Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Adio, Pinot

Gepost door Frederik D. 
Frederik D. 12 januari 2023 18:41
Peiling
Was Pinot een goede renner?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 19 stemmen ontvangen.
Ja, best wel want ... 10
 
53%
Nee, eigenlijk niet want ... 2
 
11%
Nou ja, ging wel want ... 1
 
5%
Domme vraag want ... 4
 
21%
Zijn geitenkaas is meer van belang want ... 0
 
0%
Allejezusjes, wat een krakjorumme peiling want ... 2
 
10%



Pinot stopt met professioneel wielrennen.

Nu.nl

Geitenboer in de Vogezen. Klinkt sympathiek.
Horsie is back 12 januari 2023 19:26
Wilt U dat nooit meer doen, Frederik, D.? Voor de muziek uitlopen en waarom niet zoals het hoort bij de voornaam,Thibaut? We hebben het hier niet over een clown. Thibaut Pinot is met Tom Dumoulin wel één der meest transparante (training/wattage) renners van het afgelopen decennium (geweest).
Voor een video kunt u op twitter terecht bij zijn leermeester Fred Grappe.
El Chaba 12 januari 2023 21:33
Helemaal mee eens.
Maar wellicht heeft hij het bericht niet goed gelezen en meent hij, dat Thibaut Pinot per direct gaat stoppen.
Eddy Veen 13 januari 2023 11:47
Pinot is voor mij voor eeuwig verbonden aan de vierstrijd met Dumoulin, Quintana en Nibali in de slottijdrit van de Giro 2017. Ik heb deze talloze malen teruggekeken.
GillesEmanuel 13 januari 2023 12:19
Pinot. De man die durfde te praten en emoties te tonen. Geweldige coureur en had hem zoveel meer gegund want heeft zijn portie pech wel gehad. Laten we hopen dat er snel een waardige vervanger opstaat.
Horsie is back 13 januari 2023 12:33
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Pinot is voor mij voor eeuwig verbonden aan de
> vierstrijd met Dumoulin, Quintana en Nibali in de
> slottijdrit van de Giro 2017. Ik heb deze talloze
> malen teruggekeken.

Vergeet ook de monster etappe niet, waarbij Chris Froome de Giro 2018 won en Tom Dumoulin de Giro 2018 verloor.
Meneer 60% 13 januari 2023 12:53
Mijn gevoel van een afstandje: talentvolle renner met veel pech, ongeluk en onzekerheden die daardoor mooie prijzen heeft misgelopen. Het tragische afstappen in de Tour van 2019, toen hij in de vorm van zijn leven leek en op weg was naar het podium, staat me helder voor geest. Je kunt volgens mij een dik boek over zijn carrière schrijven en dat zal ook wel gebeuren. Zijn overwonnen daalangst, zijn enorme inzinking in de Giro ooit... De laatste jaren kreeg ik wat meer Voeckler-kriebels bij hem. Reed altijd alleen voor zijn eigen kansen, ook als die er niet waren. De ploeg draaide ook te veel om hem.
Eindhovuh 13 januari 2023 13:45
Altijd enorm fan geweest van de renner Pinot. Kwetsbare coureur die vaak de aanval koos.
Uiteindelijk een mooie carrière gehad.
Eqquipo 13 januari 2023 14:13
Prachtrenner, de belichaming ook van veel wat wielrennen zo mooi maakt.
Cecchini 15 januari 2023 10:59
Beiden ook prachtige mooie renners. Konden beiden moeiteloos op een cover van een mode blad
Luijt 16 januari 2023 01:38
Niet durven dalen als goede klimmer. Dat is echt klote.
El Chaba 16 januari 2023 23:02
Ik herinner me vooral zijn topjaar 2018 toen hij twee etappes voor het einde van de Giro nog derde stond in het klassement (na Froome en Dumoulin als best of the rest), maar vervolgens in de voorlaatste (berg)etappe een afschuwelijke inzinking kreeg en uitgeput met dehydratatie in het ziekenhuis werd opgenomen en niet eens meer aan de start van de laatste etappe kon komen. Ik dacht toen echt, dat hij die klap misschien wel nooit meer te boven zou komen.

Maar nee hoor, hij moest weliswaar zijn oorspronkelijke plan om daarna de Tour te rijden laten varen (want nog niet fit genoeg), maar werd vervolgens knap derde in Polen en keurig zesde in de Vuelta in een voor die ronde vrij sterk veld, ook in de breedte (ja, dat heb ik even opgezocht winking smiley)

Maar dan ook nog een fantastisch Italiaans najaar met als bekroning winst in Milano-Torino (toen nog een zware bergkoers) en natuurlijk vooral de winst van Il Lombardia.

Hij was toen 28 jaar oud met zijn beste jaren nog voor zich en ik herinner me nog, dat ik toen dacht, schrijf hem nu eindelijk maar écht op voor de Tour. Hij begon toen ook heel goed en stond nog keurig vijfde in het AK op schootsafstand van Bernal en de Tourzege maar toen dus die knieblessure. Dat heeft hem volgens mij mentaal zo geknakt, dat hij het nooit meer op heeft kunnen brengen er echt voor te gaan.

Maar een groot renner was hij. En is hij.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen