Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

106thGiro d'Italia(2.UWT) Stage 16»Sabbio Chiese›Monte Bondone(203km)

Gepost door Clavan 
Clavan 22 mei 2023 10:56

Brandon McNulty wins stage 15. RCS photo

GC after stage 15:

GC leader: Bruno Amirail (Groupama-FDJ)
Mountains classification leader: Davide Bais (EOLO-Kometa)
Points classification leader: Jonathan Milan (Bahrain Victorious)
Best young rider: Joao Almeida (UAE Team Emirates)
Teams classification leader: Bahrain Victorious
2,465.2 kilometers raced so far at an average speed of 39.997 km/hr

1 Bruno Armirail Groupama-FDJ 61hr 38min 6sec
2 Geraint Thomas INEOS Grenadiers @ 1min 8sec
3 Primoz Roglic Jumbo-Visma 1:10
4 Joao Almeida UAE Team Emirates 1:30
5 Andreas Leknessund Team DSM 1:50
6 Damiano Caruso Bahrain Victorious 2:36
7 Lennard Kämna BORA-hansgrohe 3:02
8 Edward Dunbar Jayco-AlUla 3:40
9 Thymen Arensman INEOS Grenadiers 3:55
10 Laurens De Plus INEOS Grenadiers 4:18

De 16e etappe van de Giro d’Italia heeft een vlakke aanloop. Daarna volgen de bergen elkaar in rap tempo op. De finish ligt na 203 kilometer fietsen bovenop de Monte Bondone. Onderweg overwinnen de renners maar liefst 5.200 hoogtemeters.



Op de uitlopers van de Alpen, niet ver van het Gardameer, ligt Sabbio Chiese. Een klein dorpje aan de rivier de Chiese met in het midden, op een imposante rots, een kasteel. Vanuit Sabbio Chiese volgt het peloton de rivier stroomafwaarts, tot aan Tormini. Daar slaan ze af richting het Gardameer, om vervolgens via de westelijke oever naar het noorden te rijden.

De ss45 langs het Gardameer staat bekend om de vele tunnels. Morgen 18 tunnels/balkonnen binnen 30 km

Vanuit het dorpje Bolognano beginnen de renners aan de eerste klim van de dag, naar de Passo di Santa Barbara. De 12,7 kilometer lange opdracht voert over een smalle weg vol haarspeldbochten. Over de hele afstand is de gemiddelde stijging 8,3%, terwijl de eerste 9 kilometer met 9,2% oploopt.

Vanaf de top volgt een korte afdaling naar het dorpje Ronzo Chienis. Daar gaat de weg weer omhoog, naar de Passo Bordala, een klim van circa 4,5 kilometer à 6,7%.


Er volgt een lange afdaling naar het dal van de Adige. Na het oversteken van de rivier gaat de weg vanuit Rovereto in zuidelijke richting omhoog. De klim voert in 11,4 kilometer tegen 5,6% naar Matassone. Aan de andere kant van het dal rijden de renners weer terug naar het noorden, waar ze vlak bij Rovereto beginnen aan de klim naar Serrada. Die stijgt in 17,7 kilometer met een gemiddelde van 5,5% naar het op 1.250 meter hoogte gelegen dorp.


Na een technische afdaling kunnen de renners even bijkomen als ze weer in het dal van de Adige rijden. Na 10 kilometer op het vlakke is het echter alweer uit met de pret: de laatste col van de dag wacht op ze. De Monte Bondone. Vanuit Aldeno is dat 21,4 kilometer klimmen. Het gemiddelde stijgingspercentage van 6,7% is bedrieglijk: een relatief vlak stuk in het midden van de klim haalt het gemiddelde flink omlaag. In de eerste 3 kilometer is het al direct flink aanpoten – gemiddeld 9% – en vanaf kilometer 12 wordt het ook weer steil, met uitschieters tot 15%.


Het mag duidelijk zijn dat een klimmer er op de Monte Bondone met de zege vandoor gaat. Hij mag zich de opvolger noemen van onder meer Charly Gaul (1956), Giorgio Furlan (1992) en Ivan Basso (2006).

Furlan in 1992 op de Monte Bondone.
Giorgio Furlan: 6hr 26min 33sec
Franco Chioccioli @ 4min 19sec
Claudio Chiappucci @ 4min 25sec
Marco Giovannetti s.t.
Miguel Indurain s.t.
Flavio Giupponi s.t.
Roberto Conti s.t.
Andrew Hampsten s.t.
Franco Vona @ 4min 37sec
Pavel Tonkov @ 4min 49sec



Basso in 2006.
1. Ivan Basso (CSC) 4hr 51min 30sec. 34.579 km/hr
2. Gilberto Simoni (Saunier Duval) @ 1min 26sec
3. Leonardo Piepoli (Saunier Duval) @ 1min 37sec
4. Jose Enrique Gutierrez (Phonak) s.t.
5. John Gadret (Ag2R) @ 2min 40sec
6. Julio Perez Cuapio (Panaria) @ 2min 45sec
7. Wladimir Belli (Selle Italia) @ 3min 12sec
8. Franco Pellizotti (Liquigas) @ 3min 25sec
9. Giampaolo Caruso (Liberty SEguras) @ 3min 27sec
10. David Lopez Garcia (Euskaltel) s.t.


Bij de tweede tussensprint zijn er 3, 2 en 1 seconden te winnen, terwijl de eerste drie renners aan de finish 10, 6 en 4 bonificatieseconden krijgen.

De 16e etappe start om 10:50 uur en de race finisht naar verwachting rond 17:15 uur.

De Monte Bondone rit uit de giro d'Italia van 1956

Cycling in extreme weather: Charly Gaul on the famous stage 20 up to Monte Bondone at the Giro d’Italia 1956

Race director Vincenzo Torriani was asked to cancel the stage due to the rough weather conditions were forecasted. But he declined it, he may have thought, this could make the unexciting race exciting again.

It was a cold and rainy day, the rider were unprepared and underdressed, and the race director was asked again to finish the race earlier, at least a bit earlier than the original plan.

The snow started to fall and the temperatures dropped. 60 riders abandoned the race, meanwhile stage winner Charly Gaul jumped from 11th to 1st in the general classification. He was in a better condition than the most of the peloton (probably due to the large dose of amphetamines, which helped him to survive the extreme cold), but still he had to be lifted off his bike and his frozen jersey cut off him.


Fiorenzo Magni in de rit naar Monte Bondone


Magni met gebroken sleutelbeen en schouderblad over de top.


Aldo Moser in deze helse rit


Charly Gaul onderweg


Gaul aan de finish


Gaul moet van zijn fiets getild worden


Barbara rust uit op de groene weide van de Bondone

Charly Gaul: 9hr 7min 28sec
Giuseppe Fantini @ 7min 44sec
Fiorenzo Magni @ 12min 15sec
Agostino Coletto @ 14min 25sec
Pierino Baffi @ 17min 39sec
Antonio Uliana @ 17min 44sec
Bruno Monti @ 18min 9sec
Waldemaro Bartolozzi @ 18min 18sec
Pietro Nascimbene @ 20min 46sec
Aldo Moser @ 21min 28sec
Jean Brankart @ 22min 17sec
Cleto Maule @ 23min 21sec
Hilaire Couvreur @ 25min 31sec
Stefano Gaggero @ 25min 44sec
José Serra @ 26min 45sec
De zwarte trui 22 mei 2023 11:29
1992 (en 1993) Toen draaide Indurain zijn hand niet om voor een Giro-Tour dubbel. Gewoon even 2 op een rij winnen. Kom d'r nog maar eens om in het moderne wielrennen!
Horsie is back 22 mei 2023 11:41
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> 1992 (en 1993) Toen draaide Indurain zijn hand niet om voor een Giro-Tour dubbel. Gewoon even 2 op een rij winnen. Kom d'r nog maar eens om in het
> moderne wielrennen!

Je hebt kunnen lezen hoe dat paard, Charly Gaul, (waarschijnlijk stond daar nog bij) helemaal stijf stond van de amfetaminen om de barbaarse 9 uur rit zo winnend af te kunnen sluiten. Ach, Miguel Indurain needed a steam shovel to carry his drugs for fuelling his GTV train.

It takes a lot to laugh, it takes a train to cry
Cecchini 22 mei 2023 16:48
Chris Froome en Tom Dumoulin waren er een paar jaar geleden helemaal er niet zo ver van weg. Ik ben te lui om op te zoeken, maar volgens mij won Froome in één en hetzelfde jaar de Tour en Vuelta.
De zwarte trui 22 mei 2023 17:32
2017 idd voor Froome. Contador in 2008 deed een Giro Vuelta dubbelklapper.
El Chaba 22 mei 2023 21:25
En daar voor was Marco Pantani de laatste meen ik mij te herinneren. En daar weer voor nog voor Stephen Roche toch? Plus ook nog het WK, dat was pas echt straf. Maar goed, echt heel andere tijden en dus 'makkelijker'.. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2023 21:27 door El Chaba.
Slimmerd 23 mei 2023 10:13
DNS Clarke
DNS Ballerini
De zwarte trui 23 mei 2023 10:51
DNS GHEBREIGZABHIER Amanuel
De zwarte trui 23 mei 2023 10:52
6 down 2 to go. Zou wat zijn zeg... Hup Ilan!
Clavan 23 mei 2023 11:43

8 Lotto-Domo riders had abandoned 2003 Giro d'Italia before Stage 19. Koos Moerenhout continued adventure alone. At end of #Giro, team had 4 staff members & the rider himself. Moerenhout received biggest applause when he came up on stage for sign-in. Here w/ Landbouwkrediet guys.
Slimmerd 23 mei 2023 12:04
Kopgroep van 17;

o.a. APP, Haig, Healy, Ulissi, VPP

Konrad in een tegenaanval met acht man, peloton lijkt voorlopig even te berusten
Slimmerd 23 mei 2023 12:16
Kopgroep (26)

GreenProject-Bardiani (4): Gabburo, Magli, Marcellusi en Tonelli
AG2R (2): A. Paret-Peintre en V. Paret-Peintre
Astana (2): Pronskiy en Scaroni
Bahrein (2): Haig en Milan
Bora (2): Benedetti en Konrad
Cofidis (2): Champion en Lastra
Corratec (2): Dalla Valle en Stojnic
Ineos (2): Puccio en Swift
Jayco (2): Hepburn en Zana
EF: Healy
Eolo: M. Bais
IPT: Gee
Movistar: Verona
Trek: Skujins
UAE: Ulissi



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2023 12:22 door Slimmerd.
Slimmerd 23 mei 2023 12:22
142km, 4'00

APP, Haig en Konrad staan binnen 10 minuten
De zwarte trui 23 mei 2023 12:25
Spektakel!! HAIG en APP met een AK coupe en HEALY gaat de bergtrui pakken.

Jumbo begint voorzichtig te rijden in het peloton met een groupama mannetje.
Slimmerd 23 mei 2023 13:14
Healy pakt een berg punten voor de bergtrui en is nu de virtuele leider.
Slimmerd 23 mei 2023 13:15
Slimmerd 23 mei 2023 14:11
91km

Pronskiy en Scaroni
Achtervolgers 54"
Peloton 4'20
ton duk 23 mei 2023 14:27
Gelukkig,eindelijk 's regen deze Giro
Gr
Cecchini 23 mei 2023 14:31
Groundhog day in allerlei opzichten
Slimmerd 23 mei 2023 14:35
75km

Pronskiy en Scaroni
Marcellusi 2'24
Achtervolgers 2'42
Peloton 6'06
Cecchini 23 mei 2023 14:42
En nou mis ik ook nog de clue van de grap van Karsten over Ben Stiller.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2023 14:42 door Cecchini.
De zwarte trui 23 mei 2023 14:42
Vino wordt (is) gek!! Astana als in hun beste jaren steken de koers in brand. Een keiharde 1-2 in de maak?
Cecchini 23 mei 2023 14:44
Ik vraag me af, als de Jumbo’s hier hadden gereden met de vooraf gewenste ploeg, hoe ze dan gereden hadden
De zwarte trui 23 mei 2023 14:44
Leuk, wist ik niet.
Cecchini 23 mei 2023 15:15
Affini bracht in een redelijk tempo de achterstand met het peloton met een minuut terug en loste een groot deel van het peloton. Nu Oomen kop doet komen de gelosten weer terug en blijft de achterstand hetzelfde.
ton duk 23 mei 2023 15:24
Vino zoekt nu naar zijn AK-47...
GR
Horsie is back 23 mei 2023 16:21
Roglic met de drinkbus in de mond is als een vos, die zijn welp naar de creche brengt.
predator 23 mei 2023 16:48
Roglic is wel de Mourinho van het wielrennen, tjonge, jonge.
ton duk 23 mei 2023 17:02
Mooiste Giro sinds jaren
Gr
predator 23 mei 2023 17:03
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooiste Giro sinds jaren
> Gr
Sarcasme?
Cecchini 23 mei 2023 17:18
Heeft iemand al gezegd dat Almeida Thomas in de sprint versloeg, met Roglic op 3 op 25 seconden achterstand.
De zwarte trui 23 mei 2023 18:02
Lelijke val geweest. Hart direct uit koers met bekkenbreuk. Sivakov na veel pijn vandaag een DNF en Roglic draait vierkant. Alleen Thomas lijkt er weinig last van te hebben.

Op Engelse ES werd een hoofdschuddende Roglic besproken toen Affini ging rijden. Teken dat hij het niet eens was met de tactiek?

De Giro is begonnen!
ton duk 23 mei 2023 18:09
De zwarte trui
>
> De Giro is begonnen!

Om morgen verder te gaan met een sprintersetappe...
Gr
Horsie is back 23 mei 2023 18:13
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lelijke val geweest. Hart direct uit koers met
> bekkenbreuk. Sivakov na veel pijn vandaag een DNF
> en Roglic draait vierkant. Alleen Thomas lijkt er
> weinig last van te hebben.
>
> Op Engelse ES werd een hoofdschuddende Roglic
> besproken toen Affini ging rijden. Teken dat hij
> het niet eens was met de tactiek?
>
> De Giro is begonnen!

Geraint Thomas ging ook niet van harte en Primosz Roglic hield in laatste 3 km wel degelijk goed stand. Its not done yet.
Het was evengoed een monsterlijk zware etappe. Cavendish bleef in elk geval op 161 staan. Immer am Sonntag.

Cavendish heeft vandaag bijna 7 uur in het zadel genoeg tijd gehad eens goed na te denken hoe hij op 162 komt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2023 18:15 door Horsie is back.
ton duk 23 mei 2023 18:21
Horsie is back Schreef:
------------------------------------------------------
>
> Geraint Thomas ging ook niet van harte en Primosz
> Roglic hield in laatste 3 km wel degelijk goed
> stand. Its not done yet.

Vooral met dank aan Kuss

18 sec Almeida,29 sec Roglic...wordt vervolgd donderdag
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2023 18:22 door ton duk.
DeFin 23 mei 2023 18:24
Arensman haakte als laatste af volgens mij na de besten in koers (Almeida, Thomas, Roglic, Kuss, Dunbar), daarna teruggezakt tot het groepje met Caruso enzo.

Zal de komende dagen met De Plus flink aan de bak moeten. Sivakov heeft ook opgegeven vandaag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2023 18:27 door DeFin.
Frederik D. 23 mei 2023 18:27
Mijns inziens is Thomas de sterkste. Misschien komt er nog een strijd om de tweede plaats. Almeida of Roglic. En misschien stijgt Arensman nog een plaatsje. Maar dit is het. De Giro lijkt me beslist. Tenzij Thomas spontaan van zijn fiets valt of zoiets. Toch jammer dat Evenepoel er niet meer bij is.
DeFin 23 mei 2023 18:33
Almeida lijkt mij minstens zo sterk. Rijdt erg veel op kop, valt aan en een tijdje alleen en wordt vervolgens niet gelost door Thomas die de hele tijd in het wiel heeft kunnen zitten en vol door rijdt, sterker nog hij neemt mee over.


Een eerste Portugese grote ronde winnaar zou ook wel leuk zijn.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2023 18:35 door DeFin.
Horsie is back 23 mei 2023 18:36
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> ----
> > Geraint Thomas ging ook niet van harte en Primosz
> > Roglic hield in laatste 3 km wel degelijk goed stand. Its not done yet.
>
> Vooral met dank aan Kuss Almeida moet het toch zijn. Non-argument dus wat mij betreft.
>
> 18 sec Almeida,29 sec Roglic...wordt vervolgd donderdag

> Gr
Horsie is back 23 mei 2023 18:38
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mijns inziens is Thomas de sterkste. Misschien komt er nog een strijd om de tweede plaats. Almeida of Roglic. En misschien stijgt Arensman nog een plaatsje. Maar dit is het. De Giro lijkt me beslist. Tenzij Thomas spontaan van zijn fiets valt of zoiets. Toch jammer dat Evenepoel er niet meer bij is.

Raadt U aan een cursus sterrenwichelarij te gaan volgen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2023 18:39 door Horsie is back.
Cecchini 23 mei 2023 19:09
UAE zal net als vandaag zijn verantwoordelijkheid ook wel nemen.
Cyclad58 23 mei 2023 19:14
Arensman reed op dat moment in 3e positie en was er wellicht de reden van dat De Plus niet meekon.....ik vond De Plus vandaag sterker ogen dan Arensman. Thomas zal beide jongens nodig hebben. Top 10 is voor beiden niet vanzelfsprekend als Jumbo en UAE koers maken. Carthy, Rubio, Van Wilder en wie weet Pinot willen daar ook graag staan.

Mooie strijd vandaag. Roglic wat minder, maar zal wellicht toch last hebben van zijn val. Almeida leek mij de sterkste, maar Thomas volgde schijnbaar moeiteloos. Jumbo zal koers moeten maken om Roglic in de strijd voor het roze te houden. Wie weet kruipt Dennis weer in zijn Hartrol van een paar jaar terug. Kuss is goed, Bouwman, Hessmann en Oomen net even te licht nog.
Cyclad58 23 mei 2023 19:16
Wel duidelijk dat de top 3 vaststaat, alleen de volgorde nog niet. Voor plek 4 is alles open. Ik geef Dunbar momenteel de meeste kans daarop. Leknessund en Armirail zullen de top 10 niet halen. Carthy en Rubio wel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2023 19:22 door Cyclad58.
ton duk 23 mei 2023 19:17
En TJV zal misschien hetzelfde scenario als vandaag uitvoeren...met hoop op ander slot ?

Eigenlijk heeft Arensman nog weinig geknecht en staat onopvallend op plek 9. Richting top 6 zou mooi zijn,top 10 ook
Gr
Cyclad58 23 mei 2023 19:22
Wacht maar, komt nog. Zeker nu Sivakov weg is zullen De Plus en Arensman (als het goed is in die volgorde) benut worden om te werken voor Thomas. Van Puccio en Swift kun je hooguit 1 berg iets van tempo verwachten.
Eindhovuh 23 mei 2023 19:31
Ik las hier dat Arensman geen top 10 meer ging rijden in grote rondes.
Laat nu gewoon zien dat hij dat nog vaak zat gaat doen.
ton duk 23 mei 2023 19:35
Ja,tis op deze prik altijd "lachen" hoe graag we onze eigen talenten afbranden en anderen ophemelen
Gr

Ps: ok,zijn interviews zijn soms hemeltergend maar het gaat uiteindelijk om de uitslagen
Cyclad58 23 mei 2023 19:40
Hij kan zeker top 10 rijden. Die mogelijkheden heeft hij. Toch acht ik de kans dat hij vanwege buffelwerk voor Thomas uit de top 10 kukelt niet uitgesloten.
Cecchini 23 mei 2023 19:44
Hemeltergend? Ik zou eerder zeggen ongemakkelijk en achterdochtig. Waar dat nu vandaan komt is de vraag.
Cyclad58 23 mei 2023 19:44
Ik doe mee. Ik vond De Plus vandaag beter ogen dan Arensman, die wat vermoeid leek. Best kans dat men eerst Arensman opoffert en dan pas De Plus. Zij staan maar een paar seconden van elkaar. Arensman kon de versnelling van de 5 net niet volgen, wilde het in zijn eigen tempo dichtrijden maar mocht (terecht) niet vanwege Caruso, waar De Plus dan weer kansloos achter zat. Ik vond Arensman in de Vuelta van vorig jaar scherper en beter. Dat bedoel ik niet afbrandend, is slechts een constatering. Heeft waarschijnlijk alles te maken met zijn rol nu. En toch zie ik geen toekomstig podiumkandidaat in hem. Mist de punch, de versnelling die veel andere toppers (Pogacar, Vingegaard, Mas, Roglic, Hart, Evenepoel, Thomas, Almeida, Dunbar zelfs!) wel hebben.
Cecchini 23 mei 2023 20:15
Dumoulin had ook geen punch.
ton duk 23 mei 2023 20:19
Jawel ,maar die punch is ie kwijt geraakt toen ie volledig voor AK's ging
Gr
Cecchini 23 mei 2023 20:27
ton duk 23 mei 2023 20:49
Enkel mijn constatering over Dumoulin
Die punch had ie nog wel toen hij de fabelachtige finale reed tegen Froome in een Vuelta-etappe (die zal wel terug komen in zijn biografie )
Gr
Horsie is back 23 mei 2023 22:18
Een achttal lamme takken van renners, 10 km voor de finish nog in winnende positie (1 minuut voorsprong), verloor vervolgens gezamenlijk een UUR. Hup Filippo. cool smiley

De etappe van vandaag kost de gemiddelde topper ruim het viervoudige aan energie in die lousy zes uur welteverstaan in vergelijking met dat van een bankzitter over vieremtwintig uur. Daarbij komt uiteraard nog eens de eigen basale stofwisseling. We praten dus over het vijfvoudige en meer, want de verwerking kost ook energie.

Maar los van het totale energieverbruik is voor de toppers erg van belang hoe lang ze de effectieve energie inderdaad kunnen sparen. Het laat zich raden, dat het op dit niveau maken van "fouten" onevenredig veel kan uitmaken. Waarom verliest Roglic vandaag een halve minuut? Geen wetenschapper, die dit volledig kan verklaren, alhoewel exacte wattages wellicht veel inzicht zouden kunnen bieden, maar dan weet je nog niet Tell me why.

Daarom is het energiemanagement extreem belangrijk geworden en de Engelsen waren en zijn daar nog altijd grootmeesters in. Het succes van Chris Froome is daar hoogstwaarschijnlijk volledig op gebaseerd. En nu rijdt Gweraint Thomas ook weer als vanouds. How come?

U snapt wel, ik beschouw geen enkele wielrenner op de tv als een lamme tak, maar ben eerder geneigd ze elders te zoeken. grinning smiley

Las net nog een hartekreet van JW, onze nestor. Je zou bijna moeten zeggen: Founding Father.
Lekker kletsen over wielrennen is prachtig uiteraard (zou Frederik D. echt niet willen missen), maar mag het hier en daar ook ietsje meer zijn?

Wist U dat het record over 24 uur meer dan duizend kilometer bedraagt?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2023 23:04 door Horsie is back.
Frederik D. 23 mei 2023 23:43
Koffiedrab wichelen. smiling smiley
El Chaba 23 mei 2023 23:50
Waar heb je dat gelezen?
Aangezien ik aanneem, dat je dat mij bedoelt, toch maar even mijn laatste reactie over hem erbij gehaald, voor je goede begrip, winking smiley
(en dat van de immer besmuikt meehuilende Ton Duk)

El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zoals hij nu rijdt en bij deze ploeg heb ik daar
> een hard hoofd in. Aan de andere kant, 10 jaar is
> nog heel lang natuurlijk.. winking smiley

Dat is grote twijfels hebben bij zijn presteren NU én bij deze ploeg, met ook nog de aantekening erbij dat 10 jaar nog heel lang is.

Dat is toch echt iets heel anders dan dat jij schrijft (NOOIT), of zie ik dat verkeerd?
Tenzij jij natuurlijk heel iemand anders bedoelde, dat kan ook natuurlijk, maar dat hoor ik dan graag van je. winking smiley
El Chaba 24 mei 2023 00:18
Welnee, zijn gebruikelijke besmuikte sneer, dit keer naar mijn topic over wat er mis is met deze Giro.
Andere Peter 24 mei 2023 14:19
Hemeltergend nog wel. Ik zeg: naturel, ongepolijst.

Alsof er in de wereld geen andere dingen zijn die de hemel tergen...
El Chaba 24 mei 2023 21:52
Dat is natuurlijk subjectief.
Voor sommigen is "de wereld" heel breed, voor anderen ietsjes nauwer en beslaat alleen al het prikbord zo'n beetje de helft van diens "wereld".
Carlos Danger 24 mei 2023 22:54
Als die juffrouw in het groen van Clavan zijn 'wederhelft' is, is dat best een mooie' wereld'.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen