Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

3rdO Gran Camiño - The Historical Route(2.1)

Gepost door Clavan 
Clavan 22 februari 2024 11:04

Vingegaard won vorig jaar alle 3 de etappes. De 1e etappe werd stilgelegd door sneeuwval



2024



Startlijst PCS

Voorbeschouwing Wielerflits

Stage 1 (ITT)»A Coruña›A Coruña(14.8km)


Kaart en profiel 1e etappe


Starttijden.
Bron: officiële account op X. Direct Link


p.s. Op dit moment is het behoorlijk noodweer in Coruña. Benieuwd of er überhaupt gestart gaat worden.

Alleen te zien op Eurosport.nl en/of andere streaming sites
De zwarte trui 22 februari 2024 15:51
Tijdrijden met handicap, iedereen op de gewone fiets. Het zonnetje schijnt.
De zwarte trui 22 februari 2024 15:54
Wilco voorlopig snelste aan de meet! 19 seconden voor op Hayter
De zwarte trui 22 februari 2024 15:58
WF geeft duidelijkheid

De openingsetappe van O Gran Camiño lijkt vervloekt. Nadat vorig jaar sneeuwval voor een afgelasting zorgde, gooit nu de stormachtige wind roet in het eten. De renners zullen vandaag nog wel in actie komen, maar niet op de tijdritfiets. De tijdrit telt bovendien niet mee voor het algemeen klassement.
De zwarte trui 22 februari 2024 16:45
Tarling veruit de snelste nu.
ton duk 22 februari 2024 16:49
Was ff bang dat ie ging winnen..
Gr
Eqquipo 22 februari 2024 17:28
Graag doorvoeren in alle tijdritten in alle koersen. Dat van die fiets.
El Chaba2 22 februari 2024 18:30
Waarom, vraag ik me dan af?
valse trage 22 februari 2024 19:19
De deelnemerslijst is qua tijdritcapaciteit niet om over naar huis te schrijven, maar evenzeer indrukwekkend hoe Tarling hier de 'competition' 'obliterates'.
Benieuwd of hij dit jaar al wat potten kan breken in Parijs-Roubaix.
Eqquipo 22 februari 2024 20:29
- lagere kosten voor teams (zeker op niet-WT niveau een aardige factor, op CT niveau echt fikse hap, áls teams al voor iedereen een tt fiets hebben / laat staan of ze hem ook voor training beschikbaar hebben)

- iets meer level-playing field door het hele peloton heen. Denk ook hier aan verschillende niveaus in het peloton.

- veiliger voor renners, zeker op het trainingsarbeids-deel. Overigens wordt er, zeker bij regen, ook veel gevallen in de i.t.t. bij wedstrijden. Zeker weet ik het niet, maar ik denk dat dit óok voor een deel aan de fiets ligt en de minder aantal uren die renners erop maken, naast dat ze op/over de limiet rijden wat risico op vallen ook op een gewone fiets vergroot.

- zeer subjectief/persoonlijk. Ik kijk veel liever naar renners op de gewone koersfiets, ook hier weer vanwege level-playing field. Bij een tijdrit kan ik het nooit helpen te denken 'hoe groot is het aandeel van de materiaal - kleding-helm trainingsmogelijkheden-Aero-begeleidingsfactor, in de tijdsverschillen'. Uiteraard bestaat dat ook bij de gewone koersfiets, maar minder toch.

- fabrikanten? Ik hoor daar vaak een dubbel verhaal. Er gaat heel veel geld in zitten; in goede tijdritfietsen (door)ontwikkelen, die dan in de best grote triathlonwereld (andere regels en frames) weinig gebruikt worden. Anderszijds verkopen ze er natuurlijk best een aantal aan allerlei teams en fanatieke Elite-Amateur renners.

- ook zeer subjestief/persoonlijk. Het voegt voor mij helemaal niks toe, een tijdritfiets, de materiaalfocus. Schaf het over 2 jaar af, dan hoor je nog een tijd gemauw en daarna mist niemand dat type fiets en rijden renners de tijdrit weer op de gewone koersfiets. (Bij de amateurs wel pas over 5 a 10 jaar uitfaseren, anders zit iedereen met enorme kosten voor een fiets waar niet meer mee gereden mag worden)
Eqquipo 22 februari 2024 20:35
Zondermeer indrukwekkende jonge renner. In het 1-dags werk liet hij echter vorig jaar nog niets zien. Dan dit jaar direct potten breken in éen van de zwaarste koersen van het jaar..
El Chaba2 22 februari 2024 20:57
Ik had er niet echt een (gefundeerde) mening over behalve dan, dat ik innovatie prima vind en dat dat ook hoort bij topsport, maar dit lezende heb je echt wel prima punten. thumbs up
Horsie is back 22 februari 2024 22:24
Wil Equipment Eqquipo terug naar het verleden? Stoempten Eddy Merckx en Felice Gimondi lang geleden ook niet de tijdritten op de soms ultralichte wegfietsen en reden ze niet veel harder dan de jonge meisjes van tegenwoordig. Om over de junioren maar te zwijgen. De moderne wegfiets is uiteraard een pak sneller dan de exemplaren uit de goede oude tijd. Tijdritfietsen zijn nog veel sneller omdat daar de configuratie het mogelijk maakt het vormoppervlak aanmerkelijk te verkleinen. Daarbij wordt de tijdritfiets in afzondering gebruikt en wordt de renner niet omzoomd door een horde testosteron wezens. Maar de stuurvaardigheid van de tijdritfiets is wel een issue, het vergt echt wel de nodige ervaring. Op GCN zag ik recent een dikkerd (geen fatshaming intended) met een tijdritfiets zelfs aanmerkelijk langzamer rijden. Ongeoefend en een angsthaas, hoe kom ik van de bars terug op het stuur. Dus maar zoveel mogelijk rechtop blijven rijden. In het tijdritland bij uitstek moeten ze zich voortaan aan de normale verkeersregels gaan houden en mogen ze op sommige trajecten niet harder rijden dan 20 mijl.

Het WUR ook maar terug naar het klassieke model. Niet veel harder kunnen rijden dan weleer door d'en Eddy op zijn vederlichte racefiets.
Volg de avonturen van Snoef de Haas en je ziet dat daar ook alleen maar de focus lijkt te liggen op het materiaal. Cockpitje zus, cockpitje zo. Smal stuurtje.

Over level-playing field zou ik me niet al te veel zorgen maken. Zodra een van de SIX op de pedalen gaat staan, kunnen er maximaal 5 volgen.

Een tussenoplossing zou kunnen zijn, de tijdritten in de meerdaagse wedstrijden op een wegfiets te laten rijden.
Hierdoor zou de tijdrit dchter een ware specialiteit worden, maar of dat dan de oplossing zou zijn?

Het WUR is tegenwoordig behoorlijk populair geworden onder them oldies. Want ineens kunnen ze furore maken met alleen al een geslaagde uurprestatie?
Zij kunnen ongetwijfeld niet bogen op de grote budgetten van de topteams.
Clavan 23 februari 2024 08:26
Stage 2»Taboada›Chantada(151.2km)


Josh Tarling going much faster than any of the other riders. INEOS photo

Complete Stage 1 Results:

Because of strong winds the GC times were neutralized.

14.8 kilometers raced at an average speed of 48.348 km/hr

1 Joshua Tarling INEOS Grenadiers 18min 21sec
2 Darren Rafferty EF Education-EasyPost @ 42sec
3 Pablo Castrillo Equipo Kern Pharma 0:48
4 William Barta Movistar 0:55
5 Xabier Azparren Q36.5 Pro Cycling Team 0:58
6 Wilco Kelderman Visma | Lease a Bike 1:02
7 Raúl García Arkea-B&B Hotels 1:05
8 Andrea Piccolo EF Education-EasyPost 1:09
9 Carlos Canal Movistar s.t.
10 Michal Kwiatkowski INEOS Grenadiers 1:14


Stage 2 map & profile

Alleen online te zien bij eurosport.nl of andere illegale streamingsite.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/02/2024 08:31 door Clavan.
De zwarte trui 23 februari 2024 17:09
Kelderman lanceert Vingegaard. Maar de deen wordt teruggehaald door Bernal en een Caja renner. Op een vlakker stuk wordt koploper Molenaar teruggepakt door deze 3.
ton duk 23 februari 2024 17:13
Screenshot maken en inlijsten ,Alex
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/02/2024 17:13 door ton duk.
De zwarte trui 23 februari 2024 17:14
1 km onder de top kraakt eerst Cepeda dan Bernal. Molenaar wordt zo opgeraapt door de achtervolgers
ton duk 23 februari 2024 19:39
Vingegaard wint en Molenaar 7e
Opmerkelijk...2e koersdag Vingegaard tegen al 15 koersdagen Molenaar
Ander verschil is dat Vingegaard oudwinnaar is van de TdF en Molenaar dan weer van junioren3daagse AXEL
Gr
valse trage 23 februari 2024 20:43
valse trage 23 februari 2024 20:46
Je hebt gelijk. Het zal nog wel een 2, 3-tal jaar te vroeg zijn, en lang niet alle monstertijdrijders worden ook kasseienkanonnen.
El Chaba2 24 februari 2024 19:15
Net als vorig jaar wint Vingegeaard na de eerste etappe ook weer de tweede etappe met schijnbaar speels gemak.

1 VINGEGAARD Jonas Team Visma | Lease a Bike 14 04:03:14
2 CANAL Carlos Movistar Team 5 + 29
3 PACHER Quentin Groupama-FDJ 3 + 29
4 MARTÍN Gotzon Euskaltel-Euskadi + 29
5 SILVA Thomas Caja Rural-Seguros RGA + 29
6 BOU Joan Euskaltel-Euskadi + 29
7 GAUDU David Groupama-FDJ + 29
8 BRAMBILLA Gianluca Q36.5 Pro Cycling Team + 29
9 GARCÍA Raúl ARKEA-B&B HOTELS + 29
10 GUERREIRO Ruben Movistar Team + 29

AK:
1 VINGEGAARD Jonas Team Visma | Lease a Bike 07:52:51
2 BERNAL Egan INEOS Grenadiers + 01:13
3 CEPEDA Jefferson Caja Rural-Seguros RGA + 01:15
4 UIJTDEBROEKS Cian Team Visma | Lease a Bike + 01:35
5 MARTINEZ Lenny Groupama-FDJ + 01:35
6 PACHER Quentin Groupama-FDJ + 01:37
7 GUERREIRO Ruben Movistar Team + 01:38
8 GARCÍA Raúl ARKEA-B&B HOTELS + 01:40
9 CARAPAZ Richard EF Education-EasyPost + 01:40
10 GAUDU David Groupama-FDJ + 01:41

Morgen nog een heuse bergetappe met aankomst bergop.
Slimmerd 24 februari 2024 20:27
Ideaal moment voor Vingegaard om Uijtdebroeks iets te 'gunnen'
De zwarte trui 24 februari 2024 21:26
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/02/2024 21:44 door De zwarte trui.
Nelis! 24 februari 2024 22:52
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ideaal moment voor Vingegaard om Uijtdebroeks iets
> te 'gunnen'


Waarom zou Vingegaard iets moeten gunnen aan Uijtdebroeks? Als hij nou jarenlang voor hem zou hebben geknecht...
Kopgroep 25 februari 2024 01:17
Sowieso ga je zo vroeg in het seizoen nog niets "gunnen". Dat doe je pas later in het jaar, na bewezen diensten.
ton duk 25 februari 2024 08:46
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> .


Dat vond ik nu juist een goede bijdrage

Ik zag het al gebeuren in voorbespreking 1e etappe
Maassen: Cian ,jij lanceert Vingegaard en Wilco volgt
Cian kijkt ,wat gepest ,rond waarop Wilco zegt : zullen we de rollen maar omdraaien . Daar voel ik me beter bij
Gr
Cecchini 25 februari 2024 10:21
3rdO Gran Camiño - The Historical Route(2.1)
Stage 4 (Final)»Ponteareas›Tui(158.1km)



Algemeen Klassement



1 VINGEGAARD Jonas Team Visma | Lease a Bike 7:52:51
2 BERNAL Egan INEOS Grenadiers 1:13
3 CEPEDA Jefferson Alveiro Caja Rural - Seguros RGA1:15
4 UIJTDEBROEKS Cian Team Visma | Lease a Bike 1:35
5 MARTINEZ Lenny Groupama - FDJ ,,
6 PACHER Quentin Groupama - FDJ 1:37
7 GUERREIRO Ruben Movistar Team 1:38
8 GARCÍA PIERNA Raúl Arkéa - B&B Hotels 1:40
9 CARAPAZ Richard EF Education - EasyPost
10 GAUDU David Groupama - FDJ 1:41
Surplace op souplesse 25 februari 2024 13:42
Vingegaard lijkt nooit meer iets of iemand iets te gunnen. Of het moet z'n vrouw zijn, waarvoor hij weer eens een eendagskoers laat schieten (Strade).
De zwarte trui 25 februari 2024 13:47
PatLev had er wel raad mee geweten!
Slimmerd 25 februari 2024 14:03
De finish zou ivm weersomstandigheden niet op de tip zijn, aldus de X van Visma. Waar wel is mij nog niet duidelijk, maar de kopgroep van zes met Powless heeft nu sterke papieren voor de ritwinst
Tjappie2 25 februari 2024 14:21
"Due to the adverse weather, the stage will end at the first pass of the Monte Aloia Natural Park."

Aldus de liveticker van PCS.
Slimmerd 25 februari 2024 14:29
En blijkbaar klopte van de tijdwaarneming ook vrij weinig, want de voorsprong van 3' verdween in no-time. Laatste km, aanvallers zouden gegrepen zijn
El Chaba2 25 februari 2024 14:57
En Vingegaard wint niettemin toch weer met 15" voorsprong op Lenny Martinez en daarmee uiteraard ook het eindklassement.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen