Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nieuwe continental ploeg Tietema

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 10 november 2022 12:02
Clavan gaf het in een ander bericht al aan, Tietema gaat een nieuwe ploeg beginnen.

Komend seizoen rijden ze onder de naam TDT-UNIBET. Het team zal gaan rijden op fietsen van Cannondale. Ex-bondscoach van de baansprinters Hugo Haak zal de mannen ondersteunen in een rol die omschreven kan worden als teammanager.
Bekende rijders: Bas Tietema (Bingoal-Pauwels Sauzen), Hartthijs de Vries (Metec-Solarwatt), Martijn Budding (Riwal), Joren Bloem (ABLOC), Tomáš Kopecký, Harry Tanfield (Ribble Weldtite).

Tietema is zelf waarschijnlijk de slechtste profwielrenner van het peloton. Dus dit project lijkt vooral iets voor zijn eigen ego, wel knap dat het hem lukt.
Maar Bloem en Kopecky zijn wel interessante talenten om te volgen.

Op zich is er ruimte voor een goede continental ploeg in Nederland. Benieuwd wie er nog bijkomen.

Wat is jullie gevoel hierbij?
Frederik D. 10 november 2022 12:16
Het proberen waard.
Clavan 10 november 2022 13:12
Clavan 10 november 2022 13:18




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/11/2022 13:19 door Clavan.
Horsie is back 10 november 2022 13:38
BasTietema is zelf de beste DNF rijder van het peloton, zo komt hij althans op mij over in PCS. Hoe was het ook al weer: There's no success like failure, but failure is nog success at all.

In VK vandaag. Volg je het wielrennen op de baan nog? Ja, natuurlijk "ik ben nog niet afgehaakt".
Clavan 10 november 2022 15:36
Ik was net nog op de baan in Alkmaar. Er werden geen rondjes gereden. Wel prikken uitgedeeld.
Horsie is back 10 november 2022 17:02
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik was net nog op de baan in Alkmaar. Er werden geen rondjes gereden. Wel prikken uitgedeeld.

Je bent dan ook een dag te laat. smiling smiley
ton duk 10 november 2022 18:06
Zeer benieuwd .Met de Vries en Budding ook ervaring ,naast de door uwes al genoemde talenten (zeker Bloem)

Ook het initiatief Scorpions is wat nieuws.Een Endurance team die wil uitgroeien tot een wielerploeg

Goed nieuws voor mijn Hol-beleving die deze week toch al opleefde .METEC nieuwe hoofdsponsor Olympias Tour
Gr
Cyclad58 13 november 2022 19:38
Op Tietema zelf na 5 goede renners. Zeker Joren Bloem verdient gevolgd te worden, kan best wel wat. Kopecky overigens ook! Wie komen er nog bij? Interessante vraag. Prima initiatief van Bas. Stel dat het met hem op de weg toch echt niet meer lukt is de structuur er al wel en kan de ploeg een mooie kweekvijver zijn.
Meneer 60% 14 november 2022 10:56
Gewoon een mooi initiatief. Je kunt de filmpjes van Tietema en zijn mannen wel of niet leuk vinden, maar hij trekt er wel een groot (overwegend jong) publiek mee. Daarnaast: hij houdt echt van de koers. Dat proef je aan alles. Hij had zich ook kunnen blijven beperken tot het maken van lollige filmpjes tijdens de Tour of andere wedstrijden. Of je laten betalen door een grote ploeg en die dan extra volgen. Prima verdienmodel als je genoeg kijkers hebt. Maar hij gebruikt zijn populariteit nu om iets voor het Nederlandse wielrennen op het niveau net onder de echte top te doen. Precies wat nodig is: want die basis valt een beetje weg in Nederland.

Als renner zat hij natuurlijk flink boven zijn niveau, vorig jaar. Dat wist hij zelf ook wel. Dat werd soms ietwat schrijnend, dus het is goed dat hij niet meer op het allerhoogste niveau uit zal komen. In iets kleinere wedstrijden, en met een jaar extra serieuze training, kan hij best van waarde zijn voor deze ploeg. En als die waarde als renner minimaal gaat zijn, dan heeft hij in ieder geval veel waarde als uithangbord.
Bizziecle 14 november 2022 12:12
Daar ben ik het wel mee eens
Eqquipo 14 november 2022 22:18
Wat bedoel je met dat die basis een beetje wegvalt? Het aantal continental teams is toch al jaren ongeveer gelijk. (Een ruime hand vol). Wat ontbreekt sinds het stoppen van Roompot een proconti-team waar goede Nederlandse renners naar door kunnen stromen.
Meneer 60% 15 november 2022 15:29
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat bedoel je met dat die basis een beetje
> wegvalt? Het aantal continental teams is toch al
> jaren ongeveer gelijk. (Een ruime hand vol). Wat
> ontbreekt sinds het stoppen van Roompot een
> proconti-team waar goede Nederlandse renners naar
> door kunnen stromen.

Ik doel niet specifiek op het aantal Continental Teams. Meer op de belangstelling in Nederland voor het wielrennen net onder topniveau. Wedstrijden die wegvallen, onder meer. Lastig om sponsoren te vinden voor die wedstrijden en de kleinere ploegen. Thijs Zonneveld of iemand anders schreef er laatst een column over, dacht ik. Kan hem niet vinden.
El Chaba 15 november 2022 23:27
Luijt 22 november 2022 13:51
Als ie maar niet zelf mee gaat koersen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen