Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

EK Baanwielrennen Grenchen

Gepost door Horsie is back 
Horsie is back 08 februari 2023 12:10
Hier start de onzekere weg naar Parijs, want nog ver. Bij gebrek aan wielernieuws dit ter vervanging.

Er is geen WUR luchtdruk. Halverwege januari 2023 hadden we in ons kikkerlandje zelfs Grenchen omstandigheden.

Ook Filippo Ganna keert weer terug als een villain naar de crime site. Eveneens de bonkige sprinter op de weg, Jonathan Milan.

De Belgische teamsprintsters hebben de spits afgebeten, maar de zaak nog niet vergrendeld.
Horsie is back 08 februari 2023 13:31
Qualificatie Teamsprint zit erop. Duitsen buiten bereik, vier teams, waaronder "we" daarna binnen 0,14s van elkaar.
De mannen met een solide prestatie, zeker van Harrie Lavreysen, maar ook Tijmen van Loon doet het prima.
Horsie is back 08 februari 2023 15:24
Team Pursuit levert geen verrassingen op, tenzij je het virtuele gegeven, dat Ganna en consorten vandaag op de valreep nog werden ingehaald door de WR ploeg een verassing wilt noemen. De Brits Women bleef dit bespaard. België overigens met een heel acceptabele vijfde plaats bij de mannen.

Vandaag kom ik waarschijnlijk niet meer terug wegens functie elders.
Slimmerd 08 februari 2023 19:14
Met dank aan Hesters (Bel), die misschien moet koersen zonder z'n schouders constant smerig te gebruiken, pakt Heijnen (Ned) een bronzen plak.
Slimmerd 08 februari 2023 19:39
Nederlandse dames pakken brons, Franse dames verprutsen de start (meermaals)
Slimmerd 08 februari 2023 19:59
En de mannen pakken uiteraard het goud
El Chaba 08 februari 2023 20:50
'verassing'..? Foei, Horsie! winking smiley
Horsie is back 09 februari 2023 00:49
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> 'verassing'..? Foei, Horsie! winking smiley

Bent U ook al van de taalpolitie, Eisenstein? winking smiley
Horsie is back 09 februari 2023 00:50
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nederlandse dames pakken brons, Franse dames
> verprutsen de start (meermaals)

Kouame ging dus nu voor het zingen de kerk uit. smiling smiley
Horsie is back 09 februari 2023 01:03
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> En de mannen pakken uiteraard het goud

Snelle Harrie moest hier weer even de gouden stoel redden door net geen seconde sneller te rijden dan zijn tegenstrever. Roy van den Berg lijkt nu wel wat roestig te worden. De discussie of hij niet beter vervangen zou kunnen worden laaide de vorige keer al op alhoewel Roy van den Berg sprak over een gebrekkige voorbereiding. Jeffrey Hoogland rijdt keurige 12,6s splits maar gaat dat in de toekomst genoeg zijn om de duikboot van down under paroli zu bieten.
lodjan 09 februari 2023 01:04
Eerder deze week schreef ie 'verrastte'. Ik moest er om gr(h)inniken.
Meneer 60% 09 februari 2023 10:14
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Slimmerd Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En de mannen pakken uiteraard het goud
>
> Snelle Harrie moest hier weer even de gouden stoel
> redden door net geen seconde sneller te rijden dan
> zijn tegenstrever. Roy van den Berg lijkt nu wel
> wat roestig te worden. De discussie of hij niet
> beter vervangen zou kunnen worden laaide de vorige
> keer al op alhoewel Roy van den Berg sprak over
> een gebrekkige voorbereiding. Jeffrey Hoogland
> rijdt keurige 12,6s splits maar gaat dat in de
> toekomst genoeg zijn om de duikboot van down under
> paroli zu bieten.

Staat er een vervanger voor Roy paraat, of moet je dan gaan sleutelen met de opstelling en één van de gouden twee laten starten. Maar het lijkt me dat je die over wilt houden voor rondjes 2 en 3.
Horsie is back 09 februari 2023 10:45
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eerder deze week schreef ie 'verrastte'. Ik moest er om gr(h)inniken.

De onthulling past in de serie guilty pleasures in de DWDD van weleer.
Horsie is back 09 februari 2023 12:35
Van wie bende gij d'r ene zoekt revanche voor de temsprintchaos van vorig jaar.
Vijfde op de 200m qualificatie op 0,115s van de als eerste geplaatste Mathilde Gros, maar veel dichter op de anderen voor haar staand.
Horsie is back 09 februari 2023 13:34
Jeffrey Hoogland alhoewel ook door mij wel eens Highlander genoemd verrrrrrasssssttttt me nu toch wel. "Kom rechtstreeks van bouwplaats af", leer ik intussen. Weg van de Highway is soms ook wel eens goed. Jutta L. showed us the way. Maar je ziet het verder ook vaak in topsport terug, topsporters worden maar al te vaak gedreven door ik kan veel beter Pappa. Het vorige WK voelde namelijk uiteindelijk helemaal niet zo goed, zilver op de teamsprint en uiteindelijk niet op de sprint, want op de baan onderuitgeschoffeld, dizzy in the head. Deze wielrenster bracht het er minder goed vanaf

En dan de tijd van 57,813s: natuurlijk een laaglandbaan record en op een lucifersdoosje gerekend een virtuele voorsprong van ruim 27 meter.
Pakweg 50 jaar geleden reed wijlen Patrick Sercu in Mexico Stadt de 1000m met vliegende start een driekwart seconde LANGZAMER.

Jeffrey Hoogland ging niet voor het zingen de kerk uit, maar losgezongen is deze prestatie wel.

Kleine correctie. Een hoogland record is niet noodzakelijkerwijs ook een hooglandbaan record.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/02/2023 21:11 door Horsie is back.
lodjan 09 februari 2023 13:49
Geheel in Horsie-style: De KOOL spaart de GOAT niet.


(ofwel: voormalig leadout verslaat werelds beste sprintster)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/02/2023 13:52 door lodjan.
Horsie is back 09 februari 2023 13:59
Oftewel prikkerd Lodjan is bezig met chasing pavements.
Horsie is back 09 februari 2023 14:02
In de tweede ronde van de ploegenachtervolging heeft het kleine België Klein-Zwitserland erop gelegd. Opmerkelijk feit.
Eindhovuh 09 februari 2023 14:32
Ik denk, leuk het EK Baanwielrennen.
Maar ik heb geen zin in om de rebusachtige teksten hier door te ploeteren om te snappen wat er nu allemaal voor prestaties worden geleverd.
Ik check de uitslagen wel ergens.
Horsie is back 09 februari 2023 15:39
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk, leuk het EK Baanwielrennen.
> Maar ik heb geen zin in om de rebusachtige
> teksten hier door te ploeteren om te snappen wat
> er nu allemaal voor prestaties worden geleverd.
> Ik check de uitslagen wel ergens.

Als U in de uitslagen geïnteresseerd zoudt zijn, dan zoudt U hier in de eerste plaats nooit beland zijn (*), tenzij U vandaag op deze plek er ineens achterkwam, dat er momenteel EK Baanwielrennen plaatsvinden. Dan moet U toch echt hier zijn.

Maar om eens recht voor zijn raap te acteren: mij is de lust langzamerhand ook wel vergaan om hier nog veel langer te willen vertoeven. Wat een orgie van geluid zal er dan uit vele duizenden kelen klinken.

(*) Wat zou hier nou moeten komen te staan, El Chaba. grinning smiley
Eindhovuh 09 februari 2023 15:51
Bedankt voor de link!
ton duk 09 februari 2023 16:00
Horsie is back
Wat een orgie
> van geluid zal er dan uit vele duizenden kelen
> klinken

Ik mis uwes nu al in stilte
Gr
lodjan 09 februari 2023 16:03
Charles Kagimu is zojuist Afrikaans kampioen tijdrijden geworden! smileys with beer
Slimmerd 09 februari 2023 16:10
En dat tijdens het EK Baanwielrennen
Clavan 09 februari 2023 16:17
Zo zie je maar dat zo'n trainingsritje in januari in Egmond een hoop voordeel heeft.
Frederik D. 09 februari 2023 16:50
Ik zal hem ook missen, hoor. Ook onze Horsie hoort erbij. smiling smiley
Frederik D. 09 februari 2023 16:50
Ik zal hem ook missen, hoor. Ook onze Horsie hoort erbij. smiling smiley
Carlos Danger 09 februari 2023 17:58
En Charlotte Kool remonteert op imponerende wijze Lorena Wiebes en wint met drie lengten op de meet in
het Emiraten-rondje.
lodjan 09 februari 2023 18:17
Haha, ja, smiling smiley
Ook maar vermelden dat hij daarna met Team Eneos op Mallorca getraind heeft? winking smiley

Hij staat met twee PCT-renners op het podium (BH-Burgos en Bardiani), maar heeft zelf geen ploeg (meer) na het stoppen van Protouch. Hij verdient wel een ploeg: is heel allround, kan op het vlakke goed mee, klimmen, tijdrijden en heeft een goede punch bergop.
ton duk 09 februari 2023 18:23
Wat Lodjan rond 14.00 al rebusachtig schreef...

Nagekomen melding geeft aan dat Wiebes 4 km voor de finish ten val is gekomen maar desondanks een goede sprint reed...
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/02/2023 19:06 door ton duk.
Horsie is back 09 februari 2023 19:24
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zal hem ook missen, hoor. Ook onze Horsie hoort erbij. smiling smiley

Dit klinkt zo inclusief en dat voor U. smiling smiley

Waiting for a friend heeft zo'n vasthoudend deuntje.

Vanuit Home of Cycling gaan we kijken naar Lotte Kopecky.
Horsie is back 09 februari 2023 20:18
Vraag voor Chatbox GPT E: Hoeveel renners waren in de finale 1km met staande start sneller dan in de kwalificatie?
De zwarte trui 09 februari 2023 21:41
Horsie is back 09 februari 2023 23:26
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> 67x15 eye popping smiley

In verhouding tot de 1km met staande start discipline is dit inderdaad eye-popping. In 2021 reed Jeffrey Hoogland op dezelfde baan overigens hetzelfde verzet.
In vergelijking met het WK 2018 in Apeldoorn was Jeffrey Hoogland in Grenchen (400m hoogte) tot de 500m afstand langzamer om daarna "pas" 1,8 seconde te herwinnen. In 2015 weer in Grenchen reed Jeffrey Hoogland in elk geval op de sprint (toen al) 57x12, wat zwaarder is dan de genoemde 67x15.

Baanwielrennen gebeurt in een nagenoeg volledige gestandaardiseerde/geconditioneerde omgeving, alhoewel de natuur uiteraard niet altijd meedoet. Vandaag werd bijvoorbeeld het verschil in luchtdruk met normale omstandigheden op basis van de hoogte (afname luchtdruk rond de 50 hPa) voor een deel teniet gedaan door een luchtdruk gemiddeld boven normaal. Relatief zware omstandigheden dus, waardoor volgens mij de finaletijden (2e serieuze inspanning) over de hele breedte zeker "tegenvielen". De achtervolgers reden ook al bijna "achteruit" en de allersterksten trokken soms hun mederijders als spaghetti uit elkaar.

Interessant zou natuurlijk zijn te weten wat Jeffrey, ondanks zijn vele kilo's extra, als teamstarter zou kunnen. Of hij dan moet doorrijden is een volgende keuze.
Roy van den Berg, ken hem niet persoonlijk, maar schijnt een goedmoedige reus te zijn, dus hij moet als laatste kunstje in Parijs 2024 er toch nog een flinke snok aan geven, zijn gewicht/power ratio wat bijstellen (Lotte Kopecky viel 3 kg af, maar niet vanavond).
Frederik D. 10 februari 2023 09:28
Ik sluit nooit iemand uit. Ik ben niet onderbuiklinks, namelijk. Ook niet onderbuikrechts. Onderbuikrechts en onderbuiklinks zijn even fascistisch. En als ik iets niet ben, wel, dan een fascist. Fascisme: autoritair, agressief, achterlijk. Zo'n Akwasi is dus typisch een fascist. En zo'n Arie Boomsma met zijn nazistische lichaamscultuur? Goebbels is er niets bij vergeleken. En dan al die mensen die moord en brand riepen toen Johan Derksen iets zei over de fascist Akwasi. Ik had bijna asiel aangevraagd in Rusland. Maar ja, ook Poetin houdt niet van mij.
lodjan 10 februari 2023 10:24
Op de fiets van Luke Rowe:
[www.wielerflits.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/02/2023 10:27 door lodjan.
Meneer 60% 10 februari 2023 11:57
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------

> Interessant zou natuurlijk zijn te weten wat
> Jeffrey, ondanks zijn vele kilo's extra, als
> teamstarter zou kunnen. Of hij dan moet doorrijden
> is een volgende keuze.
> Roy van den Berg, ken hem niet persoonlijk, maar
> schijnt een goedmoedige reus te zijn, dus hij moet
> als laatste kunstje in Parijs 2024 er toch nog een
> flinke snok aan geven

Interessante gedachte. Hoogland reed 17,6 tijdens de eerste 250 meter van zijn kilometer, terwijl hij daarna nog drie rondjes door moest en zijn verzet ook niet was afgestemd op alleen een rondje van 250 meter. Van de Berg reed tijdens de teamsprint 17,5. Het stukje tussen 125 en 250 deed Jeffrey al een al flink stuk sneller dan Roy. Dus met het juiste verzet en de juiste focus zal hij over 250 meter zeker sneller zijn. Geen twijfel. Maar dan is de hamvraag: 'En dan?' Lavrijssen als tweede man en Thijmen van Loon als derde? Maar dan is mijn vrees dat die laatste vierkant uit het wiel wordt gereden door de bizarre krachtpatserij van Jeffrey en Harry. Een minder sterke tweede man (dus Hoogland, ???? en dan Lavrijssen) is ook een groot risico. Die tweede man is cruciaal. Zakt het tempo dan niet in?

Feit is wel dat Roy steeds meer een zwakke plek (en een blessurerisico) aan het worden is. Misschien moeten ze iemand scouten uit een andere sport (BMX'en, schaatsen of misschien wel een explosieve krachtsport), die zich volledig op die eerste ronde gaat focussen. Parijs is nog ver, maar niet heel ver meer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/02/2023 11:59 door Meneer 60%.
Horsie is back 10 februari 2023 12:12
Na 8 renners nog geen sub 10s. Is Boss Theo te vroeg gestopt?
lodjan 10 februari 2023 12:13
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------

> Misschien moeten ze iemand scouten uit een andere
> sport (BMX'en, schaatsen of misschien wel een
> explosieve krachtsport), die zich volledig op die
> eerste ronde gaat focussen. Parijs is nog ver,
> maar niet heel ver meer.

Kimman
Horsie is back 10 februari 2023 12:38
13. runner-up Yakovlev voor Israel uitkomend (zou hij CF kunnen leren sprinten, want afdalen kan deze al wel) verbreekt de grens met 9,52s (0,42s boven het drie-verdiepingen-hoge Krykatskoje record van 9,099s). Hartje winter in Zwitserland, dus iets meer luchtdruk dan vanmiddag als ** zich buiten waagt. De onzichtbare bonus van 50 hPa blijft wel bestaan.

Gaat Jeffrey Hoogland ook sneller dan Yakovlev in 2021 op dezelfde baan? Hij is toch nog moeie met "slechts" 9,728s, bijna 5 meter achter zijn schaduw van 2021. Minder explosief dus. Geen optimale voorbereiding, dus alleen supreme op de 67x15.

Snelle Harrie doet zijn naam eer aan met een voor deze omstandigheden blistering perofrmance: 9,392s. Een tafje langzamer dan in 2021. Jeffrey wordt achtste.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/02/2023 12:50 door Horsie is back.
Horsie is back 10 februari 2023 12:40
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Meneer 60% Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Misschien moeten ze iemand scouten uit een
> andere
> > sport (BMX'en, schaatsen of misschien wel een
> > explosieve krachtsport), die zich volledig op
> die
> > eerste ronde gaat focussen. Parijs is nog ver,
> > maar niet heel ver meer.
>
> Kimman

TP modus: Kimmann
Horsie is back 10 februari 2023 12:47
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----

> > Interessant zou natuurlijk zijn te weten wat
> > Jeffrey, ondanks zijn vele kilo's extra, als
> > teamstarter zou kunnen. Of hij dan moet doorrijden
> > is een volgende keuze.
> > Roy van den Berg, ken hem niet persoonlijk, maar
> > schijnt een goedmoedige reus te zijn, dus hij moet als laatste kunstje in Parijs 2024 er toch nog
> een flinke snok aan geven
>
> Interessante gedachte. Hoogland reed 17,6 tijdens
> de eerste 250 meter van zijn kilometer, terwijl
> hij daarna nog drie rondjes door moest en zijn
> verzet ook niet was afgestemd op alleen een rondje
> van 250 meter. Van de Berg reed tijdens de
> teamsprint 17,5. Het stukje tussen 125 en 250 deed
> Jeffrey al een al flink stuk sneller dan Roy. Dus
> met het juiste verzet en de juiste focus zal hij
> over 250 meter zeker sneller zijn. Geen twijfel.
> Maar dan is de hamvraag: 'En dan?' Lavrijssen als
> tweede man en Thijmen van Loon als derde? Maar dan
> is mijn vrees dat die laatste vierkant uit het
> wiel wordt gereden door de bizarre krachtpatserij
> van Jeffrey en Harry. Een minder sterke tweede man
> (dus Hoogland, ???? en dan Lavrijssen) is ook een
> groot risico. Die tweede man is cruciaal. Zakt het
> tempo dan niet in?
>
> Feit is wel dat Roy steeds meer een zwakke plek
> (en een blessurerisico) aan het worden is.
> Misschien moeten ze iemand scouten uit een andere
> sport (BMX'en, schaatsen of misschien wel een
> explosieve krachtsport), die zich volledig op die
> eerste ronde gaat focussen. Parijs is nog ver,
> maar niet heel ver meer.

TP modus: Lavreysen.

On topic: Achteraf bezien ben ik wat hard geweest voor Roy van den Berg. Hij haalt al jaren niet meer zijn ultieme prestatieniveau. Tijdens het laatste WK in Parijs werd dat met de Senkrechtstarter van de Aussies fataal. Eergisteren tegen de Engelsen trokt Harrie Lavreysen dit meteen weer recht en ook Jeffrey Hoogland is dan richting finish, niet onverwacht, een geweldige troef.

De Teamsprint blijft een optelsom, waarbij het niet noodzakelijk is op elke positie de beste renner van de wereld te hebben. Het moet wel leuk blijven.
De zwarte trui 10 februari 2023 14:04
Het BR van 3'51"482 is onder deze omstandigheden dus extra knap? Schrijf ze maar op voor de OS smiling smiley
lodjan 10 februari 2023 14:11
En vandaag is het weer als vanouds andersom.
De zwarte trui 10 februari 2023 17:40
Hierdoor (1e en 8e in kwalificatie) nu al een broederstrijd in de kwartfinale! De concurrentie zal in de handen wrijven, er zijn een zilveren en een bronzen plak te winnen.
Horsie is back 10 februari 2023 18:54
Hihi, Jeffrey Hoogland probeert een Förstemannetje (Eindhovuh kom er maar in), maar runs on empty. De oplossing voor de Team sprint is daar; (Sir) Harrie Lavreysen kan het voortaan wel alleen af. Was er niet op voorbereid, maar het moet een der snelste 750m tijden geweest zijn, zij het dat de voorwaarden niet geldig zijn uiteraard.

Hier



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/02/2023 19:22 door Horsie is back.
Slimmerd 10 februari 2023 19:13
Was leuk kijkspel in ieder geval, Hoogland deed zichzelf natuurlijk al voornamelijk de das om met die 8e kwalificatietijd
Horsie is back 10 februari 2023 19:33
Om Lavreysen te verstaan dient Hoogland zonder verrassingseffect net zo hard rond te rijden als Lavreysen in de qualificatie. Neuh.
Ook met een paar anderen had hij het waarschijnlijk ook niet gered. Niet explosief genoeg nu.
Horsie is back 10 februari 2023 19:52
Incredible Dan Bigham op de individuele achtervolging tegen de luitenant van de afwezige Filippo Ganna. De Zwitserse klok begon ineens te haperen en ineens perstte de bonkige sprinter Jonathan Milan er een geweldige eindsprint uit. Dan Bigham reed ook een behoorlijk groot verzet en in de acceleratiefase kon je goed zien hoeveel meer moeite hij daarmee heeft dan Jeffrey Hoogland. Gespierde spijkers moet je ook niet willen vergelijken met gestaalde benen. In de qualificatie deden den Hollander en den Belg het trouwens heel verdienstelijk.
Horsie is back 10 februari 2023 20:34
Op Katie Archibald staat geen maat. Lotte Kopecky het hoogste haalbare en Amelie Dideriksen brons. Velen kennen haar ook van de weg. Maaike van der Duin als vijfde blijft hangen. Goldilocks wordt wel gemist, maar die stopt er waarschijnlijk mee. Er zijn al vier fietsen geparkeerd tegen een hek gesignaleerd.

In de sprint wordt de wereldkampioene in de strijd om de bronzen medaille genadeloos afgeserveerd. Lea Friedrich wint het Goud.
Horsie is back 11 februari 2023 13:57
* Wat denk je Fred? Gaat El aan het einde van dit kampioenschap en dus in wezen dit topic weer uitrekenen hoe de intensiteitsscore is geweest. grinning smiley
Horsie is back 11 februari 2023 14:20
Emma Hinze staat op de 500m met staande start in pole-position. Hetty van der Wouw vierde met een kleine kans op brons.
Het WR bleef ook nu weer ver buiten bereik. Het is immers in 2016 gereden door een "nobody" onder de naam Jessica Salazar in het hoog gelegen Aguascalientes.

Harrie Lavreysen en Jeffrey Hoogland hebben tot nu toe niet toegegeven aan de verleiding om ook daar eens te rijden. Wereldrecords zijn in de edele baanwielersport nog altijd Nebensache. Het probleem, dat ik echter zie, is, dat de nieuwe records dan zo ver out of reach komen te liggen, dat het bier gelijk doodslaat. Zoals destijds ook de beroemde 8,90m sprong van Robert Beamon in wezen ook zijn "ondergang" werd.

Het absolute wereldrecord voor de 200m met vliegende start werd op nog grotere hoogte gereden, in Coachbamba 2019, door Nicholas Paul. Deze baan ligt er nu maar la-la bij en is wellicht eenzelfde lot beschoren als de eertijdse open wielerbaan in LaPaz (3417m). De wielerbaan, alwaar BoP zijn bumpy Waterloo vond.

Moet zelf daarbij altijd denken aan 25 januari 1990. Wat gebeurde er destijds ook al weer voor WIERDS?
Horsie is back 11 februari 2023 18:20
Gaat de gedroomde finale Lavreysen-Yakovlev wel door?
Horsie is back 11 februari 2023 18:22
Wel heerlijk gekeuvel (kwalitatief) tussen Kirsten Wild en Jeroen Koster, vooral tijdens de omnium onderdelen.
Horsie is back 11 februari 2023 18:31
"Van een andere planeet", orakelt Jeroen Koster. Volgens mij was dat He(e)lal.
Horsie is back 11 februari 2023 18:33
Yakovlev duidelijk niet op zijn top. Zie je op dit niveau zelden.
Tinuz 11 februari 2023 19:16
Die baanrenners boffen maar met zoveel aandacht. Ik herinner me nog de tijden dat er hooguit een minuutje werd uitgezonden op het sportjournaal van 22:15.
Horsie is back 11 februari 2023 19:29
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die baanrenners boffen maar met zoveel aandacht.
> Ik herinner me nog de tijden dat er hooguit een minuutje werd uitgezonden op het sportjournaal van 22:15.

Ten tijde van Bob Spaak zeker!
Tegenwoordig wordt in deze wereld bijna elk sportevenement op de een of andere wijze gestreamd.

In de goede oude tijd moest je vaak nog het oor aan de radio leggen als Dick van Rijn zijn schaatsverslag altijd begon met het begroeten van de Nederlanders, waar ook ter wereld. Kom daar tegenwoordig nog eens om.

Terug naar snel stuurtje.
ton duk 11 februari 2023 19:38
Yak...het zou zomaar een legendarische gevechtsvliegtuig kunnen zijn...
Gr
Frederik D. 11 februari 2023 20:01
Ik herinner me nog relatief lange uitzendingen over wielrennen achter de derny's op de baan. Noppie Koch? De naam al. En Zijlaard. Schoonvader van? Ten tijde wellicht van Porky van der Grouw. Goed gespeld? IJshockey? Opgezocht: Corky" de Graauw, ijshockey. Oud zullen de renners achter de derny's wel niet zijn geworden. En of dat vandaag de dag nog mag? Het Ministerie van Uitlaatgassen is watching you. En dan mag je nog blij zijn dat het geen Maxisterie is. The Devil is Watching you. Lightning Hopkins
Horsie is back 11 februari 2023 20:17
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik herinner me nog relatief lange uitzendingen
> over wielrennen achter de derny's op de baan.
> Noppie Koch? De naam al. En Zijlaard. Schoonvader
> van? Ten tijde wellicht van Porky van der Grouw.
> Goed gespeld? IJshockey? Opgezocht: Corky" de
> Graauw, ijshockey. Oud zullen de renners achter
> de derny's wel niet zijn geworden. En of dat
> vandaag de dag nog mag? Het Ministerie van
> Uitlaatgassen is watching you. En dan mag je nog
> blij zijn dat het geen Maxisterie is. The Devil is
> Watching you. Lightning Hopkins

Wel veel vraagtekens, Frederik D.
Je bedoelt waarschijnlijk toch achter de grote motoren, want (achter) de derny's zijn naar een niche elders verhuisd. Over het WUR wil ik het niet eens hebben. grinning smiley

What's the matter with me
I don't have much to say

Watching the river flow



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/02/2023 20:28 door Horsie is back.
Horsie is back 11 februari 2023 20:31
Bij Bet Baan City wordt op de sprint voor mannen niets uitgekeerd aan degene, die Harrie Lavreysen als winnaar zag.
Tinuz 11 februari 2023 20:45
Waarschijnlijk was dat de tijd van Peter Pieters. Slippens & Stam.
Het baanrennen begon pas meer aandacht te krijgen toen Theodorus Bos opkwam, denk ik. Maar dat was nog lang niet zoveel als tegenwoordig.
Horsie is back 11 februari 2023 21:06
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------

> Het baanrennen begon pas meer aandacht te krijgen toen Theodorus Bos opkwam, denk ik. Maar dat was nog lang niet zoveel als tegenwoordig.
"We" kijken tegenwoordig zelfs naar het buikschuiven op een sleetje.
Horsie is back 12 februari 2023 13:19
"Valse start voor BMXer Niek Kimmann", lees ik. Mijn hoofd is nog bij de teamsprint. Foei. Beterschap, Niek.

Harrie Lavreysen en Jeffrey Hoogland door op de keirin. Steffie van der Peet ook door. Hetty van der Wouw niet. Intussen maakt Shanne het huis af.
Horsie is back 12 februari 2023 15:56
Het madison-duo alsook Steffie van der Peet door naar de finales keirin.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/02/2023 20:45 door Horsie is back.
Horsie is back 12 februari 2023 17:00
Jeffrey Hoogland gedwarsboomd door de Fransman Tom Derache, maar heeft in plaats van zilver nu brons. De Fransman teruggezet naar de zesde plaats.
Harrie Lavreysen on fire. Zelden iemand voor de start zo zien keuvelen.
Horsie is back 12 februari 2023 17:02
Minder dan de helft views dan bij het WK Baan 2022 topic.
ton duk 12 februari 2023 18:44
Horsie is back 12 februari 2023 19:44
Dat "we" elkaar goed verstaan, heer Duk. Het aantal views op zichzelf interesseert me geen HOL. Harrie Lavreysen nam 3 van de 4 gouden medailles voor zijn rekening, zodat Nederland op de derde plaats van de medaillestand terechtkwam.

Las vandaag dat in een ver land Cow Hug Day backfired. How about @@@@@? smiling bouncing smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen