Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Labrat De Vil mijdt grindpaden

Gepost door Prikdude 
Prikdude 27 februari 2023 16:45
[nos.nl]



Geen 'Wout vs Mathieu' op stoffige wegen van Strade Bianche, Van Aert gooit plannen om

Op de stoffige onverharde wegen rond Siena zal zaterdag niet het eerste duel van het wegseizoen tussen Wout van Aert en Mathieu van der Poel plaatsvinden. De Belgische renner van Jumbo-Visma stelt zijn seizoensdebuut uit omdat hij in de voorbereiding wegens ziekte te veel trainingsdagen heeft gemist.

"Ik ga mijn debuut op de weg uitstellen naar de Tirreno-Adriatico", zegt de Jumbo-kopman in een videoboodschap vanaf een trainingskamp in Spanje. "Jammer genoeg ben ik afgelopen weken enkele dagen ziek geweest toen ik aankwam voor het trainingskamp op Tenerife."

Niks ernstigs, verzekert Van Aert. "Na een paar dagen was ik al beter, maar het heeft mijn training een beetje verstoord. Ik heb na enkele dagen rust na het WK veldrijden weer enkele dagen verloren in de opbouw en toen hebben we beslist dat het beter zou zijn om langer op hoogte te blijven en via de Tirreno hopelijk nog de laatste stap te kunnen zetten naar topconditie."

"Het is belangrijk om de plannen af en toe bij te stellen", zegt de Belg. "En ik kijk vol goede moed naar de Vlaamse klassiekers die erna komen. Ik kijk ernaar uit om mijn fans langs de weg te zien."
Prikdude 27 februari 2023 16:52
Het rendeert alleraardigst, maar met dit soort fratsen is het toch lastig de ploeg sympathiek te blijven vinden. Lijkt ook gewoon een prima dagje om wat goodwill te winnen bij de mannen die zich de rest van het voorjaar naar de klote gaan rijden voor je.

Dat zo'n Zeeman als een natte, kwispelende hond voor je staat en zegt: Wout dat gaan we niet doen want als je daar niet start heb in je in Sanremo i.p.v. 34, 35% kans en je dan zegt, ok papa.

Eigenlijk is die ploeg nog erger dan Sky was.

Cecchini 27 februari 2023 17:49
Tinuz 27 februari 2023 18:00
Ik vermoed dat Wout groeihormonen kreeg op zijn 17e.
ton duk 27 februari 2023 18:05
Wel weer een mogelijkheid om te vertellen dat Roel van SintMaartensdijk gisteren de u23 koers Brussel-Opwijk won..
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/02/2023 18:05 door ton duk.
De zwarte trui 27 februari 2023 18:13
MvdP schijnt weer last te hebben van zijn rug en Alaphilippe heeft wat terugslag na het afgelopen weekend. De rode loper gaat uit voor Quinn!
Aerts 27 februari 2023 19:23
Normaal zou ik zeggen: beter iets dan niets.
Maar niets was nu toch echt beter geweest.
Horsie is back 27 februari 2023 20:30
LEA schudt wijs haar hoofd bij zoveel onbenul.
Eqquipo 28 februari 2023 14:20
Geen Pogacar, geen Van Aert. Het blijft uiteraard een prachtkoers om naar (uit) te kijken, maar dit is wel zonde!
Cecchini 28 februari 2023 14:36
De hype Strade Bianche is alweer voorbij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/02/2023 15:36 door Cecchini.
ton duk 28 februari 2023 15:00
Ik ben daar zeker niet rouwig om
Gr
Eqquipo 01 maart 2023 12:01
Ik wel! Beste toevoeging aan de kalender die ik mij kan heugen de voorbije 20 jaar.
De editie van 2021, zonder publiek, was ook zó schoon met de grote mannen tegen elkaar strijdend. En die 2 groepen kopmannen die 30km lang op 10-20 seconden van elkaar reden. Magisch.
De zwarte trui 01 maart 2023 13:41
Krek is er zeker blij mee. Hij haalt nog eens het nieuws. Hij wordt zaterdag mede recordhouder aantal deelnames! 13x grindhappen ga d'r maar aan staan. Alleen Visconti deed hem dit voor.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen