Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

85thGent-Wevelgem in Flanders Fields ME(1.UWT) Ypres›Wevelgem(260.9km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 26 maart 2023 11:39






Startlijst
[www.procyclingstats.com]



Uitslag 2023
1 GIRMAY BiniamIntermarché - Wanty - Gobert Matériaux 500 225 5:37:57
2 LAPORTE ChristopheJumbo-Visma ,,
3 VAN GESTEL DriesTotalEnergies ,,
4 STUYVEN JasperTrek - Segafredo ,,
5 KRAGH ANDERSEN SørenTeam DSM 0:08
6 MERLIER TimAlpecin-Fenix ,,
7 PEDERSEN MadsTrek - Segafredo ,,
8 GARCÍA CORTINA IvánMovistar Team ,,
9 MOHORIČ MatejBahrain - Victorious 1 ,,
10 DÉMARE ArnaudGroupama - FDJ
lodjan 26 maart 2023 12:18
Situatie volgens PCS:

ASKEY Lewis
JACOBS Johan
FRETIN Milan
VAN BOVEN Luca
JOYCE Colin

+0:12
VAN AVERMAET Greg
FEDOROV Yevgeniy
WALLAYS Jelle

+0:48 peloton
lodjan 26 maart 2023 12:34
Teunissen rijdt met onder meer Elmar Reinders en Jenthe Biermans een minuut voor het peloton uit. De kopgroep bestaat door de toevoeging van Greg van Avermaet, Yevgeniy Fedorov en Jelle Wallays nu uit acht renners. Het gat met groep Teunissen is ruim twee minuten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2023 12:36 door lodjan.
De zwarte trui 26 maart 2023 13:45
DNS Cav (ziek).

Off-topic. Vino kan de open sollicitatie van Tiberi waarderen. Geruchten zeggen dat er een tussentijdse transfer komt voor deze dierenvriend. Een echte killer, zo roemt Vino de kwaliteiten van Antonio.
Slimmerd 26 maart 2023 13:53
DNF Ganna, na val
DNF Bennett



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2023 13:55 door Slimmerd.
De zwarte trui 26 maart 2023 13:59
Kwiat gevallen, (mijn) schaduwfavoriet Milan er ook bij. En hoor dat ie vandaag al eerder is gevallen..
Cecchini 26 maart 2023 13:59
Ineos zit toch wel in het verdomhoekje. Kwiatkowski zwaar gevallen. Ik zag ook Hayter in Catalonië. Wat is daarmee aan de hand?
Slimmerd 26 maart 2023 14:01
123km, 2'30 voor de koplopers
Slimmerd 26 maart 2023 14:01
Die laatste rijdt volgens mij achteruit, onbegrijpelijk qat daar uitkomt momenteel
Slimmerd 26 maart 2023 14:04
DNF Kwiatkowski
Slimmerd 26 maart 2023 14:46
De zwarte trui 26 maart 2023 15:06
Mads anticipeert!
De zwarte trui 26 maart 2023 15:08
Vlamt even naar het tussengroepje met LaPorte, SKA, Mohoric etc.
De zwarte trui 26 maart 2023 15:09
PatLev zal het weer van een goede lunch moeten hebben...
De zwarte trui 26 maart 2023 15:10
Jacobsen gaat er maar tussen rijden om PatLev gunstig te stemmen.
De zwarte trui 26 maart 2023 15:16
Helaas heeft PatLev patat besteld. Echt aero zit Fabio ook niet op zijn fiets.
De zwarte trui 26 maart 2023 15:18
En wie zit daar wel mooi mee in die tussengroep?
Prikdude 26 maart 2023 15:19
Zou ie ook nog wat reuzel in die bovenlipbaard hebben hangen?
De zwarte trui 26 maart 2023 15:27
Asgreen gaat Jackobsen dan maar terug halen smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2023 15:28 door De zwarte trui.
De zwarte trui 26 maart 2023 15:32
Knap stukje skidden van Vermeersch, als een volleerd fixie rijder! Als beloning mag hij verder op zo'n mooie blauwe Shimano fiets.
De zwarte trui 26 maart 2023 15:37
Alles weer samen! Net voor de laatste heuvelzone begint.
De zwarte trui 26 maart 2023 15:43
Wout en LaPorte vertrokken op de Kemmel voor een (nieuwe) koppeltijdrit van 50 km.
Slimmerd 26 maart 2023 15:51
Slimmerd 26 maart 2023 16:05
De zwarte trui 26 maart 2023 16:11
Ben Healy bevestigt zijn (top)vorm van Coppi e Bartali door vandaag in GP Industria 3 man van Trek en vooral 3 man van UAE, Hirschi en Ulissi even bergop uit het wiel te kletsen en naar de finish te vliegen. De Eritreeers van Trek geven een betere indruk dan de 'kopman' Girmay in zijn Vlaamse optredens.
Slimmerd 26 maart 2023 16:13
De klimmen zitten erop.

30km, 1'12.

Kooij en Van Hooydonck zitten in de groep (man of 20) erachter
De zwarte trui 26 maart 2023 16:17
En zit je al te VSS hopen dat DeDeur em krijgt? grinning smiley
Meneer 60% 26 maart 2023 16:23
Kooij is ook heel erg sterk, ook op de heuvels. Wat een renner is dat aan het worden.

De wanhoop bij die wolvenroedel is goed zichtbaar, met net een kansloze tegenaanval voor de bühne van Merlier. Ik zie Patrick nu voor me als de baron van Bassie en Adriaan die een telefoon doorbreekt.
Slimmerd 26 maart 2023 16:26
Kooij op die laatste Kemmel was genieten
Slimmerd 26 maart 2023 16:26
Zou een heerlijke 5-punter zijn
Slimmerd 26 maart 2023 16:27
19km, 2'00

19km speculeren wie er gaat winnen van het Jumbo-duo
Slimmerd 26 maart 2023 16:34
13km

Van Aert, Laporte
Achtervolgers (20) 2'00
Slimmerd 26 maart 2023 16:35
Sprinters in de 2e groep: Kooij, Pedersen, Merlier en Ackermann

Ook een Degenkolb, Vanmarcke en Narvaez daar
Horsie is back 26 maart 2023 16:43
Stef Clement is toch wel de ultieme transitie van een sub-top wielrenner (ook teveel met zichzelf in de knoop) naar onze topcommentator wielrennen.
@Zwarte trui, gaat die El Dumoulin hem dan nog wel naar de kroon steken?

Een goed paard is nog geen goede ruiter, maar een minder goed paard heeft wel meer kansen.
Slimmerd 26 maart 2023 16:49
1. Laporte
2. WvA

3. Vanmarcke
4. Frison
5. Pedersen
6. Bjerg

7. Renard
8. Kooij
9. Van Poppel
10. McLay



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2023 16:57 door Slimmerd.
Slimmerd 26 maart 2023 16:50
Zeer genereus van WvA
De zwarte trui 26 maart 2023 17:22
Baas boven baas? Reusser vertrokken voor een solo van 41 km?
Cecchini 26 maart 2023 17:27
Ondertussen is Roxanne bevrijd van haar Danny.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2023 23:01 door Cecchini.
Wanny 26 maart 2023 17:28
Verschil tussen de 6 a 7 wereldtoppers en de rest wordt steeds groter lijkt het wel. Als die jongens starten is de rest al bijna kansloos.
Horsie is back 26 maart 2023 18:15
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ondertussen is Roxanne bevrijdt van haar Danny.

Maar Herbert niet van Roxane. Ik noteerde; "Dat was niet kunnen", Op de vraagstelling, dat bij de mannen eenling Clockwork Blue zo niet had kunnen wegblijven. Waaierdiscussie vond ik ook vrij hilarisch. Wedstrijd wel ontsierd door vele valpartijen. Bij 4.9 km nog enige reuring, toen Marlen Reusser even het zijpad koos.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2023 19:11 door Horsie is back.
Horsie is back 26 maart 2023 18:46
Vandaag vond ik Marlen Reusser de meeste uitstraling hebben: Mooie knieën en dito kuiten.

Come to think of it: de knieën van Vittoria Bussi (grap even achterwege latend) in voorbereiding op hernieuwde aanval WUR (Aigle) zijn echt een stuk lelijker.

Was me nog niet opgevallen: voetballerstrend gaten in de sokken te knippen bij wijze van blessurepreventie, die langzamerhand immers de spuigaten uitlopen.
Zodra het weer een beetje weer wordt zelf maar weer de aerosokken van stal halen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2023 13:23 door Horsie is back.
ton duk 26 maart 2023 19:21
Toch ook logisch gezien de E3 2022
GR
De zwarte trui 26 maart 2023 19:42
Tja, wat is erger iemand die de hele dag doorzeurt over alle wijven die hij geneukt heeft of over rondjes 32.2?

Op Sporza lees ik:
Massale valpartij in de vrouweneditie van Gent-Wevelgem. Op 44 kilometer van de streep verslikt een renster zich op een gleuf in het midden van de weg.

[Danny]
Was een man nooit gebeurd grinning smiley
[\Danny]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2023 19:47 door De zwarte trui.
De zwarte trui 26 maart 2023 19:50
Alleen vandaag? Toch altijd een van de dames met de mooiste stijl?

ton duk 26 maart 2023 19:52
Letterlijk weet ik de quote niet meer maar het ging ook nog over wippen...
Gr
Carlos Danger 26 maart 2023 20:42
Hopelijk voelde Marijn zich vandaag op haar gemak tussen die twee Vlaamse ladykillers.
Horsie is back 26 maart 2023 21:13
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alleen vandaag? Toch altijd een van de dames met de mooiste stijl?

Nee, wijsneus. Het zit 'em in de vergelijking met deze wedstrijd met mannen en vrouwen.
Het viel me gewoon op.
Horsie is back 26 maart 2023 21:24
Roxane Knetemann staat bekend om haar uitgesproken mening. Op een gegeven mo(nu)ment (naast de wegen) zei ze zelfs: mijn mening". Herbert Dijkstra bracht bijvoorbeeld een paar keer wat gemakzuchtige vergelijkingen over het verschil tussen het wielrennen met mannen of vrouwen, en bij deze Gent-Wevelgem kon dat zelfs voor de hand liggen. Roxane liet zich dat vervolgens niet welgevallen en riposteerde.
Eindhovuh 27 maart 2023 09:24
Mijn gevoel na deze koers is toch dat van Aert had moeten winnen.
Gent Wevelgem is van het kaliber koers dat je niet weggeeft. Hij was duidelijk de sterkste, dan moet je winnen.
Cadeautjes geef je maar in Parijs-Nice.
ton duk 27 maart 2023 09:38
Tis natuurlijk uitzonderlijk dat men 2x op een korte tijd in deze situatie komt...E3 2022 en GW 2023
Verdeel en heers vind ik wel zo mooi dan ..
Gr
lodjan 27 maart 2023 09:39
Daarbij heeft Van Aert G-W al op zijn palmares.
Eindhovuh 27 maart 2023 09:53
Als je zo gaat redeneren had Merckx op zijn 25ste kunnen stoppen.
Carlos Danger 27 maart 2023 10:32
Alle lof naar Christoph, die in dat gesprekje onderweg toch even duidelijk maakte aan Wout, dat hij hem niet
voor eigen publiek wilde vernederen met zijn geweldige eindsprint en voorstelde om dit toneelstukje zo uit te voeren als
ware het Wout, die hem de zege gunde.
Frederik D. 27 maart 2023 10:53
Een goede knecht hou je goed te vriend.
Cyclad58 27 maart 2023 13:25
Wat een absolute dominantie van Jumbo-Visma. Na Laporte en Van Aert waren ook Van Hooydonck en Kooij op hun manier "dominant". Gelukkig zijn er nog jongens als Vanmarcke en Frison die willen rijden voor plaats 3. Een volledig Jumbopodium zat er eigenlijk dik in. Olav Kooij is denk ik meteen de favoriet voor woensdag. Dat is dan meteen het nadeel van zo'n sterk optreden.
Horsie is back 28 maart 2023 12:41
"Het gaat om de vreugde van de winnaar en het verdriet van de verliezer", orakelt Mr. Mont Ventoux. Vervolgens gaat hij vrolijk verder met "Jumbo-Vosma is de sterkste ploeg, maar nog twee zeges zoals in Gent-Wevelgem en de lol is eraf". In het VK-artikel van deze ochtend worden Kopecky en de vader van Roxane ook even neergezet als out-of-the-box beloftebrekers. Het dilemma van Wout van Aert was: Ik heb hem niet los proberen te rijden en heb daarom minimaal 50% kans te verliezen en gezien de vriendschap tussen beiden leek dit een prima gelegenheid om dit concreet te tonen. Voortaan binnen of buiten de koers, maar niet meer op de meet.
Cecchini 28 maart 2023 22:14
De geschonken zege ontneemt de koers twee dingen: de vreugde van de winnaar en het verdriet van de verliezer
Bert Wagendorp

In de recentste editie van de Strade Bianche voor vrouwen rijden twee ploeggenoten op kop: Demi Vollering en Lotte Kopecky. Vollering meent dat ze mag winnen, dat Kopecky het daarmee eens is en zich daarom aan de ploegafspraken zal houden. Maar op het moment suprême, in het zicht van de finish in Siena, wordt het verlangen naar de overwinning de Vlaamse toch te machtig: ze sprint Vollering uit alle macht voorbij. De Nederlandse schrikt zich kapot en haalt de laatste krachten uit haar benen om het onheil af te wenden: ze wint alsnog met een millimeter verschil.

Zo wil je het zien, hoe misselijkmakend onsportief het verraad van Kopecky ook was. Topsport gaat om winnen en niet om het weggeven van de zege. De gegunde zege is een waardeloze: hij ontdoet de wedstrijd van de twee belangrijkste emoties: de vreugde van de overwinnaar en het hemeltergende verdriet van de verliezer.

Wout van Aert en Christophe Laporte, ploeggenoten in het Jumbo-Visma-team, reden zondag gezamenlijk voorop in Gent-Wevelgem. Ze lagen zo ver voor dat ze onderweg rustig met elkaar in conclaaf gingen. De commentatoren Joris van den Berg en Stef Clement veronderstelden dat het ging over wie er mocht winnen. Van den Berg dacht dat Van Aert, de sterkste van de twee, het niet in zijn hoofd zou halen om de zege in zijn eigen Vlaamse land aan de Fransman te schenken. Maar Clement, de ex-prof, zei: ‘Ik denk dat Laporte hem toch gaat krijgen.’ Aan de finish liet Van Aert Laporte inderdaad beleefd voorgaan. Die had hem immers in de laatste Tour de France aan de groene trui geholpen en dit was zijn beloning.

Laporte blij, Van Aert ook blij, de ploeg blij. Intussen werd de overwinning in Gent-Wevelgem gedegradeerd tot de winst in een ordinaire kermiskoers.

Extra cachet
In de Tour de France van 1986 was Bernard Hinault de enige rivaal van zijn ploeggenoot Greg Lemond. De Fransman bleef klassementsleider Lemond bestoken, tot die helemaal paranoia werd en geen oog meer dichtdeed van de stress. Later verklaarde Hinault dat hij, in zijn rol van volslagen onbetrouwbare ploeggenoot, de Tourzege van Lemond extra cachet had gegeven – en daar had hij gelijk in.

Gerrie Knetemann werd ooit wereldkampioen door zijn rivaal Francesco Moser te beloven dat hij, in ruil voor een redelijk bedrag, niet zou meesprinten voor de zege. Vervolgens deed hij dat toch en klopte hij de verbaasde Italiaan op de meet. Dat was een staaltje bedrog waar de honden geen brood van lustten, maar tevens toonde het wat profsport zo onweerstaanbaar maakt: twee vechtende honden die beide maar één ding willen waarvoor ze bereid zijn desnoods hun moeder te verkopen: de zege.

In Parijs-Roubaix 1996 reden drie leden van de Mapei-ploeg gezamenlijk op kop: Tafi, Bortolami en Museeuw. Vanuit de ploegleiderswagen bepaalde teamchef Patrick Lefevere de uitslag: 1. Museeuw, 2. Bortolami, 3. Tafi. Zo geschiedde: een flinke deuk in het imago van de klassieker.

Jumbo-Visma is de sterkste ploeg van het peloton. Maar nog twee overwinningen zoals in Gent-Wevelgem en de lol is eraf. Dat is de paradox van de overheersende ploeg: het team wint en je kijkt ernaar met verbazing en bewondering; maar verder laat het je koud.
De zwarte trui 31 maart 2023 23:54


Grote kampioenen onder elkaar weten hoe het hoort (en blijkbaar mag altijd degene rechts op de foto winnen). Oke MAL en El Niño doen het in een 2.2 koers in Argentinie. Met 5 man in de top 6 van het AK heersen ze wel in uber Jumbo-style.

O Espen where art thou?
El Chaba 01 april 2023 02:20
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/04/2023 02:20 door El Chaba.
El Chaba 01 april 2023 02:21
Veilig opgeborgen, die trol met losse handjes.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen