Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Veenendaal-Veenendaal wil promoveren naar ProSeries

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 08 februari 2024 14:05
Veenendaal-Veenendaal wil nu ze los zijn van de Belgische Lotto Cycling cup volgend jaar toetreden tot de ProSeries.
Op dit moment is er geen Nederlandse wedstrijd meer in de ProSeries.

[www.wielerflits.nl]

Op zich een mooie ambitie. Zeker nu ze in 2025 40 jaar bestaan. Echter lees ik nog wel veel vraagtekens in het stuk. Homma heeft blijkbaar de NOS nog niet gesproken over live uitzending, mede daardoor ook de sponsoring nog niet rond, etc. Klinkt ook ietwat naïef?
Er een echte sprintkoers van maken is begrijpelijk, maar voor de televisiekijker wellicht minder interessant.
De erelijst is best wel grappig, heel veel sprinters en Joop Zoetemelk. [nl.wikipedia.org]
Viren que? 09 februari 2024 02:02
De organisatie gaat er ook nogal lichtvoetig vanuit dat het met de extra politie-inzet wel goed komt. Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Personeelstekort speelt ook bij de politie en ik zou me best kunnen voorstellen dat het korps aldaar niet staat te trappelen om extra agenten te leveren omdat deze wedstrijd zo nodig wil opschalen. Daarnaast vind ik het best naïef om te denken dat je je koers kunt "vermarkten" als zijnde dé sprintkoers (van Nederland). Alsof zo'n kwalificatie iets ten positieve doet voor het aanzien en/of sponsoren en media interesseert. Presenteer je liever als wedstrijd waarin "van alles kan gebeuren". Zoek (wanneer mogelijk) uitdaging op in het parcours. Maar ga niet, bij voorbaat al, zeggen dat je een sprintkoers wil zijn. Dan kun je m.i. beter een rondje van 10km uitzetten, afsprinten en naar huis. Scheelt ook weer in politie-inzet en andersoortige organisatorische rompslomp.
De zwarte trui 09 februari 2024 14:04
Welke extra politie inzet is vereist vraag ik me af? Veiligheid van de renners moet toch ook gewaarborgd worden voor niet ProSeries wedstrijd? In het WF artikel staat:

Homma is daarvoor opzoek naar extra sponsoring. “Aan die promotie kleven wat hogere bijdrages vast voor het start- en prijzengeld. Het kan ook zijn dat er nog iets meer politie-inzet nodig is, maar verder verandert de status voor ons als organisatie niet heel veel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen