Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De Tour, waar gaan jullie kijken?

Gepost door Erik S. 
Erik S. 03 juli 2015 11:52
Ik slaap zelf op de kamping in Bunnik, morgen aan die kant van de route de tijdrit kijken. Waar gaan jullie heen? Ik heb de finish al genoemd zien worden, misschien juist ergens op een terras in het centrum of verkies je de relatieve koelte van de huiskamer+TV?
Eddy Veen 03 juli 2015 12:26
Ik neem zaterdag de trein Harderwijk-Bilthoven, fiets naar de Uithof en hoop een plekje te vinden bij het beeldscherm op de hoek Weg van de Wetenschap-Sorbonnelaan. Zo blijf ik aan de buitenkant van het parcours. Zondag ben ik welkom bij familie in De Meern-Veldhuizen.
Clavan 03 juli 2015 12:40
Ik was van plan om morgen met de kinderen te gaan kijken. Maar ik zie er toch maar vanaf met de hitte en drukte. Dus of ik ga alleen en lig ergens laveloos langs het parcours of ik doe sociaal en blijf lekker thuis in de tuin met radio aan.
Wanny 03 juli 2015 12:48
Had ook willen gaan, maar ivm de hitte de koers maar thuis voor de buis volgen.
merijntje mortirolo 03 juli 2015 13:16
Ik stap rond een uurtje of 13.00 op de trein in Grauwda en zie wel waar ik uitkom. Uitstappen in Utrecht lijkt me een goed begin. Vervolgens bel ik mijn wielermattie Leon en die mag me dan eens gaan vertellen waar de teambussen staan. Daar ga ik dan maar eens heen lopen, als ik wat rugzakgewicht verloren ben door middel van het drinken van enige flesjes Grolsch.
Arsimo 03 juli 2015 13:32
Ben nog in dubio. In drukte en hitte gaan staan of toch thuis met koeling voor de tv? Ik weet nu al dat ik spijt krijg als ik niet ga, maar mogelijk krijg ik net zo spijt van 4, 5 uur in de brandende zon staan/lopen. Als het ~25 graden was had ik geen seconde getwijfeld.

Moet ook nog dochtertje bij mijn ouders in de ochtend aan de kust afleveren en 's avonds ophalen - want mijn ega heeft eindelijk weer eens een betaald zangoptreden en dan is dat - natuurlijk - precies op deze zaterdag. Treinen die juist extra zouden moeten rijden gaan waarschijnlijk door verhitte rails daarentegen minder rijden. Wegen druk door mensen die naar Utrecht, op vakantie of naar het strand gaan. Als ik thuis voor de tv kies vermijd ik dat allemaal - en eigenlijk zie je het nog allemaal beter ook.

Jaja, ik ben lekker Hollands aan het mopperen, ik weet het. Ik hak vanavond de knoop door.
Slimmerd 03 juli 2015 13:41
Ergens langs het parkoers, Het Steile Stuk mag vandaag eens gaan zien waar de fraaie plekjes zijn!
veluweracer 03 juli 2015 13:45
Alles gecanceld, zou morgenvroeg om 7 a 8 uur met OV naar Utrecht op aan gaan, maar is gekkenwerk. Misschien neem ik het lekker op en kijk het later op de avond.
Beter overdag met de ballen in het water.
Studio Badmuts 03 juli 2015 13:55
De aftocht met z'n allen (incl kinderen) afgeblazen vanwege de weersverwachting.
Toch maar thuis, lekker in de tuin voetjes in het kinderbad. Gekoeld bier binnen een straal van 10 meter en de stream aan.
smileys with beer
Slimmerd 03 juli 2015 13:57
Arsimo 03 juli 2015 14:11
Opvallend: van Emden, Gesink en Kelderman allemaal vroeg. LottoNL-Jumbo gokt op onweer later in de middag?
Blueprint 03 juli 2015 14:22
Ik ga gewoon naar Utrecht, Ledig Erf of bij start/finish.
Slimmerd 03 juli 2015 14:27
Rohan Dennis gaat ook al zo vroeg van start en ik vond zelf opvallend dat Dumoulin niet de laatste is van Giant!
El Mik 03 juli 2015 14:41
Tussen 14:00 en 16:00 is de voorspelling van buienradar..
Abraham Olano 03 juli 2015 14:54
Ik ga ergens op 3 a 4 km van de finsh zitten aan een singel en dan als een autist steeds de tijd bijhouden van alle renners.
Erik S. 03 juli 2015 15:20
Toch wel opvallend dat flink wat mensen aangeven niet te gaan vanwege het weer. Mij benieuwen of dat echt van invloed is op het aantal bezoekers.
Pyama 03 juli 2015 15:36
Als je iemand in een pyama ziet: ik ben er ook! winking smiley
Linkebal 03 juli 2015 16:50
Nu alvast overnachten bij mijn ouders in Zeist, morgen rustig op het fietsje naar Utrecht. Ik denk dat ik ergens langs de singel ga staan, ongeveer waar de ploegenpresentatie was.
Spaak 03 juli 2015 16:59
Als kersvers hartpatiënt doe ik het morgen maar eventjes vanuit een hermetisch afgesloten en gekoelde woonkamer.
shake 03 juli 2015 17:15
Onder het genot van een bbq en genoeg gekoelde biertjes bij fietsliefhebbende vrienden in de tuin. Hup Koers!
Sub Culture 03 juli 2015 18:23
Wou wel eens gaan kijken in Antwerpen, maar daar verwachten ze ruim een miljoen mensen.
Antwerpen is, omwille van zijn locals, sowieso al een te mijden gehucht, maar als er nog eens wielertoeristen op afkomen hoeft het al helemaal niet.
Erik S. 03 juli 2015 18:54
Je bent van harte welkom in Utrecht, Sub. Heel leuke locals in ieder geval.
Pyama 03 juli 2015 19:24
Het zijn wel de locals die de meest domme opmerkingen maken. Gister nog over Marc Madiot.
utrecht 03 juli 2015 19:26
Ledig erf. Ben er al om 10 uur. Maar als ik zo de reacties hier lees, gaat dat niet echt nodig zijn.
Leon 03 juli 2015 19:44
Ik vertrek rond 12 uur uit Lent, hoop dan rond 1 uur in Utrecht te zijn, zet daar mijn telefoon uit om niet door allerlei vage figuren gebeld te worden, en ga zeker niet naar de teambussen toe. Misschien probeer ik nog ergens wat bier uit een rugzak te zakkenrollen....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2015 09:40 door Leon.
Leon 03 juli 2015 19:46
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tussen 14:00 en 16:00 is de voorspelling van
> buienradar..


Haha, zou mooi zijn, dan hebben juist de late starters wel voordeel.
Curzio 03 juli 2015 20:23
Ik plan ook vanaf 10:00 aan de Biltstraat te staan/zitten.
utrecht 03 juli 2015 21:15
Leon, waar gaat de bus jou afzetten? 12 uur vertrekken lijkt me behoorlijk laat.
Goozzer 03 juli 2015 21:59
Ik ga ook niet heel veel vroeger van huis, denk ik. Heeft weinig nut om in het weer van morgen te lang te moeten ronddolen...
Andere Peter 03 juli 2015 22:10
De teambussen zullen staan pal bij de start. Op het stuk tussen Truus van Lierlaan, Overste Den Oudenlaan en Doctor MA Tellegenlaan. Anders gezegd: tegenover het zgn Village Départ, aan de andere kant van de Truus van Lierlaan.

Of je renners kunt zien inrijden weet ik niet. Je kunt wel naar VIP's kijken die aan het kijken zijn naar renners die zich aan het inrijden zijn eye rolling smiley Het gebied van de teambussen wordt voor tweederde aan het zicht onttrokken door een enorm VIP-gebied voor sponsoren. Zeg maar de business seats. Twee etages hoog, op elke deur de naam van weer een andere sponsor. Die andere, mogelijk enigszins open zijde is denk ik alleen maar te benaderen door vanaf station de hele Jaarbeurs door te lopen. Pontonbrug oversteken en dan linksaf. Nog zo'n 250m langs het Merwedekanaal wandelen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2015 22:30 door Andere Peter.
Goozzer 03 juli 2015 22:18
Dank voor die info, AP!
Pyama 03 juli 2015 22:29
Inderdaad vrij laat van huis. Donderdag viel me ook al een enorme vip sectie op. Dat was in Rotterdam wel anders.
Andere Peter 03 juli 2015 22:36
(verkeerde plek)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2015 22:36 door Andere Peter.
Andere Peter 03 juli 2015 22:37
Overigens is er een ideale uitkijktoren die perfect het start/finishgebied overziet. Het hoofdkantoor van de Rabobank. Voor de jongeren: dat bedrijf was vroeger nauw verbonden met het Nederlandse profwielrennen, maar ze sneden alle banden door toen er bij het wielrennen tot de verbazing van de bankdirectie list en bedrog in het spel bleek te zijn. En bankmensen houden niet van list en bedrog. Zijn zelf dan ook altijd brandschoon. Nieuwsgierig of daar op de directiekamer nog gezellig samen Tour gekeken wordt. Zo nee, dan zijn ze zo ongeveer het enige bedrijf langs het parcours dat niets aan de TdF doet.

Potsierlijk, die gekunstelde manier waarop de Rabobank niets doet met deze Tourstart op hun oprijlaan.
Koppi 03 juli 2015 23:22
Misschien een OV-fiets huren op Lunetten (als er nog eentje over is) om evt een rustiger plekje aan het parcours te zoeken. Beetje rondzwerven door de stad. Sfeer proeven bij de start en later (voorbij) de finish. Ledig Erf schijnt ook wel wat te zijn, begreep ik hier al eerder.
Ik ben te herkennen aan een vaal olijfgroen T-shirt van MilieuDefensie met de tekst 'Volgend jaar een graadje warmer?'. Geel petje, korte broek, sandalen, zweetvoeten. MagereAfgetrainde vent met een zwarte hip bedoelde bril.
Veel plezier allemaal, thuis of ter plekke.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2015 08:59 door Koppi.
Linkebal 03 juli 2015 23:39
Het is wel slim van de organisatie dat ze de grote tv-schermen op de minst mooie stukjes van het parcours hebben gezet. Dus geen schermen bij het Ledig Erf, Lepelenburg enz. Beetje de massa spreiden, slim gedaan.
opperman 03 juli 2015 23:52
Ik trek mijn Raleigh-McGregor aan en fiets van Overvecht naar de Uithof.
Andere Peter 04 juli 2015 01:44
Stad is sinds vrijdagavond autoluw. Er rijden bijna alleen taxi's. De parcoursopbouw is indrukwekkend. De plaats van elke dranghek is bepaald. Je kunt zo midden in de nacht echt de tijdritroute fietsen die de renners ook rijden. De binnenstad is extreem gezellig, met op elk plein een podium en een feest. Het is heel druk, maar (nog) niet overvol. Ik wil niet zeggen dat het allemaal wielerliefhebbers zijn, maar bij al die feesten zie je toch een gemiddeld beduidend ouder publiek dan bv in de Koningsnacht.
Andere Peter 04 juli 2015 01:47
Zeker. Dat spreidingsbeleid wordt heel ver doorgevoerd. Ook plaatsen waar je het parcours niet ziet, zoals de binnenstad en het Wilhelminapark, zijn aantrekkelijk gemaakt door venues en schermen. Ook bij de tijdelijke loopbruggen is rekening gehouden met gewenste looproutes en spreiding.
veluweracer 04 juli 2015 02:01
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als kersvers hartpatiënt doe ik het morgen maar
> eventjes vanuit een hermetisch afgesloten en
> gekoelde woonkamer.

Kun jij goed met spanning en stress overweg? En heb je gezelschap tijdens de koers?
rustdag 04 juli 2015 07:49
Ik kijk thuis, ik heb namelijk een enkelband dus moet thuis kijken
merijntje mortirolo 04 juli 2015 08:18
Thanks, Peter.

@Goozzer, jouw telnr nog altijd dat eindigend op 1431? (kMoet toch iemand bellen nu Leon zijn telefoon uit heeft staan).
Koppi 04 juli 2015 09:02
Ik lees en hoor eigenlijk alleen maar goeie dingen over de Tourbeleving in Utrecht. Nu de uitvoering nog en de stad kan erg tevreden zijn. En route!
Eddy Veen 04 juli 2015 09:21
Slimmerd 04 juli 2015 09:24
Hé AP, werk jij voor de organisatie in Utrecht? Al die positieve geluiden, of heb je een beetje JW-EPO tot je genomen zo vlak voor deze ronde? spinning smiley sticking its tongue out
JW 04 juli 2015 10:05
"..JW-epo.." confused smiley

Het lijkt me bedoeld als een enorm compliment voor AP.
Maar helemaal zeker ben ik daar niet van....
JW 04 juli 2015 10:07
Overigens: bij koeler weer had ik waarschijnlijk de stad vereerd met mijn bezoek.
Maar ik deins terug voor de verschroeiende hitte...
Kies dus voor het scherm thuis.
Andere Peter 04 juli 2015 10:32
Ik vind dingen mooi die andere mensen vaak helemaal niet mooi vinden. Dus ga niet teveel op mij af. Naast het wielrennen geniet ik van de organisatie rond zo'n evenement. Politiek, logistiek, media, hulpdiensten, publieksstromen, militairen die een pontonbrug aanleggen in kledij die niet echt op het weertype was afgestemd, etc. Ik vind het interessant hoe ze het aanpakken. Zelfs als ik geen renner zou zien, zou ik het nog prachtig vinden. Ik ben vrijdag even door de Jaarbeurs gelopen. Heel veel was open. Bezoekje aan het perscentrum was verhelderend. En ook wel prettig wegens airco.
Cyclad 04 juli 2015 10:37
Ik volg JW zaterdag: te warm en te druk, dat is niets voor mij.
Lekker met oudste zoon voor de buis, met daarna een BBQ en een lekker Antwerps pilsje erbij.

Zondag sta ik bij vrienden op de Montfoortse Koude Hoek, ergens van 10 uur tot het moment dat de renners gepasseerd zijn.
Andere Peter 04 juli 2015 10:39
Ik kom met de fiets omdat ik dan enigszins mobiel blijf. Ik ga ook pas vrij laat. Die karavaan zien we morgen wel. Ik ga het liefst elk uur op een ander plekje staan, maar ik kan mij voorstellen dat dit op zeker moment wegens drukte niet meer lukt. Ik kies voor de Oostkant van het parcours omdat ik inschat dat daar de meeste (bewegings-)ruimte zal zijn. Zeg maar tussen Rubenslaan en Berekuil.

Voor de mensen die laat komen en er echt niet meer tussen komen: in de binnenstad kun je op zo ongeveer alle pleinen op beeldschermen de wedstrijd volgen. Als het vol is langs het parcours is het daar wellicht wat leger. Dat is in noodgevallen misschien en aardig Plan B.
Andere Peter 04 juli 2015 10:53
[www.duic.nl]

Overzicht van evenementen op zaterdag in Utrecht, die los staan van het parcours.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2015 10:54 door Andere Peter.
Goozzer 04 juli 2015 10:58
Ja, maak dat maar even wereldwijd hier...
Pyama 04 juli 2015 11:09
Haha dat dacht ik ook al. Beetje overdreven.
lodjan 04 juli 2015 11:51
Thuis voor de TV. Ik had met mijn zoontje van 3 willen gaan, maar het wordt te heet voor ons beiden. Dan gaan we maar weer naar de EnecoTour in Breda en /of Hoogerheide. En natuurlijk morgen even met de Tour meefietsen (met zoontje achterop) op het fietspad in Rhoon.
Abraham Olano 04 juli 2015 12:52
Hollo Retenstein zit hier tegen een hekkie aan.. Op 3.1 km van de finish.. Gaat ie nog starten?
Andere Peter 04 juli 2015 13:15
Is dat bij Ledig Erf? Dat is zo ongeveer het enige technische stukje.
lodjan 04 juli 2015 13:35
Hij is tegen een overstekende voetganger gebotst. Ik denk dat hij wel start.
Abraham Olano 04 juli 2015 13:37
Hij reed tegen de richting in richting hotel. Voetganger keek alleen de andere kant op of er iets aankwam.
Massimo 04 juli 2015 19:06
Werd vanochtend wakker naast een donkerharige met een snor, keek naar buiten, voelde de temperatuur, zette de ventilator aan, en dacht: blijf nou gewoon lekker thuis, dikke dwaas.
Pyama 04 juli 2015 19:30
Slimmerd 04 juli 2015 21:58
Massimo 04 juli 2015 22:00
utrecht 05 juli 2015 09:27
gezellige, gemoedelijke sfeer. Genoeg plek. Genoeg schaduw en water heel makkelijk bereikbaar. Kon eigenlijk niet beter.
Ben wel blij dat er door de hitte veel mensen zijn afgehaakt. als die 800.000 die ze voorspelde echt waren gekomen, was het echt veel te druk geweest
El Mik 05 juli 2015 11:32
Ik stond achter de finish met een paar andere prikkers, ideaal plekje. Renners die uitbollend voorbij kwamen zodat je ze tenminste echt zag i.p.v. dat ze met 60 per uur langs komen zoeven. Een Westra was echt helemaal totaal kapot.
En Kelderman die recht voor mijn neus stopte, oog in oog met de NL kampioen grinning smiley
lodjan 05 juli 2015 12:56
Ik heb een foto van een kale knikker gezien met Tony Martin op de achtergrond.
merijntje mortirolo 05 juli 2015 21:26
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen