Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Komkommertijd - Keuzes maken

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 17 november 2022 08:57
Eventueel met een toelichting. (ik heb ze redelijk willekeurige gekozen obv mijn eigen gevoel).

Mollema - Terpstra

Gesink - Kruijswijk

Poels - Kelderman

Jakobsen - Groenewegen

Pinot - Bardet

van Aert - Evenepoel

Rodriguez - Ayuso

Coppi - Bartali

Boonen - Museeuw

Froome - Lemond

Chiappucci - Rominger

Evans - A. Schleck

Armstrong - Indurain
Clavan 17 november 2022 09:02
Paret-Peintre....



...sorry
Erik S. 17 november 2022 09:21
Over een aantal geen mening, verder:

Mollema Mwah...

Gesink -> gebroken ketting en Canada

Poels-> LBL

Groenewegen -> geen PatLev

Pinot ->tranen

van Aert -> Geen PatLev

Rodriguez - Ayuso

Bartali -> op emotie

Museeuw-> de knie

Lemond-> triatlon stuur in de tijd dat ik triatlon deed

Chiappucci - Rominger

Evans - A. Schleck

Armstrong -> die zie je nog wel eens
Eindhovuh 17 november 2022 12:23
Mollema - Terpstra, lastig maar ga toch voor Mollema, omdat hij over een langere periode en bij meer diverse wedstrijden succes heeft gehad.

Gesink - Kruijswijk - Kruijswijk, omdat die uiteindelijk een hogere piek heeft gehaald.

Poels - Kelderman. Omdat Kelderman altijd geprobeerd heeft kopman te zijn/blijven

Jakobsen - Groenewegen Gevoelskwestie

Pinot - Bardet Beide leuke renners, maar Pinot is interessanter.

van Aert - Evenepoel Meer allround.

Rodriguez - Ayuso

Coppi - Bartali Door de oorlog minder kansen gehad en ik heb een hekel aan "bad boy is interessant" gedoe.

Boonen - Museeuw Boonen vind ik sympathieker.

Froome - Lemond Lemond was ook in eendagswedstrijden goed in mijn beleving(niet gecheckt).

Chiappucci - Rominger Zou hij zonder bronchitis Indurain hebben kunnen bedreigen?

Evans - A. Schleck. Onderschatte erelijst.

Armstrong - Indurain Omdat Armstrong een tirannieke lul is.
Frederik D. 17 november 2022 12:43
- Coppi - Bartali Door de oorlog minder kansen gehad en ik heb een hekel aan "bad boy is interessant" gedoe.-

Bartali dus. Me too. smiling smiley

Zelf ga ik toch voor Froome in plaats van Lemond. Maar dat is zuiver subjectief gevoel. Ik vind Froome sympathieker. Maar de befaamde tijdrit van Lemond was klasse. Jammer voor Fignon, die toen mijn subjectieve sympathie had. En nog steeds heeft.

Maar blijft allemaal subjectief sentiment. Wel aardig om te lezen wat anderen menen. Wellicht kunnen zij mijn eigen meninkies iets veranderen. smiling smiley
Meneer 60% 17 november 2022 13:51
Gaat het erom wie we beter vinden, of voor wie we eerder zouden supporteren? Dat levert bijna tegengestelde antwoorden op bij mij.
Wanny 17 november 2022 14:37
Lemond is een vele malen interessantere figuur geweest in de wielersport dan Froome.

Van Froome is het meest opvallende dat ik me kan herinneren dat ie zijn kopman er niet af mocht fietsen.

Lemond won met 1,5 ploegmaat de Tour op de allerlaatste dag. Nota bene na een lange revalidatie na neergeschoten te zijn.
Dan heb je nog het hele gedoe met Hinault die geen afstand wilde doen van het kopmanschap.
Altijd goed op WK's.

En na zijn carriere nog weleens goed voor een gepeperde uitspraak.
Eindhovuh 17 november 2022 16:12
Museeuw 17 november 2022 21:14
Van Aert - Evenepoel is niet zo lastig. Dat is als kiezen tussen Schindler of Heydrich.
betuweracer 17 november 2022 21:31
betuweracer 17 november 2022 21:32
Flink wat fouten.
betuweracer 17 november 2022 21:38
Ja, sowieso niet heel lastig, al zie je toch flink wat foute keuzes voorbij komen.

Iedereen ook met open ogen in de strikvraag getuind. Jakobsen of Groenewegen. Kostelijk. Wil je met ebola in je geslachtsdeel geïnjecteerd worden of toch liever een amputatie van beide handen?
betuweracer 17 november 2022 21:39
Mollema, Groenewegen, Pinot, Bartali, Museeuw en Armstrong zijn incorrect.
Horsie is back 17 november 2022 22:24
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lemond is een vele malen interessantere figuur geweest in de wielersport dan Froome.

> Daar kan op getwist worden, denkt Chubby Checker.

> Van Froome is het meest opvallende dat ik me kan herinneren dat ie zijn kopman er niet af mocht fietsen.

> Geen wiggle met wiggo.

> En na zijn carriere nog weleens goed voor een gepeperde uitspraak.

U bedoelt dit?
Horsie is back 17 november 2022 23:05
betuweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja, sowieso niet heel lastig, al zie je toch flink
> wat foute keuzes voorbij komen.
>
> Iedereen ook met open ogen in de strikvraag
> getuind. Jakobsen of Groenewegen. Kostelijk. Wil
> je met ebola in je geslachtsdeel geïnjecteerd
> worden of toch liever een amputatie van beide
> handen?

Ik lees nu: Hoe een koe mest maakt is nu nog te complex om te berekenen.
Kunt U hier iets mee, waarde betuweracer? smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/11/2022 00:48 door Horsie is back.
Sub Culture 18 november 2022 09:23
Mollema - Terpstra

Gesink - Kruijswijk
Geen van beiden

Poels - Kelderman
Poels heeft een palmares

Jakobsen - Groenewegen

Pinot - Bardet

van Aert - Evenepoel

Rodriguez - Ayuso

Coppi - Bartali
Niet bewust weten koersen

Boonen - Museeuw

Froome - Lemond
Geen fan van Froome, Lemond niet bewust meegemaakt

Chiappucci - Rominger
Niet bewust meegemaakt

Evans - A. Schleck

Armstrong - Indurain
Eerste heeft 7 jaar op rij mijn TDF verneukt, laatste heb ik op het eind bewust meegemaakt.
ton duk 18 november 2022 10:20
Mollema - Terpstra:
Hoewel Terpstra de mooiste koersen won ( RvV,P-R en vooral Eneco) is de MOL natuurlijk mijn keuze
Ook mijn vrouw herkent 'm en is fan !! Trouw deelnemer voor ons bij de Mixed-Relay telt dubbel mee bij DUK !!

Gesink - Kruijswijk
Met Gesink heb ik niks. Bij Kruijswijk een link met Ma DUK ,dus Steven


Poels - Kelderman
Beiden worden op de Prik afgekraakt door diversen. Kelderman toch wel het meest. Hup Wilco en win 's in 2023

Jakobsen - Groenewegen
Duidelijk. Groenewegen-fan...het zal dat Amsterdamse bluf en arrogantie zijn

van Aert - Evenepoel
Nog duidelijker. Ik mag die Evenepoel wel als renner en als "menneke"
Ok,ik ga wel elke Grote Ronde hopen dat ie bergop definitief lost ..

gr
Meneer 60% 18 november 2022 12:16
Mollema - Terpstra
Leuker als persoonlijkheid. Atypische wielrenner. Zou ik graag een avondje mee aan een bar zitten. Beetje filosoferen. Met Terpstra heb ik weinig. Te patserig.

Gesink - Kruijswijk
Heb ik een zwak voor. Omdat hij Nederland weer op de kaart zette qua klassementrijders/klimmers, maar ook door zijn tegenslag, zijn doorzettingsvermogen en bescheiden karakter. Hoewel die laatste dingen ook wel allemaal voor Kruijswijk gelden.

Poels - Kelderman
De andere renner waar ik een zwak voor heb. Prachtige renner qua techniek. Door zijn tegenslag gun ik het hem extra. Dat hele kalme, volgens sommigen gebrek aan testosteron, vind ik bij hem heel sympathiek overkomen. Bij anderen trek ik het weer slechter, gek genoeg.

Jakobsen - Groenewegen
Pfoe, lastige. Voor mij beetje een jojo deze. Na de crash ging mijn sympathie uiteraard volledig naar Jakobsen. Na een tijdje verschoof dat duidelijk richting Groenewegen vanwege de manier waarop Jakobsen en zijn ploeg ermee omgingen. Tijdens de Tour deed Jakobsen weer een charmeoffensief wat bij mij werkte, dus nu is het bijna weer gelijk. Softie als ben, hoop ik dat het ooit weer vriendjes worden.

Pinot - Bardet
Pinot heeft veel tegenslag gehad en krabbelt steeds weer op. Respect. Maar ik heb bij hem toch wat Voeckler-vibes, zeker de laatste paar jaar. Die gekke gezichten en het inspelen op het Franse sentiment. In zijn team draait het ook te veel om hem. Bardet is lekker eigenzinnig. Niet-Franse ploeg, Giro verkiezen boven de Tour. Heerlijk. Hij heeft echt mijn sympathie gewonnen de laatste jaren. Komt op mij gewoon sympathieker over.

van Aert - Evenepoel
Van Aert. Straalt in alles klasse uit. Evenepoel is een beetje een verongelijkte voetballer die toevallig loeihard kan fietsen.

Rodriguez - Ayuso
Ik ken ze beiden nog niet goed genoeg. Gevoelsmatig: Ayuso.

Coppi - Bartali
Door het boek 'Wij waren allemaal goden' van Benjo Maso (Aanrader!) fan geworden van Bartali. Daarna ook nog iets moois over hem gelezen in een boek van Frank Heinen over een vriendschap met een verlamde fan. Of ben ik nu in de war met een ander?

Boonen - Museeuw
Heb met beiden niet heel veel, maar vond Boonen een mooiere renner. Ik trek de stem en het accent van Museeuw ook slecht.

Froome - Lemond
Ik krijg jeuk van Froome, weet niet waarom. Lemond lekker eigenwijs en innovatief.

Chiappucci - Rominger
In die tijd begon mijn interesse voor wielrennen. Chiappucci was in mijn geheugen een heerlijke pure aanvaller, soort Pantani met wat minder issues. Rominger juist meer een tijdrijder die aan probeerde de klampen in de bergen. Die wielerbroeken die op een spijkerbroek leken van Chiappucci's ploeg vond ik als kind ook geweldig.

Evans - A. Schleck
Vond ik een erg mooie renner en lijkt me ook een leuke gast. Bij Evans heb ik dat gevoel allebei niet.

Armstrong - Indurain
Lastige. Armstrong de mooiere (aanvallendere) renner. Maar een eikel pur sang. Indurain saai als renner en persoon. Toch maar Armstrong dan.
Bizziecle 18 november 2022 12:17
Ik haat keuzes maken daarom ben ik blij dat jullie dat voor me doen smiling smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/11/2022 12:18 door Bizziecle.
Frederik D. 18 november 2022 12:57
Indurain was fan van dat stierenfeest in Pamplona. Dat maakte hem in mijn subjectieve ogen onsympathiek. Een gevaarlijk, dom machofeest. En ook gemeen voor de stieren. We moeten zuinig zijn op folklores maar sommige folklores zijn mij te primitief. Kat knuppelen, dat kan echt niet. smiling smiley
Clavan 18 november 2022 16:09
Sowieso Mollema boven Terpstra wegens mijn ietwat ongezonde haat tegen de NHB.

De rest denk ik later wel over na wanneer ik weer wat meer tijd heb.
Frederik D. 18 november 2022 18:32
Dus je kiest ervoor om niet te kiezen? Ook een keuze. smiling smiley
valse trage 18 november 2022 18:42
Mollema - Terpstra

Mollema, de mooiste lelijke stijl sinds Fernando Escartin. Mauri Vansevenant rijdt nog lelijker (als een graantjes-pikkende kip), maar niet mooi lelijk.
De manier waarop Mollema zijn wedstrijden wint: 20 seconden voorsprong op een groepje achtervolgers... Je denkt ieder moment: ze kunnen er zó naar toe springen met een flinke snok, maar toch krijgen ze het gat maar niet dicht vanwege de gebrekkige samenwerking. 40km lang op het puntje van je stoel! 35 graden, iedereen op apegapen, compleet gemollemaald. En dan zijn reactie na afloop: "ja, het ging wel lekker ja!" Fan!!!

Gesink - Kruijswijk

Beiden op en top professional, maar ik ga voor de Rooie Commando uit Nuenen. Er is iets aan Gesink wat me niet helemaal bevalt, maar ik kan er geen vinger op leggen...

Poels - Kelderman

Ze hebben beiden iets apathisch, maar zoals hierboven al gezegd, Kelderman blijft toch altijd zijn best om zelf kopman te zijn.
Poels is me iets té laconiek.

Jakobsen - Groenewegen

Sprinters. Geen interesse.

Pinot - Bardet

Hebben bij mij allebei de gunfactor, met een lichte voorkeur voor Bardet. Hoop dat ze allebei nog eens een dikke koers winnen.

van Aert - Evenepoel

van Aert is haast nog een verbeterde versie van Cancellara. Voor mij de machtigste coureur van het peloton.
Evenepoel is misschien nog wel beter, maar hij is iets teveel met zijn ideale schoonzoon imago bezig.

Rodriguez - Ayuso

Onder de indruk van Ayuso afgelopen jaar. Dappere coureur. Een piepkuiken dat zich nu al compleet uit mekaar trekt om de besten te volgen en voorbij te streven.
Rodriguez heeft toch meer iets volgerigs.

Coppi - Bartali

beiden legendes, kan hierin geen keuze maken.

Boonen - Museeuw

Boonen-fan hier. Had ook niet dat verongelijkte van Museeuw. En mensen die over zichzelf in de 3e persoon spreken... nope.

Froome - Lemond

LeMond, mijn jeugdheld. Een mens van vlees en bloed, die boven zichzelf kon uitstijgen (maar nooit ver boven de anderen), en ook zwaar kon teleurstellen.
Froome is me te klinisch. En werd ook uit het niks ineens de beste van de wereld. En dat hele bilharzia verhaal...

Chiappucci - Rominger

Chiappucci, de Italiaanse Voeckler... met zijn "la Mama", flikker op. Rominger had ik ook niks mee.
Tot de nok toe volgespoten.

Evans - A. Schleck

Fan van beiden. A. Schleck vanwege zijn flegma, talent en mooi rijstijl. Evans vanwege zijn onverzettelijkheid en het geen enkele poging ondernemen om sympathiek over te komen. Heerlijke vent. Dus toch Evans.

Armstrong - Indurain

Wat Sub zegt, Armstrong 7 jaar lang mijn Tour verpest.
Al een hekel aan die man vanaf Xorret de Cati 1998 toen hij ineens met de besten mee bergop kon. Met zijn kut-koffiemolentje. Ja daaag! En dat moeten wij geloven? De Zwijger van Pamplona was een enigma en dat is hij nu nog steeds.
valse trage 18 november 2022 18:50
ton duk 19 november 2022 11:43
Ik mag bij deze gelijk denken aan P Muhren,de legendarische wedstrijdomroeper Volendam..
Gr
Eqquipo 21 november 2022 15:21
Lukaku - Evenepoel
Eindhovuh 21 november 2022 19:49
Luijt 22 november 2022 13:48
Nee, daar kan Betuweracer geen reet mee
ton duk 22 november 2022 15:06
Dat lijkt me niet de bijnaam van Lukaku ?
Gr
Eindhovuh 22 november 2022 17:36
spinning smiley sticking its tongue out
Kijk nou uit, zometeen krijgen we een Boomer-verhaal van Frederik over dat tegewoordig ook niets meer mag.

Wanneer begint het wielerseizoen?
Horsie is back 22 november 2022 17:44
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, daar kan Betuweracer geen reet mee

Volgens mij U wel, wat ga maar na: U hebt in 4 dagen in 4 magen deze post zitten te herkauwen. U hoeftt alleen nog maar op de knop te drukken en zie daar..
Frederik D. 22 november 2022 18:33
Nee, hoor. Weliswaar strijd ik voor geestelijke vrijheid en vrijheid van meningsuiting maar in tegenstelling tot de onderbuiklinkse, cultuurbolsjewistische cancelcultuur, die zeer sterk grenst aan het fascisme, leg ik niet op elk frivool schattig slakje een ton grof pekelzout. Ik ben zuinig met zout en heb hart voor broeders en zusters slakjes. En laten we de paardjes van velerlei kunne niet misprijzen. Respect, man. One Love. Mag ook honderdvoudige liefde zijn, hoor. Ik ben de moeilijkste niet, Zouden meer mensen moeten zijn. En zolang Mathijs van Nieuwkerk zijn potsierlijk plebejisch patserig ponem niet meer laat zien, ben ik redelijk gelukkig. Kan ik eindelijk zelf bepalen dat de rotzooi van de Top Tweeduizend niet deugt. Al mis ik het wielrennen. Dat wel. Voetbal is ook niet alles. Maar Van der Poel gaat veldrijden. Liever veldrijden dan veldvoetbal. smiling smiley Tafelvoetbal, da's wah anders. Wist je dat snooker uitgevonden is in India? Creatief volkje aldaar. Zijn er ook redelijke wielrenners uit India en Pakistan? smiling smiley Je vroeg erom in deze komkommer- en kiwitijd. smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2022 18:40 door Frederik D..
ton duk 22 november 2022 18:35
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zijn er ook redelijke
> wielrenners uit India en Pakistan? smiling smiley
Gandhi deed het zonder verzet
Gr
Frederik D. 22 november 2022 18:43
smiling smiley Gister mijn kleindochter nog iets uitgelegd over Ghandi. Ze is kwart Pakistaans. Misschien wel haar mooiste deel. Maar geen kwaad woord over haar andere delen. smiling smiley
Horsie is back 22 november 2022 19:50
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
En laten we de paardjes van velerlei kunne niet misprijzen.

U bedoelt hier werkpaaren, renpaarden, raspaarden, Watt-paarden, hoogspringpaarden, Grand National Paarden, dressuurpaarden, Horsies in midstream, rijtuigpaarden?

Of had u liever paartjes geschreven? cool smiley
Luijt 23 november 2022 13:48
Den Aantrekker of Verlinde?
Allebei zo verguld met de zaak Van Nieuwkerk. Lekker afrekenen met alles wat NPO is en met de door de heren zo gehate Matthijs.
Ik kan niet kiezen.⁶
Vuilnisman.......!!!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen