Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Pidcock op de Citadel

Gepost door Luijt 
Luijt 18 december 2023 11:29
Ik heb in het veldrijden zelden iemand gezien die zoveel beter was dan de rest van het veld. Okay, hij reed heuvelop een tandje groter dan Ronhaar en dan wil het er wel eens makkelijker uitzien, maar de rust die Pidcock uitstraalde, ook toen ie effe werd opgehouden bijvoorbeeld, wat een klasse.
En wat een mooie cross ook.
Horsie is back 18 december 2023 11:58
.. doet voor het eerst mee en het crossveld ligt meteen op zijn rug .., lees ik vanochtend. Naar welke dierenfilm kijkt U het liefste, Luijt? Beertje Paddington toch zeker?
Horsie is back 18 december 2023 12:26
Luijt 18 december 2023 12:27
Het was niet zijn eerste maar zijn tweede cross en - ondanks tegenslag in het begin en daardoor een grote achterstand - toch met overmacht gewonnen.

Naar welke dierenfilms ik kijk? De aanleiding voor de vraag ontgaat me en dat "Beertje paddington toch zeker?", wekt alweer enige irritatie. Maar - na gekapitteld te zijn door een aantal prikkers hier omdat ik niet vriendelijk genoeg tegen je zou zijn - doe ik mijn best irritaties als deze te onderdrukken en "t maar te laten gaan".
Fijne kerst alvast Horsie!
Viren que? 18 december 2023 17:01
The Horse Whisperer is wel een aardige film, totaal O/T trouwens.
Horsie is back 18 december 2023 17:09
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het was niet zijn eerste maar zijn tweede cross en - ondanks tegenslag in het begin en daardoor een grote achterstand - toch met overmacht gewonnen.

Ik las niet voor uit eigen werk, dus Ohne Gewähr.

> Naar welke dierenfilms ik kijk? De aanleiding voor de vraag ontgaat me en dat "Beertje paddington toch zeker?", wekt alweer enige irritatie.

Neem Horsie niet altijd zo serieus, Luijt, behalve bij Baan en WUR.
Ik had niet zo lang ervoor een fragment van dat onverschrokken Beertje gezien, vandaar.

> 'Maar na gekapitteld te zijn door een aantal prikkers hier omdat ik niet vriendelijk genoeg tegen je zou zijn - doe ik mijn best irritaties als deze te
> onderdrukken en "t maar te laten gaan".

Nee toch.

> Fijne kerst alvast Horsie!

Fijn 2024 gewenst.
ton duk 18 december 2023 19:12
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb in het veldrijden zelden iemand gezien die
> zoveel beter was dan de rest van het veld.

Goh,ik zaterdag nog
Gr
Luijt 19 december 2023 15:35
Maar jij ziet ook veel meer dan ik Duk.
Heb van Van de Poel enkel een korte samenvatting gezien.
Eindhovuh 19 december 2023 15:52
Ik vond Pidcock ook erg indrukwekkend. Wel heb ik de indruk dat de Vlamingen dit seizoen erg ondermaats zijn, is daar een verklaring voor?
ton duk 19 december 2023 16:30
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vond Pidcock ook erg indrukwekkend.

Hoewel alles onder controle ,incl pech ,was ie hellingop nu niet zoveel sterker dan Ronhaar . Dalend liet ie danwel zijn surplus aan techniek zien
Gr
ton duk 19 december 2023 16:33
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------

> Heb van Van de Poel enkel een korte samenvatting
> gezien.

Die overmacht levert dan ook al jaren korte samenvattingen
Gr

Ps: ook vAert ,als ie wint,laat dan die overmacht zien,dus daarom is jouw opmerking over Pidcock nogal.....opmerkelijk
Tinuz 19 december 2023 22:58
Pidcock reed inderdaad sterk. Dit is wel een specifiek parkoers dat hem goed past.
Ik denk dat Pidcock op de vlakkere parkoersen door een goede VDP hier en daar de kans loopt terug te worden geblazen richting Britannia, zoals in Koksijde.
Het kunnen wel eens een paar leuke crossen worden zo rond kerst & oud en nieuw, ook met Wout van A. er nog bij.
Meneer 60% 20 december 2023 08:59
Het is gewoon zo dat Van der Poel, Pidcock en Van Aert een andere categorie zijn. Formule-1-auto's tegen toerwagens. Die komen ook nog eens van trainingsstages in de zon, terwijl de rest al een beetje is uitgewrongen door het wedstrijdseizoen tot nu toe.

VDP zaterdag was minstens net zo indrukwekkend. Vanaf meter 1 op kop. Na een minuutje al los. Binnen no time en ogenschijnlijk zonder moeite een minuut voorsprong en daarna als een toertochtje zijn resterende rondjes gereden.
Luijt 23 december 2023 15:08
El Chaba2 23 december 2023 17:39
Nou grote drie..?
Net de Wereldbeker in Antwerpen gezien met voor het eerst een samenzijn van 'de grote drie' althans zo werd het in de media gebracht, maar het is zoals ik al een beetje had verwacht meer een demonstratie van de grote één geworden!
Van der Poel had op nota bene een snel parcours al halverwege een voorsprong van een minuut op de rest en daarna alleen nog maar geconsolideerd.

1. flag-nl Mathieu van der Poel (Alpecin-Deceuninck)
2. flag-be Wout van Aert (Jumbo-Visma) op 29s
3. flag-be Eli Iserbyt (Pauwels Sauzen-Bingoal) op 37s
4. flag-be Laurens Sweeck (Crelan-Corendon) op 43s
5. flag-nl Joris Nieuwenhuis (Baloise Trek Lions) op 46s
6. flag-nl Lars van der Haar (Baloise Trek Lions) op 1m00s
7. flag-nl Niels Vandeputte (Alpecin-Deceuninck) op 1m07s
8. flag-gb Tom Pidcock (INEOS Grenadiers) op 1m14s
9. flag-be Thibau Nys (Baloise Trek Lions) op 1m22s
10. flag-nl Toon Vandebosch (Crelan-Corendon) op 1m26s



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/12/2023 17:44 door El Chaba2.
Viren que? 26 december 2023 01:33
Tsja, denk dat je, afgaande op één wedstrijd waarin het verwachte niet evident bleek, niet meteen moet gaan roepen "zie je nou wel, ik zei het toch!"
ton duk 26 december 2023 12:39
Die Grote Drie is een mediaverzinsel. Je hebt MvdP ...daarna vAert
Pidcock is dan weer de nr3 (op bepaalde parkoersen)...waarna op afstand een grote groep volgt met vder Haar,Ronhaar en Nieuwenhuis oa volgt
Gr
Horsie is back 26 december 2023 14:00
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die Grote Drie is een mediaverzinsel. Je hebt MvdP ...daarna vAert. Pidcock is dan weer de nr3 (op bepaalde parkoersen)...waarna op afstand een grote groep
> volgt met vder Haar,Ronhaar en Nieuwenhuis oa, volgt

> Gr

Krek, nu heb je ter plaatse Puck, Alvarado, van Empel .. en heel gauw Backstedt.
Of heeft Fem nog een 11-traps raket in haar achterzak? Toch haar knie geblesseerd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/12/2023 14:25 door Horsie is back.
El Chaba2 26 december 2023 14:38
Precies en Van Aert (zwaar parcours met veel lopen) en Pidcock (veel klimwerk) zullen wellicht wel een keer winnen van Van der Poel (Van Aert misschien vandaag al?), maar grosso modo zal Van der Poel de meeste veldritten 'gewoon' winnen.
El Chaba2 26 december 2023 15:43
En het lijkt nu al weer gespeeld. Halfweg koers heeft Van der Poel al 40 seconden voorsprong op Van Aert. Nieuwenhuis en dan Van der Haar daar weer achter op zo'n acht seconden.
Pidcock daar nog ver achter.
Edit: Pidcock is nog flink opgeklommen en rijdt nu als vijfde achter Van der Haar op zo'n acht seconden nog maar!

1. Van der Poel
2. Van Aert op 36"
3. Pidcock op 58"
4. Nieuwenhuis op 1'07"
5. Van der Haar op 1'36"
6. Iserbyt op 2'27"



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/12/2023 16:26 door El Chaba2.
Horsie is back 26 december 2023 16:26
Wat een overmacht! Leg alle vingers van Mathieu in een knoop en hij wint nog. Maar watt is het nou? Is Mathieu toch weer beter geworden (sinds enige tijd ook niet meer die allesvreter) en Wout hoe dan ook een tikkie minder?
ton duk 26 december 2023 16:26
El Chaba2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> maar grosso modo zal Van
> der Poel de meeste veldritten 'gewoon' winnen.

waarbij je en passant verwijst naar the New Kid on the Field Tibor ?
Gr
El Chaba2 26 december 2023 16:45
??
Nee dus.. winking smileygrinning smiley

Jij wel kennelijk, dus vertel..
El Chaba2 26 december 2023 17:25
Ietsje beter is hij sowieso wel is, dat is de afgelopen jaren ook wel gebleken, maar nu nog een tikkeltje meer, omdat Van Aert het korte cross seizoen beschouwt als bijzaak in zijn voorbereiding op het wegseizoen, terwijl van Van der Poel duidelijk heeft gezegd, dat dit korte cross seizoen voor hem (ook) een hoofdzaak is.
Oftewel Van Aert rijdt weliswaar zijn veldritten, maar traint er daarnaast niet specifiek voor en Van der Poel momenteel dus wel.
Viren que? 26 december 2023 18:13
Denk dat je hiermee dus al zelf een verklaring geeft voor je eerder opgeworpen kwestie.
Horsie is back 26 december 2023 19:07
El Chaba2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ietsje beter is hij sowieso wel is, dat is de
> afgelopen jaren ook wel gebleken, maar nu nog een
> tikkeltje meer, omdat Van Aert het korte cross
> seizoen beschouwt als bijzaak in zijn
> voorbereiding op het wegseizoen, terwijl van Van
> der Poel duidelijk heeft gezegd, dat dit korte
> cross seizoen voor hem (ook) een hoofdzaak is.
> Oftewel Van Aert rijdt weliswaar zijn veldritten,
> maar traint er daarnaast niet specifiek voor en
> Van der Poel momenteel dus wel.

Hier geef ik geen vijf centen voor. Wout van Aert heeft dus een heel jaar niet erg specifiek getraind. cool smiley
Met beter of minder bedoel ik intrinsiek zichzelf betreffend en dan zie ik een Wout die in alle relativiteit zijn piek voorbij lijkt te zijn en dat laat zich wat mij betreft voor Mathieu nog niet uittekenen. Maar we gaan in weerwil van al onze bespiegelingen uiteraard een buitengewoon boeiend wielerseizoen tegemoet, in het veld, op de weg en zeker ook op de baan en dan als toetje nog Zoef of is het Snoef de Haas.
Horsie is back 26 december 2023 21:25
Meedogenloze babyface

De ene held duwt de andere (cult-)held opzij.

Zijn er ineens twee helden?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/12/2023 12:31 door Horsie is back.
ton duk 26 december 2023 21:39
Nu vraag je een grap uit te leggen ?
Grosso modo verwijs ik nu naar de toekomstige wereldkampioen beloften @ Tabor
Gr
Frederik D. 27 december 2023 13:42
Ik hoop dat die andere "cultheld" blijft veldrijden. En VdP hoopt dat ook.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen