Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

NL Politie steekt knuppel tussen de spaken

Gepost door Carlos Danger 
Carlos Danger 27 maart 2023 13:29
Meneer 60% 27 maart 2023 15:06
Ging vroeg of laat een keer gebeuren, volgens mij. Kan het vanuit de politie wel begrijpen, eerlijk gezegd. Het begeleiden van mensen die graag een wedstrijdje hard fietsen willen doen, staat niet hoog op hun prioriteitenlijst en dat is terecht. Wel stom dat het zo abrupt is.
Koppizoektwachtwoord 27 maart 2023 15:15
Iemand over politie-inzet rond voetbalwedstrijden? Kom er maar in!
Eindhovuh 27 maart 2023 15:29
Nederland enige land waar dit speelt. Net als bij voetbal.
Een schande, politieke keuzes leiden hiertoe.
Sub Culture 27 maart 2023 15:34
Is hier ook zo hoor.

Elk dorp heeft hier per jaar wel een paar koersen die er jaarlijks passeren.

Dan spreek ik mij nog niet uit over bepaalde steden en gemeenten waar de grotere koersen meermaals passeren.

Logistiek is dat een bijna onoverzichtelijke puzzel met een grote impact op de veiligheidsdiensten waardoor ook hier al wat (kleinere) koersen zijn gesneuveld.
Eindhovuh 27 maart 2023 15:50
Ik denk dat in België misschien we 10x zoveel koersen zijn?
Frederik D. 27 maart 2023 16:11
Maar Nederland is zo vol. Men wil hier van alles: en treinen en dassen en fietspaden voor elk soort mens en wolven en roodkapjes en goudbandjakhalzen en boeren en woningen en wegen en opvangplaatsen voor Oekraïners en noem maar op. Nederland barst uit zijn voegen van vlijt, volk, vrijetijdsactiviteiten en vee. België is iets minder vol. Of vergis ik me? Overigens vind ik het opvangen van Oekraïners een plicht.
Tjappie2 27 maart 2023 16:35
Interessante bijdrage. Denk dat de meeste van de door jou genoemde dieren, sprookjesfiguren, beroepsgroepen en vervoersmiddelen weinig van doen hebben met de onderbezetting van de politie.


Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
>Overigens vind ik het
> opvangen van Oekraïners een plicht.

Mooi! Iemand met een mening. Ook meegedaan met de internetconsultatie m.b.t. de Tijdelijke wet opvang ontheemden Oekraïne? Of dat dan weer niet?
Frederik D. 27 maart 2023 16:46
Nee. Ik doe niet mee met elke insprakelijke oprisping van de regenten. Desalniettemin waardeer ik de geestelijke vrijheid in ons landje en meen ik dat zulke vrijheid een absoluut mensenrecht is. Zo'n meneer Poetin is al met al er toch op uit om de geestelijke vrijheid de nek om te draaien. Poetin is agressief en autoritair en ook achterlijk. Afijn, ik wijk af. Terug naar de overvolle agenda's van de politie.
predator 27 maart 2023 16:57
De dag die je wist dat zou komen.
Frederik D. 27 maart 2023 18:23
Was dat geen lied waarbij het volk of het vulgus of hoe je het vuilschuim der natie ook wil noemen, enige medezeggenschap werd gegund met als gevolg kromspraak, psychologie van de permafrost en de botoxlippen van vrouwmensen wier namen maar niet beklijven?
Sjorsoll 27 maart 2023 21:05
Er waren zo'n 5 artiesten die alle ingestuurde zinnen tot een liedje mochten maken. Die hebben het grandioos verpest.
Andere Peter 28 maart 2023 14:42
En 50x zoveel vrijwilligers. Dat scheelt natuurlijk. Plus dat die 10x zoveel koersen ook een indicatie zijn van hoger maatschappelijk belang.
Andere Peter 28 maart 2023 14:46
Dat is een heel andere bezigheid die wordt uitgevoerd door ongeveer dezelfde entiteit. Zonder voetbal gaat de ettenderende jeugd naar een winkelcentrum of naar ijshockey. Eredivisie genereert de politie-inzet niet, ze kanaliseert de problemen. Zonder Ronde van Drenthe is er geen enkele overlast van de Ronde van Drenthe-liefhebbers.

Maar vooral: het maatschappelijk belang van NEC-Vitesse is echt anders dan pakweg Veenendaal-Veenendaal of hoe die koers tegenwoordig ook moge heten (dat zegt eigenlijk al genoeg).

Tenslotte: deze discussie speelt wel degelijk ook bij andere evenementen en in andere landen.
Vlaflip76 29 maart 2023 19:11
Ik snap nooit waarom de politie private evenementen moet ‘ begeleiden ‘.
Bij lowlands of de huishoudbeurs regelt de organisatie de beveiliging zelf. Dat kunnen Ajax of AGR toch ook doen?
Kunnen de agenten mss eens wat vieze mannetjes als Ali B achter de tralies zetten
Andere Peter 29 maart 2023 21:16
Omdat ze een maatschappelijk verschijnsel zijn. De politie begeleidt altijd private bezigheden. Dat geldt ook voor het uitgaansleven in de binnenstad en voor gedrag op de snelweg. Dat wordt niet plots anders wanneer je met 50.000 man in de Arena naar hetzelfde gaat kijken.

Overigens hebben niet alleen evenementen maar ook bijna alle bedrijven private beveiliging. Maar Securitas of Trigion vervangt de politie niet. Ze beschermen vooral spulletjes en mensen.
Clavan 30 maart 2023 12:46
En de overheid (politie) heeft het 'alleenrecht' op het gebruik van gepast geweld. Particuliere beveiligers mogen niet ingrijpen behoudens de-escaleren. Daar heb je niet veel aan bij Ajax-Feijenoord.
Andere Peter 30 maart 2023 14:08
Nelis! 30 maart 2023 14:12
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> En de overheid (politie) heeft het 'alleenrecht'
> op het gebruik van gepast geweld. Particuliere
> beveiligers mogen niet ingrijpen behoudens
> de-escaleren. Daar heb je niet veel aan bij
> Ajax-Feijenoord.


Precies. Je wilt toch van de gelegenheid gebruik maken en die sneue ajax hooligans massaal neerknuppelen.
De zwarte trui 30 maart 2023 14:46
Politie kan beter hier tegen optreden: [sporza.be]

Zal wel een MvdP supporter geweest zijn... grinning smiley

Wout zijn vorm is momenteel niet top. Hij had moeite het wiel te houden





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/03/2023 14:56 door De zwarte trui.
Andere Peter 30 maart 2023 15:05
Jaja, ik kreeg vanmorgen ook bijna een meteoriet op mijn hoofd.
Slimmerd 30 maart 2023 17:24
Komen Bakelants en Boonen wat tekort misschien? Wat kramen die bij tijd en wijlen een aangedikte onzin uit in die podcast
El Chaba 30 maart 2023 18:10
Graag dan wel óók de minstens zo sneue Feyenoord hooligans erbij. winking smiley
Horsie is back 30 maart 2023 19:48
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Komen Bakelants en Boonen wat tekort misschien?
> Wat kramen die bij tijd en wijlen een aangedikte
> onzin uit in die podcast

Dat krijg je ervan als je 2 x 3 uur op één been moet staan. Gewiss
Romeo Foxtrot 30 maart 2023 22:43
Zijdelings puntje: een particuliere beveiliger mag, net als iedere burger, iemand die de wet overtreedt aanhouden (en daarna z.s.m. aan de politie overdragen). Dat geldt dus ook bij lieden die de orde verstoren in stadions of (pogen) geweld (te) gebruiken. In principe is een steward, die figuren in de gele hesjes bij voetbalwedstrijden, ook een particuliere beveiliger. Zij stellen zich servicegericht en, waar nodig, de-escalerend op maar mogen aanhoudingen verrichten en dienen vaak als "informant" van de hermandad. Er zijn clubs die stewards werven onder (voormalige) hooligans, o.a. Utrecht en Groningen doen dan. Groot voordeel is dat deze mensen vaak "aanzien" hebben binnen de harde kern en hun pappenheimers kennen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/03/2023 22:45 door Romeo Foxtrot.
De zwarte trui 30 maart 2023 22:45
En wat mogen romeo's? Lees het hier: [www.npo3.nl]
Romeo Foxtrot 30 maart 2023 22:48
Die mogen in ieder geval meer dan ik thuis mag. winking smiley
Horsie is back 30 maart 2023 22:53
Foxie Foxtrot haakt weer aan. eye rolling smiley
Andere Peter 31 maart 2023 21:21
Dat is toch voornamelijk in het stadion. Daar worden ook wel degelijk stewards etc ingezet, zoals je zelf schetst. De meeste shit vindt plaats buiten het stadion, bv tijdens de reis. Dat is een stuk lastiger te beveiligen (voor een particulier).
Romeo Foxtrot 31 maart 2023 21:59
Het ging (mij) in deze discussie meer om de aanhoudingsbevoegdheden van niet-politiemensen even onder de aandacht te brengen. De praktische haalbaarheid laat ik buiten beschouwing.
De zwarte trui 07 april 2023 17:53
Knuppel is er weer uit. [nos.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen