Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Benidorm

Gepost door Luijt 
Luijt 23 januari 2023 08:44
Heb alleen een samenvattinkje gezien maar mijn indruk was dat Van Aert veel sterker was dan MvdP en dat die laatste vooral op handigheid gewonnen heeft. Of gaf de volledige koers een ander beeld?
Remko 23 januari 2023 09:12
In tegenstelling tot andere jaren heb ik dat gevoel het hele jaar al. Op de stukken op het asfalt rijdt WVA telkens zo gemakkelijk het gat dicht op VDP lijkt het. Van de andere kant, volgens mij hanteert VDP dit seizoen noodgedwongen echt een andere tactiek. Het heeft geen zin om de hele race 10 a 20 seconde voor WVA te rijden, daar is WVA dit seizoen gewoon te sterk voor, dan wordt VDP in de laatste ronde alsnog opgevreten. VDP probeert volgens mij nu gedurende de race iets meer op reserve te rijden om dan met 1 explosie in de laatste ronde de winst te pakken.

Overigens, was het de afgelopen jaren zo dat VDP er met kop en schouder bovenuit stak, dan heel lang niets, dan WVA, dan weer heel lang niets, en dan de rest van het veld. Nu is het zo dat VDP en WVA veel dichter bij elkaar liggen. Dat komt doordat WVA sterker is, maar vooral ook omdat VDP relatief minder goed is dan andere jaren.
Horsie is back 23 januari 2023 12:15
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Overigens, was het de afgelopen jaren zo dat VDP er met kop en schouder bovenuit stak..

Klopt, dat was in de periode dat hij van beroep nog voornamelijk veldrijder was. Zeker vanaf de AGR 2019 werd dat allemaal anders. Het veldrijden is voor beiden nu: even in de pressure cooker en hup met de geit voor een beperkt aantal wedstrijden. Maar onbetwist, lees je mee Luijt, blijft Mathieu van der Poel de koning van de handigheid en Incredible Wout dat van het vermogen.
Eqquipo 23 januari 2023 13:50
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heb alleen een samenvattinkje gezien maar mijn
> indruk was dat Van Aert veel sterker was dan MvdP
> en dat die laatste vooral op handigheid gewonnen
> heeft. Of gaf de volledige koers een ander beeld?


Van Aert was iets sterker, maar niet veel. Op de moment dat hij vol door kon trekken (vooral de asfaltklim) temporiseerde Van Aert juist 2x. Mogelijk ivm zijn trainingsopbouw (veel volume gedaan de week ervoor), dat hij niet te diep wilde gaan/kon gaan. Neemt niet weg dat op momenten dat Mathieu vol aanging, Wout het idd vrij makkelijk weer toereed. Maar ook voor Mathieu gold; veel volume en hoogte(tent) achter de kiezen. Iserbyt en Sweeck mochten dan ook tot de laatste ronde dromen van de zege, dat zegt wel wat.
Over Technisch / Handig: Mathieu reed echt om te winnen, Van Aert minder gemotiveerd / alert, Mathieu juist heel scherp. Het niet vol doortrekken op de klim door Van Aert kwam ook in zijn post-interview aan de orde, dat hij zichzelf verweet het niet handig te hebben gedaan.
Technisch handig; Mathieu behoudt zijn vaart over de balkjes en versnelt haast in het zand. Dat deel zag er niet uit bij Wout.

Opdracht aan papa-parcoursbouwer Adri, al zal het niet mogen; in Hoogerheide 5 balken achter elkaar, gevolg door een zandbak en Van Aert kan fluiten naar de trui. Terwijl Mathieu hem fluitend zal binnenhalen, die trui. De trui.
Luijt 23 januari 2023 14:41
Dat "lees je mee Luijt" 21, 22, 23,.....
Remko 23 januari 2023 15:33
'Horsie is back' schreef ': Zeker vanaf de AGR 2019 werd dat allemaal anders'

mwoa, ook niet helemaal

16/17 VDP dominant
17/18 VDP dominant
18/19 VDP dominant
19/20 VDP dominant
20/21 VDP dominant
21/22 VDP 'niet' gereden
22/23 WVA 'dominant'
Nomath 23 januari 2023 18:37
Een samenvatting van 30 minuten met de laatste 3 ronden compleet. De laatste halve ronde was MVDP sterk en slim. Op kop nam hij de laatste bocht naar de finish ruim, waardoor WVA óf scherp binnendoor moest, met veel snelheidsverlies, of buitenom met weinig ruimte om nog aan te zetten. Dat noem ik geen handigheidje, maar parcourkennis.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2023 18:43 door Nomath.
Horsie is back 23 januari 2023 21:32
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> 'Horsie is back' schreef ': Zeker vanaf de AGR 2019 werd dat allemaal anders'
>
> mwoa, ook niet helemaal
>
> 16/17 VDP dominant
> 17/18 VDP dominant
> 18/19 VDP dominant: 32 van 34
> 19/20 VDP dominant: 24 van 25
> 20/21 VDP dominant: 10 van 14
> 21/22 VDP 'niet' gereden: 0 van 2
> 22/23 WVA 'dominant': 5 van 13

In de AGR kreeg hij ineens vleugels en werd hij Neerlands lieveling.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen