Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jumbo Visma hoeft ook op lange termijn geen Nederlandse kopmannen

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 24 oktober 2022 10:35
Jumbo-Visma heeft zich versterkt met Jorgen Nordhagen. De 17-jarige Noor gaat in 2024 een jaartje voor het opleidingsteam rijden, waarna hij in 2025 door zal stromen naar de hoofdmacht. Nordhagen heeft een contract getekend tot eind 2027.

Nordhagen combineert wielrennen met langlaufen. In 2022, als eerstejaars junior, won hij een etappe in de GP Rüebliland en werd hij Noors kampioen tijdrijden. Daarnaast behaalde hij een tweede plaats in de wegrit van het Europees kampioenschap in Portugal en was hij negende op het WK tijdrijden. In de wegrit in Wollongong reed hij naar een dertiende plaats. Als langlaufer pakte hij een zilveren plak op het nationaal kampioenschap.

Nordhagen is blij met de kans die hij krijgt bij Jumbo-Visma. “Hier krijg ik de tijd en ruimte om te groeien als persoon, en kan ik een prof worden”, zegt hij in een persbericht. “Dit is altijd mijn droom geweest en die droom zal uitkomen binnen enkele jaren. Ik kijk er heel erg naar uit. Omdat ik al besloten heb om naar Jumbo-Visma te gaan na mijn eerste seizoen als junior, kan ik me rustig blijven ontwikkelen en me focussen op mijn sportieve doelen.”

“Ik denk dat het team en ik goed bij elkaar passen. Op basis van mijn eerste indrukken denk ik dat het team en ik dezelfde instelling hebben. Het is ook mooi om mijn landgenoten Tobias Foss, Per Strand Hagenes en Johannes Staune-Mittet tegen te komen. Ik heb van hen positieve dingen gehoord over het team.”

Blijven langlaufen
Nordhagen zal het langlaufen niet naast zich neerleggen nu hij een contract heeft getekend bij Jumbo-Visma. “Ik blijf wielrennen en langlaufen combineren de komende seizoen. Ik wil de combinatie zo lang mogelijk doen. Het is een geweldige oefening die me helpt om mijn hele lichaam te trainen en ontwikkelen.”
Slimmerd 24 oktober 2022 10:45
Kwaliteit boven kwantiteit, altijd prima
Eindhovuh 24 oktober 2022 12:29
Zal ik happen?
Van Baarle is komend seizoen een kopman.
Wanny 24 oktober 2022 12:39
Van Baarle is 3 weken medekopman.
De zwarte trui 24 oktober 2022 14:52
Het langlaufen is het nieuwe crossen. Aangezien die laatste sport steeds incestueuzer wordt, zoekt men voor talent hogere oorden op.

Tja een wereldtopper als Evenepoel vastleggen als prof op 17 jarige leeftijd ok, maar deze lijkt me redelijk doorsnee. Welke Noorse zaakwaarnemer zit hier zijn zakken te vullen en welke JV hotemetoot profiteert lekker mee?
Cyclad58 24 oktober 2022 16:35
Zal ik happen? Olav Kooij zal in 2023 (en daarna) in veel wedstrijden kopman zijn.
Eindhovuh 24 oktober 2022 17:16
Duurt het voorjaar 3 weken?
Dan is Vingegaard ook 3 weken kopman?
Of Roglic?
DeFin 24 oktober 2022 18:31
Wellicht kan Kelderman ook eens een kleinere WT ronde zonder Roglic of Vingegaard voor zijn eigen kans gaan.
Horsie is back 24 oktober 2022 19:59
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het langlaufen is het nieuwe crossen. Aangezien
> die laatste sport steeds incestueuzer wordt, zoekt
> men voor talent hogere oorden op.

Watch your language, Freudy! Het sportklimaat in hogere oorden schijnt warmer te zijn dan in de Lage Landen. Ken jij zijn Vo2 max al? Vast wel top 10?

> Tja een wereldtopper als Evenepoel vastleggen als
> prof op 17 jarige leeftijd ok, maar deze lijkt me
> redelijk doorsnee.

Moet het niet Familie Doorsnee zijn?

> Welke Noorse zaakwaarnemer zit hier zijn zakken te vullen en welke JV hotemetoot profiteert lekker mee?

Jij onthoudt ons de juicy details van dit contract?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/10/2022 22:48 door Horsie is back.
Luijt 25 oktober 2022 09:47
Grappige topictitel Sub, ff kijken wie er hapt.
Luijt 25 oktober 2022 09:49
Kelderman heeft al heel vaak voor zijn eigen kans kunnen gaan.
Wordt rol Gesink.
Horsie is back 25 oktober 2022 14:52
"Nog één keer Tom Dumoulin dan maar, daarna kunnen de gordijntjes toe". orakelt Peter Winnen, who else.

Gelukkig zet deze vrouw de gordijntjes weer wat verder open

Wie IS de vrouw, die niet altijd de wattages haalde, die ze gewend was. Ze schrok ervan.

Hardloper op jacht vangt meer dan de snelwandelaar. Nobody catches Horsie.
Chuck 25 oktober 2022 15:23
Arensman wilde naar Ineos, Kooij hebben ze al. Welke kopmannen voor de toekomst hebben we in Nederland verder nog?
Tinuz 25 oktober 2022 22:35
Ik las gisteren wel bemoedigende berichten van Laurens De Plus. Hij is fan van Arensman en liet doorschemeren graag te willen werken voor hem.
Het kan dus wel. Daar zou met name Plugge eens goed over na moeten gaan denken, al is de kans dat hij daarvoor open staat erg klein.
Chuck 25 oktober 2022 23:34
Plugge heeft Arensman een aanbod gedaan, maar die koos voor Ineos, de ploeg waar hij in zijn jeugd altijd van droomde.
Kun je uitleggen wat Plugge hier verkeerd heeft gedaan?
Tinuz 26 oktober 2022 00:49
Plugge kiest voor buitenlandse kopmannen en laat de Nederlandse identiteit teveel ondersneeuwen. Hij prefereert te nadrukkelijk macht en dominantie boven de eigen natuurlijke oikos, waardoor de cultuur binnen Jumbo is overgeheld naar het perverse.
lodjan 26 oktober 2022 06:40
Omvolking Tinuz?
Clavan 26 oktober 2022 08:39
Toch grappig dat iemand die bang is dat de Nederlandse identiteit verdwijnt het woord 'oikos' gebruikt.
Chuck 26 oktober 2022 09:53
Nogmaals de vraag welke Nederlandse kopmannen jij dan ziet voor de toekomst en wat Plugge verkeerd heeft gedaan met Arensman.
Het is makkelijk om in algemeenheden te vervallen, maar ik vind het interessanter om te lezen wat er dan wel mogelijk is.
Slimmerd 26 oktober 2022 11:54
Maak het Tinuz nou niet te moeilijk
Wanny 26 oktober 2022 15:27
Ik hoop vooral dat Jumbo investeert in jeugdwerving en ontwikkeling. En dat ze kansen bieden aan jongens als Kruijswijk die nooit als heel groot talent werd gezien maar wel bijna de Giro won.
Luijt 26 oktober 2022 16:37
Ja, en hoe vervolgens met de jeugd wordt omgesprongen die men geworven heeft, is ook nog wel een puntje van aandacht.
Horsie is back 28 oktober 2022 22:25
Misschien moeten ze bij Jumbo meer aandacht schenken aan de renner, die op een na laatste finishte in het WK tijdrijden. Daar zit POW muziek in. Seriously?
Frederik D. 28 oktober 2022 23:48
Great Balls of Fire. Meneer deed ook aan gospels. Net als Cash.
Horsie is back 29 oktober 2022 14:09
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Great Balls of Fire. Meneer deed ook aan gospels.
> Net als Cash.

Weet U ook wie er mee opgehouden is?
Sonny Colbrelli viel na een hartstilstand van de fiets, maar hangt nu noodgedwongen de racefiets aan de wilgen, omdat er in Italië niet met een ICD in het profpeloton rondgereden mag worden. Verkassen naar Zwitserland met ICD werd niet mogelijk gemaakt.

Geef mij toch maar Johnny B Goode Chuck Berry.

Meanwhile is Herbert Dijkstra over the moon en het prikbord to the moon with Jonathan King.
Frederik D. 29 oktober 2022 16:33
Het loopt als een eend .... Chuck was me er eendje.

Mooie cover met mooie zang:
[www.youtube.com]

Maar ik hou ook van Jerry Lee Lewis en Carl Perkins en dergelijken, waaronder Ike Turners Rocket 88 . Stukken beter dan die Beatles en andere beatbagger. smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen