Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

23rdSantos Tour Down Under(2.UWT)

Gepost door Clavan 
Clavan 16 januari 2023 12:01

Richie Port de winnaar in 2020. Hij pakte de eindwinst in de laatste etappe op Willunga Hill.


Hij werd in deze etappe 2e op 3 seconden van Matthew Holmes (Lotto Soudal) die sindsdien niet echt opviel. En volgens mij voor 2023 geen contract heeft/i]
Final GC after stage 6:

Final GC leader: Richie Porte (Trek-Segafredo)
Mountains classification winner: Joseph Rosskopf (CCC Team)
Points classification winner: Jasper Philipsen (UAE-Team Emirates)
Best young rider: Pavel Sivakov (Team INEOS)
Team classification winner: Team Ineos
870.2 kilometers raced at an average speed of 42.204 km/hr

1 PORTE Richie Trek-Segafredo 20hr 37min 8sec
2 ULISSI Diego UAE-Team Emirates @ 25sec
3 GESCHKE Simon CCC Team s.t.
4 DENNIS Rohan Team INEOS s.t.
5 VAN BAARLE Dylan Team INEOS s.t.
6 IMPEY Daryl Mitchelton-Scott 0:30
7 YATES Simon Mitchelton-Scott 0:37
8 BENNETT George Jumbo-Visma 0:46
9 HAMILTON Lucas Mitchelton-Scott 0:52
10 PERNSTEINER Hermann Bahrain-McLaren 0:54

2023



Voorbeschouwing Wielerflits

Startlijst PCS

Proloog Adelaide›Adelaide(5.5km)/b]



Tour Down Under – Proloog
Live op Eurosport.nl/Discovery+/GCN+ (vanaf 08.25 uur)



De geblondeerde Fransman Gilles Maignan won deze koers in 2000


De Zwitser Elmiger won in 2007



TJ Slagter won in 2013. Hij won etappe 3 en werd 2e in etappe 5 op Willunga Hill waar hij Geraint Thomas uit de leiderstrui reedt



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/01/2023 15:21 door Clavan.
Slimmerd 16 januari 2023 12:16
We gaan beginnen, best wel prettig!

Plapp voor z'n eerste WT-zege dan maar
Bizziecle 16 januari 2023 15:15
Yes we gaan beginnen!
Aerts 16 januari 2023 16:52
Zou leuk zijn. Maar het gaat voor Bling-Bling zijn, verwacht ik.
El Chaba 16 januari 2023 22:13
Volgens Wielerflits zijn de favorieten als volgt:

**** Simon Yates
*** Pello Bilbao, Luke Plapp
** Michael Matthews, Magnus Sheffield, Maximilian Shachmann
* Ethan Hayter, Jay Vine, Alberto Bettiol, Ben O’Connor
El Chaba 16 januari 2023 22:13
Heerlijke koers!
Eindhovuh 16 januari 2023 23:45
Zou Bax een keer voor zijn eigen kans mogen gaan in een etappe hier? Of gewoon knechten voor Vine, Hirshi en eventueel Bennett?
Aerts 17 januari 2023 07:20
Ik ben verbannen op wielerflits omdat ik (terechte) kritiek had op de 'sluipreclames' van de jumbo-artikelen.

Dus dit enge clubje probeer ik nu te vermijden (wat heel lastig is als fiets-liefhebber en je niet meedoet met sociaal-media).
Eqquipo 17 januari 2023 09:14
Het ligt nat, al best wat schuivers in krappe bochten.
Ze rijden op de gewone wegfietsen.
Bettiol voorlopig met een straatlengte voorsprong in de hotseat.
Eqquipo 17 januari 2023 09:32
Ongeveer de helft gehad. De top 5 aan de finish bestaat uit starters 2 t/m 6, die droog reden.

Wel is het opgehouden met regenen, dus wie weet hebben de latere starters weer een droog wegdek.
lodjan 17 januari 2023 09:43
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
dus wie weet hebben de latere starters weer een droog wegdek.

Hup Tim van Dijke!
lodjan 17 januari 2023 10:51
Ai, na 8e tussentijd gevallen........
Slimmerd 17 januari 2023 11:07
1. Bettiol
2. Sheffield 8''
3. J. Johansen 10''
4. Groves 11''
5. Gaze 11''
6. Page 12''
7. Mayrhofer 13''
8. Steimle 13''
9. Vine 14''
10. Matthews 14''
Luijt 17 januari 2023 13:43
Van Emden verdienstelijk 34e
ton duk 17 januari 2023 17:36
Aha,dat verklaart. Dank uwes voor deze info
Gr
De zwarte trui 17 januari 2023 17:49
Pello is al 4 à 5 maanden met deze koers bezig (sporza). Vandaag zonder de tijdritfiets in de proloog kon je natuurlijk wachten op dit soort 'vondsten'. Jammer van de regen voor Bilbao. Al die bochten zullen ook niet geholpen hebben met deze positie van de remmen.

nachtwacht 18 januari 2023 06:06
Bauhaus wint de eerste etappe voor Ewan en Matthews. Matthews door boni-seconden dichterbij Bettiol. Verder een saaie etappe met te veel valpartijen, waaronder een grote in de sprint. Gesink uit koers door een valpartij eerder in de etappe.
Clavan 18 januari 2023 08:08
Oh ja....die etappes zijn 's nachts in onze tijdzone.
Eindhovuh 18 januari 2023 08:23
Zonde om je (laatste?) seizoen zo te beginnen. Blijkbaar op zijn hoofd gevallen en had daarna te veel last van zijn nek en is uitgestapt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/01/2023 08:25 door Eindhovuh.
Eqquipo 18 januari 2023 08:37
Gesink vanaf 25dec al in Australië, 3,5 week voorbereidend/rijdend en dan in de eerste rit in lijn een DNF moeten noteren. Welk een mineur.

(en natuurlijk was hij ook op vakantie daar met zijn gezin)
Aerts 18 januari 2023 09:27
Ik heb ook vaak last van mijn hoofd op vakantie. Maar wel een triest begin voor iemand die ik het meeste gun.
Ik las vorige week dat die Gautier al zijn 11 grote rondes heeft uitgereden (slechtste eindklassering 81e). Als je dan naar de lijst kijkt van Gesink en Kruijswijk dan is dat in diezelfde periode een wereld van verschil. Uiteraard moeten deze meer wringen dan Gautier die vaak kansloos in de kopgroep zit. Maar opvallend is het zeker.
Aerts 18 januari 2023 09:32
Waarom was Jumbo überhaupt daar op kop zo aan het wringen op 23 km voor de finish?
De zwarte trui 18 januari 2023 10:22
Heerlijk dat gravel links en rechts van het asfalt, geeft van die mooie open ruggetjes. We zijn nu echt aan het seizoen begonnen. Kritiek op het parcours, kritiek op het wringen van Jumbo (WAAROM ga je daar in het begin van je seizoen in deze ballenkoers zo lopen kloten!?), een crash in de laatste rechte lijn (jaja heren renners de meeste valpartijen veroorzaken jullie toch echt zelf en niet het parcours), Ewan met een (te late) jump van achteruit, Bling die net niet wint. Graag meer van dit alles!
De zwarte trui 18 januari 2023 11:08
Voorlopig schade rapport:
James Knox met een Eekhoffje DSQ. De boevenbende laat zich gelijk opmerken.
Gesink, DNF hoofd
Bevin, DNF moedeloos na weer gevallen te zijn en zijn eerdere val in de SCHWALBE (hahahaha) classic paar dagen terug.
Harper, sleutelbeen, DNS morgen
Meeus, nog onzeker voor morgen. 2x gevallen waaronder het heftigst in de laatste rechte lijn.
Bax zijn ruggetje open, maar zal wel verder kunnen.
En vele anderen
Clavan 18 januari 2023 13:04
Stage 2»Brighton›Victor Harbor(154.8km)/b]



GC after stage 1:

Alberto Bettiol (EF Education EasyPost) 3hr 43min 54sec
Michael Matthews (Jayco-AlUla) @ 6sec
Magnus Sheffield (INEOS Grenadiers) @ 8sec
Julius Johansen (Intermarche-Circus-Wanty) @ 10sec
Kaden Groves (Alpecin-Deceuninck) @ 11sec
Samuel Gaze (Alpecin-Deceuninck) s.t.
Hugo Page (Intermarche-Circus-Wanty) @ 12sec
Marius Mayrhofer (Team DSM) @ 13sec
Corbin Strong (Israel-Premier Tech) s.t.
Jannik Steimle (Soudal Quick-Step) s.t.
nachtwacht 18 januari 2023 13:11
Iedereen wilde vooraan zitten bij het laatste klimmetje van de dag op zo'n 17 km van het einde. Klimmetje zelf stelde niet veel voor en er gebeurde niets.
Slimmerd 18 januari 2023 13:18
clootje 18 januari 2023 15:11
Gesink gebroken bekken volgens nos.nl ????
Zou hij het niet langzaam zat zijn om weer terug te knokken van een blessure?
Eindhovuh 18 januari 2023 15:49
Op zijn Instagram zegt hij zelf een gebroken Pelvis(kom er maar in horsie), Bekken dus inderdaad.
Horsie is back 18 januari 2023 21:38
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op zijn Instagram zegt hij zelf een gebroken Pelvis(kom er maar in horsie), Bekken dus inderdaad.

Kunt U mij uitleggen, waarom U de naam Horsie bezigt?cool smiley
Zeker, ooit werd krijger Gesink geplaagd door boezemfibrilleren, zoals Horsie ook wel eens ondervond, maar daar houdt de vergelijking, denk ik, wel op.

Kan natuurlijk ook zijn, dat Eindhovuh bij Horsie een associatie van Elvis the Pelvis zag opkomen, maar dan zing ik liever Went to See the Gypsy.

Kortom, Eindhovuh, verklaar U nader. smiling smiley
Eindhovuh 18 januari 2023 22:14
Ja Elvis the Pelvis natuurlijk. Don’t be cruel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/01/2023 22:16 door Eindhovuh.
Horsie is back 18 januari 2023 22:58
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja Elvis the Pelvis natuurlijk. Don’t be cruel.

Elvis fan? Overigens combineer ik Elvis en Dylan. How about that!
Frederik D. 19 januari 2023 00:55
You ain't Nothing but a Hound Dog. smiling smiley
Slimmerd 19 januari 2023 09:41
Dubbelslagje Rohan Dennis.

Rit
1. Dennis
2. Vine 2"
3. Schmid

AK
1. Dennis
2. Vine 3"
3. Sheffield 12"
Horsie is back 19 januari 2023 10:21
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> You ain't Nothing but a Hound Dog. smiling smiley

Van hieruit een whisper Woof, Wif, WEF, waf naar keuze.
Eqquipo 19 januari 2023 11:25
Vine maakte heuvelop het verschil. Die koerst lekker zo.

Vlak voor de laatste bocht maakt hij wel nogal knullig de keuze om Rohan Dennis, waar hij in het wiel zat, niet te volgen. Dennis zette op 400meter aan om het gat op Hindley te dichten, mooier kun je het nauwelijks aangereikt krijgen.

Morgen met Yates de Corkscrew opknallen in een poging Dennis te lossen, al oogt die zeer sterk. Wekker zetten om.. .. ? uur Nederlandse tijd.
Eindhovuh 19 januari 2023 12:08
Lekkere etappe!
Voorbode voor mooi seizoen!
nachtwacht 19 januari 2023 13:54
De finish wordt verwacht rond 4.35 Nederlandse tijd.
Clavan 19 januari 2023 15:31
[bStage 3»Norwood›Campbelltown(116.8km)][/b]


Stage 2. Rohan Dennis wins the stage and takes over the GC lead.



GC after stage 2:

GC leader: Rohan Dennis (Jumbo-Visma)
Points classification leader: Caleb Ewan (Australian National Team)
Mountains classification leader: Jay Vine (UAE Team Emirates)
Best young rider: Magnus Sheffield (INEOS Grenadiers)
Teams classification leader: Alpecin-Deceuninck
310.2 kilometers raced so far at an average speed of 40.05 km/hr

1 Rohan Dennis JUMBO-VISMA 7hr 44min 41sec
2 Jay Vine UAE TEAM EMIRATES @ 3sec
3 Magnus Sheffield INEOS GRENADIERS +12''
4 Mauro Schmid SOUDAL QUICK-STEP +13''
5 Corbin Strong ISRAEL PREMIER TECH +14''
6 Hugo Page INTERMARCHE-CIRCUS-WANTY s.t.
7 Kaden Groves ALPECIN-DECEUNINCK +15''
8 Marius Mayrhofer TEAM DSM +17''
9 Nikias Arndt BAHRAIN VICTORIOUS +19''
10 Miles Scotson GROUPAMA-FDJ +20''
11 Ethan Hayter INEOS GRENADIERS +21''
12 Simon Yates TEAM JAYCO-ALULA s.t.
13 Derek Gee ISRAEL PREMIER TECH +22''
14 Lorenzo Germani GROUPAMA-FDJ s.t.
15 Lucas Plapp INEOS GRENADIERS +24''
16 Pello Bilbao BAHRAIN VICTORIOUS s.t.
17 Michael Gogl ALPECIN-DECEUNINCK +25''
18 Sven Erik Bystrom INTERMARCHE-CIRCUS-WANTY s.t.
19 Dorian Godon AG2R CITROEN TEAM +27''
20 Leo Hayter INEOS GRENADIERS +28''
Eqquipo 19 januari 2023 17:51
hmmm, dat is wel echt een nare tijd, ik hoopte meer op 5+uur oid.
Clavan 20 januari 2023 08:30
1 Pello Bilbao BAHRAIN VICTORIOUS 2hr 48min 10sec
2 Simon Yates TEAM JAYCO-ALULA s.t.
3 Jay Vine UAE TEAM EMIRATES s.t.
4 Michael Matthews TEAM JAYCO-ALULA @ 28sec
5 Sven Erik Bystrom INTERMARCHE-CIRCUS-WANTY s.t.
6 Natnael Tesfazion TREK-SEGAFREDO s.t.
7 Antonio Tiberi TREK-SEGAFREDO s.t.
8 Milan Vader JUMBO-VISMA s.t.
9 Ben O'Connor AG2R CITROEN TEAM s.t.
10 Ethan Hayter INEOS GRENADIERS s.t.
11 Gorka Izagirre MOVISTAR TEAM s.t.
12 Maximilian Schachmann BORA-HANSGROHE s.t.
13 Christopher Hamilton TEAM DSM s.t.
14 Sebastian Berwick ISRAEL PREMIER TECH s.t.
15 George Bennett UAE TEAM EMIRATES s.t.
16 Lucas Hamilton TEAM JAYCO-ALULA s.t.
17 Victor Lafay COFIDIS s.t.
18 Rudy Molard GROUPAMA-FDJ s.t.
19 Jai Hindley BORA-HANSGROHE s.t.
20 Marc Hirschi UAE TEAM EMIRATES s.t.
21 Michael Storer GROUPAMA-FDJ s.t.
Clavan 20 januari 2023 08:32
Stage 4»Port Willunga›Willunga Township(133.2km)


Pello Bilbao wins stage 3




GC after stage 3:

GC leader: Jay Vine (UAE Team Emirates)
Points classification leader: Michael Matthews (Jayco-AlUla)
Mountains classification leader: Jay Vine (UAE Team Emirates)
Best Young Rider: Magnus Sheffield (INEOS Grenadiers)
Teams classification leader: UAE Team Emirates
427 kilometers raced so far at an average speed of 40.48 km/hr

1 Jay Vine UAE TEAM EMIRATES 10hr 32min 50sec
2 Pello Bilbao BAHRAIN VICTORIOUS @ 15sec
3 Simon Yates TEAM JAYCO-ALULA +16''
4 Magnus Sheffield INEOS GRENADIERS +45''
5 Mauro Schmid SOUDAL QUICK-STEP +46''
6 Ethan Hayter INEOS GRENADIERS +50''
7 Sven Erik Bystrom INTERMARCHE-CIRCUS-WANTY +54''
8 Antonio Tiberi TREK-SEGAFREDO +58''
9 Ben O'Connor AG2R CITROEN TEAM +1'00''
10 Gorka Izagirre MOVISTAR TEAM +1'01''
11 Marc Hirschi UAE TEAM EMIRATES s.t.
12 Maximilian Schachmann BORA-HANSGROHE s.t.
13 Kaden Groves ALPECIN-DECEUNINCK +1'02''
14 Dries Devenyns SOUDAL QUICK-STEP s.t.
15 Milan Vader JUMBO-VISMA +1'03''
De zwarte trui 20 januari 2023 10:55
Voor de afzink zijn remmen maar weer recht gezet. Verstandig van Pello.

Hirschi goed aan het seizoen begonnen. Leuk van Vader!
De zwarte trui 20 januari 2023 10:59
Hij had nog verder kunnen komen zie ik. Dennis had net pech gehad:

Vader had Dennis net op tijd teruggebracht naar de staart het peloton, toen de leider aangaf dat hij voor zijn eigen kansen mocht gaan op Corkscrew Road. “Dat was even een lastig moment”, reageert Vader op de ploegsite. “De situatie in de race was op dat moment onoverzichtelijk. Rohan zat in mijn wiel en we zaten op een klein gaatje van de voorste renners. Ik probeerde dat op een mooi tempo dicht te rijden, maar Rohan gaf aan dat het lampje echt uit was bij hem.”
Remko 20 januari 2023 14:20
Netjes van Vadert.
Slimmerd 21 januari 2023 08:37
Etappe 4 is voor Coquard

1. Coquard
2. Bettiol
3. Page

AK
1. Vine
2. S. Yates 15"
3. Bilbao
Clavan 21 januari 2023 10:10
Stage 5 (Final)»Unley›Mount Lofty(112.5km)


Stage 4. Bryan Coquard gets his first World Tour race win. Photo: GettySport




Mount Lofty begint net na het doorkruisen van Aldgate. Als je zo rekent is de klim 7,6 kilometer lang, maar de organisatie rekent de eerste 6,3 kilometer niet mee. Zo komt Mount Lofty officieel aan 1,3 kilometer à 7,3%, terwijl het gemiddelde stijgingspercentages 3,3% is als je al na Aldgate begint te tellen. Hoe je ook rekent, de steilste strook – à 13,3% – zit in de laatste kilometer.

GC after stage 4:

GC leader: Jay Vine (UAE Team Emirates)
Points classification leader: Michael Matthews (Jayco-AlUla)
Mountains classification leader: Mikkel Honore (EF Education-EasyPost)
Best young rider: Magnus Sheffield (INEOS Grenadiers)
Teams classification leader: UAE Team Emirates
560.2 kilometers raced so far at an average speed of 41.67 km/hr

1 Jay Vine UAE TEAM EMIRATES 13hr 26min 31sec
2 Simon Yates TEAM JAYCO-ALULA @ 15sec
3 Pello Bilbao BAHRAIN VICTORIOUS s.t.
4 Magnus Sheffield INEOS GRENADIERS +45''
5 Mauro Schmid SOUDAL QUICK-STEP +46''
6 Ethan Hayter INEOS GRENADIERS +50''
7 Sven Erik Bystrom INTERMARCHE-CIRCUS-WANTY +54''
8 Hugo Page INTERMARCHE-CIRCUS-WANTY +56''
9 Antonio Tiberi TREK-SEGAFREDO +58''
10 Ben O'Connor AG2R CITROEN TEAM +1'00''
11 Gorka Izagirre MOVISTAR TEAM +1'01''
12 Bryan Coquard COFIDIS s.t.
13 Marc Hirschi UAE TEAM EMIRATES s.t.
14 Milan Vader JUMBO-VISMA +1'03''
15 Natnael Tesfazion TREK-SEGAFREDO s.t.
ton duk 21 januari 2023 10:31
1e overwinning Coquard op WT-niveau,lees ik nu
Gr
Eindhovuh 21 januari 2023 10:51
Vrij bizar wel. 49 overwinning gehaald al, daarin ook vele topsprinters een keer geklopt. Meerdere 2de plaatsen wel in grote rondes.
Eindhovuh 21 januari 2023 10:58
Lijkt me voor Greipel net te zwaar.
nachtwacht 22 januari 2023 08:45
Leuke laatste etappe met Simon Yates die de etappe wint terwijl Jay Vine de koers op zijn naam schrijft.

Nu stoppen met dit gepruts in januari en de koers volgend jaar drie weken later zodat het mooi aansluit op de UAE Tour en de Europese koersen.
DeFin 22 januari 2023 11:19
Het sluit nu toch mooi aan op de vroegste koersen in Spanje en Frankrijk? Vandaag is er een koers in Valencia, woensdag beginnen ze op Mallorca en volgende week in Frankrijk.

En dan is er ook nog wat gedoe in Gabon, Saudi Arabië en andere foute landen.
nachtwacht 22 januari 2023 13:00
Afgaande op de startlijsten zij er bijzonder weinig renners die vanuit Australie door gaan naar Spanje. Alle koersen die je noemt zijn voorbereidingskoersen, Tour Down Under en de Cadel Evans race zijn World Tour. Nu zijn het veredelde WT koersen. Als je er een mooi blok van maakt in Februari, eventueel met de Herald Sun Tour erbij, dan waardeer je het allemaal wat op en is het meer de moeite van het echt koersen door het hele peloton waard.
De zwarte trui 22 januari 2023 13:16
Yates kende zijn prioriteiten eerst Vader uit zijn wiel kletsen (letterlijk) en dan was het ritje binnen.

“Heel jammer. Het zag er allemaal goed uit. De jongens deden het super en ondersteunden Milan tot het allerlaatste moment. Ik had echt het idee dat hij de benen had om zich de top tien in te rijden, maar helaas hielp die ongelukkige val zijn klassement om zeep. Milan zat in het wiel van Yates. Die maakte een move om aan te gaan, maar daardoor ging Milan over zijn achterwiel. Dat is pech”, schetst Engels.
Eqquipo 22 januari 2023 16:18
't was toch weer even genieten van de Benidorm Bastards zojuist. Pidcock vreemd slapjes op het klimmetje in het parcours.
DeFin 22 januari 2023 16:35
Dit en die Arabische onzin zijn ook gewoon voorbereidingskoersen, WT status of niet, en als je deze koersen verderop in februari zet interesseert het nog steeds niemand. Net zoals die UAE tour. Bovendien hebben we al rondes als de Ruta del Sol en Algarve etc in die periode.

Vandaag begint trouwens ook een voorbereidingskoers in Argentinië met o.a. Bernal, Evenepoel, Higuita, Jakobsen, Bennett en wat andere grote namen, in Valencia volgende week ook prima bezet koersje.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2023 16:42 door DeFin.
Horsie is back 22 januari 2023 16:36
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> 't was toch weer even genieten van de Benidorm
> Bastards zojuist. Pidcock vreemd slapjes op het
> klimmetje in het parcours.

En dat al weer voor de 179. keer.
El Chaba 23 januari 2023 16:35
Eens met DeFin (leuke nick trouwens met een knipoog naar de fetisj van Horsie.. grinning smiley).

Bovendien zijn die Australische koersen júist in januari gezet, zodat dan iedereen op tijd terug is van die lange reis en daardoor genoeg hersteltijd heeft voor de grotere koersen, die al vanaf maart op de kalender staan zowel qua (vooral) rittenkoersen als ééndagskoersen. Zou je dat blok in februari zetten dan zou er bijna niemand gaan, omdat dat te laat is.

En nu hebben de renners ook twee mogelijkheden om zich voor de grote koersen in maart en april voor te bereiden. Eentje vanaf februari via het Europese circuit en eentjes vanaf half januari via Australië dan twee weken hersteltijd plus training en dan weer verder richting de grotere koersen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2023 16:37 door El Chaba.
Wind mee 23 januari 2023 17:05
Het tijdsverschil dan wel de reistijd heeft weinig van doen met de keuze om in januari in Australië te gaan koersen. Ze fietsen immers ook "midden in het seizoen" in Noord-Amerika. Voor januari is meer waarschijnlijk gekozen omdat het a) prima weer is terplekke en b) er geen concurrentie is van andere of grotere wedstrijden. Daarnaast is wielrennen daaro natuurlijk een ondergeschoven kindje in vergelijking met sporten als rugby, cricket en aussie rules football. Dat er in die sporten op dat moment geen of weinig grote wedstrijden zijn helpt ook wel een beetje waarschijnlijk.
De zwarte trui 23 januari 2023 17:50
Horsie is back 23 januari 2023 21:44
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens met DeFin (leuke nick trouwens met een knipoog naar de fetisj van Horsie.. grinning smiley).

Ammattihoela zul je bedoelen. Waar is Fausto Coppi 60 dan? De Roemeen? Oom Antoine? Wurrior?
Gelieve voor het begrip fetisj zelve het internet te raadplegen.
nachtwacht 24 januari 2023 09:50
Eens dat het tijdverschil niet echt een probleem is. Je hoeft ook echt geen twee weken te herstellen van een mogelijke jetlag. Het weer is ook geen argument voor de koers in januari. Er is geen verschil tussen januari en februari qua weer. Concurrentie van andere sporten is er minder in februari. In zowel januari als februari is er cricket, terwijl aussie rules en rugby in maart beginnen. Maar nu valt de Tour Down Under gelijk met het Australian Open dat heel veel publiciteit krijgt.

Het is meer dat ze de openingskoers van het jaar willen zijn in de hoop op meer publiciteit. Ik denk dat dat niet echt lukt. Het is te ver weg van het echte seizoen voor veel liefhebbers en het is te veel een niemendalletje en veredelde trainingskoers voor de meeste niet-Australische renners. Een ander argument is dat het in januari nog schoolvakantie is en ze zo op meer toeschouwers hopen. Maar de meeste mensen zijn alweer aan het werk (vrij en weg met de kinderen rond kerst en oud en nieuw) en veel bezoekers nemen nu ook al vrij van werk om naar Adelaide te gaan om een week te fietsen en naar de TDU te kijken.

Vandaar mijn idee om er een mooi wedstrijdblok in februari van te maken. Met latere finishtijden overigens. Nu finishen ze vroeg in de middag wat nog midden in de nacht in Europa is. Dat kan makkelijk 5 uur later.
El Chaba 25 januari 2023 19:19
Dat het de reis en het tijdsverschil wél echt een probleem zijn, blijkt wel uit een artikel van het AD over de Tour Down Under voorafgaand aan de editie van 2019, waarin ook Dumoulin wordt geciteerd. Misschien geloof je hem wel? winking smiley

Jetlag en hitte
Poels & co hebben gekozen om al vroeg naar Australië af te reizen en dat is niet zo gek. Om zo te kunnen wennen aan de hitte, de temperatuur ligt momenteel ruim boven de 30 graden. Het is een van de redenen dat de eerste twee etappes zijn ingekort. Maar ook de reis naar de andere kant van de wereld - en daarna ook weer terug naar Europa - hakt er in. Het heeft invloed op het bioritme en zo ook op de trainingsschema’s van de wielrenners. En dan te bedenken dat de belangrijkste wedstrijden pas in de maanden erna worden verreden.

Kortom: wie de Tour Down Under rijdt moet daar goed over nadenken en met een uitgekiend plan heen gaan, vertelde Tom Dumoulin die de wedstrijd vier jaar geleden reed. ,,Er zijn daar makkelijk punten te halen in een WorldTour-wedstrijd. Het is makkelijker daar vierde te worden dan in Parijs-Nice of de Tirreno-Adriatico. Maar met twee enorme jetlags is het een slechte voorbereiding op het seizoen,’’ zei Dumoulin toen. ,,Dat betekent twee weken dat je slecht of minder traint en zeker bij terugkomst ben je naar de kloten. Dus moet je naar die koers gaan om goed te rijden en punten te halen. Dat betekent dat je eind december al intensief gaat trainen, want als je daar 20ste wordt heb je er niks aan. Dan heb je geen uitslag én geen goede voorbereiding.’’

Dat bagatelliseren over de reis en het tijdsverschilwat Wind mee en jij doen, daar denken de renners dus heel anders over.
Tour Down Under in Februari is echt onmogelijk, want dan komt er geen enkele topper.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/01/2023 19:19 door El Chaba.
Wind mee 25 januari 2023 19:37
Vriendelijke vriend, je refereert aan mijn stukkie tekst, prima uiteraard, ik heb het nog eens herlezen, en daarna het door jou geplaatste verhaal, en ik moet tot de conclusie komen dat "jouw" verhaal mijn argumenten niet ontkracht en/of ingaat op de redenen die ik aandraag voor de keus voor januari.

Toch bedankt voor je reactie.
El Chaba 26 januari 2023 00:08
Als je goed leest, antwoord ik op Nachtwacht, die het met jou eens is dat het tijdverschil geen probleem is. Dat is het dus wel degelijk, zoals uit mijn betoog duidelijk blijkt.
Ik refereer dus alleen aan dát stukje tekst van jou waar Nachtwacht het mee eens is.

Over de rest van jouw onzinnige tekst, heb ik zeker ook wel een mening, die ik in tegenstelling tot jou wel met feiten kan ondersteunen maar die hou ik wijselijk voor me, omdat ik mezelf heb beloofd niet meer inhoudelijk op jou te reageren (want volkomen zinloos).
Behalve dan met de voor jou inmiddels bekende (hoop ik toch) link.
Dus bij deze dan alsnog: [wielerprikbord.nl]

Dikke kus! smileys with beer
nachtwacht 26 januari 2023 01:00
Ik heb niet gezegd dat het tijdverschil helemaal geen invloed heeft, maar dat je er niet twee weken van bij hoeft te komen. Helemaal niet in mijn voorgestelde opzet. Dumoulin praat over heen vliegen, TDU doen, en weer terugvliegen. Dan is het een groter probleem. Als je er een blok van maakt met de Herald Sun Tour, Cadel Evans race en eventueel nog Melbourne to Warrnambool of Grafton to Inverell wordt het een heel ander verhaal.
Wind mee 27 januari 2023 13:26


Over de rest van jouw onzinnige tekst, heb ik zeker ook wel een mening, die ik in tegenstelling tot jou wel met feiten kan ondersteunen maar die hou ik wijselijk voor me, omdat ik mezelf heb beloofd niet meer inhoudelijk op jou te reageren (want volkomen zinloos).


Tsja, de vermoedelijke reden voor de terugloop in reacties op dit (ooit) prachtige forum in precies één hatelijke zin weergegeven.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/01/2023 13:28 door Wind mee.
Tjappie2 27 januari 2023 14:55
Wind mee Schreef:
-------------------------------------------------------

> Tsja, de vermoedelijke reden voor de terugloop in
> reacties op dit (ooit) prachtige forum in precies
> één hatelijke zin weergegeven.

Dalmolen, kap hier eens mee. Dit is voor iedereen nogal vermoeiend.
Horsie is back 27 januari 2023 21:23
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wind mee Schreef:
> --------------------------------------------------

> > Tsja, de vermoedelijke reden voor de terugloop in reacties op dit (ooit) prachtige forum in precies één hatelijke zin weergegeven.


> Dalmolen, kap hier eens mee. Dit is voor iedereen nogal vermoeiend.

+1
"Weten wanneer je moet stoppen is een kunst", schreef de filosofe Stine Jensen vanmorgen nog.
Wind mee 28 januari 2023 00:42
Twee dingen die ik niet begrijp:

1) Jij kan volgens mij prima lezen, waarom mis je dan dat ik in dezen gewoon normaal het bericht van El Chaba beantwoord (geen onvertogen woord) en dat hij het is die nogal lichtgeraakt reageert? Wellicht zie ik dat wel helemaal verkeerd hoor, dus mocht dat zo zijn: graag je voorbeelden dan wel citaten uit bovenstaande wisseling die mijn ongelijk bewijzen.

2) Wie of wat is "Dalmolen"? Mis ik iets relevants?

Ik zie je antwoorden tegemoet
Tjappie2 28 januari 2023 21:11
Wind mee Schreef:
-------------------------------------------------------

> Ik zie je antwoorden tegemoet

Spaak heeft in het topic over de Prikmavera voldoende duidelijk gemaakt hoe vervelend je gedrag is. Dat lijkt me antwoord genoeg.
Wind mee 28 januari 2023 22:23
Je kleunt weer mis. Ik moest dat topic even nazoeken (was het hele gebeuren allang vergeten eerlijk gezegd) en wat blijkt: niet ik, maar El Chaba wordt daar gekapitteld. Weet niet of je e.e.a. expres verdraait, boeit ook niet, maar laten we wel bij de ware feiten blijven.

Ik stel voor om een dikke streep onder deze zinloze uitwisseling te zetten, de volgende keer dat ik, op wat voor manier ook, word "geviseerd" door El Chaba meld ik dat bij de beheerder en dan mag hij actie ondernemen, bespaart dit soort discussies op het forum. smiling smiley
Slimmerd 29 januari 2023 00:11
thumbs up

Dit begint inderdaad een partij meer dan vervelend te worden
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen