Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Oproep tot sportboycot Israel, gevolgen voor wielerploeg?

Gepost door D. Marage 
D. Marage 10 maart 2024 20:16
De mensenrechtenorganisatie DIEM 25 (Democracy In Europe Movement) is een petitie gestart om Israelische sporters en sportploegen te weren van internationale wedstrijden en toernooien.

[diem25.org]

Weet iemand hier of, mocht er gehoor worden gegeven aan deze oproep door bijvoorbeeld de UCI, e.e.a. gevolgen kan hebben voor deelname van Israel Premier Tech aan de Tour? Of kan ASO buiten de UCI om ploegen uitnodigen?
ton duk 10 maart 2024 22:55
D. Marage 11 maart 2024 00:03
Behoorlijk invloedrijke lobbyclub/politieke beweging anders hoor. Tot het ledenbestand behoort o.a. een groep liberaalgezinde joden.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/03/2024 00:10 door D. Marage.
D, Marrage 11 maart 2024 09:44
Topicstarter schrijft onze achternaam verkeerd.
Noot 11 maart 2024 14:24
Het agelopen weekend bezien is de kans groter dat ze niet starten vanwege terreur.
D. Marage 11 maart 2024 17:12
Ik ben van de minderbegaafde kant van de familie.
Surplace op souplesse 11 maart 2024 17:37
Of dacht je dat een aan een bestaande poster vrijwel identieke naam minder snel tot verwijdering zou leiden?
D. Marage 11 maart 2024 17:42
Waarom zou ik verwijderd moeten worden dan?
El Chaba2 11 maart 2024 18:04
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/03/2024 18:04 door El Chaba2.
El Chaba2 11 maart 2024 18:22
D. Marage 11 maart 2024 18:48
Wellicht mis ik iets essentieels, maar wat is er zo grappig?
D. Marage 11 maart 2024 20:53
Voor geinteresseerden een artikel uit The Guardian over sportswashing en Israel:

[bdsmovement.net]
Tjappie2 11 maart 2024 20:58
Je googelde op BDSM en toen vond je dit?
Horsie is back 11 maart 2024 23:50
De kans, dat je op Google al struikelend uitkomt op dit artikel lijkt me niet erg groot. Waarschijnlijk wel groter dan dat je een Bonobo al tokkelende op een gitaar ineens een loepzuive It Ain't Me Babe hoort zingen, laat staan Idiot Wind. Kortom een opzichtige poging van topicstarter eens (de kans op) wat poltieke reuring op deze prik te genereren. Dit is wel het laatste, dat we hier kunnen gebruiken. Wijlen Dries had hier ongetwijfeld wel op kunnen reageren, maar die is vertrokken.

Daarom toch de evidente disclaimer.

Wat vinden we met zijn allen nu erger?
Chris Froome, de matig betaalde ovale spinner, die toch geen vijfde TDF zege behaalt of Mark Cavendish, die tijdens of na de TDF huilend in de armen van Eddy Merckx valt en hem smeekt asjeblieft een remise te willen aanvaarden.

Bij de se
D. Marage 12 maart 2024 00:13
U mag best weten dat ik, uit interesse en sympathie, al enige tijd deze lobbyclub volg en zodoende nogal eens de website bezoek. Komt geen Google aan te pas.

En nee, ik ben/was niet op zoek naar politieke reuring. Ik haakte slechts aan bij de actualiteit en de, mogelijke, gevolgen voor de wielersport.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/03/2024 00:21 door D. Marage.
Horsie is back 12 maart 2024 00:41
D. Marage Schreef:
-------------------------------------------------------
> U mag best weten dat ik, uit interesse en sympathie, al enige tijd deze lobbyclub volg en zodoende nogal eens de website bezoek. Komt geen Google aan te pas.
>
De grootste zonde is Horsie is back voor dom te verslijten. Dat Google was trouwens niet voor U bedoeld. Dat had U dus niet begrepen. Niet erg, hoor.

> En nee, ik ben/was niet op zoek naar politieke reuring. Ik haakte slechts aan bij de actualiteit en de, mogelijke, gevolgen voor de wielersport.

Hier kan ik ook mee leven, maar vind het wel naïef. Actueel zal het zeker zijn, maar gevolgen voor de wielersport, neuh.
Overigens had ik het openingstopic geïnterpreteerd als zijnde van wel een heel fanatieke Chris Froome fan. Vandaar natuurlijk mijn Froome-Cavendish gag.
D. Marage 12 maart 2024 00:55
Waar precies "verslijt" ik jou voor dom?

De enige die (waarschijnlijk) dom is ben ik, want ik kan weinig chocolade van je inbreng maken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/03/2024 00:55 door D. Marage.
Horsie is back 12 maart 2024 01:34
D. Marage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waar precies "verslijt" ik jou voor dom?

In de betekenis van mij niet te verwachten, ook wel te weten, dat zoiets niet zomaar uit de lucht komt vallen. Vandaar mijn Bonobo.

> De enige die (waarschijnlijk) dom is ben ik, want ik kan weinig chocolade van je inbreng maken.

Er is, denk ik, geen enkele reden Uzelf voor dom te verslijten (voor dom te houden zou nog kunnen). Van iemand echter zeggen, dat er weinig choclade van diens inbreng valt te maken, is een gore debatertruc, tenzij er te bewijzen valt, dat de inbreng inderdaad crap is. Ik daag U uit.

Als je een beetje goed leest, zou je tot de conclusie moeten komen, dat ik helemaal niet zo negatief reageer, maar het wel eerst vond rieken naar reuring (laten we dat dan naar wegstrepen) en verder het vooral naiëf vond. Dat is toch een mening of niet soms.

Au lit!
D. Marage 12 maart 2024 02:03
Ik zeg nergens dat je inbreng crap is, ik zei dat ik er geen chocolade van kan maken. M.a.w. dat ik er niet veel van begrijp. Dat kan aan mij liggen. Ga ik verder geen oordeel over geven, anderen hebben er wellicht geen moeite mee.

En aan gore debatertrucs doe ik niet, die kwalificatie komt voor jou rekening. Ik snap sowieso niet echt veel van je (m.i.) nogal felle reactie omtrent mijn intenties met dit topic. Nogmaals ter verduidelijking: ik plaatste het omdat het, gezien de actualiteit, relevant nieuws is (of kan worden) voor het wielrennen.

Zoek er verder niets achter.

Welterusten thumbs up
Chuck 12 maart 2024 14:59
Ik verwacht niet dat de UCI bijzonder onder de indruk zal zijn van deze organisatie, dus zal Israel-Premier Tech gewoon de Tour rijden. Dit is gewoon stemmingmakerij.
El Chaba2 12 maart 2024 15:49
Inderdaad. thumbs up
Die oproep is volstrekt kansloos.
Horsie is back 12 maart 2024 15:59
Intussen accepteert iemand niet de voorwaarden van de UCI. Voinova
De enige tijd geleden naar Israel overgevlogen Yakovlev (not the plane) hoeft zich echter geen zorgen te maken. De boomlange baansprinter (informeel nog steeds 's werelds snelste 3 floors down 200m sprinter met 9,099s mag in Parijs wel proberen ene Harrie Lavreysen het vuur aan de schenen te leggen.
Heiko 14 maart 2024 00:06
De achterliggende reden van deze (en soortgelijke) oproepen is dan ook om aandacht voor de problematiek te genereren. Of er daadwerkelijk gehoor aan de oproep wordt gegeven is niet van belang.
El Chaba2 18 maart 2024 14:24
Dus was de zogenaamd wielergerelateerde reden van de topic opener een wassen neus, wat enkelen hier al dachten. Kansloos topic dus.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen