Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vlaamse renners kiezen Philipsen als beste Belg

Gepost door lodjan 
lodjan 08 november 2023 07:27
Philipsen 584 punten
Remco Evenepoel (538)
Arnaud De Lie (441)
Wout van Aert (408)
Cian Uijtdebroeks (204)

Philipsen is een nieuwe naam op de erelijst van het Gala van de Flandrien. Hij kreeg de trofee kreeg uit handen van de kopman en wereldkampioen Mathieu van der Poel. Philipsen kroonde zich afgelopen seizoen met negentien zeges tot internationale zegekoning. Alleen al in de Tour won hij vier etappes en groene trui. Als puntenwinnaar volgde hij in Parijs Wout van Aert op. Philipsen maakte ook indruk in Parijs-Roubaix, door tweede te worden na zijn ploegmaat Mathieu van der Poel.
Eindhovuh 08 november 2023 07:56
Dat is wel bijzonder. Is Evenepoel niet populair bij zijn collega’s?
Meneer 60% 08 november 2023 12:14
Misschien niet zo gek. Philipsen zou vooraf binnen 0,01 seconde hebben getekend voor deze uitslagen in 2023. Evenepoel zeker niet. Philipsen heeft alle verwachtingen overtroffen en bijna maximaal gepresteerd. Evenepoel niet. Evenepoel heeft een jaar gehad waar 99% van de profs niet van durven te dromen, maar hij zal er niet overwegend positief op terugkijken, vooral vanwege het superjaar 2022.

Van de andere kant: als je puur rationeel prestaties gaat vergelijken, dan zou Evenepoel nog steeds aan het langste eind moet trekken.
lodjan 08 november 2023 14:33
Inderdaad.
Wat Eindhovuh aangeeft: binnen de roedel zal er vol op Evenepoel gestemd worden, maar buiten de roedel (en dat is een grotere populatie) is ie minder populair. Hoewel het geen populariteitspoll is, speelt dit wel mee.
El Chaba2 08 november 2023 14:51
valse trage 08 november 2023 15:16
Helemaal mee eens. Philipsen had een boerenjaar en Evenepoel, voor zijn doen, een gemiddeld jaar. Objectief gezien blijft de lijst van Evenepoel veel indrukwekkender. Als pakweg een Van Avermaet (uitgave 2015/2016) Evenepoel's erelijst van 2023 bijmekaar had gefietst dan was hij zonder twijfel renner van het jaar geweest.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/11/2023 15:18 door valse trage.
Prikdude 08 november 2023 17:25
Als een sprinter renner van het jaar wordt moet je je als wielernatie serieus zorg maken.

Kostelijk getrol van de met nauwelijks talent bedeelde wielerbelgen.
Frederik D. 08 november 2023 18:11
smiling smiley

Sprintjes zijn leuk om te zien maar echt serieus zijn ze niet te nemen. Maar Belgen blijven Belgen. Toch zou ik als ik hen was, talenten als Evenepoel en Van Aert meer waarderen. Maar ja, wie ben ik? En desalniettemin, Philipsen is een klasserenner, hoor. Laten we hem niet wegzetten als een subtoppertje.
ton duk 08 november 2023 18:56
Dit lijkt mij een persoonlijke aanname . Ik heb juist wel.het gevoel dat Evenepoel geliefd is in het peloton
Misschien is deze uitslag wat gekleurd omdat Philipsen in andere lijsten ondergewawerd en daar terecht commentaar over was
Gr
Andere Peter 10 november 2023 10:06
De Lie boven Van Aert vind ik toch ook wel bijzonder. Kennelijk tellen Ster van Bessèges en GP Québec stevig mee.
Luijt 05 december 2023 14:04
Zegt ook wat over dat Calimeroland als je een sprintertje kiest als beste renner.
Wat mij betreft komt er na Evenepoel en Van Aert heel lang niks en dan pas Philipsen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen