Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

EK veldrijden vergelijkingsvraag

Gepost door Eddy Veen 
Eddy Veen 06 november 2022 15:01
Puck Pieterse was met 49.02 bij de beloftes 1.23 sneller dan Fem van Empel bij de elite over zes rondjes. Komt dat door de omstandigheden?
Bizziecle 06 november 2022 15:36
Fem was in ieder geval gevallen
El Chaba 06 november 2022 16:30
En een lekke band.
Horsie is back 06 november 2022 16:33
Ook zonder de pech van een lekke band zou Fem van Empel deze virtuele race niet hebben gewonnen, verlies bleef beperkt tot ruwweg een halve minuut.
Veelzeggend is, dat alle klasseringen van 1 t/m 10 in het voordeel waren van de U23 rensters. Vanuit een statistisch perspectief wijst dit op een anomalie, omdat dit gegeven buitengewoon zelden zal voorkomen, tenzij. Dat Puck Pieterse een bijzondere sterke race heeft gereden zou alleen al geocncludeerd kunnen worden uit de veel grotere voorsprong op de achtervolgsters. De net 18-jarige Zoe Backstedt zou gisteren brons hebben gereden. Vandaag werd het vijfde.

Puck Pieterse ging er gezwind van door en was na de eerste doorkomst al 26 seconden sneller dan gisteren. Ook hier waren de eerste 4 allemaal sneller.

Als er één wielerdiscipline niet onder gestandaardiseerde omstandigheden wordt verreden, dan is het de veldrit. Temperaturen van 11 gr C waren hetzelfde, wind zal hoegenaamd geen rol gespeeld hebben, aerodynamica ook niet, maar rolweerstand uiteraard wel. Dus toch weer kracht en rijvaardigheid.

Nagekomen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2022 00:36 door Horsie is back.
Horsie is back 06 november 2022 16:38
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> En een lekke band.

Ze kon wel snel van wiel verwisselen, dus bleef het verlies beperkt. Zelden echter iemand echter zo superieur zien rijden, geen moment getwijfeld, dat ze uiteindelijk toch zou winnen. Op school heeft Horsie ook geleerd, dat als je met 60 seconden voorsprong kunt winnen, je indien je ergens een halve minuut verliest, je dan nog altijd een halve minuut overhoudt. De praktijk hoeft zich uiteraard niet altijd iets van aan te trekken.
lodjan 06 november 2022 17:59
Ze heeft geen wiel gewisseld.
lodjan 06 november 2022 17:59
Appels en peren.
Horsie is back 06 november 2022 19:32
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ze heeft geen wiel gewisseld.

Uiteraard een andere fiets.
Horsie is back 06 november 2022 19:36
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Appels en peren.

Dit is inderdaad wat je noemt een vrucht van een appels en peren prikker.
ton duk 07 november 2022 08:28
Van fiets gerolen dus
Gr
Horsie is back 07 november 2022 13:38
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van fiets gerolen dus
> Gr

Ik las dit weekend, dat voor de introductie van de dérailleur renners voor een heuse col een ander verzet moesten steken wilden ze fatsoenlijk boven komen. Daar had Horsie nog nooit bij stilgestaan.

Bij de WUR pogingen hadden ze daar geen last van, let U op Gilles Villeneuve.
Henri Desgranges reed bij het eerste erkende WUR in 1893 het puberale verzet van 17x7, omgerekend 5 meter, 22 centimeter.
In 1906 was dat al 23x7=7,06m. Vanaf 1912 tot aan Fausto Coppi 24x7=7,32m. Coppi zelf kwam met het ons beter bekende 52x15=7,40m.
De eigentijdse geschiedenis bespaar ik U maar even.

Bron: De Wereld van het Uurrecord. Ron Couwenhoven

En Horsie vandaag: 50x14 tot en met 50x12.
lodjan 07 november 2022 13:59
Ik schatte in dat je oud genoeg was om dat te weten: ze moesten hun achterwiel omdraaien.
Frederik D. 07 november 2022 15:34
Rechts en links van de achternaaf zat een tandrad? De één voor het vlakke, de ander voor bergop? Had het achterwiel vleugelmoeren zodat het achterwiel sneller te demonteren en te remonteren was? smiling smiley Het lijkt mij wel wat, een wielerwedstrijd in de bergen op ouderwetse fietsen en met renners met een fietsband over de schouder.
lodjan 07 november 2022 16:50
Frederik D. 07 november 2022 18:10
Wat betreft het woord "fiets" heeft Ewoud Sanders iets erover geschreven:

[www.bol.com]

Blijft een mooi woord, "fiets". Zo ook mijn "fietsika". smiling smiley
Horsie is back 07 november 2022 20:00
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik schatte in dat je oud genoeg was om dat te weten: ze moesten hun achterwiel omdraaien.

Ik schat in dat jij oud genoeg bent om te weten wie nu nog de snelste pitsstop in handen heeft en of daar ook nog bonies mee te verdienen viel.
Horsie is back 07 november 2022 20:20
Bij deze twitteraar kun je je nostalgie nog eens verdiepen

Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Rechts en links van de achternaaf zat een tandrad?
> De één voor het vlakke, de ander voor bergop?
> Had het achterwiel vleugelmoeren zodat het
> achterwiel sneller te demonteren en te remonteren
> was? smiling smiley Het lijkt mij wel wat, een wielerwedstrijd
> in de bergen op ouderwetse fietsen en met renners
> met een fietsband over de schouder.
lodjan 07 november 2022 20:25
Ik ben wel oud, maar ik weet niets van pitstops.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen