Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nog maar 2 weken tot de eerste WT race!

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 03 januari 2023 17:09
Het is hier zo stil dat ik de neiging voel om toch te melden dat het WT seizoen al over 2 weken start!
Voor het eerst sinds 2020!

Op 17 januari start de Santos Tour Down Under voor het eerst met een proloog. 5,5 km door de straten van Adelaide. De finish zal rond 6 uur 's ochtends Nederlandse tijd zijn. Maar dat wordt vast in een mooi openingstopic uitgelegd.

Overigens is de beslissing in de 5de etappe niet op Willunga maar op Mount Lofty, 1,3 km a 7,3% waarvan het steilste stuk 13,3% is, deze moeten ze 3x op.
En die finish is al rond 12 uur 's nachts hier.

Op de startlijst tot nu toe o.a. G Thomas, Hindley, Schachmann, Bilbao, Hirshi, Ewan, Nizzolo, Theuns en de Nederlanders Van den Hoorn, Sinkeldam, Reinders, van Uden, Gesink en Vader.
Frederik D. 03 januari 2023 18:27
Nou, jij gaat ons op de hoogte houden. Overigens, Van der Modderpoel won zojuist een veldritje. Van Aert kreeg weliswaar een lekke band op het zoete eindje maar misschien had Van der Modderpoel hem er anders ook wel opgelegd. Om over de rooie te gaan, Puck Pieterse won bij de vrouwen. Geen pukkie meer. Op Allerheiligen speelt MVV weer. De derde plaats van dat provinciaal hoofdstedelijk ploegje wordt flink bedreigd. Van Gerwen in de finale van het plebejisch, schreeuwerig pijltjes gooien. Brit Dekker, het knollenmeisje, heeft nu.nl geen sociaal leven. Mens, ga koken. Uh nee. Er zijn teveel mosterd na de maaltijd programma's. Hoewel, hoe braad je een paardenbiefstuk? Kortom, geen nieuws van dit affronteus front. Eindhovuh, goed 2023, go on with the show. Liedje van de Stones, dat wel. En laat je niet k-nac-ken. Al wil NEC je nekken. smiling smiley
ton duk 03 januari 2023 19:05
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is hier zo stil dat ik de neiging voel om toch
> te melden dat het WT seizoen al over 2 weken
> start!
> Voor het eerst sinds 2020!
>

En,gelukkig, nadert het Nederlands Openingsweekend met rasse schreden en met de Ster van Zwolle
Gr
Clavan 04 januari 2023 10:59
Zaterdag begint het seizoen natuurlijk al met Egmond Pier Egmond. Aan de start o.a. Pascal Eenkhoorn en Timothy Dupont als bekendste profrenners. Daarnaast 2 renners van het INEOS Eliud Kipchoge Cycling Academy ( Lodjan, ze staan inmiddels in het officiële nieuwsbericht) Salim Kipkemboi uit Kenia en Charles Kagimu uit Uganda. Daarnaast een rits Nederlandse toppers en ex-profs zoals Ivar Slik (nu professioneel Gravelrace bij Willier Triestina) Jasper (S)Ockeloen, Thomas Dekker, Thijs Al en Laurens ten Dam. Ook de Fransman Samuel Leroux van Go Sport - Roubaix Lille Métropole (CT) staat aan de start en is voor mij favoriet.
lodjan 04 januari 2023 12:29
thumbs up

Hup Charles en Salim!
Al doen ze mee voor de ervaring en de fun. Ze hebben nog nooit een strandfiets van dichtbij gezien.
Aansluitend gaan ze naar Mallorca voor een trainingskamp met de ENEOS-WT-ploeg.
El Chaba 05 januari 2023 02:07
*
Nou Eindhoven, misschien is het hier wel zo stil, omdat een aantal vaste bezoekers het topic (wederom) weer eens wegkapen om alleen hun gebruikelijke eigen riedeltje af te kunnen draaien (Clavan uitgezonderd, want die schrijft ook genoeg hier wel on topic). En dan doet Horsie daaraan nota bene (nog) niet eens aan mee. En ja, hier zal ik wellicht ook wel weer negatief commentaar op krijgen, maar so be it..

On topic:
Veel wielerliefhebbers, ook hier, vinden de TDU niet belangrijk genoeg om daar aandacht aan te besteden omdat ze vinden dat het seizoen pas met de Omloop begint. Dat kan en mag natuurlijk, maar persoonlijk vind ik zelfs dit één van de leukste en mooiste koersen van het jaar. Waarschijnlijk mede omdat het weer de eerste echte wielerkoers van het nieuwe seizoen is, maar ook omdat hier altijd een interessant deelnemersveld aan de start staat en ook omdat het in mijn ogen een heel leuk en afwisselend parcours heeft, nu zelfs met een heuse proloog van 5,5 km en zelfs twee aankomsten heuvelop, of bergop, zo je wilt.

Onder anderen:

MATTHEWS Michael
YATES Simon
O'CONNOR Ben
MOSCON Gianni
DENNIS Rohan
THOMAS Geraint
HAYTER Ethan
HINDLEY Jay

En nog vele andere goede renners geven hier acte de présence. Ik heb er in ieder geval nu al heel veel zin! smiling smiley
Clavan 05 januari 2023 09:23
De dames starten ook in Australië 2 dagen eerder. Maar is het deelneemsters veld wel erg zwak.

Voor de rest opvallend zie ik wel Caleb Ewan op de startlijst staan. Niet voor Lotto DSTNY ( want die starten hier niet) maar voor de Australische selectie. Zijn de eventuele UCI punten die hij hier rijdt dan wel voor de sponsorploeg? Staan Alpecin-Fenix en Israel met 4 Australiërs aan de start. Sowieso staan er 28 Australiërs aan de start bij de WorldTour ploegen en ben ik dit jaar benieuwd naar Lennard Hofstede. Die vorig seizoen maar 31 koersdagen had door allerlei omstandigheden maar wel 2 jaar contractverlenging kreeg.
Eindhovuh 05 januari 2023 09:34
ah, ik zie dat de startlijst nu compleet is op PCS. Hofstede is inderdaad wel interessant, als die eens een volledig jaar kan draaien. In de Jumbo ploeg zal hij wel heel vaak de eerste knecht van dienst zijn.
Ook naar Bax bij UAE ben ik wel heel benieuwd, zou zijn parcours moeten zijn.
Anony 05 januari 2023 10:42
Mensen nog zin in de VSS?
Eindhovuh 05 januari 2023 10:43
Gewoon de klassieke weer invoeren. Met alle "fouten" erin was dat gewoon de populairste.
Horsie is back 05 januari 2023 10:50
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
*
> En dan doet Horsie daaraan nota bene (nog) niet eens aan mee. En ja, hier zal ik wellicht ook wel weer negatief commentaar op krijgen, maar so be it..

Heeft de tweede zin nog iets te maken met de daaraan voorafgaande zin? Just asking for a friend! grinning smiley
Slimmerd 05 januari 2023 17:38
Toch niet gek dat het stil is? Nog dik anderhalve week tot de TdU, een koers die uiteraard niemand, buiten Australië, echt aanspreekt.

En elke week 5 topics over een veldrit lijkt mij de moeite niet waard, wel vermeldingswaardig is de terugkerende rugpijn blijkbaar van MvdP vandaag...
Clavan 05 januari 2023 17:55
teRUGkerende……Max Tailleur zou trots zijn geweest.
Wind mee 05 januari 2023 19:59
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> *
> Nou Eindhoven, misschien is het hier wel zo stil,
> omdat een aantal vaste bezoekers het topic
> (wederom) weer eens wegkapen om alleen hun
> gebruikelijke eigen riedeltje af te kunnen draaien
> (Clavan uitgezonderd, want die schrijft ook genoeg
> hier wel on topic). En dan doet Horsie daaraan
> nota bene (nog) niet eens aan mee. En ja, hier zal
> ik wellicht ook wel weer negatief commentaar op
> krijgen, maar so be it..

Eens! Met uitzondering van het "meervoudige aantal" >>>>een aantal is enkelvoud. Ik zou er normaliter geen woord vuil aan maken, ware het niet dat uzelf anderen nog al eens de maat neemt wanneer het om taal- of grammaticagebruik gaat



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2023 20:00 door Wind mee.
Horsie is back 05 januari 2023 20:17
Wind mee Schreef:
-------------------------------------------------------
> El Chaba Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > *

>. En dan doet Horsie daaraan nota bene (nog) niet eens aan mee. En ja, hier zal ik wellicht ook wel weer negatief commentaar op krijgen, maar so be it..

Twee prikkerds, die een lans voor Horsie breken? Daarom toch heel vermeldingswaardig het nieuwe Belgische record 3km individuele achtervolging op de baan van Lotte Kopecky: 3:27.932, sneller dan de try-out van Annemiek van Vleuten in 2018.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/01/2023 13:29 door Horsie is back.
El Chaba 05 januari 2023 22:50
Jazeker! thumbs up
En ik weet ook zeker, dat er minimaal één prikker is, die alleen daarom al zou terugkeren.
Dus graag, ja! smiling smiley
El Chaba 05 januari 2023 22:53
Slimmerd 05 januari 2023 23:14
Terugkeren om de VSS, dan ben je geen prikker, maar spelletjesverslaafd the finger smiley
Robobas 06 januari 2023 09:39
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mensen nog zin in de VSS?


Zeker, die heb ik gemist. En inderdaad gewoon de klassieke vorm.
Clavan 06 januari 2023 12:08
Thijs Z. zal starten in het tenue van BEAT Cycling.

El Chaba 07 januari 2023 00:45
[wielerprikbord.nl]

Quod erat demonstrandum.

Dikke kus!
Wind mee 07 januari 2023 20:43
Zo langzamerhand begin ik (helaas) wel te begrijpen waarom dit prachtige medium aan verval onderhevig is (en wellicht gaat stoppen). sad smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/01/2023 20:52 door Wind mee.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen