Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Groenewegen, eerste zege van het seizoen

Gepost door Luijt 
Luijt 31 januari 2023 11:58
Van NOS.nl

Groenewegen boekt in Saudi-Arabië eerste zege van het seizoen

Dylan Groenewegen heeft zijn eerste zege van het seizoen binnen. Hij sprintte maandag in de Ronde van Saudi-Arabië naar winst in de eerste etappe.

Het was geen vlekkeloze rit voor de 29-jarige Nederlandse sprinter. Groenewegen kreeg in de etappe van AlUla International Airport naar Khaybar te maken met een lekke band, maar kon weer op tijd worden teruggebracht in het peloton.

Chaotische aanloop
De vlucht van de dag bestond uit zes renners en de Deen Marcus Hansen hield het het langst vol, tot dertien kilometer voor de finish. De sprintersploegen rekenden hem, zoals verwacht, tijdig in.

Vlak voordat het sprintgeweld losbarstte, gingen meerdere renners onderuit. Groenewegen ontliep de wat chaotische aanloop en ging al vroeg aan. Een lange sprint volgde, maar Groenewegen liet de concurrentie niet meer langszij komen.

De Serviër Dusan Rajovic kwam als tweede over de eindstreep, de Duitser Max Walscheid werd derde. Cees Bol, voor wie de Ronde van Saudi-Arabië de eerste koers van het seizoen is, eindigde als zevende.

Begin van het wielerjaar
Ook voor Groenewegen is het wielerjaar begonnen met de Ronde van Saudi-Arabië. Fabio Jakobsen kwam de afgelopen week in actie in de Ronde van San Juan in Argentinië en boekte daar meteen zijn eerste etappezege.

De Ronde van Saudi-Arabië kent in totaal vijf etappes en duurt nog tot en met vrijdag. Vorig jaar deed Groenewegen ook mee. De Amsterdammer won toen twee ritten en eindigde bovenaan in het puntenklassement.
Luijt 31 januari 2023 11:58
Toch de beste sprinter van Nederland.
Luijt 31 januari 2023 12:01
Ik zie nu dat Dylan in het Opwarmkoersjestopic al aandacht heeft gekregen. Terecht. Mocht er nog iemand modereren, dan mag dit topic weg.
Eindhovuh 31 januari 2023 16:52
Ik heb liever dit soort updates.
Opwarmkoersjes zakt weg in de tijdlijn.
ton duk 31 januari 2023 17:56
Morgen een Besseges /Valencia..lijkt me beter
Gr
Eindhovuh 31 januari 2023 19:04
Horsie is back 31 januari 2023 20:41
Het nieuws van de dag (mooi topic) is toch de inlijving van een wiskundige teneinde Chris Froome de eerstvolgende TDF te laten winnen.
Luijt 01 februari 2023 08:16
Als jij dat het nieuws van de dag vindt dan zou je er ook een apart topic over kunnen openen.
Horsie is back 01 februari 2023 11:55
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als jij dat het nieuws van de dag vindt dan zou je er ook een apart topic over kunnen openen.

Kijk, daar zit 'em nou de kneep. Een topic verdient meer te bevatten dan wat een oprisping van iemand die teveel lekkere pannenkoeken op de Duivelsberg heeft gegeten teweegbrengt. Een grote etappenkoers wil je overzichtelijk houden dus wordt er voor elke etappe een topic geopend. Een heleboel topics tegenwoordig in elk geval zijn niet veel meer dan mededelingen, feiten van veel of minder belang, die de geïnteresseerde wielerliefhebberd al lang eerder elders heeft gezien.

Het aanstaande EK Baanwielrennen verdient bijvoorbeeld wat mij betreft ook op deze buiten-only wielerprik een topic.
Niet voor de uitslagen, want die zijn elders in alle details te bekijken. Maar voor de duiding. cool smiley
Luijt 06 februari 2023 11:28
De duiding, ik kan niet wachten.
Horsie is back 06 februari 2023 13:47
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> De duiding, ik kan niet wachten.

Retegoed, Luijt. Hoe beoordeel jij trouwens de tranen van LEA? Uw duiding is ook van belang.
El Chaba 07 februari 2023 01:25
Je kunt beter tegen een muur praten, dan krijg je waarschijnlijk een DUIDelijker - laat staan bevredigender - antwoord.
Horsie is back 07 februari 2023 14:15
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je kunt beter tegen een muur praten, dan krijg je
> waarschijnlijk een DUIDelijker - laat staan
> bevredigender - antwoord.

Holy shit
Wind mee 09 februari 2023 22:17
Van dat soort praatmuren komt alleen maar oorlog en ellende (ik wil 'm je wel even uitleggen, wanneer nodig)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen