Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Cees Bol naar Astana

Gepost door Luijt 
Luijt 18 januari 2023 13:31
Van NOS.nl

Bol volgt Cavendish naar ploeg Astana: 'Doel om hem te helpen vechten voor succes'

In navolging van Mark Cavendish zet ook wielrenner Cees Bol zijn loopbaan voort bij Astana. De 27-jarige sprinter tekent een contract voor één jaar bij de formatie van ploegbaas Aleksandr Vinokoerov.

Bol en Cavendish zouden dit jaar voor B&B Hotels-KTM gaan rijden, maar vanwege een gebrek aan sponsors is die ploeg ermee opgehouden. De afgelopen jaren reed Bol voor DSM.

Vechten voor succes
"Mijn belangrijkste doel voor dit seizoen is om weer te winnen, wat sprintkansen te grijpen en te vechten voor de overwinning in alle soorten races", zegt Bol via de kanalen van zijn nieuwe ploeg. "Maar met Mark Cavendish in het team zal een ander groot doel zijn om hem te helpen vechten voor het succes."

Zijn grootste succes boekte Bol vooralsnog in maart 2019, toen hij namens Team Sunweb de kasseienkoers Nokere Koerse op zijn naam schreef. "Ik zou graag wat klassiekers willen rijden om te zien hoe ver ik samen met het team kan komen", blikt hij vooruit op het aankomende seizoen.
Remko 18 januari 2023 13:35
Tsja, of dit nou goede zo'n keuze is..... Hij zal de ploegen niet voor het uitkiezen gehad hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/01/2023 14:51 door Remko.
Luijt 18 januari 2023 13:35
Zo leuk voor Cees dat het toch nog goed gekomen is.
Hij zal wel meer in dienst moeten rijden voor Cavendish, terwijl hij bij de Fransen meer voor eigen kans zou hebben mogen gaan. Aan de andere kant, Cavendish zal op zijn leeftijd niet zoveel koersen meer rijden.
Ik weet zeker dat de vlag in Zaandam uitgaat.
Horsie is back 18 januari 2023 13:46
Cav wil 35 worden en Nadal zou wensen dat ie 35 was.
ton duk 18 januari 2023 14:19
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van NOS.nl
>
> Zijn grootste succes boekte Bol vooralsnog in
> maart 2019, toen hij namens Team Sunweb de
> kasseienkoers Nokere Koerse op zijn naam schreef

Iets teveel eer voor Nokere,vind ik
1e etappe 2020 Parijs-Nice ,denk ik aan
Gr
Sub Culture 18 januari 2023 14:32
Slaagt er tot mijn verbazing in jaarlijks toch 1 koers te winnen.

Dat hele Astana, als ik de line-up voor dit seizoen check, een grote grap.

Laatste noemenswaardige wapenfeit van de ploeg is die ene rapvideo, godbetert.

Wielerpensioen Bol met een jaartje uitgesteld.
De zwarte trui 18 januari 2023 15:22
Cees kan er mee lachen. (en wat is Qazaqstan mooi!)





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/01/2023 15:25 door De zwarte trui.
Clavan 18 januari 2023 15:43
Eilandswal in Alkmaar. Aan de oever van het NoordHollands Kanaal winking smiley
Eindhovuh 18 januari 2023 15:46
Hoezo geen goede keuze? Kan heel jaar lang een mooi programma gaan rijden.
En heel veel knechten al ook niet hoeven, hooguit in een grote ronde voor Cavendish, maar daar heeft hij voor eigen succes toch niets te zoeken.
Ik denk dat hij wel een etappetje pakt ergens links of recht.
Wind mee 20 januari 2023 22:41
Ik reageer maar even want ik vind het zo sneu staan als er helemaal niemand op je provocatie reageert. Bij dezen derhalve.
Bizziecle 21 januari 2023 00:19
Hij zal toch veelal met Cavendish koersen om de sprinttrein op de rails te krijgen.
Sub Culture 22 januari 2023 12:25
Een moeilijke waarheid is geen provocatie.

Inzage provocaties heb ik van weinig mensen hier, en in het bijzonder jou, zeer weinig te leren.
El Chaba 22 januari 2023 12:37
De zwarte trui 22 januari 2023 13:34
Wie van de heimelijk lachende fanboys is Sub? 1:20 in sporza
Wind mee 22 januari 2023 17:03
"De kroniek van de betrapte provocateur" blijft een boeiend werk om te herlezen. grinning smiley
ton duk 22 januari 2023 18:10
Sub Culture 22 januari 2023 20:26
Petje zal diep in de buidel mogen tasten voor Arnaud, het grootste sprinttalent van het moment veegde meteen de nul weg op Europese bodem.
Luijt 22 januari 2023 23:03
Inzage? Inzaghi!
Carlos Danger 23 januari 2023 01:28
Bizziecle 23 januari 2023 12:34
Vind Kooij een aanmerkelijk groter sprinttalent. De Lie heeft in confrontaties op hoger nivo zelden top 5 gesprint, Kooij heeft aangetoond daar wel te kunnen winnen
Eqquipo 23 januari 2023 13:59
Grootste sprinttalent weet ik dan weer niet direct, hij is, zo jong, al zoveel meer dan enkel een sprinter. Weergaloos debuutjaar bij de profs en ik hoop op nog heel veel meer van/voor hem in 2023. Wat moet het toch een heerlijke tijd zijn om deze jaren Belgisch wielersupporter te zijn.
Sub Culture 23 januari 2023 17:22
Ik ben natuurlijk een kind van de jaren '90 dus heb de mythische jaren 60 en 70 niet meeegemaakt maar qua weelde hebben we er nooit zo goed voor gestaan.

Van rondetalenten tot topsprinters tot klassieke renners.
En er zit nog zoveel aan te komen.. Mooi.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen