Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

laatste renner uit koers, wat gebeurd met de volgauto's?

Gepost door Sjoerd102 
Sjoerd102 27 maart 2023 12:22
Onderstaande vraag borrelde bij me op nav een ander forum.
TDT-Unibet Cycling Team ging in de slotetappe van Olympia's tour met 2 renners van start.
Tijdens deze etappe stapte beide renners af.
Wat zeggen de regelementen in dat geval eigenlijk?
Moeten de volgauto's van het team dan ook direct de volgerskaravaan verlaten, of mogen deze wel nog meerijden tot aan de finish?
Eindhovuh 27 maart 2023 16:51
Haha, goede vraag.
Ik denk eruit?
Carlos Danger 27 maart 2023 21:33
Ik geloof, achteraan aansluiten in de karavaan, tenzij ze zelf kiezen voor een alternatieve route naar de finish, maar dat is, met alle afzettingen en omleidingen, niet altijd de makkelijkste of snelste optie.
Sjoerd102 30 maart 2023 19:37
Terugkomend op deze vraag. Er staat hier schijnbaar niks over in de reglementen. Kortom bij opgave van laatste renner mag ploegleidersauto zijn plaats in de colonne behouden.
Andere Peter 31 maart 2023 21:22
Dat lijkt mij doorgaans ook zowel de veiligste als de effectiefste weg naar huis (hotel).
Tjappie2 04 april 2023 09:39
In artikel 12b.14 van het regelement van de Nederlandse Wielren Bond staat dit erover: Volgauto's en ploegleiderwagens mogen
zonder toestemming van de wedstrijdleiding/jury de karavaan dus niet verlaten.


Kennelijk mag je daar dus niet zonder toestemming uit de koers verdwijnen met je waggie. Maar goed: de Nederlandse Wielren Bond is natuurlijk geen KNWU of UCI, kortom niet echt de maat der dingen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen