Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

111thTour de France(2.UWT) Stage 20»Nice›Col de la Couillole(132.8km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 20 juli 2024 00:50

Klassement na etappe 19
1. Tadej Pogacar (Slo)
2. Jonas Vingegaard (Den) + 5.03
3. Remco Evenepoel (Bel) + 7.01
4. João Almeida (Por) + 15.07
5. Mikel Landa (Spa) + 15.34
6. Carlos Rodriguez (Spa) + 17.36
7. Adam Yates (Gcool smiley + 19.18
8. Derek Gee (Can) + 21.52
9. Matteo Jorgenson (VS) + 22.43
10. Giulio Ciccone (Ita) + 22.46

Laatste keer dat de Col de la Couillole werd aangedaan in 1975 toen Bernard Thevet de etappe won voor Eddy Merckx en Joop Zoetemelk
ton duk 20 juli 2024 09:20
1975...Thevenet..
Het werd dus wel tijd voor zo'n etappe in Poels achtertuin ...

Is de tijdslimiet weer opgerekt ?
Gr
Slimmerd 20 juli 2024 10:29
Deze was op voorhand al +3% inderdaad
ton duk 20 juli 2024 11:40
Dank je !
Zou toch jammer zijn als we vandaag nog DNF /OTL zouden hebben...
Gr
Cecchini 20 juli 2024 11:45
Al vast iets voor de nabeschouwing van de Tour. Uno X veel in beeld, maar de grootste tegenvaller deze Tour was Waerenskjold. Hoogstens gezien als ie ergens loste. Zelfs in de tijdrit (zijn specialiteit) was het niets.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2024 11:45 door Cecchini.
Slimmerd 20 juli 2024 12:28
Die zal wel ziek zijn geweest toch of blessure?

Healy vind ik persoonlijk ook wel een tegenvaller, hoop energieverbruik op momenten dat het totaal niet nodig was.
Slimmerd 20 juli 2024 12:31
Etappe 20 is aanstaande, eens een blik op het AK geworpen en zie dat Nelson Oliveira en Castroviejo ook meedoen. Meestal wel actieve renners in een GT, maar dit jaar mij compleet buiten beeld gebleven. Zijn er daar nog meer van?
De zwarte trui 20 juli 2024 14:24
De witte WK weet dat het met de benen niet lukt deze etappe. Daarom maar een bidon wegtikken met je voorwiel. Lek achter gehad, 2x ff flink tegensturen om hem recht te houden en bij het terugrijden na de wissel haalt hij de trucendoos boven.
De zwarte trui 20 juli 2024 14:32
Barguil en Formolo mogen op het lijstje vergane glorie.
De zwarte trui 20 juli 2024 14:34
Wilco trapt weer door de boter.

Een kopgroep met Landa, A Yates en Gee wordt niet gepruimd door UAE. Almeida zal zijn 4e plek willen houden.
De zwarte trui 20 juli 2024 14:36
Pogi houdt voorlopig geen woord. Ze rijden vol achter Kelderman aan, die Armirail in zijn wiel heeft gekregen.
ton duk 20 juli 2024 14:44
Amirail nu met beweging naar UAE :waarom ??
Gr
De zwarte trui 20 juli 2024 14:47
PCS zegt dat Lemmen ook in de eerste groep zit. Knap in dit geweld!
De zwarte trui 20 juli 2024 14:48
C Rodriguez eet zwart brood
De zwarte trui 20 juli 2024 14:48
Mas verhoogt het tempo vooraan en Wilco kan niet mee Armirail probeert mee te gaan.
De zwarte trui 20 juli 2024 14:55
Jorgenson demareert op de top en pakt het laatste puntje voor Carapaz weg. Maar UAE staat dat niet toe. Rodriguez zit op zo'n 25 seconden van groep Pogacar en zal, zeker met zijn kamikaze daalkunsten, wel terugkeren in de afdaling.
De zwarte trui 20 juli 2024 14:56
Wilco heeft ook zijn kamikaze pak aangetrokken en lijkt terug te komen op Mas en Armirail in de afzink. De voorsprong is een minuut op UAE.
De zwarte trui 20 juli 2024 15:11
Bardet, Carapaz, Soler, Champoussin en Tratnik in de tegenaanval in de afdaling. Ze hangen op 40 seconden als we aan de Turini beginnen. Groep gele trui op 2 minuten. Alle top 20 mannen zullen er wel weer in zitten. Jorgenson deed nog een halve poging maar T.P. zat alweer in zijn wiel..
Andere Peter 20 juli 2024 15:15
#zap.

Radiomannetjes in beeld bij de VRT. En zoas de hele Tour beginnen ze weer te vertellen wat ze zelf in deze omgeving hebben meegemaakt. Kuifje en Kapitein Haddock halen herinneringen op aan het bespreken van Kuifjes recensie van het boek Kuifje in Afrika.
nachtwacht 20 juli 2024 15:19
UAE lijkt het ploegenklassement te willen. Al de hele etappe mag er maximaal een Visma-renner meer mee vooraan zitten.
Pyama 20 juli 2024 15:25
Vind je dit nou zelf zo grappig om dit elke dag te posten?
Eurosport heeft om de paar minuten reclame, nietszeggende buitenlandse intermezzo’s en op de NOS weet de hoofdcommentaar van toeten nog blazen.

Als je nou over de vele interviews tijdens de finale zou beginnen…
Cecchini 20 juli 2024 15:26
Visma heeft de verkeerde mannen mee. Wilco heeft zijn krachten gisteren al verspeeld, en Tratnik niet goed. Lemmen zou beter zijn geweest.
Cecchini 20 juli 2024 15:42
Soler en Mas gaan het vandaag uitmaken me dunkt.
De zwarte trui 20 juli 2024 15:46
Ja ik vrees het ook. Bardet niet helemaal uitvlakken.
Andere Peter 20 juli 2024 15:52
Grappig is het voor mij niet hoor. Ik geloof dat ik nu voor de 3e keer de Kuifjebeeldspraak gebruik. Nu nog in iets verder oivertreffende trap, omdat ze nog een slag dieper in zichzelf keerden in het zichzelf bespreken (althans zo startte het gesprek, ik weet niet hoe het verder ging omdat ik wegzapte). Het is een kenschets die symbool staat voor de hele VRT-Tourverslaggeving (uitgezonderd JdC). Steeds navelstaarderiger geworden. Dat zit mij hoog omdat van oudsher de meest professionele wielerverslaggeving bij de VRT plaatsvond. Die meerwaarde mis ik nu.

En er is weinig hoop op verbetering in de komende jaren. Daarom vind ik het van belang dit een beetje aan te zwengelen. Er is namelijk een paradox. De zender die tijdens de Tour het meest met zichzelf bezig is, kijkt juist na de Tour niet kritisch genoeg baar zichzelf. Anders pak je het eens anders aan. Maar ik zie geen nieuwe initiatieven. En JdC is over 2 maanden 75 jaar. Hoe lang kan hij het nog? Alsof je met Biden de verkiezingen in moet.

Je kritiek op Eurosport en NOS deel ik ook wel.
De zwarte trui 20 juli 2024 16:06
Soudal Quick-Step ALARM!

De rit kabbelt voort. Stuyven rijdt op de Turini naar de voorsten toe met brekebeentje Johannessen (bleef achter wiel Jasper hangen en lag weer bijna op de grond) en Geniets.

En dan plots de blauwe trein in de laatste kms bergop.

Carapaz de punten en die heeft zijn trui bijna binnen.
Johan 20 juli 2024 16:25
Joris babbelt wel veel en vaak niet ter zake doend, maar is wel een verbetering ten opzichte van Herbert Dijkstra.
De zwarte trui 20 juli 2024 16:26
Soudal Quick-Step ALARM! Ze blijven rijden en komen geen seconde dichter. Maar wellicht is het een mentaal ding. REV gaat er misschien lekker op dat hij DE man is en knalt ie straks op de slotklim wel weg bij Vingegaard.
Cecchini 20 juli 2024 16:28
Kelderman moet eens wat minder op kop rijden
De zwarte trui 20 juli 2024 16:34
REV moet haast maken, want zijn opvolger staat al te trappelen. Widar gooit er weer een straf nummertje uit, nu in de Valle d'Aosta.
De zwarte trui 20 juli 2024 16:49
Mas met een versnelling. Wilco pakt over. Bardet en Carapaz volgen. Soler op een klein gaatje. Die moet zijn diesel nog aanslingeren. Pas op Wilco het is nog 44 km!

Moscon rijdt zich helemaal dood en houdt het verschil op 4 minuten.
predator 20 juli 2024 16:55
Wat een neukregie is dit angry smiley
Cecchini 20 juli 2024 17:01
Wat een vreselijke komediant die Soler
De zwarte trui 20 juli 2024 17:04
Van Wilder rijdt er nu toch bijna een minuut af. Komt ook omdat het vooraan een beetje hollen en stilstaan is. Kelderman moeite met de tempoversnellingen.
Johan 20 juli 2024 18:17
Pogi wilde niet, maar moest wel. Ware kannibaal.
Eindhovuh 20 juli 2024 18:25
Als Pogi wil winnen moet hij gewoon overnemen die laatste km’s, dit is vernederen, nooit slim.
Johan 20 juli 2024 18:27
Benieuwd of hij morgen voluit gaat in de TT. Die kan hij ook winnen.
nachtwacht 20 juli 2024 18:51
Als hij de overwinning aan Vingegaard geeft wordt hetzelfde gezegd, dan is het ook vernederen (in mijn ogen meer). Ik gok dat hij hoopte dat Carapaz eraan zou blijven hangen en nog een aanvalletje zou plaatsen. Als hij zou overnemen zou Carapaz gelost worden. Uiteindelijk is het precies wat Johan zegt: hij wilde niet maar moest wel.
GillesEmanuel 20 juli 2024 20:03
Het gaat niet om het sprintje aangaan na heel de col in het wiel te hebben gehangen. Het gaat erom dat hij 10-20m voor de meet al even rustig zijn computer uit zet, alsof de training erop zit. Dat was niet nodig en zag er hautain uit.
ton duk 20 juli 2024 20:10
Toch mooi om Kelderman 2 dagen in de ontsnapping te zien....
Ooit....
Gr
De zwarte trui 20 juli 2024 22:04
Freestylen, Boogie in avondetappe clipje grinning smiley
De zwarte trui 20 juli 2024 22:15
Evenepoel kan het niet laten: "Bij mijn 2e demarage zat Vingegaard op een gaatje." Ja en daarna knallen ze vol over je heen. grinning smiley
Andere Peter 21 juli 2024 01:08
Dat zei Evenepoel zelf ook. Hij gaf een realistisch verslag.
Surplace op souplesse 21 juli 2024 07:11
Erg balen voor Pogacar dat hij weer de boeman moest uithangen. En UAE had het verschill met de kopgroep nog eel op laten oplopen tot een enorme 4.5 minuut.
ton duk 21 juli 2024 08:06
Daar zit ,volgens Dumoulin,toch ook lastig afdalen in en dat zal ie gedoseerd doen ?
Gr
ton duk 21 juli 2024 08:08
En deze TdF is Evenepoel's realiteit vaak feitelijk juist .
Ik was al fan en steeds een bietje meer
Gr
Eindhovuh 21 juli 2024 09:33
Ik vind hem in deze Tour ook minder irritant.
En ook gewoon erg sterk, zo goed is hij in een ronde nog niet geweest. België mag hopen op een touroverwinning de komende jaren. Er zijn er maar 2 echt beter nu, dus dan kan het ook goed vallen(pun intented).
valse trage 21 juli 2024 09:38
Dat zielige gejank dat Pogacar etappezeges zou moeten uitdelen... thumbs down
Dat de beste moge winnen, hopelijk komt er nog een tijdritzege achteraan, en met beide armen in de lucht over de finish.
Het maakt deze Tour van overmacht voor het nageslacht alleen maar legendarischer.
valse trage 21 juli 2024 09:41
Evenepoel steekt inderdaad ook ver boven de 'normale' ronderenners uit.
Maar je weet nooit wat er in een paar jaar tijd uit de jongerencategorieën komt opborrelen.
Ik hoop dat hij ook Vlaanderen en Roubaix gaat rijden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2024 09:41 door valse trage.
Eindhovuh 21 juli 2024 09:46
Leuk interview met Bardet: [velo.outsideonline.com]
Geeft aan dat het niveau erg hoog ligt.
De zwarte trui 21 juli 2024 10:12
Zoals gezegd. Over 3 a 4 jaar rijdt Widar een beter klassement dan REV. Dus hij moet opschieten.

En gezien de financiele perikelen bij LTTDSTN zou Visma er goed aan doen hem voor veel geld weg te kopen. (al ziet elke gek dit en Bora moet zijn miljoenen ook ergens op stuk slaan en de olieput zal ook nog niet leeg zijn.)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2024 10:13 door De zwarte trui.
Frederik D. 21 juli 2024 10:31
Andere Peter 21 juli 2024 12:54
Volgens mij zegt helemaal niemand dat. Iedereen zegt juist dat hij gewoon moet paken wat hij pakken kan. Het wordt steeds genoemd als potentiële optie (omdat 1 optie als winnaar best saai is om te bespreken, waarna iedereen het goed vindt dat die optie niet wordt uitgevoerd.

(Van Armstrong weet ik niet precies wat hij heeft gezegd. Maar hij staat ver af van 2024)
Surplace op souplesse 21 juli 2024 13:06
Vind zelfs dat hij het niet bij ritzeges moet laten, maar vandaag de tijdrit op z'n dooie akkertje moet afwerken en het geel cadeau doet.
Andere Peter 21 juli 2024 13:20
Pogacar deed de bollentrui kado aan Carapaz.

Als het nodig is dan speelt hij verdeel-en-heers hoor. Maar het was niet nodig.
ton duk 21 juli 2024 13:56
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens mij zegt helemaal niemand dat.

Nou ,sociale media staat vol met voor - en vooral tegenstanders Pogacar

DUK is redelijk neutraal . Geen kadoos aan Visma e.d eens.. Als ie in de laatste kilometer een Arkea of Cofidis of (nog erger) een HOL zou inhalen...Gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen