Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Edward Theuns naar Trek

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 26 juni 2015 06:48
De eerste grote transfer van het seizoen is een feit. Edward Theuns (Topsport Vlaanderen-Baloise) heeft een akkoord bereikt met het Amerikaanse Trek Factory Racing. De Gentenaar fietst de komende twee seizoenen aan de zijde van Fabian Cancellara.

De 24-jarige Oost-Vlaming is aan een sterk seizoen bezig met onder anderen tweede plaatsen in Dwars door Vlaanderen en de Scheldeprijs en een zege in de Ronde van Drenthe. Theuns is momenteel riant leider in de Europe Tour. Zijn opvallende prestaties zorgden voor heel wat interesse van ploegen uit binnen- en buitenland. Zo had ook Lotto-Soudal zijn zinnen gezet op de snelle Oost-Vlaming. Bij Trek zal Theuns vaak een vrije rol krijgen, enkel in de topklassiekers wordt verwacht dat hij zich in dienst van Fabian Cancellara stelt.


Om nu te spreken van een 'grote' transfer zoals het artikel gewaagd is wat overdreven.
Maar Topsport slaagt er na de exodus van 6 renners naar worldtourploegen toch alweer in een talentje te leveren aan een Worldtourteam.
Jelle Wallays zal na dit seizoen allicht ook wel bij een Worldtourteam eindigen.
Rudy t. 26 juni 2015 06:53
Ik dacht dat dat "grote transfer" een prikje van jou was, maar die laatste alinea kan ik me wel in vinden...
Prikdude 26 juni 2015 07:53
Lekker Diabolo spelen op de slaapkamer met Alafaci.
Prikdude 26 juni 2015 07:56
N.b., naast kleine opleving Felline dit seizoen Trek na lotto jumbo het slechts ( niet-bestaamde) scoutingapparaat in koers?
Sehnsucht 26 juni 2015 09:28
Wanneer Cancellara zijn fiets aan de wilgen hangt zullen Theuns en Jasper Stuyven het kopmanschap overnemen bij die ploeg. Dat kan een mooi duo worden.
Eindhovuh 26 juni 2015 10:35
Potentieel een toprenner. Maar zo ver is hij natuurlijk nog niet. Voor Trek een mooie investering in de toekomst.
Is Wallays voor het vlaamse werk niet een nog groter talent?
Sub Culture 26 juni 2015 10:40
Wallays is er 'al' 26 en staat logischerwijs iets verder.

Theuns heeft hogere studies gevolgd en heeft nog meer groeimarge omdat hij pas sinds dit seizoen echt voltijds prof kan zijn.
Woutinho 26 juni 2015 10:47
Grote transfer is inderdaad wat overdreven. Is Theuns nu eigenlijk een pure (c)-sprinter of zit er wat meer muziek in?
Rijdt een vergelijkbaar seizoen als Van Asbroek vorig jaar, hoop voor Theuns dat het hem beter gaat verlopen het jaar daarna.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2015 10:47 door Woutinho.
Eindhovuh 26 juni 2015 10:59
Van Asbroeck valt wel wat tegen dit jaar ja.
Eindhovuh 26 juni 2015 11:02
Nee het klopt dat Theuns wellicht meer groeimarge heeft.
Maar die Wallays heeft toch al Parijs Tours en Dwars door Vlaanderen gewonnen en is dus een bewezen winnaar in koersen die er toe doen.
Ben zelf wel fan van zijn bravoure in de koers.
GillesEmanuel 26 juni 2015 11:51
Ik denk dat het voor Wallays beter is om bij een ploeg als Topsport te blijven, omdat die juist dan dit soort bravoure kan tonen. Vrees dat als hij bij een ploeg als Quick-Step of Trek terecht komt, dat de verwachtingen te hoog worden of hij mag plaats nemen in een trein/knechten rol en ook zijn ballen afdraaien in een Giro/Vuelta voor een Cavendish/Nizzolo. Een renner, zoals velen trouwens, die precies tussen wal en schip in valt. Vraag is of hij genoegen kan nemen met een "Poels/König" rol in een grotere ploeg.

Wat kan die Theuns nog meer behalve hard aankomen?
Snorfietser 26 juni 2015 12:25
Helemaal mee eens. Hij had vorig jaar al bijgetekend voor zijn zege in Parijs-Tours, had anders dit jaar waarschijnlijk al bij een grotere ploeg gereden. Vermoed dat hij in 2016 toch wel in de WT te bewonderen is.
Snorfietser 26 juni 2015 12:27
Gezien zijn 2de plaats in Dwars door Vlaanderen kan hij ook wel een stukje hardrijden en raakt hij aardig over kasseien.
veluweracer 26 juni 2015 12:46
Planckaert prepareert die jongens uitstekend.
cyclingfreakske 27 juni 2015 12:19
die verstaat jonge renners als geen ander.
de nieuwe coming man als teamleider is Kurt Van de Wouwer bij Lotto. als men hem niet tegenwerkt zie ik voor hem een mooie toekomst
Cyclad 27 juni 2015 13:10
Theuns is echt een stuk getalenteerder dan Van Asbroeck. Hij gaat wel slagen bij Trek, daar ben ik van overtuigd.
veluweracer 28 juni 2015 11:55
Ha, Kurt v/d Wouwer. De tourwinnaar van '99.
cyclingfreakske 28 juni 2015 18:17
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ha, Kurt v/d Wouwer. De tourwinnaar van '99.

zit e niet ver naast, als je alle snoepers van de lijst haalt die later bekend hebben / betrapt waren.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen