Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wat is er mis met Roglic?

Gepost door Cecchini 
Cecchini 25 maart 2023 00:55
Vandaag hadden ze het in de E3 prijs over de beste renner van dit tijdperk. MVDP, van Aert maar uiteindelijk was het toch Pogacar die met de eer streek, maar ach ja toch een voorbehoud want daar vergaten ze Remco die effe verderop in Catalonië bezig was een koers te winnen.

Roglic deed in de debatten helemaal niet mee.

Palmares

3x Vuelta
Olympisch kampioen
LBL
Dauphine
Baskenland 2x
Tirreno 2x
Parijs-Nice
UAE Tour
Ronde van Romandië 2x
Meest Memorabele verliezer in de Tour de France
Podium Giro
Vermoedelijk Ronde van Catalonië
16 etappe zeges in de 3 Grote Rondes

Allemaal te danken aan Wout, dat wel



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/03/2023 01:12 door Cecchini.
Horsie is back 25 maart 2023 01:22
De vraag stellen is hem beantwoorden. Helemaal niks uiteraard. Volgens de meest interessante twitterbron is Primosz Roglic sinds 2017 in elk geval qua overwinningen de meest succesvolle renner. Hij is vaak minder flamboyant dan Tadej Pogacar, Mathieu van der Poel en Wout van Aert, in willekeurige volgorde. Primosz Roglic is zelfs met enkele mishaps een hele grote. Die Stef Clement, die zich ooit laten we zeggen wat vrijzinnig over hem uitliet, kunnen we wel verantwoordelijk houden. grinning smiley
Meneer 60% 25 maart 2023 08:48
Bij de NOS in het Sportjournaal van kwart voor zeven noemden ze de drie van de E3 en de twee van Catalonië de Big 5 van het huidige wielrennen. Daar ben ik het wel mee eens. Roglic hoort daarbij.

Hij heeft alleen de pech dat:
- Hij best saai is, zeker vergeleken met de vier anderen
- Hij een paar keer dramatisch verloren heeft, wat altijd aan hem zal blijven kleven
- De grootste prijs die hij wil ontbreekt op zijn erelijst
- Hij opgroeit in een tijd met een paar werkelijk unieke renners
valse trage 25 maart 2023 11:06
Er tekenen zich de afgelopen 2 jaar inderdaad een soort Big 5 af waartegen de rest het moet afleggen. Al is het nog even afwachten hoe consistent Vingegaard is.
Als die in de Tour Pogacar tot het uiterste kan drijven, of hem wéér klopt, dan hoort Vinjejo (niet te verwarren met Vinjebo - die dus eigenlijk Vingebaard heet, maar hier is gekozen voor fonetische spelling, maar dit terzijde) er ook wel bij.

Roglic is een beetje de Ivan Lendl van het wielrennen, die objectief in de breedte eigenlijk het best presteert, maar nooit het prestigieuze Wimbledon won. Lendl was ook 'saai' en kreeg ook altijd minder aandacht dan Borg, McEnroe, Connors, Becker en Edberg.
Nelis! 25 maart 2023 11:58
Interessante vraag. Ik vermoed dat Vingegaard een beetje vergelijkbaar is met Roglic, qua imago. Die twee lijken toch niet in de buurt te komen van Evenepoel, MvdP, Van Aert en Pogacar.
Sub Culture 25 maart 2023 12:31
Roglic is by far een van de beste renners van deze eeuw maar zijn manier van koersen spreekt niet altijd tot de verbeelding.
Daar waar je Evenepoel, Pogacar, van Aert, MVDP al eens ziet aanvallen op een belachelijk verre afstand beperkt Roglic zich doorgaans tot volgen, op zich niks mis mee als dat je grote kracht is, maar het spreekt minder tot de verbeelding.
Prikdude 25 maart 2023 16:24
Beetje een Valverde idd, die met 3 wanhoopsaanvalletjes na z'n veertigste iedereen heeft doen vergeten dat hij 2 carrières lang een wieltjesplakker was.
diravi 25 maart 2023 17:00
Hij heeft de Vuelta verloren door aan te vallen. Onnodig ook nog.
Clavan 25 maart 2023 17:36
De belgen zijn nog steeds boos op Roglic omdat ze nog steeds denken dat van Aert wereldkampioen geworden zou zijn in Imola. Aangewakkerd door de uitspraken van Wuyts en knuffelicoon Jose. …. Treurig.

Ik had ook de school knapste Ivanka kunnen scoren. Ware het niet dat er 3 jongens stoerder waren en ik met een fles appfelkorn in de bosjes lag.
DeFin 25 maart 2023 17:57
Eventjespoel mag (nog) niet in de schaduw staan van Roglic, laat staan die anderen.

Helaas gaat hij er wel komen, maar nu nog niet.
Prikdude 25 maart 2023 20:41
Op een nerdforum verwacht je iets minder waan van de dag dan van het gemankeerde wielerjournaillerapalje.

Vooral Van Aert komt qua palmares nog niet in de buurt van Egan en Flipje. En als je tijdperk zegt en Evenepoel meeneemt, moet je wellicht ook nog even die broer van Juraj benoemen (Van der Poel zit qua leeftijd precies tussen de Belg en de Slowaak in (die doerakken zijn zelfs alledrie binnen een week jarig (Graag een campionissimokind? Vrijen rond Luik-Bastenaken-Luik!))).

En Francois Bidard?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/03/2023 20:43 door Prikdude.
Frederik D. 26 maart 2023 10:38
Zijn leeftijd? Roglic is inmiddels een oudje in vergelijking met Evenepoel. De jongere garde komt op en de oudere garde maakt langzamerhand plaats voor die jonkies. Nou ja, meer kan ik er niet van maken. Dus nee, eigenlijk nog niets mis met Roglic. En ik vind het wel mooi dat die opgepikt is door Jumbo. Ook die jonge Deen is een mooie vondst. En die Rus van weleer, al was het toen nog Rabo, had ook zijn wielercharmes.
Horsie is back 26 maart 2023 13:01
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zijn leeftijd? Roglic is inmiddels een oudje in vergelijking met Evenepoel. De jongere garde komt op en de oudere garde maakt langzamerhand plaats
> voor die jonkies. Nou ja, meer kan ik er niet van maken. Dus nee, eigenlijk nog niets mis met Roglic. En ik vind het wel mooi dat die opgepikt
> is door Jumbo. Ook die jonge Deen is een mooie vondst. En die Rus van weleer, al was het toen nog Rabo, had ook zijn wielercharmes.

Die Rus noemen we thuis altijd Mengov. smiling smiley
De topictitel heeft natuurlijk twee kanten. Mis als in bij lange na niet goed genoeg of waarom wordt Roglic niet eens in dat rijtje genoemd, WtF, al zou Cecchini als nette oudeheer dit nooit zeggen. Uit hetgeen hij schrijft is toch heel duidelijk wat hij bedoelt.
nachtwacht 26 maart 2023 13:28
Roglic is een saaiere renner, helemaal vergeleken met de nieuwe generatie met veel meer aanvallend ingetselde renners. Daarnaast is hj minder compleet, zijn stuurvaardigheid is niet bepaald top.
Cecchini 26 maart 2023 14:16
Niet compleet? Olympisch kampioen tijdrijden, sprint bergop bijna onklopbaar, en bij lange beklimmingen toch wel duidelijk beter dan MVDP en van Aert. Stuurvaardigheid is een opvallend nieuw criteria in de beoordeling van een renner.
Wanny 26 maart 2023 17:31
Pogacar, Van der Poel, Evenepoel. Dat is toch de top 3 in die volgorde als je het naast kwaliteit over uitstraling en attractief koersen hebt. Dan Wout, Roglic en Vingegaard in die volgorde.
Frederik D. 26 maart 2023 18:03
Criterium, enkelvoud. Verder prima, hoor. smiling smiley
Cecchini 26 maart 2023 18:12
Verrek Frederik je bent scherp.
Cecchini 26 maart 2023 18:13
Volgens mij heb je enkele exercities van Wout gemist.
El Chaba 26 maart 2023 18:43
Precies.. thumbs up

Bovendien krijgt Roglic ook wel heel gemakkelijk het predicaat 'saai' opgeplakt. Zowel als mens en als renner is hij helemaal niet saai. Voor de pers en de kijker misschien wel, omdat hij in het openbaar altijd als de ideale schoonzoon overkomt, maar in kleine kring - zowel privé maar zeker ook in de ploeg - is hij juist vaak de gangmaker.

En op de fiets is hij ook verre van saai. Prikdude vergeleek hem schaamteloos met Valverde en dat is echt ver bezijden de waarheid. Hij heeft vaak genoeg aangevallen wanneer dat nodig was en vaak ook met succes.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2023 18:44 door El Chaba.
Wanny 27 maart 2023 09:40
Pogacar, Van der Poel en Evenepoel vallen altijd aan. Zelfs op 80 km van de meet al.

Wout is een steengoed renner en heeft ook de nodige straffe stoten op zijn naam staan, maar is toch een wat meer berekenende coureur. Afgelopen vrijdag in de E3 zag je precies de verschillen tussen de 3.
Eindhovuh 27 maart 2023 10:19
Ik vind dat van Baarle te weinig waardering krijgt.
In de Vlaamse koersen, mits fit, heeft hij bewezen met de besten mee te kunnen lijkt mij.
Cecchini 27 maart 2023 10:22
Gisteren Op 50 km van de streep een beslissende demarrage, vorig jaar in de E 3 prijs hetzelfde , in de Tour vorig jaar ( in zijn eentje een woedende meute achter zich gehouden en Pogacar op een hoop gereden). Bijna dag op dag. Dat heb ik Evenepoel en zeker MVDP nooit zien doen.
ton duk 27 maart 2023 11:26
Anticiperend,dat wel
Met Dwars door,Het Volk en natuurlijk P-R zeker 3 mooie overwinningen op een dezelfde wijze
Gr
Carlos Danger 27 maart 2023 11:31
Evenepoel, San Sebastian 2x, WK.
MvdP, Tirreno, BinckBank.
ton duk 27 maart 2023 11:34
Het zit 'm daar ook in de manier van demarrage
MvdP vrijdag op Taaienberg en Stationsberg en WvA op de Kemmel...MvdP(en Pogacar)ogen daarin spectaculairder dan WvA (en ook Evenepoel) maar het resultaat is vaak hetzelfde (en dat telt)
Gr
Cecchini 27 maart 2023 11:52
Binck Bank is een klein koersje (vanuit een redelijk omvangrijke kopgroep - LBL de dag er op was daarentegen wel heel bijzonder), en in de Tirreno deed ie niet mee voor het klassement (Guillaume Martin). Evenepoel tijdens het WK vanuit een omvangrijke kopgroep. LBL vorig jaar vond ik heroischer. Van Aert vorig jaar in de Tour was bijna elke dag aan het front, voor zichzelf (Gele Trui en etappe), won tijdrit en in extreme mate dienstbaar aan de ploeg en Vingegard (reed Pogacar helemaal kapot). Evenepoel, Pogacar, en MVDP doen het alleen voor zichzelf. Ook prima. Maar in de Tour van 2023 bewees van Aert dat ie completer is dan al die 3 andere kleppers.
Wanny 27 maart 2023 12:04
Ik kijk meer naar de rechtstreekse duels tussen die 3 en dan valt mij op (wellicht ten onrechte) dat met name MVDP en in iets mindere mate Pogacar de anderen proberen te lossen. En dat Van Aert volgt.

Ik ben benieuwd of ie zondag wel zelf aan gaat vallen.
Cecchini 27 maart 2023 12:10
Hij loste volgens mij volgens vorig jaar Pogacar, waardoor de Tour beslist werd.
Wanny 27 maart 2023 12:37
Dat was geen aanval om te winnen. Dat was hard op kop rijden voor de kopman, zoals bijvoorbeeld Poels dat ook altijd deed.

Ik kan me gewoon weinig voorbeelden voor de geest halen waarin Van Aert in een duel met die andere toppers de aanval koos. Maar wellicht ben ik teveel gericht op wat Mathieu doet.
lodjan 27 maart 2023 21:33
Wat ie in 2023 gaat doen weet ik nog niet. Jij al wel?
Zijn Tours van '20, '21 en '22 waren niet onaardig.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen