Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vive le velo versus Tour du Jour en het gemis van de Avondetappe

Gepost door Kuiperberg 
Kuiperberg 04 juli 2015 23:21
Vanavond gekeken naar Tour de Jour en Vive le velo. Wat een verschil in klasse en stijl. Tour de Jour van RTL7 heeft een niveau van niks met een interviewer die de ballen verstand heeft van wielrennen. Daarentegen zeer genoten van Vive le velo vanaf kasteel Haarzuilens. Schitterende locatie en een kwaliteitsprogramma. Wat is het dan toch jammer dat de Avondetappe passé is. Volgend jaar weer svp een Avondetappe, beste NOS !! Wat de Belgen kunnen, moeten wij toch ook kunnen ??
Slimmerd 04 juli 2015 23:27
Programma's die je niet eens met elkaar mag vergelijken, ook totaal gemaakt voor verschillende doelgroepen
Arsimo 04 juli 2015 23:43
Vergelijken mag je ze misschien niet want behalve dat het centrale thema de Tour is hebben ze inderdaad nauwelijks wat gemeen.

Maar los daarvan kan je wel een kwaliteitsoordeel geven. Tour de Jour vond ik vorig jaar nog wel te pruimen maar vandaag was het helemaal niets vond ik. Hopelijk trekt dat bij (of niet, dat scheelt me tijd..). Vive le Velo vond ik goed beginnen, terwijl ik juist dat vorig jaar matig vond. Hopelijk houden zij hun start vast. Het zal erg van hun gastenkeuze afhangen ben ik bang.
Andere Peter 04 juli 2015 23:46
Ik mis het programma van Smeets ook. Dat toonde aan dat zo'n Tour behoefte kweekte om het ook wat afstandelijker te volgen op de late avond. Maar het lijkt mij ook wel verstandig dat de NOS geen vervanger voor Smeets heeft aangewezen maar het met een andere stijl probeert. Zouden ze nu een vergelijkbaar programma in hetzelfde timeslot plaatsen, dan zou dat veel te veel met Smeets vergeleken worden. Dat komt over een jaar of 3 wel weer.

Ondertussen vind ik dat ze die ouwe rustig nog een jaar of 10 hadden kunnen laten doorgaan. In die rol als gastheer/anchor kun je door tot dik in de 80. Zou volgens mij ook Dione om zeven uur niet in de weg staan. Twee formules. Een Tourjournaal dat kort op de etappe zit om zeven uur. Een avondetappe met meer afstand om elf uur.
Snorfietser 04 juli 2015 23:55
Wat volgens mij het allerbelangrijkste is om zo'n programma te presenteren is dat je helemaal gek bent van het spelletje. Wilfried de Jong, Filemon Wesselink of Erik Dijkstra zouden volgens mij een prima programma kunnen maken.
D. Marrage 05 juli 2015 00:06
Snorfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
> het allerbelangrijkste[...] is dat je helemaal gek bent van het spelletje. Wilfried de Jong, Filemon Wesselink of Erik Dijkstra

Ook belangrijk: vakmanschap. De laatste twee kunnen in dat geval geschrapt worden.
Andere Peter 05 juli 2015 00:07
Lieve hemel. Niet die jakhals. Wat een aanfluiting was hij als razende reporter zeg.

Noem dan Herman. Het belangrijkste is helemaal niet dat je passie voor de sport hebt. Het belangrijkste is dat je goed kunt presenteren en interviewen. Dát is het vak. Die jakhals kan zo'n live-programma zeker niet dragen. Filemon denk ik ook niet. Wilfried dan weer wel.
Cecchini 05 juli 2015 01:33
Erik Dijkstra is juist fantastisch. Buro Sport was de afgelopen week een verademing. Dat AP weer van de partij is de laatste weken valt Cecchini daarentegen erg zwaar. Ik was blij van dat gelijkhebberige geneuzel af te zijn begint hij weer van vooraf aan.
valv_piti 05 juli 2015 09:10
El Chaba 05 juli 2015 09:47
[wielerprikbord.nl]

En ook eens met AP.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2015 09:48 door El Chaba.
Sub Culture 05 juli 2015 10:12
Tour du Jour kan ik hier niet ontvangen.
Maar naar ik heb begrepen is dat met die Wilfried Genee die samen met Johan Derksen Voetbal International presenteert.
Een programma dat hier in Vlaanderen ook wel wat populariteit geniet al is dat louter om het carnavaleske, grofgebekte karakter van dat programma.

Het dagelijkse Tourprogramma van de NOS geeft al een killere en minder betrokken indruk louter omwillel van het studio gegeven.
Voer dat zelfde programma op elke dag op een locatie bij een startplek en je hebt al een 'warmer' programma, om het met een vreselijk woord te zeggen.
Die Dione De Graaf is ook te veel bakvis ipv journaliste. De presentator in de studio ken ik niet, maar doet het wel behoorlijk.
En naar dat staartje van Kroon kan ik vol ongeloof blijven kijken.

Ik vond Vive Le Vélo gisteren best degelijk. Het is ooit begonnen als een afkookseltje van de fantastische Avondetappe maar heeft zo stilaan na vele jaren toch zijn eigenheid herwonnen.
Los daarvan kan ik Karl Vannieuwkerke niet uitstaan, maar goed, itt tot Mart soms cijfert hij zichzelf weg in zijn programma dus dan stoort dat wat minder. Hij roept niet dezelfde irritatie op als wanneer hij in het commentaarhok zich vreselijk irritant zit te profileren.


Eindstand: ik mis Mart, maar Vive le Vélo will do
JW 05 juli 2015 10:20
Aii Cecchini..... Dat onverdraagzame valt me van je tegen.

Ik hecht eraan dat het brede scala van meningen van het oude prikbord hier in al zijn vormen terug komt.
Alleen de echte trollen mogen van mij weg blijven. Als je geen waardering kunt opbrengen voor reacties van prikkers, dan kun je die toch gewoon negeren ?

En on topic:
Avondetappe zag ik afgelopen jaren soms in de herhaling voorafgaand aan de rechtstreekse Touruitzending.
Het had m.i. nog wel wat kwaliteit, als sfeerbeeld.
Programma's als TdJ zijn aan mij helemaal niet besteed, vrij walgelijk in het algemeen.

Van de rechtstreekse uitzendingen van de etappes daarentegen hoop ik ook dit jaar weinig te missen.
Als het een keer niet lukt om te kijken kan ik 's avonds nog van de (elke dag) opgenomen beelden genieten.
De koers zelf, de verschillende landschappen, het rustige geneuzel van de Sporza-commentatoren op de achtergrond, zelfs in ogenschijnlijk saaie etappes voor mij altijd de moeite waard als "beleving van de Tour".
Cecchini 05 juli 2015 11:00
Ik kan er niets aan doen JW, maar AP zit zo in mijn allergie, zo erg dat wil je niet weten. Dat eeuwenlange gediscussieer van hem waarbij hij iedereen totaal murw slaat (een soort van martel methode noem ik dat maar). Ik kan er niet tegen. Meningen prima, maar dat wijsneuzerige van hem, nee ik heb er helemaal niets mee. Eens met Subculture dat Dionne de Graaf een bakvis is, die altijd maar altijd aardig wil blijven gevonden. Programma zelf gaat nog wel, en dat staartje van Karsten Kroon wordt nog een trending topic.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2015 11:04 door Cecchini.
Bromertà 05 juli 2015 11:40
Bureau Sport was een uitermate vermakelijke serie in de aanloop naar de Tour. Het ritme van het programma, de vaste onderdelen, met de heerlijke afzeik-column van Youp, de verhoorwagen, het sprintje van de niet-wielrenners, enzovoorts enzovoorts. Het was vermaak van de bovenste ... Enfin, ik heb ervan genoten, evenals van de Tour-docu uit 1953, een wielen-docu over Poupou op TV5, de Tour van de Giganten. En, ik heb mijn verzadigingspunt nog lang niet bereikt.
TdJ, hmm, Genee is een prima gastheer, daagt uit, geeft aan, houdt een gesprek op gang, en het volkse heeft ook zo zijn charmes. Studio Tour, is los zand, probeert kunstmatig een dialoog tussen Gert en Dione te brengen, de gasten staan op afstand, dus ik neem het op voortaan maar op en raas er doorheen net als Vive le Velo, ben er meestal in 5 minuten mee klaar. Dat Leontien zo geweldig was, dat weet ik nou onderhand wel ... en ontdekjeplekje is ook zo cultureel verantwoord maar zo ver verwijderd van het Tourgevoel.
O ja, tegenwoordig smeer ik me in met antiAPzalf. Ge-wel-dig spul.
diravi 05 juli 2015 11:42
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik kan er niets aan doen JW, maar AP zit zo in
> mijn allergie, zo erg dat wil je niet weten. Dat
> eeuwenlange gediscussieer van hem waarbij hij
> iedereen totaal murw slaat (een soort van martel
> methode noem ik dat maar). Ik kan er niet tegen.
> Meningen prima, maar dat wijsneuzerige van hem,
> nee ik heb er helemaal niets mee.

thumbs up niks aan toe te voegen
nachtwacht 05 juli 2015 11:53
Volledig mee eens. Voor mij is de lol er inmiddels wel af hier. Voornamelijk daardoor. Vroeger bezocht ik de prik iedere dag, nu nog maar zelden.
lodjan 05 juli 2015 12:23
Waar is die zalf te koop? Ik kan me die irritatie heel goed voorstellen. Hopelijk wordt AP zich er van bewust en weet hij zich in te houden.
Slimmerd 05 juli 2015 12:24
Geen idee of prikkers dit ook leuke 'tv' vinden, maar internetplatform Afkicken (dat tijdens het voetbalseizoen elke week een internettalkshow heeft op maandagavond) laat twee jongens (Rison en Koeman, zoon van) de Tour volgen. Dit is aflevering twee.

#TouringlaFrance
ton duk 05 juli 2015 12:37
Gister was het natuurlijk wel hilarisch dat Clement er gewoon NIET inslaagde ( na 4 pogingen) om de presentator te doen erkennen dat Stef toch echt een slechte tijdrit had gereden smiling smiley....

Alle begin is moeilijk
Die 2 andere programma's kijk ik zelden...de vrouw wil ook haar tv-tijd
gr
Spaak 05 juli 2015 12:49
Even voor de duidelijkheid: dit is een prikbord om te discussiëren over wielrennen, niet om mensen te bediscussiëren die hier een discussie willen voeren. Iedereen heeft recht op een eigen mening en zolang deze enigszins onderbouwd wordt en niet overduidelijk bedoeld is om te trollen mag men deze hier ook gewoon blijven ventileren. Ik hoop dat iedereen de verdraagzaamheid kan opbrengen om dit te tolereren of anders mans genoeg is om deze berichten te negeren.

Verdere berichten die op de man spelen en niet bijdragen aan de inhoud van de discussie zullen worden verwijderd.
Cecchini 05 juli 2015 12:52
Als AP Erik Dijkstra een aanfluiting mag vinden voel ik me ook in de gelegenheid zijn presteren onder de loep te nemen.
Blueprint 05 juli 2015 12:53
Dat geforceerde waarderen van Clement's prestatie was inderdaad zeer pijnlijk.
Bromertà 05 juli 2015 13:02
Even zo'n klein fragmentje uit de brede amusentswaaier van Bureau Sport. Jan Jansen, Joop Zoetemelk, Evenblij en Dijkstra zitten achter de dranghekken van het lege parcours bij Utrecht. De drankjes vloeien rijkelijk. De twee niet-wielrenners klagen over de hitte, waarop Jansen een veelbelovende tip uit zijn verleden oprakelt. Zo zou hij minder last van dorst hebben door een pruimenpit in de mond te nemen. Joop liet zich van zijn meest gevatte kant horen en merkte minzaam op: "Hij de pit, ik de pruim."
zumsteg 05 juli 2015 13:07
WAT HANGT ER AAN HET HOOFD VAN KARSTEN KROON?
zumsteg 05 juli 2015 13:08
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat AP weer van
> de partij is de laatste weken valt Cecchini
> daarentegen erg zwaar. Ik was blij van dat
> gelijkhebberige geneuzel af te zijn begint hij
> weer van vooraf aan.

Je hoeft het niet te lezen hè?
PVW 05 juli 2015 13:10
grinning smiley ik zag het net in de herhaling ook pas voor het eerst. Das geen staart! Heeft volgens mij verkeerd geslapen en dat plukje vergeten vlak te kammen.
Sub Culture 05 juli 2015 13:13
Ja, dat vind ik dus ook.
Hoe kan je je nu gaan opwinden op een prikbord over de praatjes van een ander?

Ik lees hier ook veel onzin. Vroeger durfde ik daar nog wel eens op reageren, maar daar deed je ze alleen maar een plezier mee.
Gewoon negeren, dan zwijgen ze mettertijd vanzelf wel.
Blueprint 05 juli 2015 13:21
Dat heb ik met sommige prikkers ook, maar negeren is niet zo heel erg lastig...
El Chaba 05 juli 2015 13:25
zumsteg 05 juli 2015 13:25
Misschien kan Dione deze gasten even inhuren: [www.youtube.com]
Goozzer 05 juli 2015 13:35
Clement zelf maakte overigens wel een sterke beurt. Heeft potentie als analist, mijns inziens...
Goozzer 05 juli 2015 13:50
Bizar natuurlijk. AP reageert gewoon op iemand die Dijkstra noemt in een rijtje potentiële presentatoren. Prima dat jij Dijkstra kennelijk wel oké vindt, maar houd het daar gewoon bij...
Snorfietser 05 juli 2015 14:16
Geeft ook denk ik wel een beetje aan waarom er meerdere programma's zijn. Allemaal wielerliefhebbers hier, maar veel verschillende voorkeuren. Zo zullen er zat mensen zijn die ook Tour du Jour goed kunnen waarderen.
Ron Meijers 05 juli 2015 14:32
Tja, en dan zelf zo'n hipstersnorretje.
Curzio 05 juli 2015 19:31
Die presentator in de studio vind ik juist de zwakste schakel van het hele programma. Stelt z'n vragen kris-kras, kan geen enkele structuur aanbrengen, creëert ongemakkelijke situaties door verkeerde vragen te stellen of niet in te gaan op wat er net is gezegd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2015 19:31 door Curzio.
Andere Peter 05 juli 2015 20:30
Je mag mij gerust een kl**tz#k vinden. Ik heb geen moeite met je ergernis. Laat die voetzoekers maar komen. Maar ik vind het jammer dat je hier meteen iets 'gelijkhebberigs' in ziet. Ik uit (zoals wel vaker) een mening op stevige en overtuigde wijze. Ik vind dat die reacties best mogen schuren bij elkaar. Een beetje zoals twee rugbyspelers hard een duel in kunnen gaan, met een onderliggende houding van basisrespect.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2015 22:35 door Andere Peter.
Andere Peter 05 juli 2015 20:31
Overigens vind ik Buro Sport ook best aardig. Maar dat lijkt niet eens op een rol als presentator/anchor. Totaal ander vak. En dan ook nog live. Dat kan die Dijkstra echt niet hoor.
Andere Peter 05 juli 2015 20:35
Eens. Er zijn er een aantal waarvan ik de posts niet of heel vluchtig lees.
Andere Peter 05 juli 2015 20:36
Rudy t. 05 juli 2015 20:37
Theo bos vandaag wel leuk: presentator vraagt, Cavendish en greipel heb jij ook nog eens geklopt in zeeland. Bos: oh ja wanneer was dat dan??

Boogerd nogal een onthulling van de week trouwens. Armstrong wilde de agr kopen voor ongeveer 2 ton in 1999.
Andere Peter 05 juli 2015 20:44
Dione moet nog groeien in deze rol. Ik denk dat ze het wel in zich heeft. Ik zag haar op de Croeselaan aan het werk. Relaxed en doelmatig. Live-uitzending. Openingetje. Filmpje van 4 minuten ingestart. Tijdens filmpje contact met het publiek. Volgende zet bespreken met de regie in haar oor. Bekenden begroeten. En hop, live het 2e gesprekje. Straalde rust en professionalisme uit. Ik denk dat de ingangseisen aanwezig zijn. Kan dus echt gaan groeien.

Laat haar 3 tot 5 jaar meedraaien en ze gaat echt bij de Tour horen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2015 23:48 door Andere Peter.
Goozzer 05 juli 2015 21:11
Waar zei Boogerd dat?
Brieske 05 juli 2015 21:17
Tour de Jour was vorig jaar, dankzij vaak een meerderheid aan ex-profs, wel het beste programma als je het hebt over diepgang in de koers.
Veel minder randzaken die besproken worden, maar stiekum veel tactiek, techniek, list, bedrog, naaien, kant zetten bla bla bla in andere dingen die in koers gebeuren.

Het debiele commerciële gebeuren met debiele spanning en sensatie en het lage IQ juich gehalte van dat programma vind ik daardoor makkelijk te pruimen. Beetje kroegsfeer mag wat mij betreft ook wel.

Groet
Massimo 05 juli 2015 21:17
Ik dacht in Bureau Sport in de Verhoorwagen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2015 21:20 door Massimo.
Goozzer 05 juli 2015 21:22
Oke, dat heb ik dan gemist.
Goozzer 05 juli 2015 21:24
Eens. Eddy Planckaert overigens klaar voor een wissel. Een beetje grijsgedraaid...
PVW 05 juli 2015 21:32
2011 en 2012 was het programma echt bagger. 2013 en 2014 vond ik het prima en bepaalde avonden inderdaad verrassend het beste vd drie.

Gisterenavond gekeken en toen vond ik het juist weer waardeloos. Vooral het item van Raymond. Brrr... Die man mag echt nooit meer live op tv hoor. Kwam totaal niet uit zn woorden en verhaspelde de overigen ook nog al-le-maal. Vanavond van schrik direct niet meer ingeschakeld.
Rudy t. 05 juli 2015 21:42
Aja daar idd, maar dat waait weer over. Leek me nieuwswaardig....
Slimmerd 05 juli 2015 22:19
sijbriskie 05 juli 2015 23:23
Bos reageerde zo verrast omdat het niet in Zeeland was maar in Breda.
cyclingfreakske 05 juli 2015 23:39
wanneer gaan ze Studio Tour opdoeken ? zit er al naar uit te kijken zoals het nu is.... wat een amateurs, en ze kennen dan ook nog geen zak van wielrennen ook, de gasten zitten er als bloemzak en opvulling bij, de inhoud is ... welke inhoud ???.. de presentatoren slagen er niet in de boel recht te houden, laat staan op gang te brengen.
Vive le velo was weer goed. inhoudelijk best goed, Leontien van Moorsel werd verdient nog eens in de bloemetjes gezet, de Belgsiche journalist vond ik maar dunnetjes met een drang naar het woord voeren... soms leek Leontien zich daaraan wat te ergeren, aan kleine gezichtsuitdrukkingen te zien.
Ook word het programma netjes gehouden, profesioneel maar met een zekere nochalance, om gasten en renners wat rust te geven bij het praten.

TDJ is wat grofgebekter maar vind het niet zo'n geslaagd programma. Grofgebekt kan even leuk zijn, maar je bent dat al snel beu als de inhoud verwaarloosd word. Daarnaast maken ze weleens flinke missers in interviews, waarom de atleet ludiek countert en ze een beetje voor broodje aap erbij staan kijken.
Dit jaar is het van een laag niveau. zien of het nog dieper kan...afwachten. ...

Mart Smeets (de Avondetappe) was ook altijd knap, maar soms kon het de ene dag erg leuk zijn en inhoudelijk, en de andere dag ging het helemaal nergens meer over..... a-sportieve gasten en filosofen aan tafel.... dat levert niets op. kon soms sterk wisselvallig zijn.
volgend jaar terug de Avondetappe met iemand die weet hoe profesionaliteit met een bepaalde ontspanning het programma kan brengen in de palats van Smeets ?
D. Marrage 06 juli 2015 00:21
Quote
cyclingfreakske
wanneer gaan ze Studio Tour opdoeken ? zit er al naar uit te kijken zoals het nu is.... wat een amateurs
Altijd makkelijk, NOS-bashen. Maar heb je er al eens bij stilgestaan dat ze dat programma binnen twee uur na de finish van de etappe uitzenden? Amateurs kunnen dat niet.

Quote
cyclingfreakske
, en ze kennen dan ook nog geen zak van wielrennen ook
Wie zijn 'ze'? En 'kennen' ze bij RTL dan wel een zak van wielrennen? Praat ons bij, freakske!

Quote
cyclingfreakske
de inhoud is ... welke inhoud ???..
Wat ontbrak er precies aan inhoud? Ik vond het wel meevallen. Dit was de derde aflevering en na een stroeve start komt het programma op gang.
Carlos Danger 06 juli 2015 00:37
zumsteg Schreef:
-------------------------------------------------------
> WAT HANGT ER AAN HET HOOFD VAN KARSTEN KROON?


De pruim van Joop.
Carlos Danger 06 juli 2015 00:41
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik dacht in Bureau Sport in de Verhoorwagen.


Een bekentenis afgedwongen onder zware druk en dus niet geldig in een eventuele rechtzaak.the finger smiley
Andere Peter 06 juli 2015 00:46
Lijkt mij geen bekentenis maar een beschuldiging.
cyclingfreakske 06 juli 2015 21:17
@D.Marrage : 2u erna.. klopt, de pro's zetten alles op om uit te zenden, de amateur kwam in beeld en gaf alles een betekenisloze indruk.... dat was zwakjes de eerste 2 dagen. dag 3 was beter, al houden de gasten het aan elkaar. maar alle begin is moeilijk.
Chuparuedas 07 juli 2015 15:55
Gaat 'm niet worden in deze rol. Ten eerste vanwege haar schaatsachtige focus op de Nederlanders (die geen rol van betekenis spelen in het verhaal van de Tour) en ten tweede omdat ze om 7 uur voor Petra Snot in haar jurkje staat te wachten bij de hotels. Verkeerd tijdstip voort dat soort interviews, dan zijn de ploegen veelal nog onderweg naar de hotels. Gisteren zat ze naast een lege stoel, dat gaat nog vaker gebeuren deze Tour.

Vergelijk dit met Lieven van Gils van VlV, die gisteren in vloeiend Spaans sprak met Rodriguez. Aan tafel.
Chuparuedas 07 juli 2015 15:57
D. Marrage Schreef:
-------------------------------------------------------
>
Quote
cyclingfreakske
wanneer gaan ze Studio Tour
> opdoeken ? zit er al naar uit te kijken zoals het
> nu is.... wat een amateurs
> Altijd makkelijk, NOS-bashen. Maar heb je er al
> eens bij stilgestaan dat ze dat programma binnen
> twee uur na de finish van de etappe uitzenden?
> Amateurs kunnen dat niet.


Amateurs doen dat juist wel. Die zenden een programma uit waarin het de bedoeling is dat renners aan tafel komen op een moment dat renners nog in de bus op weg naar hun hotel zijn. Iedere halve Tourvolger weet dat. Behalve blijkbaar de producer van de NOS Wielrennen....
D. Marrage 07 juli 2015 23:36
Chuparuedas Schreef:
-------------------------------------------------------

> Amateurs doen dat juist wel. Die zenden een programma uit waarin het de bedoeling is dat renners aan tafel komen op een moment dat renners nog in de bus op weg naar hun hotel zijn. Iedere halve Tourvolger weet dat. Behalve blijkbaar de producer van de NOS Wielrennen....

Waarom zie ik dan wel elke avond live interviews-met-renners bij 'die amateur(s) van de NOS'?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen