Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nominaties sportman/vrouw van het jaar: veel wielrenners

Gepost door Wind mee 
Wind mee 27 november 2022 12:35
Er staan veel wielrenners en wielrensters op de shortlist van de landelijke verkiezingen tot Sportman en Sportvrouw van het Jaar. Met het Sportgala 2022 in aantocht heeft de organisatie, bestaande uit sportkoepel NOC*NSF en de NOS, de voorlopige lijst bekendgemaakt met kanshebbers. Onder meer Annemiek van Vleuten en Mathieu van der Poel maken kans, net als Jumbo-Visma als Sportploeg van het Jaar.

In de categorie Sportvrouw van het Jaar 2022 staan Ellen van Dijk, Annemiek van Vleuten en Marianne Vos op de shortlist van vijftien. Zij werden dit jaar alle drie wereldkampioen in andere disciplines. Van Vleuten won daarnaast ook de Giro, de Tour en de Vuelta voor vrouwen.

Dylan van Baarle, Koen Bouwman, Fabio Jakobsen en Mathieu van der Poel zijn de wegrenners die op de shortlist staan voor de verkiezing Sportman van het Jaar. Daar staan ook nog eens drie baanrenners op, namelijk wereldkampioenen Yoeri Havik, Harrie Lavreysen en Jeffrey Hoogland. In totaal staan er dertien mannen op de shortlist.

Jumbo-Visma doet mee om Sportploeg van het Jaar te worden. De Nederlandse formatie won de Tour de France met Jonas Vingegaard en behoort tot een voorlopige lijst van achttien ploegen die een gooi doen naar die prijs op het Sportgala.

Merijn Zeeman én Jumbo-Visma maken kans – foto: Cor Vos
Merijn Zeeman (sportief manager Jumbo-Visma) en Louis Delahaye (coach van onder meer Annemiek van Vleuten) maken kans om Sportcoach van het Jaar te worden. Dan moeten zij nog wel de schifting overleven van dertien andere coaches. Daarnaast maken acht para-wielrenners kans op de titel Para-sporter van het Jaar.

Sportgala
Op 11 december worden de shortlists teruggebracht tot drie namen per categorie. Die sporters mogen zich op woensdag 21 december melden op het Sportgala van NOC*NSF en de NOS. De winnaars worden gekozen door hun eigen vakgenoten: de sporters stemmen op de sporters, de coaches stemmen op de coaches. Daarnaast is er een vakjury.

Shortlist Sportvrouw van het Jaar 2022
Femke Bol (atletiek), Ellen van Dijk (wielrennen), Karolien Florijn (roeien), Therese Klompenhouwer (biljarten driebanden), Jutta Leerdam (schaatsen), Sharon van Rouwendaal (zwemmen open water), Jessica Schilder (atletiek), Irene Schouten (schaatsen), Suzanne Schulting (shorttrack), Marrit Steenbergen (zwemmen), Xandra Velzeboer (shorttrack), Anouk Vetter (atletiek), Annemiek van Vleuten (wielrennen), Marianne Vos (wielrennen, veldrijden), Ireen Wüst (schaatsen)

Shortlist Sportman van het Jaar 2022
Dylan van Baarle (wielrennen), Roel Boomstra (dammen), Koen Bouwman (wielrennen), Yoeri Havik (baanwielrennen), Jeffrey Hoogland (baanwielrennen), Fabio Jakobsen (wielrennen), Dick Jaspers (biljarten driebanden), Thomas Krol (schaatsen), Harrie Lavreysen (baanwielrennen), Abdi Nageeye (atletiek), Kjeld Nuis (schaatsen), Mathieu van der Poel (wielrennen), Max Verstappen (Formule 1-autosport)

Shortlist Sportcoach van het Jaar 2022
Jillert Anema (schaatsen), Gert Damkat (atletiek), Louis Delahaye (wielrennen), Amanda Hopmans (rolstoeltennis), Eelco Meenhorst (roeien), Laurent Meuwly (atletiek), Jamilon Mülders (hockey), Jac Orie (schaatsen), Jeroen Otter (shorttrack), Joyce van Rooijen-Heuitink (para-dressuur), Gerard van Velde (schaatsen), Sarina Wiegman (voetbal), Merijn Zeeman (wielrennen)

Shortlist Sportploeg van het Jaar 2022
Estafette 4×400 gemengd (atletiek), estafette 4×400 vrouwen (atletiek), Nederlands team (bridge), springruiters TeamNL (hippische sport), Nederlands damesteam (hockey), dames teamsprint (schaatsen), korfbal TeamNL (korfbal), vrouwen acht (roeien), mannen acht (roeien), De Jong en Youssifou (roeien), vrouwen dubbelvier (roeien), Cleverin en Meester (roeien), vrouwen vier-zonder (roeien), aflossing vrouwen 3.000 meter (shorttrack), aflossing mannen 5.000 meter (shorttrack), Jumbo-Visma (wielrennen), Van de Werken en Lambriex (zeilen 49er), Duetz en Van Aanholt (zeilen 49er), Marokkaanse nationale voetbalploeg

Bron: wielerflits.nl
DeFin 27 november 2022 12:53
Nederlands sportploeg van het jaar... kan de Marokkaanse voetbalploeg worden? confused smiley
Wind mee 27 november 2022 12:55
Ja sorry, ik ben pas halverwege de cursus humor voor beginners
Frederik D. 27 november 2022 14:08
smiling smiley

Maar kan het nationale voetbalelftal ook nog meedoen? Stel dat het de finale haalt. Weinig kans, vind ik. Maar wie weet.
Horsie is back 27 november 2022 14:51
DeFin Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nederlands sportploeg van het jaar... kan de Marokkaanse voetbalploeg worden? confused smiley

Zonet off-side. cool smiley
Slimmerd 27 november 2022 15:14
Toch leuk dat een Deen, wat Belgen, een Sloveen en een Fransman sportploeg van het jaar kunnen worden..

Sowieso die druk om die lijstjesmaar langer en langer te maken en te publiceren is lachwekkend
Eindhovuh 28 november 2022 08:59
Van Vleuten bij de vrouwen, of Schouten. Net erachter Schulting en Bol.
Lavreijsen bij de mannen lijkt me?
Remko 28 november 2022 09:22
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Vleuten bij de vrouwen, of Schouten. Net
> erachter Schulting en Bol.
> Lavreijsen bij de mannen lijkt me?

Qua 'er bovenuit steken' in je eigen metier is het m.i. Van Vleuten, no doubt. Als we de grootte van de sport meenemen en derhalve ook hoe moeilijk het is om tot de wereldtop door te dringen, dan is het Femke Bol.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2022 11:22 door Remko.
Meneer 60% 28 november 2022 10:36
Bij de vrouwen is het echt een onmogelijke keuze. Van Vleuten, Schouten, Bol, Schulting, Wüst. Zeg het maar.

- Van Vleuten.
Voor: Ongeziene verzameling zeges. Zal nooit (of bijna nooit) overtroffen gaan worden.
Voor: Voorbeeld voor iedereen qua discipline, doorzettingsvermogen en aanvalslust.
Tegen: Vrouwenwielrennen is nog niet zo volwassen als het mannenwielrennen. Relatief kleine sport.

- Schouten
Voor: Drie keer individueel goud op één Spelen. Hoeveel deden dat haar na? In Nederland alleen Blankers-Koen, Schenk, Van Gennip en Inge de Bruijn, denk ik?
Voor: Ook buiten de Spelen om zo'n beetje alles in 2022 gewonnen. Niet eerder vertoonde overmacht door een Nederlandse schaatsster.
Tegen: Schaatsen is geen grote sport. (Maar ook weer niet zo klein als sommigen graag doen vermoeden)

- Bol
Voor: Historische triple op de EK. Daarnaast ook bijna elke andere wedstrijd gewonnen.
Voor: Atletiek = moeder aller sporten. De vrouwentak is daar ook al veel langer volwassen dan in het wielrennen, daarom een hoger niveau in de breedte.
Tegen: Niet de beste van de wereld op een onderdeel.

- Schulting
Voor: Vier medailles winnen op vijf onderdelen, waarvan twee goud, is in het shorttrack (grote foutenkans) heel moeilijk. Als favoriete dat waar kunnen maken is heel knap.
Voor: Mooi verhaal op de aflossing, met overleden ploeggenote.
Tegen: Won minder grote individuele hoofdprijzen dan de drie hierboven. Ook omdat ze het WK niet mee kon doen.
Tegen: Shorttrack is geen kleine, maar ook geen sport.

- Wüst
Voor: Prachtige verrassende gouden medaille. Het sportmoment van 2022?
Voor: Vijf Spelen op een rij individueel goud: wereldwijd nog nooit vertoond, in welke sport dan ook. Gewoon legendarisch.
Voor: Voorbeeld... (zie Van Vleuten)
Tegen: Vergeleken met de anderen minder gewonnen in 2022. En het is geen oeuvreprijs, maar het gaat om de prestaties in 2022.
Tegen: Schaatsen... (zie Schouten)

Bij de mannen zal het Verstappen wel weer worden. Ben geen fan van hem als persoon of van de sport, maar is natuurlijk wel de enige sporter die we hebben die echt een enorme internationale allure heeft. Maar de/het Luipaard van Luyksgestel (bijnaam verzin ik ter plekke) mag hem van mij ook een keer winnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2022 10:44 door Meneer 60%.
Meneer 60% 28 november 2022 10:44
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toch leuk dat een Deen, wat Belgen, een Sloveen en
> een Fransman sportploeg van het jaar kunnen
> worden..

Nog vreemder vind ik altijd de criterea voor coaches. Buitenlandse coaches die voor een Nederlands team, of 'het' Nederlands team werken kunnen worden genomineerd, zoals nu bijvoorbeeld Meuwly of Mülders. Maar vorig jaar of jaar ervoor werd ook Johan de Wit genomineerd, een Nederlander die voor Japan werkt. Dat kan niet allebei, vind ik. Of je kiest beste Nederlandse coach (Nederlandse nationaliteit) of beste in Nederland werkzame coach.
Eindhovuh 28 november 2022 11:09
Met je eens, ik zou voor van Vleuten kiezen omdat ik vind dat schaatsers zwaar overschat worden in Nederland. Verstappen, heel knap, maar Lavreijsen is echt een fenomeen ook.
Eindhovuh 28 november 2022 11:09
Bol is fantastisch maar won niet op de Olympische spelen, en is ook bij lange na niet de beste van de wereld.
Halve Belg 28 november 2022 11:19
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bol is fantastisch maar won niet op de Olympische
> spelen, en is ook bij lange na niet de beste van
> de wereld.

Alleen gaat het ook niet om wie de beste van de wereld maar van Nederland is....

Mondiaal is de prestatie van Bol dit jaar groter dan de carrieres van Vos en Van Vleuten elkaar. Zonder daar iets aan af te doen.
Wat ook meteen de onzinnigheid van deze verkiezing aantoont.
Cecchini 28 november 2022 11:47
Waarom is Athletiek mondialer dan wielrennen ? In Azie stelt de sport niet zoveel voor met alle respect voor de Japanners en Chinezen. Lange afstand is alleen voor de Oost Afrikanen, de rest telt niet of nauwelijks mee in deze sport, In Zuid Amerika stelt op een hingstapsprngster na de sport ook niet zoveel voor. Mexicanen zijn ook niet aanwezig in deze sport. Het is een groot misverstand dat Athletiek een mondiale sport is. Wat mij betreft komt alleen voetbal daarvoor in aanmerking. Hoe graag ik ook Femke Bol zie, ze is bij lange na niet de beste in haar onderdeel, en hoe mondiaal is de 400 meter horden eigenlijk ?

Nee als van Vleuten de eer wederom niet toekomt, dan begrijp ik er niets meer van.
Horsie is back 28 november 2022 12:33
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom is Athletiek mondialer dan wielrennen ?

Omdat de wereld nu eenmaal vergeven is van de tweevoeters, die het regelmatig op een loop zetten, over een obstakel springen, een voorwerp (ver) weg werpen en zelfs Mbapé moet eerst (regelmatig) vooraf hard lopen. Overigens zijn de viervoeters de ware kampioenen: neem Cheetah en Bobcat.

> Het is een groot misverstand dat Athletiek een mondiale sport is.

Het is warempel de moeder van alle sporten.

> Hoe graag ik ook Femke Bol zie (eens), ze is bij lange na niet de beste in haar onderdeel, en hoe mondiaal is de 400 meter horden eigenlijk ?

Naar Nederlandse maatstaven is zij in deze mondiale sport heel groot. Dat er dan voorts nog één mysterieuze gazelle veel sterker is doet daar niet zo veel aan af.

> Nee als van Vleuten de eer wederom niet toekomt, dan begrijp ik er niets meer van.

Is goed mee te leven, maar ook zij werd in de tijdrit genadeloos afgeserveerd en dan hebben we het niet eens meer om die andere mysterieuze hinde op twee wielen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2022 11:24 door Horsie is back.
Meneer 60% 28 november 2022 12:47
Iedereen kan met atletiek beginnen, hoe arm je ook bent of hoe slecht de sportfaciliteiten of de wegen in je land ook zijn. Als je talent heb, kun je boven komen drijven. Dat is wel echt een verschil met het wielrennen. Over atletiek in Azië, los van Japan en China: je hebt een (geboren) Qatareese hoogspringer en een Indiaase speerwerper, die allebei olympisch kampioen zijn. Bahrein heeft ook meerdere goede atleten (wel vrij veel dopinggevallen).

Vrouwenwielrennen, heeft er (heel onterecht) natuurlijk altijd bijgehangen in het wielerwereldje. En eigenlijk nog steeds wel een beetje. Wees eens eerlijk: hoeveel topics en hoeveel posts gaan hier over vrouwenwielrennen? Ik denk nog geen 10 procent. Op schaatsforums of atletiekforums is dat al jaren bijna 50/50. Sinds een paar jaar maakt het vrouwenwielrennen grote stappen qua media-aandacht, sponsoren, ploegen en wedstrijden. Het niveau van het peloton wordt elk jaar sterker en vooral breder. Maar er zijn ook nog wel conservatieve wielerlanden die achterlopen. België en Frankrijk bijvoorbeeld. Daar zullen ongetwijfeld nu wel meer jonge meisjes beginnen met wielrennen, nu de sport meer in de aandacht staat, maar het duurt nog even voordat je het resultaat daarvan gaat zien in het profpeloton.

Dat schaatsers overschat worden. Lange tijd wel, misschien. Ik heb de laatste jaren echter juist het idee dat het omgekeerde gebeurt. Sven Kramer werd ondanks al zijn successen maar één keer sportman van het jaar. We doen te makkelijk alsof schaatsen een soort veldrijden of korfbal is. Dat is gewoon niet de werkelijkheid. Dat we er als Nederlanders toevallig goed in zijn, betekent niet dat andere landen een soort toeristen sturen. In o.a. Japan heb je veel ijsbanen, veel wedstrijden en veel heel serieuze schaatsers. In Korea ook. Daar zijn schaatsers ook gewoon bekendheden. Meer mensen kennen daar Sven Kramer dan Wout van Aert, daar durf ik wel een maandsalaris op in te zetten.
Cecchini 28 november 2022 12:55
Zwaktebod om over die tijdrit te beginnen. Drie Grote Ronden gewonnen, Wereldkampioen geworden. Klaar is Kees. Ze heeft in de Grote Rondes meer etappes niet gewonnen dan verloren. Ga je van Vleuten daar dan ook over afzeiken ? In het wielrennen heb je veel Noord en Zuid Amerikaanse toppers, ook in Afrika rijden er goede rond. Het WK wordt niet voor niets over een aantal jaar in Ruanda gereden (je zal zien wat een drukte het daar is). Oceanie heeft ook veel sterke renners en rensters. Alleen Azie telt niet echt mee in het wielrennen.
Horsie is back 28 november 2022 13:14
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zwaktebod om over die tijdrit te beginnen.

Alleen bedoeld om wat tegenwicht te bieden.

> Ze heeft in de Grote Rondes meer etappes niet gewonnen dan verloren. Ga je van Vleuten daar dan ook over afzeiken ? Even abseilen, Cecchini smiling smiley

5 gewonnen versus 19 verloren

Natuurlijk heb je overal sterke wielrenners. In het wielrennen speelt nu eenmaal niet altijd het genadeloze effect van stopwatch of meetlint.

> Alleen Azie telt niet echt mee in het wielrennen.

Laat Theo Bos dit niet lezen. In het baanwielrennen is er wel degelijk aziatisch potentieel.
Remko 28 november 2022 14:05
Als je heeeeeeel hard kunt rennen komt je talent als kind 'altijd' boven drijven (vrijwel elk kind op deze wereld krijgt gymles).

Voor voetbal geldt ook, zeer laagdrempelig, grote kans dat grote talenten boven komen drijven.

Als je extreem talent hebt voor karten/formule X komt dat waarschijnlijk nooit boven drijven, omdat wereldwijd 99,99% van de kinderen nooit in een kart zit.

Wielrennen zit er een beetje tussenin denk ik.
betuweracer 28 november 2022 18:53
Quote
Bjarne Riis
Meer mensen kennen daar Sven Kramer dan Wout van Aert, daar durf ik wel een maandsalaris op in te zetten

Gedurfde uitspraak. Een 4-voudig Olympisch Kampioen en 30-voudig (welja, schaatsen, laten we er 9 van maken) wereldkampioen tegen een wielrenner die enkel het minst aansprekende wielermonument heeft gewonnen.

Ome Google zegt evenwel 12.000 hits voor Kramer en 60.000 voor Van Aert (in het Japans). Dat is nog geen exacte wetenschap dus ik pleit ervoor dat we Tinuz en Andere Peter naar Japan sturen voor een uitgebreid onderzoek.
betuweracer 28 november 2022 18:59
Voor een wielerbaan is het alweer wat verder zoeken. Zo kun je zelfs op dit forum terecht komen bleek laatst. Wie er toevallig in het best besleutelde autootje stapt zegt mij ook niets.

Lijkt me overduidelijk Dick Jaspers. Of Moreno Hofland. Is die ook genomineerd?
lodjan 28 november 2022 19:23
Hij heeft het over Korea, toch?
Daar is schaatsen groter dan wielrennen. In ieder geval hebben de Koreanen meer gepresteerd op de schaatsen dan op de fiets.
Horsie is back 28 november 2022 19:56
Als je niet goed genoeg kunt voetballen kun je daarna nog altijd een topwielrenner of topwielrenster worden. Ai, het lijkt wel een alternatieve quizvraag.

Anno 2022 is het nog steeds niet evident WAT tot een echte topper maakt (ook in het wielrennen niet), laat staan als iemand nog heel jong is, kind genaamd.
Vraag me wel eens af hoe dat in het dierenrijk (non-human) zit. Zijn alle cheetah's in een bepaalde leeftijd even snel of zitten ook daar Usain Bolt's tussen?

Als dit topic komt bovendrijven is er altijd weer een sportjaar voorbijgegaan en ontstaat er weer een broederstrijd over wat nu de moeder of de vader is.

Talent
In the 1981 movie Chariots of Fire, Sam Mussabini, coach of 1924 Olympic 100-m champion Harold Abrahams, said “you can’t put in what God has left out.” Swedish physiologist P.O. Åstrand said “if you want to be a champion, choose your parents wisely.” Although there have been studies of the genetics of sport, a single “champion gene” has not been identified. The best estimate is that champions have combinations of multiple genes, which may not even be perfectly overlapping within the same event (eg, you may need any 20 out of a 30-gene menu to achieve success). In any case, you have to have enough predisposition for an event to have the early success that “lights the fire.”The exercise science literature is replete with evidence of both categorical and correlative characteristics of different types of athletes. It is also replete with evidence of responses during competition and of adaptive responses to training, but over shorter time frames than relevant to athletes.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2022 22:06 door Horsie is back.
Vlaflip76 28 november 2022 21:58
We gaan het zien... Sarina Wiegman is genomineerd en zou m.i. een verdiende winnaar (moeten) zijn
Vlaflip76 28 november 2022 22:06
Als Annemiek dit jaar niet wint zal er nooit een wielrenster winnen
betuweracer 29 november 2022 00:41
Als Demi Vollering over 2 jaar hetzelfde doet plus een Olympische titel is het al vlug beslecht. De obsessie met de die vijf-ringen-apenkooi is treurig, ja.

Er zou ook een maatschappelijk component in mogen zitten. Wat sprak de meeste mensen aan? Hebben ze iets boeiends te zeggen gehad? Voorselectie door sporters, laatste stem door publiek.

Je hebt nu te maken met een galavoorstelling gedirigeerd door sporters die 90% van het jaar niet in beeld zijn. Natuurlijk gaan die vooral af op het evenement waarin ze wel een rolletje spelen. Ons kent ons. Verstappen zal dit jaar wellicht nog net winnen, maar waren er (excellerende) OS (mannen) geweest wassie de lul (die hij ook is).

Desalnietemin zou ik voor Wüst gaan. Dat is voor de komende tig jaar een household name in landen over de hele wereld. En stiekem genoot ik er ook van. Ik vind briljante piekers veel meer bijdragen aan een sport dan zeldzame falers. Annemieks WK vond ik ook schitterend, haar drie 'grote' ronde zeges toch al een heel stuk minder boeiend.

Merk ook dat ik beduidend minder sport volg tegenwoordig. Of het nou een 1e, 2e, 3e of 4e ronde was. Gapend lepelde ik antwoord voor antwoord op bij Per Seconde Wijzer. 10 jaar geleden. De makkelijkste quiz op aarde. Nu kijk ik NOOIT meer Studio Sport en zijn Marrit Steenbergen, Gert Damkat, Jamilon Mulders en Therese Klompenhouwer volledige vreemden. De vrede die ik er mee heb klopt enkel aan op de deur van minderjarige meisjes.
betuweracer 29 november 2022 00:59
Las het als beiden waarbij ik Japan pakte. We sturen Tinuz en Andere Peter ook naar Zuid-Korea. Ging me er vooral om dat hij de Eddy Merckx van het schaatsen vergeleek met de Gianni Romme van het wielrennen.

Vermoed dat het in beide landen niet zoveel voorstelt. Allebei ooit hevig beïnvloed door de Amerikaanse sport en ze zijn Olympischerwijs bij skaatsje rieden uitgekomen. En dan nog oogt Japan meer als schaatsland en Z-Korea meer als shorttrackland.
Meneer 60% 29 november 2022 09:24
Ik doelde inderdaad op Korea. Maar misschien Japan ook wel. Zoals ik het van een afstandje zie is schaatsen (vooral shorttrack, maar toch ook langebaan) in Korea vrij populair als kijksport en zijn de sporters ook erg bekend. In Japan is het volgens mij groter als doesport (land met de meeste 400-meter-banen), maar iets minder als kijksport.

Verder heeft Betuweracer een punt: Kramer vs. Van Aert is wat krom. Omdat er een riant maandsalaris op het spel stond, werd ik wat voorzichtig. smiling smiley Als ik Kramer vs. Pogacar zeg, stemt dat dan meer tot tevredenheid? Kramer vs. Merckx durf ik ook nog wel aan.

Het punt dat ik met veel te veel woorden wilde maken: schaatsen is geen veldrijden of korfbal. Ook zeker geen wielrennen. Iets ertussenin. Baanwielrennen, bijvoorbeeld.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2022 11:15 door Meneer 60%.
DeFin 29 november 2022 10:31
Schaatsen is in veel landen een sport zoals wij naar pakweg judo of roeien of vele andere sporten kijken. Alleen interessant voor het grote publiek als je land er een kandidaat Olympisch kampioen in heeft en de gemiddelde Nederlander heeft geen idee wie de buitenlandse toppers zijn waar de Nederlandse favorieten tegen strijden.
Pakweg Sablikova zal wel echt een ster zijn in Tsjechië en Fabris zal dat ook wel geweest zijn in Italië, maar ze weten denk ik echt niet wie Wüst en Kramer zijn.


Alleen hebben die meeste Olympische sporten niet een land dat zo gek is van die specifieke sport als dat schaatsen wel heeft en omdat het zó populair is in Nederland lijkt het een hele kleine sport elders, maar het is gewoon 1 vd vele elders. Niets meer maar ook niets minder dan de gemiddelde andere Olympische (winter)sport.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2022 10:32 door DeFin.
betuweracer 29 november 2022 15:24
In dat geval constateer ik dat er dus toch geen enkel verband is tussen de schaatsliefde van een land en de kwaliteit van de films die er gemaakt worden.
Frederik D. 29 november 2022 19:15
smiling smiley Waarom zijn Nederlandse films in de regel bagger? Te vaak dezelfde scenarioschrijvers met hun al te populistische clichés? "Klootzak". En te vaak dezelfde actrices met hun narcistische, hemeltergende maniertjes? Kom dames, ga fietsen in plaats van rolletjes te spelen. Zei mijn vrouw laatst tegen mij: die typische blik van Mathijs van Nieuwkerk doet me denken aan de blik van Krimson in Suske en Wiske.

Krimson

Van Nieuwkerk had beter waterdrager kunnen zijn in het wielerpeloton. Al had ik de door hem aangereikte flesjes niet vertrouwd. Smiley in de vorm van een Van-Nieuwkerk-grijns.
Eindhovuh 30 november 2022 09:02
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen