Rodriguez heeft beter gereden dan ik onthouden had maar om nou te zeggen "beduidend" beter? Plus Thymen heeft een wapen, zijn tijdrit, wat in deze Giro wel eens van pas kan komen.
El Chaba 19 oktober 2022 16:51
Ehm, Carlos Rodriguez is ook een meer dan goede tijdrijder. In de afgelopen Vuelta eindigde hij in de tijdrit van 31 km als vierde net ver achter de erkende toptijdrijders Evenepoel, Roglic en Cavagna. Arensman eindigde als als 32-ste en het verschil tussen beiden was anderhalve minuut.
Cyclad58 19 oktober 2022 19:09
Natuurlijk was die tijdrit door zijn hitteslag niet representatief voor de kwaliteit van Arensman in die discipline.
El Chaba 19 oktober 2022 19:28
Dat bedoel ik daarmee ook niet zozeer te zeggen, maar wel dat Rodriguez (voorlopig) heeft laten zien minstens zo goed te kunnen tijdrijden.
Eindhovuh 20 oktober 2022 09:41
Prima tijdrijder idd, maar de oorspronkelijke "discussie" was of er bij Ineos veel mensen over zijn die zeker hoger in de pikorde staan qua klassementsambities.
Horsie is back 20 oktober 2022 11:00
De Fin openbaart, dat Remco Evenepoel al een beslissing heeft gemaakt, maar dat hij "ons" nog laat wachten tot januari 2023.
GillesEmanuel 20 oktober 2022 11:30
Precies. Ik denk dat Rodrigues en Arensmans elkaar mooi versterken en juist het nieuwe gezicht van INEOS kunnen worden. Van mij hoeft Arensman echt niet ieder jaar voor de tour te gaan. Ik vind het net zo geweldig als hij een Vuelta of Giro klassement najaagt. Dus met 3 rondes is er genoeg keus.
El Chaba 20 oktober 2022 12:31
Ook eens hoor. En Arensman verwacht ik nog flink te kunnen verbeteren dankzij de nog veel professionelere ploeg waar hij nu heen gaat. Maar dat moet hij wel nog eerst bewijzen natuurlijk.
Cyclad58 20 oktober 2022 15:01
Hij heeft al bewezen kort te kunnen eindigen in een grote ronde, een zware bergetappe overtuigend te kunnen winnen en tijdritten winnend te kunnen afronden. Bewijzen hoeft hij van mij niet meer, ik geloof oprecht dat hij ver kan komen. Zou wel fijn zijn als dat in 2023 bevestigd wordt :-)
Luijt 20 oktober 2022 15:18
Ik was en ben zelfs nog steeds bang dat Arensman niet 1 van de klassementsmannen wordt, maar 1 van de helpers van de klassementsmannen.
Een beetje het scenario Poels. Zo lang de worst van het kopmanschap voorhouden, dat ie er op een gegeven moment zelf geen zin meer in heeft en zich schikt in een knechtenrol.
Heb wel de indruk dat Arensman uit ander hout gesneden is dan Poels. (Stabieler, betere tijdrit, meer killersinstinct etc.), dat scheelt.
Luijt 20 oktober 2022 15:24
De ophef over de vraag of Evenepoel wel of geen Giro rijdt. Why? Als ie geen Giro rijdt ie de tour. Geldt ook voor andere kopmannen.
ton duk 20 oktober 2022 15:33
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
>. Zou wel fijn
> zijn als dat in 2023 bevestigd wordt :-)

Waarbij hijzelf constant verklaard ook de komende seizoenen Ineos toch vooral wil leren...
Dat het Prikbord Thijmen tot kopman wil aanwijzen,komt dan wel weer komisch over
Gr
De zwarte trui 20 oktober 2022 16:54
PatLev creëert ruimte om de (tour)ploeg al voor 2023 te kunnen versterken voor Rev. Mikkel Honore mag, ondanks nog 1 jaar contract, naar EF vertrekken. Welke meesterknecht komt er voor terug?
betuweracer 20 oktober 2022 17:24
Je vergeet het wellicht belangrijkste nog: tot twee grote ronden aan toe in een jaar, op zijn leeftijd, alleen maar beter geworden gedurende de ronde.

Lijkt een enorme motor in te liggen.

Er is bij INEOS momenteel geen renner meer over die even kan gaan opeisen dat hij dé kopman is - of het moet een Thomas in de Giro zijn. Dus wat dat betreft is er een iets te lang draadje ontstaan na de terechte constatering van Eindhovuh. Dat Thymen zelf zegt dat hij eerste even in de schoolbanken gaat is ook weer typisch media afgestemd gelul (of niet, maar dan wordt het nooit wat). Hij kan zelfs maar beter wat gaan opeisen voordat al die Angelsaksische klasbakjes zich gaan ontwikkelen. Ethan Hayter kan zomaar een nieuwe Wiggins/Thomas worden, broertje Leo sluit aan. Sheffield reed tussen neus en lippen door gruwelijk sterk in de rondte afgelopen seizoen.
Meneer 60% 20 oktober 2022 18:32
Ik ben niet zo bang voor het keurslijf van Arensman bij Ineos. Als hij goed genoeg is, krijgt hij zijn kansen al heel snel. Daar zijn ze ook niet gek. De tijd is voorbij dat je al jonge renner eerst moet knechten en je op moet knokken in de hiërarchie. Alles is meetbaar. En hij hoeft echt niet als onbetwiste kopman aan de Giro te beginnen om podium te kunnen rijden. Als ie samen met pakweg Thomas, Geoghegan Hart en Martinez aan de start staat, betekent dat echt niet dat hij vanaf dag 1 vol moet knechten.
Wind mee 20 oktober 2022 22:53
Goed voor je dat je het kwijt bent. Ik snap er niet zoveel van en kan er dito mee, maar, nogmaals, fijn dat je je hart even gelucht hebt. Wel jammer dat je nare ziekten moet gebruiken om je punt te maken. Enigszins onnodig lijkt me, verhoogt het niveau ook niet echt.
El Chaba 21 oktober 2022 01:41
Email van Martijn (Massimo) aan mij op dinsdag 13 juli 2021 23:11:
"Veelwerf hulde voor het een keer niet spotten met nare ziektes in je voorspelling"

Maar dat is toeval natuurlijk.. smileys with beer
Slimmerd 22 oktober 2022 09:40
Gebaseerd op niks?
Luijt 22 oktober 2022 11:29
Klopt, het is een indruk. Die van mij zijn meestal gebaseerd op niks.
Vlaflip76 23 oktober 2022 16:56
De nieuwe Merckx èn de nieuwe Coppi, voor je het weet wordt Remco de nieuwe Armstrong.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen