Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ploegleider Schoenorama overleden

Gepost door Cecchini 
Cecchini 27 maart 2023 12:37
De zwarte trui 27 maart 2023 12:39
Hij is RIP de Bie.

Dank voor een tijdperk van ongeziene humor!
Horsie is back 27 maart 2023 13:39
Die zag ik niet aankomen, al had ik al wel gelezen, dat Wim de Bie niet meer onder de levenden was. Cultuurbarbaar als ik ben, kende ik deze film niet.
Guiseppe van Cataloniƫ, wat een fantast. De Mart was er toen ook al! grinning smiley
Frederik D. 27 maart 2023 14:01
Ik kende de film ook niet.
Carlos Danger 27 maart 2023 14:04
Vanavond NPO2, 22.18U; ``Van Kooten en De Bie sloegen weer toe``.
Horsie is back 27 maart 2023 14:12
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik kende de film ook niet.

Ik heb er toch wel eens flarden van gezien. Maar destijds was er nog geen internet en ik vraag me dan ook af of deze korte film wel eens op tv geweest is.
"Jij gaat 3 uur slapen en dan ga je voor het WUR". De Amsterdamse betonbaan was uiteraard een geweldige plek om met dat voornemen te beginnen. Niettemin werd daar in 1979 het WK Baanwielrennen gehouden met Lothar Thoms op de kilometer met staande start als ossekopstuur blikvanger.
Meneer 60% 27 maart 2023 15:14
Ook ik kende dit niet. Ga er eens rustig voor zitten. Wielrennen en Koot en Bie, dat moet een goede combi zijn. Wat een werk laten die twee na.
Koppizoektwachtwoord 27 maart 2023 15:25
Ik dacht dat 'ie hier eens eerder was gelinkt (maar mijn geheugen is ook niet meer alles).

Elk nadeel hep ze voordeel: vanavond dus veel Van Kooten en De Bie op tv. Legendarische periode was het. Met z'n Bieslog was Wim de Bie daarna ook nog 's een soort influencer avant la lettre.
ton duk 27 maart 2023 15:52
Deze van uwes is ook een parel
Gr
Frederik D. 27 maart 2023 16:02
Op zijn Clavans: nee, ik kende dit ook niet ... ik ga er eens rustig voor zitten ... wielrennen en Koot en Bie, dat moet een goede combinatie wezen ... wat een werk laten die twee na ...
Meneer 60% 28 maart 2023 12:43
Mooie beelden van een aantal criterium in het Brabantse, vanaf ongeveer 19.20. O.a. met Zoetemelk in zijn regenboogtrui. Van Kooten reed daar voor zijn rol echt tussen de profs, zo te zien. Hij zat niet voor het eerst op een racefiets, lijkt het. Stijl is lang niet slecht.

Superleuke minifilm, met de geweldige subtiele, herkenbare humor van die twee. Bedankt voor de link.
Horsie is back 28 maart 2023 12:54
Van Koot reed daar echt achteraan, zul je bedoelen. Als je naar de reacties van het publiek kijkt, zie je ook dat ook zij het apart vinden. Moderne computertechnieken domineerden toen nog niet, behalve een beetje in de studio.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen