Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Alpes Isère Tour

Gepost door Cyclad58 
Cyclad58 24 mei 2023 17:40
Meteen Nederlands succes in de 1e rit van de Alpes Isère Tour: Jordan Habets (21) wint de sprint van een kleine kopgroep in een relatief vlakke rit. Pepijn Reinderink wordt 3e. De favorieten, waaronder Tijmen Graat en Menno Huising, komen op 5 seconden in het peloton binnen. De uiterst wisselvallige Lars Boven (soms heel goed, soms helemaal niks) verliest 8 minuten. Grote favoriet is denk ik Lennert van Eetveld, die zijn rentree maakt na zijn onterechte schorsing en 44e wordt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2023 17:41 door Cyclad58.
El Chaba 24 mei 2023 22:14
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
Grote favoriet is denk ik Lennert van Eetveld, die zijn rentree
maakt na zijn onterechte schorsing en 44e wordt.

Dat zou natuurlijk best kunnen, gezien zijn uitslagen in het voorseizoen, maar hij heeft er wel een dikke maand uitgelegen en gezien de laatste écht zware bergetappe lijken mij toch ook Tijmen Graat, Oscar Onley of andere jonge échte klimmers zoals Johannes Kulset voor eindwinst in aanmerking te komen.

En dan rijdt hier ook nog Niklas Eg, lijkt me in dit veld toch ook niet uit te vlakken.
Overigens vraag ik me wel af waarom hij hier rijdt voor het development team van Uno-X..?
De zwarte trui 24 mei 2023 22:36
Enigszins off-topic, maar Eg associeer ik nog steeds met Trek hoewel dat dus al sinds 2022 UNO-X blijkt te zijn. Anyway ik kwam op PCS bij Trek uit. En wie zie ik daar? Juist Antwan Tolhoek. En ik denk, jongetje wat is er met jou gebeurd? Blijkt ie te worstelen met een ontstoken patellapees sinds UAE. Geen koers meer gereden. En einde contract dit jaar. Hup Antwan!

Peesontsteking houdt Antwan Tolhoek uit koers: ‘Zelfs een wandeling naar de bakker is verboden’

Normaliter had hij dinsdag de proloog van de Ronde van Romandië gereden, maar voor Antwan Tolhoek verloopt dit wielerseizoen tot dusverre in mineur. Een peesontsteking in de rechterknie houdt hem op de bank thuis. ,,Zelfs een wandeling naar de bakker is verboden’’, vertelt de renner uit Yerseke. ,,Ik moet volledige rust houden.’’

[www.pzc.nl]
Carlos Danger 24 mei 2023 22:47
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cyclad58 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----

> Overigens vraag ik me wel af waarom hij hier rijdt
> voor het development team van Uno-X..?


Misschien nog in opbouw na zijn zware smak in de Dauphiné vorig jaar?
ton duk 25 mei 2023 07:13
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Meteen Nederlands succes in de 1e rit van de Alpes
> Isère Tour: Jordan Habets (21)

De favorieten,
> waaronder Tijmen Graat en Menno Huising

Habets,die zelfs bij DUK onder de radar reed

Huising is bij mij niet in de categorie klimmer,Cyclad ?
Gr
ton duk 26 mei 2023 07:24
2e etappe in de sprint gewonnen door Frans talent Noa
Habets nog leider
Gr
Cyclad58 27 mei 2023 19:36
Zoals (althans door mij) verwacht slaat Lennert van Eetveld in de 1e echt lastige rit van de Alpes Isère Tour toe en wint solo, voor Oscar Onley. Tijmen Graat wordt 5e, Pepijn Reinderink knap 6e. Morgen de slotrit en meteen de zwaarste, daar zal het klimvermogen optimaal getest worden.
Cyclad58 28 mei 2023 19:07
Lennert van Eetvelt wint ook de loodzware slotrit solo. Overtuigend de sterkste. Oscar Onley 2e, de Noor Kulset 3. Thijmen Graat zakt in de slotrit wel hard door het ijs. Kan een goede reden voor zijn, maar opvallend is het wel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen