Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de France finisht in 2024 niet in Parijs

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 30 november 2022 09:14
[www.wielerflits.nl]

Vanwege de Olympische spelen. Ik ben qua wielrennen vrij conservatief, maar dit lijkt me een te billijken reden.
Nice als alternatief biedt mogelijkheden op eindelijk een leuke slotdag. Zouden ze durven kiezen voor een parcours met de Col d' Èze op een km of 15 voor de finish?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/11/2022 14:45 door Eindhovuh.
Meneer 60% 30 november 2022 09:54
Heb zo'n vermoeden dat ze, de Fransen kennende, dan wel voor een saai vlak parcours in Nice zullen gaan om de traditie met fotomomentjes met champagne erin te houden.

Ben trouwens ook wel erg benieuwd naar het Olympisch wegwedstrijd-parcours. Zal wel finishen op de Champs-Élysées. Ik las geruchten over een parcours met een rondje door Parijs, met onder meer een klim naar/van Montmatre. Dat zou voor de plaatjes wel mooi zijn, maar voor de race toch niet echt. Is er niet een rit in lijn te bedenken die ergens ver van Parijs start, waar je wat serieuze heuveltjes in stopt, en die dan op de Champs-Élysées finisht?
Sub Culture 30 november 2022 10:04
lodjan 30 november 2022 11:34
Finish op Montmartre?
Mooie kans voor Mathieu op dubbel Olympisch goud.
Horsie is back 30 november 2022 12:12
Halve Belg 30 november 2022 13:21
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heb zo'n vermoeden dat ze, de Fransen kennende,
> dan wel voor een saai vlak parcours in Nice zullen
> gaan om de traditie met fotomomentjes met
> champagne erin te houden.
>
> Ben trouwens ook wel erg benieuwd naar het
> Olympisch wegwedstrijd-parcours. Zal wel finishen
> op de Champs-Élysées. Ik las geruchten over een
> parcours met een rondje door Parijs, met onder
> meer een klim naar/van Montmatre. Dat zou voor de
> plaatjes wel mooi zijn, maar voor de race toch
> niet echt. Is er niet een rit in lijn te bedenken
> die ergens ver van Parijs start, waar je wat
> serieuze heuveltjes in stopt, en die dan op de
> Champs-Élysées finisht?

Ik vermoed de traditionele slotrit van Parijs-Nice op de zaterdag.

Zondag een tijdrit.
DeFin 30 november 2022 13:57
Finish op Champs Elysees, lokale omloop van 22km met daarin twee klimmetjes van ongeveer 1km aan 5%, waaronder de Montmartre.



Lijkt mij een gevalletje, ploeg volledig voor Jakobsen bouwen met Mathieu als enige vrije rol.

Of wie weet Kooij, wie weet wie de beste sprinter is tegen die tijd. Parijs is nog ver.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/11/2022 14:04 door DeFin.
Meneer 60% 30 november 2022 14:47
DeFin Schreef:
-------------------------------------------------------
> Finish op Champs Elysees, lokale omloop van 22km
> met daarin twee klimmetjes van ongeveer 1km aan
> 5%, waaronder de Montmartre.
>
>
>
> Lijkt mij een gevalletje, ploeg volledig voor
> Jakobsen bouwen met Mathieu als enige vrije rol.
>
> Of wie weet Kooij, wie weet wie de beste sprinter
> is tegen die tijd. Parijs is nog ver.

Dit was volgens mij een soort uitgelekt gerucht. Niet officieel bevestigd, dacht ik. Als dit het wordt: dit parcours lijkt me voor profs vrij makkelijk. Hoewel ik er naast kan zitten als het 12 keer dit rondje wordt, met kleine ploegen. En ik weet ook niet hoe smal die klimmetjes zijn.

Heeft VDP niet al gezegd dat ie gaat mountainbiken? Hoewel de dubbel doen ook mogelijk is.
Halve Belg 01 december 2022 08:25
DeFin Schreef:
-------------------------------------------------------
> Finish op Champs Elysees, lokale omloop van 22km
> met daarin twee klimmetjes van ongeveer 1km aan
> 5%, waaronder de Montmartre.
>
>
>
> Lijkt mij een gevalletje, ploeg volledig voor
> Jakobsen bouwen met Mathieu als enige vrije rol.
>
> Of wie weet Kooij, wie weet wie de beste sprinter
> is tegen die tijd. Parijs is nog ver.

Leuk profiel..... Als je niet beter zou weten zou je denken dat het een punch finish is...
Eindhovuh 01 december 2022 11:39
Kan soort Poggio-achtige rol gaan vervullen?
Slimmerd 01 december 2022 18:14
Tijdritje dus op de slotdag
ton duk 01 december 2022 18:21
Kilometer of 30 met wat hellingen en linke afdalingen mag van mij...
Gr
GillesEmanuel 02 december 2022 10:24
Heeft iemand ooit die klim naar Montmartre gedaan? Ik wel. Dat is echt niet leuk om dat 12 keer op te vlammen. De stenen liggen ook niet goed. Het is smal. Ik zou niet weten waarom Leuven zoon spektakel werd en dit niet.. zeker met de kleine ploegen.
betuweracer 02 december 2022 10:45
El Chaba 05 december 2022 03:28
Waarom?
Alles beter dan die overbodige carnavalsrit als laatste etappe.
Frederik D. 05 december 2022 15:52
Vind ik ook. De Tour zou in stijl moeten afsluiten, bijvoorbeeld met een tijdrit. Het liefst met een tijdrit, vind ik. Carnaval viert men als renner maar elders. Bijvoorbeeld tijdens die maffe criteria.
Wind mee 08 december 2022 02:24
Zo carnavalesk is die laatste etappe (allang) niet (meer). Tegenwoordig is het hooguit een uurtje wat "grappen en grollen" alvorens het plaatselijk circuit op te draaien waar het knetterhard gaat.

Ik zou een finish in Nice e.o. overigens best zien zitten, daar niet van, maar laten we niet denken/hopen dat er dan ineens veel gaat veranderen aan posities in de top van het AK. Vermoedelijk hebben de diverse bergen en tijdritten voor de laatste zondag al hun "werk" gedaan wat betreft het vastleggen van de topposities. En gezien het gebruikelijke slot in Parijs-Nice gaat er niet met minuten gesmeten worden door de toppers in zo'n etappe. Het enige dat je waarschijnlijk voorkomt is een massasprint, iets wat Parijs nog weleens boeiend kan maken vanwege de strijd om de groene trui.
Carlos Danger 08 december 2022 03:21
Dat vind ik wel carnavalesk; een massasprint in een tijdrit.
Wind mee 08 december 2022 13:57
Weet niet of je op mij reageert maar ik doelde uiteraard niet op de mogelijke tijdrit maar op de "gewone" etappe (vergelijkbaar met die in Parijs-Nice) in dat slotweekend.
betuweracer 11 december 2022 08:12
Ja, die laatste etappe is wel carnevalesk. Een etappe met een aan zekerheid grenzende sprint is dat per definitie. En de groene trui is een nageboorte van een afleidingsklassementje in de Tour. Alsof je een bokaaltje op het WK voetbal zou hebben voor degene die de meeste kilometers heeft afgelegd. Of het langst heeft warmgelopen zonder in te vallen (mee te doen). Iemand met andere woorden die iets zogenaamd knaps presteert, maar zonder enige invloed op het grotere plaatje (wereldkampioen / Tourzege). Nee, ik vrees dat u even terug moet naar de zandbanken van de lagere wielerschool.

Mijn treurigheid behelste het feit dat ze nu ze die kermis kunnen skippen, ze alsnog weigeren koers te geven en met een saaie labtest tegen de klok aan komen waaien. Liever Pogacar die in een Parijs-Nice achtige slotrit (heel vaak bij de mooiste 3 ritten in een seizoen) koerst om Vingegaard uit het geel te rijden en faalt dan dat Pogacar in een tijdrit Vingegaard toch nog uit het geel rijdt.
ton duk 11 december 2022 08:33
betuweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alsof je een bokaaltje op het WK voetbal zou
> hebben voor degene die de meeste kilometers heeft
> afgelegd. Of het langst heeft warmgelopen zonder
> in te vallen (mee te doen).

Ik opteert dan eerder voor hoogst aantal gele en rode kaarten. Hup HOL
Gr
Andere Peter 12 december 2022 21:53
Dat is een geweldig rondje sightseeing waar de slotdag van de Tour niets bij is. La Villette is toch waar Serge Gainsbourg woonde en werkte? Vandaar naar Place de la Concorde is per definitie een soort open-luchtmuseum. Waar rijden ze naar boven op Montmartre? Zou dat Rue Lépic zijn? Rob Kemps modus weer uit.

Klimmetje naar Montmartre is sprookjesachtig maar te ver van de finish om beslissend te zijn. Al die landen gaan met sprinters komen en dat zal bepalend voor de koers zijn.
Andere Peter 12 december 2022 21:57
Ja, ik denk dat ze voor de Col d' Éze kiezen. Dat kan met een tijdritje. Dat maakt het meteen een soort Parijs-Nice promotie. En die koers is toch ook van ASO? Ik zie ook geen ander motief om voor Nice te kiezen. De hotels zijn daar toch al vol (en duur) in die tijd van het jaar.
Bizziecle 12 december 2022 23:06
Alles beter dan die farce rondom de Arc de Triomphe
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen