Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Baanwielrennen

Gepost door miguel 
miguel 03 november 2022 14:50
Mijn zoon wil graag baanwielrennen in Amsterdam, iemand die enige ervaring heeft met Stichting Amsterdamse Baanwielerschool (http://www.amsterdamsebaanwielerschool.nl/)?
Horsie is back 03 november 2022 20:34
Neem aan, dat je zoon nog een puber is, die zijn eerste babystapjes op een wielerbaan nog moet maken. Daarvoor is maar één plaats geschikt, een velodroom. In Sloten is het dan een 200m baan, waar onze beste krachtsprinters zich niet graag meer zullen willen vertonen, omdat ze de kritische snelheden te dicht naderen. Dat probleem zal Uw zoon zeker niet hebben. Uit de website maak ik op, dat er nog maar één trainingsavond is en geen twee vanwege een gebrek aan trainers.

Apeldoorn of zelfs Alkmaar is wellicht een betere keus, maar ik weet niet of afstand hier een reële rol speelt.
Dus laat uw zoon allereerst ervaring opdoen met het baanwielrennen, want immers veel crucialer dan op de weg.
Mocht uw zoon echt talentvol zijn dan pas komen andere opties eventueel aan de beurt.

Advies: gewoon doen.
Clavan 04 november 2022 08:22
In Alkmaar, bij Alcmaria Victrix, is er voor de jeugd ook maar 1 trainingsavond winking smiley.
miguel 04 november 2022 11:56
Allebei bedankt voor de uitgebreide antwoorden en informatie, hier kan ik mee verder. Bedankt heren!
Frederik D. 04 november 2022 12:39
Succes, jullie beiden.
Horsie is back 04 november 2022 14:17
Nu ik hier weer ben kan ik net zo goed mededelen, dat Matthijs Büchli de lokroep van de baan niet heeft kunnen weerstaan. Volgend weekend keert hij weer terug in de UCI Track Champions League, te beginnen in Mallorca, Berlijn, Saint-Quentin-en-Ivelines en afsluitend twee dagen in Londen. Het wielerseizoen is nog lang niet afgelopen: ze ik daar al niet weer de eenwielers?
GillesEmanuel 04 november 2022 15:26
Sund. Je had jezelf meer eer aangedaan als je over het werelduurrecord was begonnen. Maar Büchli is een mooie tweede.
De zwarte trui 04 november 2022 16:40
Op de tribune? Nee (slecht)grapje. Welk onderdeel?
Horsie is back 04 november 2022 20:02
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op de tribune? Nee (slecht)grapje. Welk onderdeel?

Het was een misleidend grappeke, waarde Zwarte trui
Horsie is back 04 november 2022 20:06
GillesEmanuel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sund. Je had jezelf meer eer aangedaan als je over het werelduurrecord was begonnen. Maar Büchli is een mooie tweede.

Nee, dan moet ik over mezelf beginnen. cool smiley
Horsie is back 13 november 2022 01:31
Gisteren grotendeels afwezig. Heb toch nog wat te melden. Las: "Train zonder vermogensmeter, want ik trapte de crank doormidden". Van wie zijn deze uitspraak of soortgelijke uitspraak afkomstig. En van wie: "Ik trapte de pedaalarm eraf".

Tijdens Ronde 1 van de UCI Track Champions League in Mallorca is Harrie Lavreysen tegen een nederlaag in een finale (een race) aangelopen.
De terugkeer van Matthijs Büchli resulteerde in een twaalfde plaats op de scratch en een zesde plaats op de afvalkoers.

Oh, ja en snelle Harrie reed op de keirin met 7,927s over de laatste 200m door de geluidsbarrière.

Wie immer ohne Gewähr
Luijt 19 november 2022 22:53
Sloten is een leuk baantje hoewel de buitenkant anders doet vermoeden. Gewoon ernaartoe gaan.
Beter nog: eerst lid worden bij WV De Amstel. En lekker buiten fietsen. Genoeg kundige trainers daar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen