Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

106thGiro d'Italia(2.UWT) Stage 17»Pergine Valsugana›Caorle(197km)

Gepost door Clavan 
Clavan 24 mei 2023 08:54

Joao Almeida beats Geraint Thomas to the line. RCS photo

GC after stage 16:

GC leader: Geraint Thomas (INEOS Grenadiers)
Mountains classification leader: Ben Healy (EF Education-EasyPost)
Points classification leader: Jonathan Milan (Bahrain Victorious)
Best young rider: Joao Almeida (UAE Team Emirates)
Teams classification leader: Bahrain Victorious
2,668.2 kilometers raced so far at an average speed of 39.504 km/hr

1 Geraint Thomas INEOS Grenadiers 67hr 32min 35sec
2 Joao Almeida UAE Team Emirates @ 18sec
3 Primoz Roglic Jumbo-Visma 0:29
4 Damiano Caruso Bahrain Victorious 2:50
5 Edward Dunbar Jayco-AlUla 3:03
6 Lennard Kämna BORA-hansgrohe 3:20
7 Bruno Armirail Groupama-FDJ 3:22
8 Andreas Leknessund Team DSM 3:30
9 Thymen Arensman INEOS Grenadiers 4:09
10 Laurens De Plus INEOS Grenadiers 4:32
11 Hugh Carthy EF Education-EasyPost 4:50
12 Einer Rubio Movistar 5:43
13 Thibaut Pinot Groupama-FDJ 6:48
14 Santiago Buitrago Bahrain Victorious 7:21
15 Ilan Van Wilder Soudal Quick-Step 7:46

De 17e etappe van de Giro d’Italia is eigenlijk één lange afdaling. Vanuit Pergine Valsugana in de Alpen rijden de renners bergafwaarts tot aan de Adriatische Zee. Daar sprinten ze in Caorle na 197 kilometer koers om de zege.



Pergine Valsugana ligt enkele kilometers ten oosten van Trente. Het stadje ligt op een hoogte van 530 meter, gelijk het hoogste punt van de etappe. Want vanaf Pergine Valsugana gaat het alleen maar bergafwaarts. Daarvoor volgt het peloton het dal van de rivier de Brenta. Soms slingert de weg zich door een breed dal, maar soms ligt de weg ook ingeklemd tussen de rotswanden.

Bij Bassano del Grappa verlaat het peloton de Alpen, om de koers te vervolgen door het vlakke land rondom Venetië. Lange rechte wegen voeren de renners naar de Adriatische kust. Die bereiken ze bij Lido di Jesolo. Langs de brede zandstranden rijdt de roze karavaan oostwaarts, waarna de renners in de straten van Caorle ongetwijfeld om de zege sprinten.


Bij de tweede tussensprint zijn er 3, 2 en 1 seconden te winnen, terwijl de eerste drie renners aan de finish 10, 6 en 4 bonificatieseconden krijgen.

De 17e etappe start om 12:45 uur en de race finisht naar verwachting rond 17:15 uur.
De zwarte trui 24 mei 2023 12:45
Mooie rit voor "Still in recovery, but ok huh". Lekker de beentjes losrijden.
Vlaflip76 24 mei 2023 13:22
Vier scherpe bochten in de laatste 2km. Dat wordt weer vallen geblazen.
Hoe verzinnen ze het
Eqquipo 24 mei 2023 13:45
Kopgroep van de dag, met een kleine 3 minuut:

Senne Leysen (BEL)
Thomas Champion (FRA)
Diego Pablo Sevilla (SPA)
Charlie Quarterman (GBR)

Opnieuw volle bak regen. en weer droog



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2023 13:47 door Eqquipo.
Horsie is back 24 mei 2023 15:24
Ontspannen peloton peddelt van 537 naar 1 door Italië, terwijl mijn gedachten uitgaan naar Klavertje400, die door een eng proces is gegaan en stuiterbal Suzanne, die de afgelopen 7 vette jaren te veel gestuiterd heeft. Topsport is een bitch nagezeten door menig bankzitter. En hoe gaat het aflopen tussen Femke (ze kan echt wel normaal praten) en Sydney? Jan Willem uit Krabbendijke of Zwammerdam, daar wil ik van af zijn (Jan Willem was/is allesbehalve een zwammer). Maar als hij niet snel wederkeert (hoeft niet op cloud nine), dan zingt hij Ou est-tu, si loin et sans une adresse.
ton duk 24 mei 2023 15:39
Na de zware strijd gisteren was ik toch wel weer toe aan een gezapige etappe....
Gr

Ps voor Predator : ja,weer sarcasme



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2023 15:41 door ton duk.
Andere Peter 24 mei 2023 16:00
Ze wachten op volgende week. Dan barst het denk ik wel los.
ton duk 24 mei 2023 17:43
Wel een hele mooi sprint, schrijf ik meesmuilend met een SKIL-glimlach

Dainese op 1 lijn met Milan en Matthews
Gr
Cyclad58 24 mei 2023 17:45
Prachtsprint! Het loopt goed af voor DSM. Dainese schatte het toch juist in, de lead-out viel helemaal stil. Milan had 'm bijna. Wat een macht heeft die kerel. Hoe langer de sprint, hoe sterker hij is. Een kort explosief sprintje zal hij niet snel winnen, maar zo'n machtsprint ligt hem uitstekend. Zat veel te ver, anders had hij met 3 vingers in de neus gewonnen.
De zwarte trui 24 mei 2023 18:48
Nee, nee. Arne Marit was op weg om met 2 handen in zijn neus de rit te winnen. Dainese en co hadden mazzel! [sporza.be]
Eqquipo 24 mei 2023 19:04
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, nee. Arne Marit was op weg om met 2 handen in
> zijn neus de rit te winnen. Dainese en co hadden
> mazzel!
> [sporza.be]
> heling-bij-arne-marit-na-kettingprobleem-ik-had-de
> -benen-om-te-winnen~1684943045404/

Maar ja, Arne, had Remco geen Covid gehad had hij ook deze etappe gewonnen met een solo tocht in het roze van een kleine 120km.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2023 19:04 door Eqquipo.
De zwarte trui 24 mei 2023 19:23
En het kleinzielige gedoe van een 'groot kampioen'. Eerder in de Giro maakte hij al een meesprintende italiaan uit een klein team belachelijk door hem na te doen (ben even de naam kwijt) en nu gaat ie zijn frustratie afreageren op Magli. [www.wielerflits.nl] Mooi dat ie er mee op houdt.
lodjan 24 mei 2023 19:39
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, nee. Arne Marit was op weg om met 2 handen in
> zijn neus de rit te winnen. Dainese en co hadden
> mazzel!
> [sporza.be]
> heling-bij-arne-marit-na-kettingprobleem-ik-had-de
> -benen-om-te-winnen~1684943045404/

Heerlijke filmpjes, lijkt wel satire.
Tjappie2 24 mei 2023 19:42
lodjan 24 mei 2023 19:57
6 massasprints en 6 verschillende winnaars, maar Cavendish nog niet.
Cyclad58 24 mei 2023 20:29
Ach ja. C-sprinter die nagenoeg nooit in de buurt van de zege komt. Probeert zich met een verhaal over pech (dat klopt) beter voor te doen dan hij is.
El Chaba 24 mei 2023 21:55
En toch, let maar op, daar gaan we de rest van dit seizoen nog meer van horen dan jij denkt.. winking smiley grinning smiley
El Chaba 24 mei 2023 22:00
Ach Cavendish, ik hoop met heel veel hoop, dat hij in de Tour niet (alleen) het gezamenlijke etapperecord van de 100x grotere Eddy M. gaat breken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2023 22:00 door El Chaba.
Carlos Danger 24 mei 2023 22:51
Als de serieuze A-sprinters van het huidig peloton aan de start staan, zal die gotspe niet plaatsvinden gelukkig.
Andere Peter 24 mei 2023 22:55
Een record met Merckx delen is eervoller dan het in je eentje overnemen.
Cecchini 24 mei 2023 22:57
Als A sprinters ala Kooij nooit worden opgesteld in Grote Rondes kunnen B of C sprinters nog wel eens leuk voor de dag komen. Ik hoorde trouwens deze week bij Eurosport dat Eddy Dunbar deze Giro zijn eerste Grote Ronde rijdt.
Romeo Foxtrot 24 mei 2023 22:59
De vergelijking Merckx - Cavendish moet je ook niet zo maken. Je kunt met de beste wil van de wereld niet zo stellig zeggen dat "die zoveel groter is dan de ander". Redenen daarvoor?

1) Verschillend type renner
2) Niveau van de concurrentie
3) Type wedstrijden
4) Externe factoren als sponsor- en mediadruk

4 zaken die voor Merckx anders waren dan voor Cavendish en zaken die de prestaties en de waardering daarvan beïnvloeden.
Carlos Danger 24 mei 2023 23:07
Dan rekenen ze de Giro van 2019 niet mee?
El Chaba 24 mei 2023 23:45
Kennelijk niet nee (net opgezocht) thumbs up, maar Cecchini heeft helemaal gelijk met dat ze dat zeiden, want dat heb ik ze ook horen zeggen. Sterker nog, ze zeiden, dat hij dat graag had gewild in zijn tijd bij Ineos, maar dat hij daar nooit de kans voor had gekregen.
Vreemd verhaal dus, maar volgens mij haalden zij dat verhaal weer uit een interview met hem, dat ze hadden gelezen/gehoord. Cecchini, weet jij dat nog?
Carlos Danger 24 mei 2023 23:51
Ging dat niet over de Tour?
Horsie is back 24 mei 2023 23:52
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als de serieuze A-sprinters van het huidig peloton aan de start staan, zal die gotspe niet plaatsvinden gelukkig.

Zo lang er geen sprake is van weggeven of zelfs verkopen van de zege, mag hij (als hij daartoe nog in staat is) van mij zijn 35ste zege boeken.
"We" gaan Anna Kiesenhofer (brains) toch ook niet verketteren, hoeveel "we" ook van Anna houden.

Je kunt van hem vinden wat je wilt, maar dit zijn toch zijn wapenfeiten, niet bepaald gemanxeerd zou ik willen zeggen.

161-53-1259-379

Interessant zou natuurlijk zijn: 161 overwinningen in hoeveel sprintetappe's, want bergritten zal hij wel nooit winnend afgesloten hebben, neem ik aan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/05/2023 00:15 door Horsie is back.
Cecchini 24 mei 2023 23:57
Gelukkig hebben we hier nog fact checkers op dit prikbord.Ik hoorde ze het achter mijn krant terloops horen zeggen, en dacht toen wel verrek ja Dunbar is me nooit eerder opgevallen in een Grote Ronde, wel tijden terug in de Tour of Yorkshire waar hij de beste klimmer was, en toen dacht die gaat in de toekomst menig bergetappe in een Grote Ronde winnen . Volgens mij was Jumbo Visma een aantal jaren geleden in hem geïnteresseerd. Ook al doet hij het fantastisch deze Giro maar wel op een saaie manier, terwijl hij in het verleden altijd voor de aanval koos.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/05/2023 00:57 door Cecchini.
Carlos Danger 25 mei 2023 00:09
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Carlos Danger Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Als de serieuze A-sprinters van het huidig
> peloton aan de start staan, zal die gotspe niet
> plaatsvinden gelukkig.
>
> Zo lang er geen sprake is van weggeven of zelfs
> verkopen van de zege, mag hij (als hij daartoe nog
> in staat is) van mij zijn 35ste zege boeken.
> "We" gaan Anna Kiesenhofer (brains) toch ook niet
> verketteren, hoeveel "we" ook van Anna houden.
>
> Je kunt van hem vinden wat je wilt, maar dit zijn
> toch zijn wapenfeiten, niet bepaald gemanxeerd zou
> ik willen zeggen.
>
> 161-53-1259-379[/
> url]

Iedere winnaar van "De Draai van de Kaai" is een heel grote. Toch kun je 34 sprintzeges nooit op gelijke voet zetten ten opzichte van
de 34 etappezeges van D'n Eddy. Die was en is "Simply The Best".
Horsie is back 25 mei 2023 00:33
Wat zou zwaarder wegen: 34 kg bananen of 34 kg aardappelen, kortom 34 blijft toch in alle eeuwigheid 34.

D'en Eddy wordt unaniem als de allergrootste wegrenner aller tijden beschouwd, Mark Cavendish daarentegen als de allergrootste wegsprinter aller tijden.
Wat hier kennelijk meespeelt, denk ik, is, dat the Manx zich in het verleden nogal eens als een dolleman, jerk of boeman heeft gedragen.
Oom Antoine wil wel eens te pas en te onpas de video herhalen, waarop Cavendish een tegenstander de wielerbaan afrijdt. Thijs Z. was not amused.

Disclaimer: Eddy Merckx is daarom nog niet noodzakelijkerwijs de allerbeste WURrior.
DeFin 25 mei 2023 00:50
Ik heb Karsten en Jeroen toch echt horen praten over dat Dunbar 4 jaar geen grote ronde heeft gereden en dat hij inderdaad weg wilde bij Ineos omdat hij daar er niet de kans voor kreeg. Ze zeiden niet dat het zijn eerste grote ronde was.

Misschien dat ze dat een ander moment wel hebben gezegd, heb maar weinig gezien van deze Giro, maar weet 100% zeker dat die keer dat ik keek (in de vorige bergetappe) de 4 jaar ook werd benoemd (want ik ging toen gelijk op Wikipedia opzoeken wat hij toen had gepresteerd).



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/05/2023 00:53 door DeFin.
El Chaba 25 mei 2023 03:36
Wat is nou precies je punt?
En waarom reageer je op mij en niet op Cecchini?
Prikdude 25 mei 2023 08:21
Nog altijd een banaatje minder op alle schalen dan de uien - die er nog veel meer hadden kunnen zijn als de uien hun plek (in het peleton, daar wel) níet goed hadden gekend. Bovendien nog eens in een tijd dat niet elke met slechts een paar molshopen bedeelde rit in een kans uitmondde.

Oftewel, Cavendish is óók niet de grootste koersclown allertijden. Dat hij groter is dan hij denkt is voor te stellen.
ton duk 25 mei 2023 10:02
Mooi en idd
Gr
DeFin 25 mei 2023 10:11
.

Sorry dat ik op jou reageer.. yawning smiley



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/05/2023 10:27 door DeFin.
lodjan 25 mei 2023 10:28
Ik heb het ook zo gehoord.
El Chaba 25 mei 2023 11:18
Ik ook, maar dat schrijf ik toch ook juist?
lodjan 25 mei 2023 11:25
DeFin heeft zijn post gewijzigd, maar ik bevestigde zijn eerdere tekst dat ik ook gehoord had dat hij de laatste (drie of vier) jaren geen grote ronde gereden had.
El Chaba 25 mei 2023 11:32
Ik ook dus. De laatste vier jaar - want toen reed hij bij Ineos - had hij daar niet de kans gekregen om een grote ronde te rijden. En zoals Carlos al opmerkte, dat klopte dus niet, want in 2019 heeft hij de Giro gereden voor Ineos.
Mijn vraag is dus, hoe kwamen ze aan dat verhaal?
Horsie is back 25 mei 2023 11:35
El Chaba 25 mei 2023 11:41
Ik vind Merckx een 100 x grotere renner dan Cavendish en ik gun het Cavendish daarom niet om dat record alleen in handen te krijgen. Dat is een subjectieve waarneming.
Dat jij het vervolgens nodig vindt om er allerlei objectieve criteria aan vast te hangen, waarom ik dat niet zo zou moeten doen, lijkt me dus tamelijk zinloos. Maar mag natuurlijk wel hoor.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/05/2023 11:41 door El Chaba.
El Chaba 25 mei 2023 11:47
Hijzelf (Cavendish) ziet dat duidelijk anders.
nachtwacht 25 mei 2023 12:32
1. Pleit voor Mercks, kon op veel meer terreinen uit de voeten (open deur).
2. Vergelijkbaar, beperkt aantal ronderenners vs beperkt aantal sprinters.
3. Pleit voor Mercks, veel veelzijdiger.
4. Vergelijkbaar. Meer nu vs veel hoger verwachtingspatroon toen. Plus een enkele sprintetappe vs elke etappe en elke koers.
lodjan 25 mei 2023 14:17
Vermoeiend dit:

Cecchini: ik hoorde trouwens deze week bij Eurosport dat Eddy Dunbar deze Giro zijn eerste Grote Ronde rijdt.

Chaba: maar Cecchini heeft helemaal gelijk met dat ze dat zeiden, want dat heb ik ze ook horen zeggen.

DeFin en Lodjan: Ze zeiden niet dat ie zijn eerste grote ronde reed.
El Chaba 25 mei 2023 14:35
Dat zeiden ze niet letterlijk, nee, maar dat komt toch op hetzelfde neer? Hij is vijf jaar prof, waarvan de eerste vier jaar bij Ineos en ze zeiden, dat hij daar geen grote ronde had mogen rijden en dat hij mede daarom weg was gegaan. Dus is de conclusie, al zeiden ze dat dus niet letterlijk, dat hij dit jaar bij Team Jayco - AlUla zijn eerste grote ronde rijdt.
lodjan 25 mei 2023 15:09
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> ze zeiden, dat hij daar geen grote ronde had mogen
> rijden en dat hij mede daarom weg was gegaan. Dus
> is de conclusie, al zeiden ze dat dus niet
> letterlijk, dat hij dit jaar bij Team Jayco -
> AlUla zijn eerste grote ronde rijdt.

Ze zeiden dat niet, dat was jullie verkeerde conclusie.
Ze zeiden dat ie wegging omdat hij de laatste jaren geen grote rondes kon rijden.
Hij rijdt zijn eerste grote ronde in vier jaar tijd: 2020, 2021, 2022, 2023.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/05/2023 15:15 door lodjan.
DeFin 25 mei 2023 15:16
Zeer vermoeiend woordenwegen inderdaad.


Ze zeiden dat hij vier jaar geleden zijn laatste grootste ronde heeft gereden. Ze hebben niet gezegd dat hij dit jaar zijn eerste grote ronde reed.

Ze hebben wel nog gezegd dat hij weg wilde bij Ineos omdat hij daar de kans niet kreeg om grote rondes te rijden. Ja, hij heeft dus wel 1x een grote ronde gereden namens Ineos. Ze bedoelden dus dat hij sindsdien die kans niet meer heeft gekregen.


Interessanter dan of Jeroen en Karsten niks verkeerds hebben gezegd is de vraag waarom Ineos hem niet meer opstelde in grote rondes, dat vind ik wel erg vreemd als je een jonge gast hebt die gelijk 22e in de Giro wordt en daarna 11 grote ronde selecties zonder Dunbar maakt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/05/2023 15:18 door DeFin.
El Chaba 25 mei 2023 15:21
Oke. thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/05/2023 15:22 door El Chaba.
El Chaba 25 mei 2023 15:22
Carlos Danger 25 mei 2023 17:28
Rijdt Sly nu wel of niet de Ronde van Babylonië?
Romeo Foxtrot 25 mei 2023 19:19
Wellicht dat je in het vervolg je mening niet als feit moet presenteren. Dus niet (zoals je schreef): de 100x grotere Eddy M. Maar: Eddy M., die ik 100x groter vind

Dat is pas subjectiviteit.

Je (wijselijk) verwijderd naschrift laat ik maar even voor wat het is. Laten we dat ook maar onder subjectiviteit scharen. eye rolling smiley
Clavan 25 mei 2023 20:09
Hij heeft inderdaad de Ronde van NoordHolland niet gereden de laatste 4 jaar. Dus het klopt.
El Chaba 25 mei 2023 23:50
Dit is hier per definitie een meningenforum, dus als ik hier iets roep zonder enige verdere onderbouwing, kun je er gevoeglijk vanuit gaan, dat het subjectief is. Dat jij dat anders hebt opgevat, is vooral jouw probleem, maar daar hebben autisten wel vaker last van. Geeft verder niks hoor.

En ik heb geen enkel naschrift verwijderd, slechts de laatste zin toegevoegd, dus waar heb je het over? Of zie je ze weer eens vliegen? Kan hoor en mag ook..
Cecchini 26 mei 2023 00:33
Objectief is Eddy Merckx een veel betere renner dan Cavendish. Dat vind ik niet, dat is zo. Dat Zana vandaag de etappe won, is geen mening maar een feit.
Romeo Foxtrot 26 mei 2023 01:12
Prima hoor, je kan (blijkbaar) niet zo goed tegen kritiek. Geen punt. Je verwijzing naar autisten snap ik echter niet. Persoonlijk (maar ik denk dat het voor meer lezers geldt) vind ik het plezieriger om het niveau niet dusdanig te verlagen dat we elkaar met dergelijke irrelevante zaken bestoken.
El Chaba 26 mei 2023 01:35
Die verwijzing snap je heel goed, want nog niet zo lang geleden, had je daar een heel gevat antwoord op: [wielerprikbord.nl]
Maar je geheugen speelt je kennelijk weer eens parten, Massimo? grinning smiley
Romeo Foxtrot 26 mei 2023 01:43
Ook daar sprak ik je aan op het onterecht of onnodig gebruik van het begrip autisme. Maar blijkbaar is dat een lievelingsbegrip van je.

Met mijn geheugen is het prima gesteld overigens. Met het jouwe wat minder zo te lezen. Romeo Foxtrot is de naam. Shall we dance (voor de filmliefhebberts onder ons) laat ik maar even weg.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen