Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

NK Baanwielrennen

Gepost door Horsie is back 
Horsie is back 27 december 2023 21:59
Harrie Lavreysen verbaasde een paar uur geleden vriend en vijand door een wereldtijd op de 1 km met staande start neer te zetten. 58,978s om precies te zijn. Tussentijden zijn me nog niet bekend, dus ook niet de strategie. Jeffrey Hoogland gaf nu geen partij door niet aan de start te verschijnen, net zoals Mathieu van der Poel vandaag ook geen acte de présence gaf om in elk geval Wout van Aert eens te laten winnen.

Heb ik hiermee het wielerleven vandaag voldoende samengevat? Fem vond op zolder (flauw, hè) weer haar zegereeks. Verband van de knie af.

Binnenkort het EK Baan in dit theater, tenminste..
Horsie is back 28 december 2023 12:49
Hier zijn de uitslagen te vinden.

Goeddoeme, Harrie Lavreysen onder de 9 seconden.
Ga maar na: vanochtend 0,199s sneller dan Jeffrey Hoogland. 9,601s versus 9,800s, dat iets meer dan 4 meter verschil uitmaakt.

Good-old Mathijs Büchli (200m 10,318s) ook weer op het oude nest. Cavendish erop leggen is toch easy as it gets? Non?

Vanavond op de stream vanaf 18.00 uur weer bewegende beelden.
Horsie is back 28 december 2023 18:28
Jeffrey Hoogland was tijdens de kilometer in Aguascalientes op de binnenbaan nog behoorlijk sneller dan vandaag met de roetsj naar beneden. Best bizar.
Horsie is back 28 december 2023 18:31
De battle van de avond wordt natuurlijk Hoogland tegen Lavreysen.
Horsie is back 28 december 2023 20:22
Jeffrey Hoogland geeft meer weerstand dan tot voor kort, maar tegen Harrie Lavreysen moet je toch uit een ander vaatje tappen om te winnen.
Meneer 60% 29 december 2023 12:06
Lorena Wiebes doet elk jaar mee aan het NK op de baan, rijdt alles dan volledig op een hoop, maar kiest (voor zover ik weet) nooit voor internationale wedstrijden. Ergens begrijpelijk, maar met een Olympische Spelen die eraan komen ligt er misschien toch wel wat te blinken voor haar, als ze zich er echt op toelegt.
Horsie is back 29 december 2023 13:02
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lorena Wiebes doet elk jaar mee aan het NK op de baan, rijdt alles dan volledig op een hoop, maar kiest (voor zover ik weet) nooit voor internationale wedstrijden. Ergens begrijpelijk, maar met een Olympische Spelen die eraan komen ligt er misschien toch wel wat te blinken voor haar, als ze zich er echt op toelegt.

De scratch (volgt nog) en de afvalkoers zijn op haar lijf geschreven, maar een Omnium en een Koppelkoers (met bijrijdster) zijn nog niet zo vanzelfsprekend.
Overigens was de bezettting hier historisch zwak, maar dat is uiteraard niet haar verantwoordelijkheid.

Lotte Kopecky is dan toch one of a kind.

Als wegrenster had ze zich nu kunnen meten op de sprint, die wel heel erg mager was bezet. Maar gelukkig ga ik daar niet over. smiling smiley
El Chaba2 29 december 2023 19:29
Dat schept - voor mij althans - geen duidelijkheid, dus laat ik de vraag wat concreter formuleren: stel dat Wiebes zich toe zou leggen op (ook) de individuele baan onderdelen op de komende OS, maakt ze dan volgens jou een kans op een medaille, ja of nee? En zo ja, op welk(e) onderdeel of onderdelen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/12/2023 19:29 door El Chaba2.
Horsie is back 29 december 2023 21:09
El Chaba2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat schept - voor mij althans - geen duidelijkheid, dus laat ik de vraag wat concreter formuleren: stel dat Wiebes zich toe zou leggen op (ook) de individuele baan onderdelen op de komende OS, maakt ze dan volgens jou een kans op een medaille, ja of nee? En zo ja, op welk(e) onderdeel of onderdelen?

Excusez: Het pure sprintonderdeel kunnen we vergeten, het is hier niet heuvel op in Glasgow maar heuvel af. Sprinten op de weg of op de baan zijn toch twee verschillende sporten. Blijft over het technische aspect en het duurvermogen vragende Omnium en de koppelkoers met een klasse teamgenoot. Ik zie dat toch niet zo zitten.

Het is trouwens nog maar nauwelijks 6 maanden tot aan de OS.

Update: Wiebes wint punten in de helft van alle sprints (wint er 3), maar laat twee concurrenten een ronde voorsprong nemen. Dus brons. Wint wel de scratch en al eerder koppelkoers met Raaijmakers en de afvalkoers. Koppelkoers en Omnium zijn alleen olympisch.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/12/2023 22:00 door Horsie is back.
El Chaba2 30 december 2023 10:11
Horsie is back 30 december 2023 21:10
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen