Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Trek schorst Tiberi voor kattenmoord

Gepost door Wind mee 
Wind mee 28 februari 2023 19:07
Van nu.nl

Wielrenner Antonio Tiberi heeft dinsdag om een opmerkelijke reden een boete van 4.000 euro gekregen. De 21-jarige Italiaan is bestraft omdat hij de kat van een minister van San Marino per ongeluk heeft doodgeschoten. Zijn ploeg Trek-Segafredo heeft hem voor minimaal twintig dagen geschorst.
De in San Marino wonende Tiberi wilde vorig jaar zomer een nieuwe luchtbuks uitproberen. Hij richtte eerst op een verkeersbord en daarna op een voorbijlopende kat. Hij raakte het dier met één schot in de kop. De kat was op slag dood.

Al vrij snel bleek dat het de kat was van Federico Pedini Amati, de minister van Toerisme en Post van San Marino. Pedini Amati belde de politie, die de luchtbuks in beslag nam. Tiberi is nu veroordeeld tot een boete. Hij zou ook nog zijn verblijfsvergunning kunnen kwijtraken.

Tiberi gaf voor de rechter toe dat hij op de kat had geschoten. "Tot mijn verbazing raakte ik hem ook nog", verklaarde hij volgens Italiaanse media. "Ik was zeker niet van plan om de kat dood te schieten. Sterker nog, ik was ervan overtuigd dat het wapen niet dodelijk zou zijn."

Minister Pedini Amati vindt de straf te laag. "De kat deed niemand kwaad en was al lang bij ons. Mijn driejarige dochter vond hem geweldig. Je kunt niet wegkomen met een boete van 4.000 euro voor het doden van een huisdier."

Trek-Segafredo veroordeelt 'verwerpelijke' daad
Trek-Segafredo heeft de actie van Tiberi streng veroordeeld. De ploeg heeft de renner voor minimaal twintig dagen geschorst en ook een boete opgelegd. Tiberi zal daardoor afwezig zijn in de Trofeo Laigueglia, Tirreno-Adriatico en Milaan-Turijn.

Trek zal het geld van de boete overmaken naar een goed doel dat zich inzet voor het welzijn van dieren. "We willen benadrukken dat we zeer teleurgesteld zijn in Antonio. Het is een verwerpelijke daad. De ploeg zal ervoor zorgen dat Antonio bij zichzelf te rade gaat en uiteindelijk een beter mens wordt."

Tiberi heeft in een verklaring inmiddels diepe spijt betuigd. "Het was ontzettend dom en onverantwoord van mij. Ik ga een deel van het prijzengeld dat ik dit seizoen ga verdienen, overmaken aan organisaties die zich inzetten voor straatkatten in San Marino."

Tiberi is bij Trek ploeggenoot van Bauke Mollema. De talentvolle Italiaan is voormalig wereldkampioen tijdrijden bij de junioren en werd zondag zevende in de Ronde van de Verenigde Arabische Emiraten. Vorig jaar reed hij met de Vuelta a España zijn eerste grote ronde.
ton duk 28 februari 2023 19:11
Wind mee Schreef:
-------------------------------------------------------
Ik ga een deel van het
> prijzengeld dat ik dit seizoen ga verdienen,
> overmaken aan organisaties die zich inzetten voor
> straatkatten in San Marino."

Hopelijk huren die organisaties dan een gediplomeerd schutter in
Gr
Wind mee 28 februari 2023 19:28
Vast en zeker dat die gediplomeerd schutter dan ook voetbalinternational van San Marino is. Die spelers, net als die van Andorra, Liechtenstein en Gibraltar, hebben immers altijd obscure bijbanen: van nachtwaker op een kleuterschool tot projectiemedewerker in een achterafbioscoopje.
Eindhovuh 28 februari 2023 20:30
Ik vind het vooral schokkend dat er blijkbaar meerdere organisaties zijn die zich inzetten voor straatkatten in San Marino.
Wat is dat voor krankzinnige berg?
Horsie is back 28 februari 2023 20:40
Wanneer gaat het hier weer eens linksom of rechtsom over wielrennuh?
Weet je wie hier niet meer over wielrennen mag oreren, altijd mede mogelijk gemaakt door @Cecchini?
Peter Winnen (65), want hij gaat het wat kalmer aan doen en stopt in elk geval met de columns in de Volkskrant.

Als waardig afscheid deze column hier.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/02/2023 20:43 door Horsie is back.
Nomath 28 februari 2023 21:49
Ik krijg met de link een column van 21-12-2020 te zien. Is Winnen al zo ver over tijd?
Horsie is back 28 februari 2023 22:02
Nomath Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik krijg met de link een column van 21-12-2020 te zien. Is Winnen al zo ver over tijd?

Hebt U naar de titel gekeken? smiling smiley
Brieske 28 februari 2023 23:05
Hehe, na 19 jaar wielerforum eindelijk een topic over katten.

Begrijp mij niet verkeerd, vind katten echt wel super cute en omg zo schattig en jeweetzelluf enzo.

Maar welke malloot heeft ooit verzonnen dat dieren die op andermans terrein komen, je tuin doorspitten, scheiten in de zandbak van je kinderen, in de zomer gewoon je huis binnen lopen, pissen op je tuinkussens en je planten kapot maken, compleet stuurloos en niet op te voeden zijn, je kinderen krabben vanaf het schuurtje, dat je zo'n beesten kan kopen als huisdier. Serieus, waarom en hoe? Klopt toch niet.

Dieren op andermans grond (prive terrein) laten grazen of alleen al rondlopen valt, volgens het wetboek van strafrecht, onder artikel 461, oftewel verboden toegang. En das opzich logisch toch. Maar die dieren zijn bestuurbaar door een herder of boer of whatever.

Koop toch ook geen giraffe ofzo, die ik dan vrij in de tuin van de buren laat graven. Of een lama die iedere dag kinderen onder spuwt voor de supermarkt. Shoot me, i dont get it. Sowieso dat houden van dieren niet...

Groet een partij voor de Dieren stemmer, hup Maryam Hassouni
Horsie is back 28 februari 2023 23:47
Je kunt ook beter zingen "Liever zat ik met jou aan de grond" over een gewezen diervriend, nietwaar?
El Chaba 01 maart 2023 00:39
Volkomen terecht, al had hij van mij vele malen zwaarder gestraft mogen worden. De brandstapel of zo was in mijn ogen een passender straf geweest.
Of bij nader inzien nog een beter idee: verplicht een seksnacht doorbrengen met de partijgenoot van Maryam Hassouni, Elze Boszhart (secretaris partijbestuur, [www.partijvoordedieren.nl]).
El Chaba 01 maart 2023 00:44
Zij is zo fantastisch mooi én lekker! Is zij lid van de Partij voor de Dieren? Nu snap ik eindelijk waarom jij op die partij stemt. Je hebt me nu eindelijk overtuigd (waarom heb jij dat steekhoudende argument nooit eerder naar voren gehaald?), ik ga ook lid worden. Hup Maryam Hassouni! <}
Wind mee 01 maart 2023 19:33
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volkomen terecht, al had hij van mij vele malen
> zwaarder gestraft mogen worden. De brandstapel of
> zo was in mijn ogen een passender straf geweest.


Grappige constatering toch wel dat lieden die populistisch-rechts georiënteerd zijn (El Chaba in dezen) landen als Iran of Saudi-Arabië verketteren vanwege de, volgens hen, barbaarse wetgeving maar zelf gruwelijke strafmaatregelen in "hun" Westen toejuichen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/03/2023 19:39 door Wind mee.
Brieske 01 maart 2023 20:20
Niets grappigs aan, ontzettend sneu hoe je continu op de huid van El Chaba zit.
Tip, trek er nog eens aan en stop met dat gebash.

Groet
Eindhovuh 02 maart 2023 08:21
Wind mee 02 maart 2023 20:42
Tsja, van mijn 215 berichten alhier waren er 11 als reactie op El Chaba. Dat mag jij "continu" vinden, en je mag me ook een "basher" vinden, maar je legt de standaarden wel laag voor dat soort typeringen. Heb je trouwens ook een mening over het arsenaal aan ellendige priveberichten dat El Chaba mij (en anderen) heeft gestuurd of zijn regelmatig gebruik van ernstige ziektes in zijn VSS-jes? Benieuwd naar je standpunt daarover, want als je mijn berichten al sneu vindt dan moet je daar toch wel echt van walgen.
Slimmerd 03 maart 2023 12:09
Zou toch apart zijn als Brieske in alle priveboxen zou kunnen kijken, maar jij ziet waarschijnlijk overal spookjes.
Wind mee 03 maart 2023 12:58
Geen spookjes (gelukkig), gewoon, voor iedereen, zichtbare, openbare berichten (naast de pm's dus):


Zo maar even een greep uit El Chaba's openbaar repertoire van de afgelopen paar maanden (er zijn er tientallen te vinden over de afgelopen jaren, maar dan zou dit een onmogelijk lang bericht worden vol links):

[wielerprikbord.nl]
[wielerprikbord.nl]
[wielerprikbord.nl]
[wielerprikbord.nl]

Wanneer je wilt stuur ik je de pm's met plezier door.
Tjappie2 03 maart 2023 21:37
Gratis tip: je kunt beter je behandelaars een PM (of gewoon een mail) sturen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen