Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Chris Froome: "Ik droom nog steeds van het winnen van de Tour"

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 08 november 2022 16:50
Frans interview:
[www.ouest-france.fr]

Hij is er nog van overtuigd dat hij een goed niveau kan halen in de toekomst. Hij rijdt pas een paar maanden weer zonder pijn en denkt de weg naar boven te hebben ingezet en dat hij nog steeds aan het verbeteren is. Hij wil minimaal tot zijn 40ste fietsen.


Ik moet zeggen dat ik zijn doorzettingsvermogen wel bewonderenswaardig vind. De tour gaat hij niet winnen natuurlijk, maar als hij nog iets kan verbeteren kan hij best eens voor een etappe links of rechts gaan.
Frederik D. 08 november 2022 18:19
Helemaal met je eens. En van mij mag hij nog ergens een wedstrijdje winnen. Om ons Mertijntje, of Merlijntje, vrijelijk te citeren: hups, Froome. Toch mooi, die verschillende karakters in het wielrennen. Van Dumoulin tot Froome. De één weet niet hoe gauw die moet afstappen, de ander is niet van zijn fiets te slaan. En ondertussen staat MVV boven FC Eindhoven. smiling smiley
Clavan 08 november 2022 18:25
Over karakters gesproken. Vandaag is Jan Raas jarig. 70 jaar geworden.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/11/2022 18:30 door Clavan.
Frederik D. 08 november 2022 18:41
Reve zou zeggen: een waar koerakter.

Un canard

Mooie tijden waren dat vroeger. De aardwerken geneverkruik met een kleine barst aan het oor op het wankele, reeds her en der kale kastje vrij voor ieders gebruik. Volksmensen, inlands en vrouwelijk of niet, wisten nog hun plaats. En Clavan was een typetje dat de Oekraïne duidde. En genverbranders moesten nog komen.

[www.youtube.com]

Nog steeds grappig. Ook dat genen verbranden. En dat Jomanda een kind van die genverbrander wil. Je broeke zakke der vanaf.

Meneer Raas, een kwantum gefeliciteerd.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/11/2022 18:53 door Frederik D..
Horsie is back 08 november 2022 20:16
Frederik D. gaat als een keeper die niet eens kan koppen. smiling smiley

Maar het moest gaan over ene Chris Froome.
Een paar dagen geleden plaatste ik al met wat data van zijn meest recente Vo2 max test met de aantekening dat hij flink werd aangepakt. Nog niet echt waar voor zijn geld, maar als hij inderdaad nu echt pijnvrij is dan kan hij nog steeds verrassen. TDF zelf winnen is grootspraak. Zijn hoogtepunt ligt volgend jaar al weer 10 jaren achter zijn breekbare rug. Wie herinnert zich niet de explosie van de koffiemolen op de Mont Ventoux? Tom Dumoulin moest zijn maiden ride nog doen. Ook de Chris Froome van 2013 zou vandaag niet meer de TDF winnen.

Van het ovalen kettingblad hebben we sindsdien niet veel meer gehoord.
El Chaba 08 november 2022 22:15
Mispoes, hij is voor NAC Breda, de enige club, die er toe doet.. winking smiley
Eindhovuh 09 november 2022 14:31
Klopt! Mvv staat daar helaas ook boven. ;-)
Frederik D. 09 november 2022 16:18
Gun het MVV na jarenlang onder in de KKD te hebben gebungeld. Maastricht hoort mijns inziens meer in de eredivisie thuis dan VVV of Fortuna. Maar ook NAC mag van mij weer in de eredivisie. Ook Breda is een echte stad. Meer dan Emmen of Heerenveen of het dorpje Volendam. Maar ja, niet wij bepalen het maar de spelers, de staf en het bestuur. Lijkt wel wielrennen. We kunnen nog zoveel willen maar het zijn andermans benen en mentaliteit die het uitmaken.
Horsie is back 09 november 2022 19:58
Nu het hier om voetballen gaat mag ik ook wel een hoax aankaartem. Nu zelfs de gerenommeerde website cyclingweekly.com erin is getuind, kan ik het hier wel plaatsen. Met Frederik D. zeg ik PAX

Disclaimer: Het kan natuurlijk zijn dat deze of gene het nieuws niet meegekregen heeft, maar de zogenaamde wolf blijkt toch echt door het leven te gaan als een wolfherdershond met de toepasselijke naam PAX. Het zou kunnen, dat 'em niettemin allergisch is voor showing-off wielberijders.
Clavan 09 november 2022 21:30
Sterker nog. Het is een Tsjechoslowaakse Wolfshond. Waar zelfs wolvenbloed is ingefokt. Zo komen we weer bij het wielrennen uit. Maar moeten we het tegenwoordig niet Tsjechische- of Slowaakse Wolfshond noemen? Nou goed. Zolang het niet over de ploeg van Tietema gaat vind ik het best. De vercircussering van het wielrennen was al begonnen maar heeft vandaag echt de afslag naar beneden genomen.
ton duk 09 november 2022 21:37
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zolang het
> niet over de ploeg van Tietema gaat vind ik het
> best. De vercircussering van het wielrennen was al
> begonnen maar heeft vandaag echt de afslag naar
> beneden genomen.⁰

Te makkelijk. De genoemde 6 renners zijn op zich niet de minste van ons " amateurpeloton "
Gr
Horsie is back 09 november 2022 22:16
Om de avond van Clavan wielertechnisch nog iets op te waarderen ook voor hem de mededeling, dat het WUR Handbike op een bijzonder hoog niveau is gebracht en wel door ene Geert Schipper. Vanmiddag tussen 3 en 4 uur reed hij in Alkmaar 47,289 km. Wel mag hier opgemerkt worden, dat ook aan de handbike de moderne techniek niet is voorbijgegaan.

Het gaat niet over de handbike



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/11/2022 10:59 door Horsie is back.
Luijt 10 november 2022 21:54
Why Froomey, why?
Pelotonvulling, meer gaat het niet meer worden voor deze keurige jongen. Heeft niets te maken met testjes of wattages.
Eindhovuh 11 november 2022 11:02
Misschien ook wel gewoon een gevalletje, what else?
Horsie is back 11 november 2022 13:03
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Why Froomey, why?
> Pelotonvulling, meer gaat het niet meer worden voor deze keurige jongen. Heeft niets te maken met testjes of wattages.

Why Luijt, why?
De testen en wattages verraden juist waarom hij zo ver achter blijft bij zijn prestaties uit het verleden en geeft ook een indicatie hoe het hem in de toekomst zal vergaan. Laatste overwinning was feitelijk op Tom Dumoulin, die vier jaar later de fiets aan de kant zou zetten.
In de PCS ranking ging Froome dit jaar van 726 naar 519, volgend jaar bij de eerste 300?
Horsie is back 11 november 2022 13:05
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Misschien ook wel gewoon een gevalletje ......, what else?
DeFin 11 november 2022 14:24
Vorstelijk salaris waar hij in de normale maatschappij niet van kan dromen + hij zal het wel leuk vinden (of in ieder geval niet verschrikkelijk).
Horsie is back 11 november 2022 19:44
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Why Froomey, why?
> Pelotonvulling, meer gaat het niet meer worden
> voor deze keurige jongen. Heeft niets te maken met
> testjes of wattages.

Why Pechstein, why?
Luijt 15 november 2022 18:12
Ik droom daar ook nog steeds van.
Frederik D. 15 november 2022 18:50
Ik ook. Maar langzamerhand is het meer een nachtmerrie dan een zoete droom. Wonderlijk schone missen, nee niet uit Montréal, die niet in mijn buurt durven te komen. Het pientere stuurtje van mijn leipe tegenstander tijdens de allesbeslissende tijdrit. Een bord voor Opi en Omi. Een andere wielrenner die voor dood op de weg ligt, should I stay or should I go? Mart Smeets met zijn tot walgens toe walrusachtige kop en met zijn opdringerige narcistische vragen. Mathijs van Nieuwkerk die plotseling een commerciële Franse "chanson" onder mijn kieskeurige neus duwt. Plots op een fiets zonder derailleur tegen de Mont-Blanc op langs Utzi. Nederlandse fans die nooit iets vatten maar stompzinnige herrie bij het leven maken. Prins Harry, je zult maar Harry heten, die zijn Meghan, die zich ontpopt als Oprah, aan mij aanbiedt. Panisch gooi ik de dekens van me af. Koelte. Liever Luijt zemelend aan mijn harses dan zo'n nachtmerrie. smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen