Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wielerprikbord.nl - eigenaar gezocht

Gepost door Spaak 
Spaak 31 oktober 2022 11:08
Goedemorgen allemaal,

Ik ben Wielerprikbord.nl gestart in september 2014 als opvolger van het inmiddels ter ziele gegane prikbord op de wielrennen-dochterpagina van Startpagina.nl.
Inmiddels zijn we ruim 8 jaar verder en hebben we met z'n allen zo'n 8.000 topics gemaakt met honderdduizenden reacties. We hebben de eerste Nederlandse grote ronde-winnaar in bijna 40 jaar mogen meemaken en daarnaast de opkomst en ondergang kunnen aanschouwen van talloze grootheden uit de sport. Iets om trots op te zijn!

Bij mij is er op privé-vlak de afgelopen 8 jaar een hoop gebeurd (zowel goed- als kwaadschiks) waardoor ik niet altijd de inzet heb kunnen leveren om het prikbord "naar een hoger plan" te tillen zoals ik dat in eerste instantie voor ogen had. Mede daardoor is er denk ik ook een teruggang te zien in het aantal dagelijkse bezoekers in de afgelopen paar jaar. Desondanks is er nog altijd een grote vaste kern die veel waarde hecht aan de website en hier vrijwel dagelijks komt. Aangezien ik ook de komende jaren niet veel "verbetering" in mijn eigen situatie verwacht (met twee jonge kinderen heb ik mijn handen behoorlijk vol) wil ik de website graag overdragen aan een nieuw "baasje". Dat wil zeggen het volledige beheer van de website en database, de eigendomsrechten van de webhostingaccount en de domeinnaam en de eindverantwoordelijk van het prikbord als geheel (dus ook moderatie e.d.)

Aangezien de meeste bezoekers hier inmiddels vaste gasten zijn die hier al jaren komen wil ik peilen of er binnen onze gebruikersgroep interesse is om deze rol over te pakken. Belangrijk hierbij is dat de eigenaar tenminste over basiskennis beschikt van website-gerelateerde vaardigheden (o.a. handig zijn met PHP, HTML en databases is een belangrijke pre hierin) zodat de continuïteit van de site ook gewaarborgd blijft. Belangrijk om te weten is dat de functie volledig vrijwillig is en dat er ook kosten aan verbonden zijn qua hosting en domeinnaamrechten, deze bedragen zo'n 12 euro per maand.

Ik hoor graag van jullie of jullie beschikbaar zijn of iemand in gedachten hebben die deze rol wil oppakken. Ik wil daar niet direct tijdsdruk op leggen, maar wil wel benadrukken dat het uitblijven van interesse wel zal resulteren in het uiteindelijke sluiten van de website. De deadline daarvoor wil ik vaststellen op 31 december 2023, dus dat geeft hopelijk voldoende tijd voor het vinden van een nieuwe eigenaar. smiling smiley

Groeten,
Niels a.k.a Spaak
Cecchini 31 oktober 2022 12:59
31 december 2023 of 31 december 2022 ? Ik zal gezien mijn beperkte digitale kennis niet de eigenaar willen (kunnen) zijn.
Clavan 31 oktober 2022 13:23
Helaas heb ik helemaal geen kennis wat betreft websites en het beheer hiervan. Maar ik wil wel bijdragen in de kosten bij diegene die dit op zich wil en kan nemen.
lodjan 31 oktober 2022 13:24
2023

Bedankt voor al die jaren Spaak!
Horsie is back 31 oktober 2022 13:36
Dokter of is het dottore Cecchini geeft een realistisch scenario weer, maar dit klinkt ook wel weer als de ijsbeer, die bij de dokter komt en zegt: "Ik kan maar niet slapen met dit mooie weer en ik moet na de winter weer opstaan".

Deadline van 31 december 2023. De eerste gedachte was: en Snelle Harrie in Parijs 2024 dan?
Maar het is genereus van Spaak dat hij wie dan ook zo lang de tijd wil geven.

Eén ding is wel zeker: Stoppen op het hoogtepunt is er niet meer bij.
Frederik D. 31 oktober 2022 13:55
Beste Spaak

Volgens mij is dit forum tamelijk hoogwaardig. Of dat nou aan jou ligt of aan de bezoekers of aan beiden, weet ik niet. Maar je mag best een beetje trots zijn op dit prikbord. En vooral ook een beetje trots op het feit dat jij ooit dit prikbord bent begonnen. Ik ben best blij met het feit dat jij dit prikbord ooit bent begonnen. Alle lof, ere en prijsspraak voor Spaak.

Dat jij nu zoekt naar een nieuwe beheerder, dat is jouw zaak. Daar ga ik niet over. Maar nogmaals, je mag niet denken dat dit prikbord een baggerbordje is.

Je bent een goede liberale moderator. Je gunt mensen hun zegjes. Jouw eventuele opvolger mag wat dat betreft een voorbeeld aan jou nemen.
Frederik D. 31 oktober 2022 13:57
Wow.

Mijns inziens zou jij best een goede moderator kunnen zijn. Liberaal en toch gespitst om naar criminaliteit neigende uitingen te verwijderen.
Clavan 31 oktober 2022 14:50
Een moderator is toch echt wat anders dan een website hosten of beheren. In principe zou ik een beste moderator zijn. Iedereen is kut behalve ik......
ton duk 31 oktober 2022 14:55
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een moderator is toch echt wat anders dan een
> website hosten of beheren. In principe zou ik een
> beste moderator zijn. Iedereen is kut behalve
> ik......


Waarbij uwes nu dus regel 1 vd huisregels overtreedt..
Gr
Luijt 31 oktober 2022 15:27
Spaak, je doet het goed man! Jammer dat je ermee gaat stoppen. Grt Luijt
Frederik D. 31 oktober 2022 15:47
Clavan bezit ironie en vooral zelfironie en mede daarom zou hij een aardige moderator kunnen zijn. Neem niet alles letterlijk. smiling smiley En laat enige speelsheid toe. Ook die van jou. smiling smiley
Robobas 31 oktober 2022 16:07
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beste Spaak
>
> Volgens mij is dit forum tamelijk hoogwaardig. Of
> dat nou aan jou ligt of aan de bezoekers of aan
> beiden, weet ik niet. Maar je mag best een beetje
> trots zijn op dit prikbord. En vooral ook een
> beetje trots op het feit dat jij ooit dit prikbord
> bent begonnen. Ik ben best blij met het feit dat
> jij dit prikbord ooit bent begonnen. Alle lof, ere
> en prijsspraak voor Spaak.
>
> Dat jij nu zoekt naar een nieuwe beheerder, dat is
> jouw zaak. Daar ga ik niet over. Maar nogmaals, je
> mag niet denken dat dit prikbord een baggerbordje
> is.
>
> Je bent een goede liberale moderator. Je gunt
> mensen hun zegjes. Jouw eventuele opvolger mag wat
> dat betreft een voorbeeld aan jou nemen.


Eens met Frederik!
Nelis! 31 oktober 2022 17:24
Wat jammer dat je ermee gaat stoppen Spaak! Nogmaals een keer mijn dank voor alle inzet hiervoor. Het zou leuk zijn als een geschikt iemand dit op zich kan nemen.

De teruggang in bezoekers zal niet aan jou te wijten zijn hoor.
Clavan 31 oktober 2022 17:45
Ik zal Elon even vragen of hij interesse heeft.
El Chaba 31 oktober 2022 18:24
Beste Spaak, echt jammer dat je ermee op moet houden, maar je redenen lijken mij meer dan begrijpelijk.
Sowieso alle lof en dank, dat je dit prikbord al zovele jaren belangeloos in stand hebt gehouden.

Over het willen overnemen, hoef ik niet eens na te denken, aangezien die vraag bij mij sowieso al stokt bij het kunnen. De daarvoor benodigde digitale kennis ontbreekt daarvoor bij mij namelijk niet een beetje maar volledig. winking smiley

Net als Clavan al opmerkte ben ik indien nodig ook bereid om een financieel steentje bij te dragen.
Frederik D. 31 oktober 2022 18:31
Teveel ironie hoeft nou ook weer niet. smiling smiley Hoe dan ook, laten we ons niet uitleveren aan supertechtbedrijven en laten we de menselijke maat in oog houden. Eén van de aardige dingen van wielrennen is dat wielrenners toch mensen zijn met al hun grootsheden en kleine gektes. En dat geldt ook voor vrouwenwielrenners, die ik een groot hart toedraag en die gelukkig ook hier aan bod komen. Je gelooft het niet maar ook vrouwen zijn vaak gewoon mensen, net als mannen, of ze nu uit Luttelgeest komen dan wel uit Afrika. Wel hebben vrouwen het gauwer koud dan mannen. Zegt mijn vrouw: ik heb het koud. Terwijl ik net een jasje heb uitgedaan. Je zou ze. "winking smiley
Frederik D. 31 oktober 2022 18:36
Ontroerend, Chaba. Al zit ik met de Oekraïne in mijn maag, bij een gezonde democratie behoren ook bescheiden pretjes als wielrennen en volwassen fora. Moge mensen alhier ook denken aan de gewone Oekraïners die lijden en moeten vluchten. Soms schaam ik me dat ik hier kom terwijl elders mensen lijden.
Horsie is back 31 oktober 2022 19:59
Mijn kleine teen hoest die 12 euro per maand nog wel op. Het zit hem natuurlijk vooral in de uren, die je (indien capabel en ook geïnteresseerd) vrijwel belangeloos moet besteden aan het in de lucht houden van een goed afgeschermde wielerwebsite (spam zit hier meer in de bijdragen dan daarbuiten, hihi) en daarnaast de nodige aandacht moet besteden aan het ordentelijk laten verlopen van de ok corral. Het modereren zou ook seperaat geregeld kunnen worden, alhoewel meneer Spaak wel een geweldige sheriff is.

Weet van niemand meer dan ik op dit forum aan kennis over hen via hun pennenvruchten kan opdoen.
Maar weet van sommigen wel heel snel met wie ik te doen heb, one way or another. Horsie is vaak al kenbaar aan de vooruitgeworpen schaduw.
De indruk, die ik van dit forum krijg is vooral het aanwezig zijn van fanboys, die bijna stuk voor stuk groot liefhebber zijn van de wielerkoers in heden en verleden.

Het aantal bijdragen van de fanboys is de laatste tijd sterk gedaald. Dit jaar zit dit forum nog maar op de helft van het aantal pagina's gemiddeld per jaar over de gemeten periode sinds 2014. Ook het aantal vaste bezoekers zal ongetwijfeld sterk zijn teruggelopen, maar nog meer, denk ik, het aantal incidentele bezoekers (Come see what's written at the wall). Vaak heb ik gedacht: Zou het me iets doen als het forum overnigth ter ziele zou zijn gegaan? De vraag stellen is hem beantwoorden.

Disclaimer: Zou het dagelijkse kopje koffie glazenwasser wel missen uiteindelijk.
Luijt 31 oktober 2022 21:20
Hoe zou die teruggang komen?
Horsie is back 31 oktober 2022 23:10
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe zou die teruggang komen?

Aan wie stelt U de vraag?
betuweracer 01 november 2022 12:34
Er is ongetwijfeld een substantiëel deel overgelopen naar het inferieure (voor mij in elk geval (qua o.a. overzicht, inhoud, tekstruimte (?), andere opties als links en plaatjes en veel te nazistische moderatoren)) Wielerflits.

Met een man of 20 die hier altijd kwamen (zeg de Prikmavera kern) spelen we een wielerspel met bijbehorende Whatsappgroep - daar is het van februari tot en met oktober vrijwel dagelijks een drukte van belang waardoor het grootste deel hier ook niet meer of zelden komt.

En verder zal er door de (verdere op-) komst van sociale media steeds minder behoefte zijn aan een ouderwets forum. Ook bijv. het beginnen met live updates van PCS zal een rolletje spelen. Makkelijker om daar even te kijken dan of Slimmerd er hier zin in / tijd voor heeft.

Ook is er hier een tijd terug (mede doordat Spaak niet veel kon meekijken en Anony steeds minder) natuurlijk ook een mindere periode geweest - al zijn we daardoor wellicht enkel (hoe jammer ook) Curzio kwijtgeraakt.

Mocht Spaak geen troonopvolger vinden (ik ben alvast uitermate ongeschikt), dan is het wellicht een idee om naar Discord te verhuizen. Zover ik weet gratis en wijst zich vanzelf. Spaak in elk geval alvast bedankt voor alle inzet.
Frederik D. 01 november 2022 12:59
Goed, het is een klein forum. Maar klein kan best fijn zijn. Op een groter forum is er, vermoed ik, vaak sprake van warrig gekrakeel. Hier wordt er wellicht directer op elkaar gereageerd. Helaas kan dat leiden tot domme ruzies. Maar als er wrijvingen zijn, haal je schouders op en gun elkaar ieder zijn mening, ook al is het een mening die je niet onderschrijft.
Horsie is back 01 november 2022 13:33
betuweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er is ongetwijfeld een substantiëel deel
> overgelopen naar het inferieure (voor mij in elk
> geval (qua o.a. overzicht, inhoud, tekstruimte
> (?), andere opties als links en plaatjes en veel
> te nazistische moderatoren)) Wielerflits.

Even gekeken. Inferieur is het juiste woord althans ik ontwaar geen koersbeleving.

> Met een man of 20 die hier altijd kwamen (zeg de
> Prikmavera kern) spelen we een wielerspel met
> bijbehorende Whatsappgroep - daar is het van
> februari tot en met oktober vrijwel dagelijks een
> drukte van belang waardoor het grootste deel hier
> ook niet meer of zelden komt.

Incrowd effect. Ons kent ons, al geldt voor Horsie: Startles your sleeping ears to hear, that somebody thinks, they really found you.

> En verder zal er door de (verdere op-) komst van
> sociale media steeds minder behoefte zijn aan een
> ouderwets forum. Ook bijv. het beginnen met live
> updates van PCS zal een rolletje spelen.
> Makkelijker om daar even te kijken dan of Slimmerd
> er hier zin in / tijd voor heeft.

Zeker waar wat de sociale media betreft, maar het is hier wel een Prikbord Inside. Slimmerd vind ik altijd op zijn best als hij iets meer post dan wat door het luikje kan. Maar qua professionaliteit kan niemand uiteraard op tegen PCS en dat is niemand kwalijk te nemen.

> Ook is er hier een tijd terug (mede doordat Spaak
> niet veel kon meekijken en Anony steeds minder)
> natuurlijk ook een mindere periode geweest - al
> zijn we daardoor wellicht enkel (hoe jammer
> ook) Curzio kwijtgeraakt.

Wij zijn kinderen van onze tijd en door de bank genomen valt zelfs betuweracer (vandaag in elk geval) mee. grinning smiley

> Mocht Spaak geen troonopvolger vinden (ik ben
> alvast uitermate ongeschikt), dan is het wellicht
> een idee om naar Discord te verhuizen. Zover ik
> weet gratis en wijst zich vanzelf. Spaak in elk
> geval alvast bedankt voor alle inzet.

Laten we niet vergeten dat 2023 het voorspel is van het olympisch jaar 2024 met de gebochelde van de Notre Dame in de hoofdrol.
Horsie is back 01 november 2022 23:26
Ooit waren hier ook crossnerds. Nu is veldrijden niet mijn niche, maar ik lees nu alweer (zeker niet de volledige wereldtop aan de start) hoe een twintigjarige Fem ke van Empel met een geweldige motor in haar lijf de Koppenberg op is gereden. FPP had last van een sputterende racefiets. U hoeft niet te raden, wie Oom Antoine weer op zijn twitter heeft geplaatst. Musky wil de twitteraars (geverifieerd) 8 dollar per maand laten betalen. Wat denkt El Chaba hiervan?
ton duk 02 november 2022 09:09
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ooit waren hier ook crossnerds. Nu is veldrijden
> niet mijn niche, maar ik lees nu alweer (zeker
> niet de volledige wereldtop aan de start) hoe een
> twintigjarige Fem ke van Empel met een geweldige
> motor in haar lijf de Koppenberg op is gereden.

Waarna Lars vder Haar misschien wel zijn mooiste overwinning boekte ....Geen priegelrondje dit maar vol tempo Koppenberg naar de ratten
Gr
Andere Peter 02 november 2022 10:06
Je hebt het goed gedaan, Spaak. Dank voor de ruime kans voor oplossingen die je biedt. De ietwat verouderde layout etc vind ik juist prettig. Maar goed, ik kijk ook nog op (de webversie van) Teletekst omdat ik die letters zo gewend ben.

Ik slaag er nog nauwelijks in op hier een plaatje te plaatsen. Het is voor mij geen optie. Ik zou best bereid zijn om bij te dragen aan een kleine vergoeding. Crowdfunding. Misschien helpt dat.

Dat moet ook geen verplichte bijdrage worden vanwege de barrière die dat opwerpt. Ik denk overigens dat de slimme opbouw van startpagina.nl indertijd wel zorgde voor een min of meer vanzelfsprekende nieuwe aanwas. Het zelfstandige wielerprikbord.nl is bijna vanzelfsprekend een soort niche geworden.
Cyclad58 02 november 2022 11:11
Allereerst bedankt voor je inzet en prima beheer, Spaak. Het is nog niet zover, maar je stopt dus. Erg jammer, maar je redenen zijn volstrekt legitiem en logisch.

Ik heb wel het idee dat deze vorm van "prikken" erg tanende is. In mijn actieve tijd (ik heb jarenlang de vrouwenwielrennenpagina en forum daarvan beheerd) waren er diverse prima lopende prikborden. Nu is alles gedivergeerd en moeten we het hebben van de vaste kern.
Qua tijd zou ik het kunnen overnemen, maar andere redenen noodzaken mij om dat niet te doen.
Wel wil ik ook bijdragen in de kosten, dat doen we bij het Prikmaveraspelletje ook. No problem.
En anders is verhuizen naar bv Discord geen kwaad idee.
Hoe dan ook, lullen over wielrennen blijven we toch wel doen.
Frederik D. 02 november 2022 11:22
Nu is alles gedivergeerd ...

Ik heb in het verleden diverse startpaginaprikborden bezocht en hun teloorgang meegemaakt. Het lijkt erop dat men zo'n vijftien jaar geleden meer zin had om te prikken dan thans. Thans lijkt het plaatsen van kreten op kreetmedia meer populair dan het schrijven van een klein betoogje op een prikforum.

Sommige startpaginaprikborden gingen ten onder aan intimidaties door halve en soms zelfs hele criminelen. Modereren is een kunde en kunst die vele moderatoren niet beheersen. Rauwe grappen, oké, hoor. Men hoeft zich ook niet om het minste gekwetst te voelen.

Zoals Horsie al min of meer opmerkte, een prikbord laat je ook mensen leren kennen. Op twitter en zo komt men niet verder dan on-menselijke kreten.
Cyclad58 02 november 2022 11:45
Wellicht wat ongenaunceerd gebracht, maar het is wel waar wat je schrijft! thumbs up
Bizziecle 03 november 2022 00:54
Het is sowieso steeds lastiger vrijwilligers te vinden. Nu ben ik voor eigen gemak tbv de spellen zelf een website begonnen zodat ik snel een overzicht heb van wat er speelt. Tevens beheer ik de Discord server die een doorstart moet worden van de Cyclingfever Chat. Ook is er aan gekoppeld een net geopend forum. Ik ben eventueel wel geïnteresseerd het domein over te nemen. Dan krijgt Wielerprikbord zijn eigen plekje op het nieuwe forum (Daarvan weet ik in ieder geval hoe het werkt smiling smiley). Er zijn vast wel gegadigden die dit willen modereren want ik heb ook gewoon een baan in ploegendienst dus beperkte tijd. Direct adres
www.wielerkoorts.online/Forum



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/11/2022 00:56 door Bizziecle.
Horsie is back 03 november 2022 01:50
Toch nog een goed bericht (Bizziecle) voor het slapen gaan. Aan een dood paard blijven trekken heb ik nooit een goede tijdsbesteding gevonden.

Daarom nog een oppeppertje. De best betaalde wielrenner aller tijden (euries voor wattage) hebben ze in Israel even flink onder handen genomen. Daarna kwam er nog een meneer langs, die een grote naald in zijn been stak om een biopsie te kunnen nemen. Voor prikkers met een sterke maag

Bij een 70 kg gewicht kwam Froommie nog tot een Vo2 max van volgens mij 77,1ml/kg/min.
In 2015 liet hij zich op veler verzoek ook verleiden zo'n test te doen en kwam enigermate off-season (sort of) bij 70,8 kg tot omgerekend 83,475 ml/kg/min.
Nu weten we dus eindelijk waarom hij zijn ambities nog een TDF te winnen kan opbergen.
In 2007 toen hij nog het lichaam had van een aaibare baby kwam hij ook veel hoger uit.
Een herrekening bij wedstrijdgewicht laat ik hier buiten beschouwing, omdat de testen zo ook goed vergelijkbaar zijn.
Cyclad58 03 november 2022 11:19
Wind mee 05 november 2022 16:15
Toch jammer dat je stopt, Spaak, al begrijp ik je motieven wel. Bedankt alvast en hopelijk dient zich het komend jaar een waardig vervanger/-ster aan.
Bizziecle 16 november 2022 09:38
Zo'n 2 weken geleden heb ik hier iets gepost over de eventuele overname van Wielerprikbord. Tegelijkertijd heb ik Spaak een PM gestuurd met een concreter voorstel. Wsl heeft hij het inderdaad erg druk want er is nog geen antwoord.
Nochthans hoor ik graag jullie mening. Eigenlijk zijn er 3 keuzes. Sowieso zou ik alle rechten nog voor 1 jaar overnemen.
1 Wielerprikbord ongewijzigd voortzetten.
2 Het op termijn verhuizen van Wielerprikbord.
3 Het per 1 januari verhuizen van Wielerprikbord.
De laatste optie is voor mij qua kosten het voordeligst.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/11/2022 09:40 door Bizziecle.
Eindhovuh 16 november 2022 11:02
Ik ben een gewoontedier en optie 1 heeft mijn voorkeur.
Horsie is back 16 november 2022 12:33
In het (op termijn) verhuizen zie ik weinig heil, want wat zou er nu fundamenteel veranderen?. De vraag is natuurlijk wel of de basis (koers) van dit wielerprikbord om met Wim de Bie te spreken niet heel (erg) eng is (geworden). Vooral nu er behoorlijk veel prikkers zijn afgehaakt valt dit des te meer op. Het is nu kennelijk weer wachten op Incredible Wout, die over pakweg 100 dagen zijn opwachting op de weg gaat maken bij de OHN. En how about Incredible Mathieu? Alweer met 1599W
gespot op Strava. Incredible Rogla is herstellende in huiselijkere sferen en Incredible Blaak bereidt zich voor om volgend jaar als moeder WK te worden.

Ik kan wel weer schrijven, dat alweer een 18-jarige Eddy Merckx is voorbijgestoken, maar wie interesseert dat nou?
Bizziecle 16 november 2022 12:48
Mijn ideaal is natuurlijk met het sowieso op termijn stoppen van Cyclingfever, de Wielersite/Wielerstrijd en Wielerprikbord weer een wat breder onafhankelijk platform te creëren / faciliteren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/11/2022 12:49 door Bizziecle.
Luijt 16 november 2022 22:47
Ik zou er zeer voor zijn als we op 1 of andere manier onder de paraplu van een grotere site zouden kunnen komen, om zo weer aan nieuwe aanwas te kunnen komen. Misschien dat ons prikbord dan niet meer zo overheerst wordt door een klein aantal veelprikkers die mij in ieder geval de lol hier aardig hebben weten te ontnemen.
Kus Luijt uit Mallo.
(Zo mooi fietsen hier; wist ik niet).
Horsie is back 16 november 2022 23:32
Met veelprikker (5063 posts) Luijt onder één paraplu vertoeven staat nu niet direct op mijn bucketlist. Groetjes van Horsie is Back changing horses in midstream. hot smiley

Oh, ja. Waar ligt Mallo? Genie Google geeft altijd antwoord.
Frederik D. 16 november 2022 23:42
In principe is mij elke prikker, veel- of weinigprikker, even lief. Ook als iemand het over Mallo's schoonheid heeft. En als ik denk dat die en die iets teveel leutert, dan haal ik minzaam mijn schoudertjes op. Allejezus, de wereld staat zowat in brand. Aldus kan ik me beter opwinden over echte wereldproblemen dan over andermans iets te uitvoerige schrijfsels. Alsjeblieft, beste prikkers, tolerantie is een groot goed. Amen. smiling smiley
Clavan 17 november 2022 08:04
Ik ben allang blij dat er hier af en toe over wielrennen gepraat wordt. Velonews en Cyclingtips staan ook al op omvallen...
Erik S. 17 november 2022 09:14
Ook ik ben een gewoontedier, bezoek volgens mij de wielerpriksite (en de commerciële voorganger) al een jaar of 20. Als dit nog een jaar of 20 op dezelfde manier kan worden doorgezet (bij voorkeur met af en toe bezoek van een renner en/of kenner, of zelfs de moeder van een renner), graag.

Ik ben niet in staat een site te hosten of te moderaten maar een financiële bijdrage is wel een optie.
Sub Culture 18 november 2022 09:25
Als er ergens significant wielernieuws was, was het prikbord wel een van de eerste plaatsen waar ik de discussie daaromtrent ging volgen.

Laatste jaren is dat weinig het geval, ook betere alternatieven gevonden met discussies op niveau.

Denk dat de magere jaren van het Nederlandse wielrennen het prikbord ook geen goed doet/doen.
Horsie is back 18 november 2022 12:18
Dat ik daar nu niet op ben gekomen. Er was de laatste jaren weinig significant wielernieuws. En Tom Dumoulin dan die de Himalaya probeert op te rijden?

Ik heb ook alternatieven. Facebook Track Sprinting, intussen overwoekerd door het eeuwige groeiende spamgras, binnen en buiten het stadion.
Facebook World Hour Record Discussion, dat weliswaar regelmatig interessante data oplevert, maar voor de rest ook tamelijk ons-kent-ons uitademt.

Ook kwam ik ergens de bekende rubriek tegen: Kilometerstand 2022.

Wielerprikborden zijn er niet of nauwelijks om relevante wielerdata of zelfs wielernieuws op te diepen, maar om de Homo Ludens te bevredigen.
Luijt 18 november 2022 13:44
Ik wil ook niet met een paard onder een paraplu. Als ik dichtbij in de buurt van die beesten kom ben ik altijd bang dat ze gaan schoppen. Sterker nog, eigenlijk weet je gewoon dat het gebeurt:

"Het gevaar van dieren, hun eigen energie, is kenbaar, anders dan bij verborgen gebreken die een opstal aankleven". (Citaat: Hoge Raad der Nederlanden).
Wind mee 18 november 2022 14:15
Bedankt voor dat citaat, leverde mij veel juridisch leesplezier op, interessante zaak ook.
PVW 15 januari 2023 16:13
Ben al een paar maanden niet op het prikbord wezen kijken en lees nu ik terug kom vanwege het overlijden van Lieuwe, dit toch enigszins treurige bericht. Opvallend dat ik dan toch nog steeds terug grijp naar dit medium. Hopelijk komt er nog een oplossing, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat de gloriejaren al een tijdje achter ons liggen. De live updates van Art en Slimmerd blijven een fantastische herinnering maar zijn nu niet meer nodig. De behoeftes die volgers proberen te vervullen zijn veranderd. Daar kan het prikbord an sich weinig aan doen.

En eens met alle voorgangers die al melden: Spaak.je hebt het prima gedaan! Ik had het verschrikkelijk gevonden als in 2014 geen opvolger was gekomen.
JW 23 mei 2023 22:05
Afgelopen paar jaar heb ik het wielrennen minder gevolgd. Nu met de Giro wordt dat weer meer. En dan kijk ik toch allereerst hier op dit oude, voor mij dierbare prikbord. En dan zie ik bijna allemaal bekende namen ! Dat zegt m.i. veel ! Wat mij betreft is er nog steeds geen leuker alternatief voor kletsen over wielrennen. Oftewel: ik hoop dat dit ouderwetse prikbord in deze vorm blijft bestaan ! En ik neem me ook voor de komende tijd weer vaker dit mooie medium te bezoeken.
En Spaak: heel erg bedankt dat je indertijd dit werk hebt overgenomen !!
El Chaba 23 mei 2023 23:14
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> En ik neem me ook voor de komende
> tijd weer vaker dit mooie medium te bezoeken.

Bij deze afgesproken, JW! thumbs up
Ik heb je hier gemist. smiling smiley
Frederik D. 24 mei 2023 09:24
Andere Peter 24 mei 2023 14:23
Leuk om je hier weer even te zien, JW. Ik vroeg mij al af of je er nog zou zijn :-)
JW 24 mei 2023 21:20
Eh..ja, we worden er allemaal niet jonger op Daarom was ik aangenaam verrast hier nog zoveel van de oude bekende namen aan te treffen !
Dat is absoluut bijzonder, zoals ik ook dit prikbord altijd als heel bijzonder heb ervaren. Al die jaren vooral uitermate beschaafd en duurzaam gebleven !
Ik hoop dan ook dat dit prikbord, en in deze vorm, kan blijven
Helaas beschik ik niet over de vaardigheden om het voortreffelijke werk van Spaak over te nemen. Alsnog heel veel dank daarvoor !
Cyclad58 25 mei 2023 19:22
Welcome back, JW. Ik behoor met mijn 65 jaar ook al tot de oudjes, heb dit prikbord ook al vanaf het begin gevolgd. Nu wat minder intensief, maar het is hier best uit te houden, ondanks de breedsprakigheid en de cryptiek van sommigen.
Luijt 04 juli 2023 09:13
Eens Ad en JW, ik hoop ook vurig dat dit prikbord in deze vorm blijft bestaan.
Zou fijn zijn als er wat nieuwe aanwas zou zijn. Dan....., hoe zal ik me eens zo correct mogelijk uitdrukken....., vallen bepaalde bijdragen minder op.....).
Horsie is back 04 juli 2023 12:21
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens Ad en JW, ik hoop ook vurig dat dit prikbord in deze vorm blijft bestaan.
> Zou fijn zijn als er wat nieuwe aanwas zou zijn. Dan....., hoe zal ik me eens zo correct mogelijk uitdrukken....., vallen bepaalde bijdragen minder op.....).

Na een nacht van nachtmerries was dit het eerste reële moment van joy. Kijk, dat bedoel ik nou. smiling smileysmiling smileysmiling smiley
hetgaserop 08 juli 2023 16:15
Gewoon zo doorzetten, werkt prima.
Zal zeker wat tijd in het beheer gaan zitten, dat is liefhebbers werk, hopelijk is er iemand voor te vinden.
Kom hier al bijna 20jr, en de vele anderen van de vaste kern, maken dit een uniek bordje.

gr
Cyclad58 29 juli 2023 10:25
Wie de rijlaars past trekke hem aan smileys with beer
Eindhovuh 31 juli 2023 09:44
Ik heb het idee dat het prikbord deze tour de france tijd weer net zo druk was als de jaren ervoor of vergis ik me?
Doodzonde als het zou verdwijnen.
Carlos Danger 31 juli 2023 11:13
U vergist zich.
Bizziecle 14 september 2023 10:37
Het is al enige tijd geleden dat ik hier gereageerd heb. Mede omdat toen het seizoen begonnen is, vooral druk was met organisatie en adoptie van spellen. Zo te zien gaat het hier prima. Ik concentreer me dan ook vooral op verdere ontwikkeling van de chat. Na het seizoen ga ik weer kijken hoe of wat ik het een en ander kan integreren.
Belangstellenden kunnen altijd een kijkje nemen Cyclingfever 2.0



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/09/2023 10:37 door Bizziecle.
Andere Peter 17 september 2023 02:36
Wat is de layout van die site toch verschrikkelijk. Zo onnodig druk met alle tierelantijntjes.

Lijkt mij wel geschikt om 6- tot 7- jarigen te laten chatten.
El Chaba 17 september 2023 10:45
Sorry Bizziecle, je initiatief is absoluut te prijzen, maar die lay-out..?? Ik moet AP hierin 100% gelijk geven, want dit kán toch niet voor een wielersite?
Spaak 17 september 2023 11:06
Hoewel ik de initiatieven voor integratie van WP in een andere website kan waarderen moet dat niet het doel zijn

Zoals ik al schreef ben ik op zoek naar iemand die deze website wil overnemen, beheren en de eindverantwoordelijkheid wil dragen. Niet dat het een onderdeel wordt van iets anders. Overigens denk ik ook niet dat dat veel kans van slagen heeft, bij de vorige overgang in 2014 heb ik gepoogd een 1-op-1 kloon van Startpagina te maken en zelfs toen was het lastig om de hele achterban mee te krijgen.

Het continueren van de huidige website moet dus het uitgangspunt zijn. Tot nu toe heb ik een aantal gesprekken gevoerd maar dit heeft nog niet geleid tot een kandidaat om de boel over te nemen. Zijn er nog geïnteresseerden?
Andere Peter 17 september 2023 12:14
In hoeverre zou crowdfunding kunnen helpen?

Stel bv dat we hier 50-100 man vinden die bereid zijn 30-50 euro te betalen?

Voor de duidelijkheid: ik bedoel niet als betaalmuur, aar aks vrijwillige bijdrage.
Eindhovuh 17 september 2023 13:14
Ik heb interesse.
Echter ben ik een gescheiden man met 2 jonge kinderen, een serieus eigen bedrijf en een sociaal leven.
Ik wil graag mijn bijdrage leveren, maar dagelijks tijd is lastig/ambitieus.
Spaak 17 september 2023 21:14
Dat is precies ook mijn probleem. Ik ben dan niet gescheiden, maar de rest is voor mij hetzelfde, vandaar de vraag om een opvolger.
Spaak 17 september 2023 21:18
De kosten zijn wat mij betreft het probleem niet.

Het gaat er mij meer om dat er iemand is (liefst met wat programmeerervaring) die de boel draaiende wil houden en eventueel technisch kan verbeteren. De site is nu al 10 jaar min of meer exact hetzelfde, maar de onderliggende techniek schrijdt verder en uiteindelijk kan het zo zijn dat bepaalde features van de prik niet meer gaan werken.

Daarnaast is er nog het juridische aspect, d.w.z. de verantwoordelijkheid tot moderatie van alles wat hier gezegd wordt. Tot nu toe is het hier altijd goed gegaan, maar ik heb al eens een advocaat in de mail gehad wegens copyrightschendingen. Dat is destijds met een sisser afgelopen, maar ik ben toch wel voorzichtig en heb niet de tijd/energie om daarmee om te gaan.
Frederik D. 18 september 2023 10:16
Inderdaad, met het copyright is het oppassen. Weet ik ook van andere fora. Men mag niet pronken met andermans veren. Maar citeren met deugdelijke bronvermelding mag wel.
Andere Peter 23 september 2023 09:29
Leo van Vliet heeft straks wat tijd over...
Prikdude 20 oktober 2023 13:14
Als ik af en toe heb meegelezen is de technische kant nog geen accuut probleem?

Er worden dus op korte termijn vooral wat moderatoren gezocht die de boel gezellig en juridisch correct kunnen houden? En hebben zich ook aangemeld?
Eindhovuh 23 oktober 2023 10:51
Ik wil daar best mijn steentje aan bijdragen
Luijt 24 oktober 2023 20:32
Jij zou dat goed kunnen!
Spaak 28 november 2023 14:06
Zijn dit concrete aanmeldingen, Prikdude en Eindhovuh? smiling smiley
Momenteel heb ik nog niemand die concreet het beheer wil overnemen vanaf 1-1-24, dus het wordt nu wel ietwat urgent.
Horsie is back 28 november 2023 15:23
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zijn dit concrete aanmeldingen, Prikdude en Eindhovuh? smiling smiley
> Momenteel heb ik nog niemand die concreet het beheer wil overnemen vanaf 1-1-24, dus het wordt nu wel ietwat urgent.

De concurrent WAF zat niet stil en heeft de op deze prik zo geliefde commentator Maarten Ducrot als webbeheerder ingelijfd. Gemiste kans! hot smiley
Andere Peter 03 december 2023 02:11
Misschien moieten we een uitgebreide voorselectie van mogelijke kandidaat eigenaren of moderatoren maken. Dat schijnt motiverend te werken ;-)
Sjorsoll 05 december 2023 18:41
We zijn ruim een jaar na dit topic verder.

Financieel wil ik best een (kleine) bijdrage leveren. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een maand de hostingskosten op me nemen. Hoop dat zo'n kleine bijdrage genoeg is als alle vaste bezoekers die zich het kunnen permitteren dit doen.
Op het gebied van moderaten wil ik liever geen verantwoordelijkheden en voor de technische kant van het verhaal geldt hetzelfde. Wat overigens maakt dat ik enorm waardeer wat je doet, Niels.
Eindhovuh 07 december 2023 16:13
Een financiële bijdrage wil ik ook doen. Moderaten ook, maar dan in een team, want ik heb ook een eigen bedrijf en ben een alleenstaande vader, dus heb ook weleens wat anders te doen.
Clavan 07 december 2023 18:00
Ik meld mij ook aan als moderator. Samen met Anony hebben we dan een BeNeLiga. Hosting kosten wil ook een bijdrage aan leveren. Een site upgraden c.q. onderhouden heb ik echt geen verstand van. Wanneer iemand een brug wil aanleggen of een complete woonwijk kunnen ze mij wel bellen...
Tjappie2 07 december 2023 19:28
Een financiële bijdrage wil ik ook wel leveren.
Erik S. 08 december 2023 07:59
Ik wil ook wel een financiële bijdrage leveren. Voor ondersteunende werkzaamheden ontbreekt mij de tijd en/of de vaardigheid.
Robobas 08 december 2023 09:27
Ja hoor, ik wil ook wel een financiële bijdrage leveren.
Lobsen 08 december 2023 12:38
Ik wil ook graag financieel bijdragen..... Technisch ben ik van geen waarde ;-)
predator 10 december 2023 01:39
Ik wil ook financieel bijdragen.
Sjorsoll 10 december 2023 17:26
Kiek an, we komen er wel.

Ik ben vergeten of er al een aanmelding is van iemand die de technische kant kan en wil doen?
Luijt 11 december 2023 12:58
Spaak 12 december 2023 08:57
Fijn dat mensen zich aanmelden als moderator (Eindhovuh / Clavan) en ook dat er mensen zijn die een financiële bijdrage willen leveren, dat wordt absoluut op prijs gesteld.

De angel is wat mij betreft er nog niet helemaal uit, ik ben namelijk nog steeds op zoek naar een "eigenaar" die de spullenboel overneemt en ook juridisch eindverantwoordelijk is. Zijn daar al gegadigden voor? Anders blijft het probleem voor mij bestaan.
Erik S. 31 december 2023 17:44
Is het al tijd om afscheid te nemen van dit prikbord of zijn we er morgen nog?
Spaak 31 december 2023 18:36
We zijn er morgen nog.
Ik kom nog met een update.
Tjappie2 31 december 2023 20:06
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> We zijn er morgen nog.
> Ik kom nog met een update.

De hoop sterft als laatst.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen