Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Olympische Spelen Parijs 2024 / wielrennen

Gepost door Cecchini 
opperman 10 augustus 2024 17:32
Commentaar bij de de 3 x 3 finale was trouwens het allerbest
Cecchini 10 augustus 2024 17:33
Ik vind hem wel deskundig, maar wel heel erg het mannetje
Cecchini 10 augustus 2024 17:36
Lavreijsen rijdt in de Keirin in de serie de rest op een halve ronde
ton duk 10 augustus 2024 17:54
Vandaag te zwaar en gisteren te licht bestraft
Gr
Andere Peter 10 augustus 2024 19:23
Zo erg dat je er nu al een keer of drie over begint, was het nu ook weer niet. Sporters die niet hun beste kwaliteit kunnen tonen, zijn altijd emotioneel. Het is een temsport met 3. De vragensteller was eigenlijk juist heel positief tav de splittijden van VdWouw en Vd Peet. Bij de ene: jij was goed, hè? Bij de 2e: dat gold ook voor jou,, hè? Dat maakte de conclusie overduidelijk dat de startster niet op medaillenivo zat. Enm dat wist ze zelf ook al. Pijnlijk en je voelt met zo iemand mee. Maar dat het pijnlijk was lag niet aan de interviewer.
Pyama 10 augustus 2024 19:45
Van het Schip is op de weg al een gevaar met dat stuurtje maar op de baan kan die er ook wat van. Dit is wel een rode kaart.
lodjan 10 augustus 2024 21:37
Hij heet Van Schip en is geen gevaar op de weg (met zijn stuurtje).
Slimmerd 10 augustus 2024 21:57
Hier is de Brit, die niet in koers was, toch in fout?
Slimmerd 10 augustus 2024 21:57
Overigens weer genoten van de onoverzichtelijke ploegenkoers, met een geweldige winnaar in Portugal!

En hup Hetty van der Wow!
Cecchini 10 augustus 2024 22:17
Welk interview heb je het over? Ik heb geen interview met de starster van de teamsprint gezien, maar de commentator bleef maar benadrukken dat zij ver onder het vereiste nivo zat. Je zult als vader of moeder maar voor de TV zitten en je dochter wordt telkens naar beneden gehaald. Ik zou willen dat de judo commentator zo kritisch was geweest.
lodjan 10 augustus 2024 22:41
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hier is de Brit, die niet in koers was, toch in
> fout?

Ja.
Slimmerd 10 augustus 2024 23:22
Die hebben we nog gekregen ook, een DSQ voor Nederland.

Benieuwd wanneer Carlin z'n DSQ krijgt voor de sprint, over een week of 4?
Cecchini 10 augustus 2024 23:31
Schut is zeer deskundig, kritisch waar nodig, maar ja je zult Nieuwsuur ook wel saai vinden
Pyama 11 augustus 2024 00:49
In zijn Roompot periode creeerde hij toch behoorlijk wat gevaarlijke situaties in de Belgische koersen. Zie ook de reactie van o.a. Boasson Hagen en Mullen en de DSQ bij Beat in 2021. Gevaar op de weg en de baan. Even een poosje aan de kant zitten met een rode kaart lijkt me gepast.
[www.ad.nl]
Andere Peter 11 augustus 2024 01:50
Ik heb alleen feiten gehoord. Topsport is hard. Twee meiden reden naar behoren en eentje zat onder haar normale niveau. Dat mag je dan aanstippen. Ik heb daarbij alleen respect gehoord.

Na die race was er een interview met die 3 meiden. Kyra Lamberink had al de tranen in de ogen toen dat gesprek begon. Ze wist zelf al wat jij vior haar geheim wil houden. En ze kende het tv-commentaar niet hoor. En let nog eens op hoe VdWouw en VdPeet staan te blaken van zelfvertrouwen. Beiden zeggen spontaan heel blij te zijn met hun eigen prestatie. Maar niet met de teamprestatie. Tsja, dan voelt Kyra het natuurlijk nog extra.

Die meiden kunnen die conclusie aan alleen jij hebt er moeite mee. Kyra is op geen enkel moment ''naar beneden gehaald''. Integendeel. Iedereen benadrukt dat ze er alles aan gedaan hebben. Maar je mag wel vaststellen dat ze tekort schoot. Het zijn geen kinderen meer hè? Behandel hen svp ook niet als kinderen. Haar ouders zullen ook beseffen dat Kyra er alles aan deed, maar dat ze net iet goed genoeg was. En ze zullen haar heus steunen, zoals die andere meiden ook doen.

Hieronder de link naar de pagina waar dat interview staat, wat dus kort na de wedstrijd werd afgenomen. Je moet zelf even naar het midden van de pagina scrollen.

Interview

De situatie was pijnlijk en met die 4e plek hardstikke verdrietig voor vooral Kyra, die ook nog eens geen ander evenement had voor een nieuwe kans. De pijn werd niet veroorzaakt door de commentator. De pijn werd correct aangestipt door de commentator, met harde feiten. Met een positieve insteek tav vooral Vd Wouw, maar ook Vd Peet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/08/2024 02:04 door Andere Peter.
Sjorsoll 11 augustus 2024 06:56
Herinner me hem vooral door z'n mantra met daarin 'doorgesnoven junkie style'
Cecchini 11 augustus 2024 08:22
Dan waren we in Nederland toch heel wat milder voor Klaver en Bol die faalden toen het er om ging, of voor al die judoka’s bijvoorbeeld. Klaver werd zelfs met fluwelen handschoentjes behandeld toen ze huilend de interviews ontweek.Stekelenburg en Sedoc heb ik niet één kritische noot horen kraken over de deelnemende atleten, waarvan er enkelen ook matig waren, denk vooral aan de deelnemers aan de technische nummers. JW van Schip heeft ook helemaal niets laten zien, maar daar wordt geen woord aan vuil gemaakt en zijn gevaarlijke kopstoot werd met de mantel der liefde beoordeeld, dan had die ander maar niet in de weg moeten rijden was het commentaar. Ik ken de wetten van de topsport, maar het was zo opvallend hoe onze teamsprintster het niet bracht zoals de commentator het graag gezien zou hebben.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/08/2024 08:59 door Cecchini.
lodjan 11 augustus 2024 09:24
DSQ had niets te maken met gevaarlijke situaties die hij veroorzaakte.
Roompottijd is heel lang geleden. Geef een voorbeeld van een gevaarlijke situatie in een Belgische koers.
Koppizoektwachtwoord 11 augustus 2024 10:48
En Hassan die op z’n Phillipsens wint. In de atletiek mag dat.
Cecchini 11 augustus 2024 11:13
Voetjesplakster
Andere Peter 11 augustus 2024 12:42
Je fantaseert subjectiviteit bij de interviewers en commentatoren, omdat je zelf je voorkeuren hebt. Nu ga he weer de ene spoirt met de andere vergelijken (en andere commentatoren). En compleet verschillenbde grootheden (Bol is wereldtop, Klaver is zeer ervaren, Lamberink is dat allemaal niet). Teamonderdeel tov individueeel nderdeel. Bol en Klaver wonnen op 2 van hun 3 onderdelen het hoogst haalbare.

Precies dezelfde dingen werden tijdens hun individuele races gezegd als over het sprintgedeelte van Lamberink. Tijden vergeleken en verloop van de race, Feitelijk. Het contrast was bij Lamberink iets pijnlijker omdat ze in een team de enige prestatoe leverde die niet medaillewaardg was. En ze bleef op haar enige onderdeel onder haar nivo. Dat weet ik alleen doordat die commentator dat aanstipte.

Accepteer nu gewoon eens dat ze niet hard genoeg reed en dat een commentator dat behoort aan te stippen. Mer is er niet gebeurd.
Cecchini 11 augustus 2024 12:59
De wetten van de topsport gelden ook voor de andere sporten, en die gelden dus ook voor de commentatoren (bij alle sporten). Heb je positivo goeroes Sedoc en Stekelenburg ooit enige kritische opmerking horen maken. Je kunt één keer opmerken dat de starttsprinster niet de gewenste snelheden haalt, maar het er inwrijven, en ook dat nog eens in een interview begint te irriteren. In de roeiers acht zal er ook wel één hebben gezeten, die minder sterk was dan anders. Ze reden met hún drieën een Nederlands record en werden vierde. Waar hebben we het over. Wanneer geef jij eens wat toe is dan de wedervraag.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/08/2024 13:12 door Cecchini.
ton duk 11 augustus 2024 13:55
Andere Peter Schreef:
------------------------------------------------------
> Accepteer nu gewoon eens dat ze niet hard genoeg
> reed en dat een commentator dat behoort aan te
> stippen. Mer is er niet gebeurd.

Heb jij de live-uitzending wel gezien ?
Dat was "bij de beesten af" en dat werd ook algemeen gedeeld op sociaal media (op 1 persoonna dan)
Gr
Luijt 11 augustus 2024 14:58
De belangrijkste correctie was dat je je niet te druk moet maken.
El Chaba2 11 augustus 2024 16:40
Dit verdient wel enige nuancering. Hassan loopt heel vaak (helemaal) achterin, niet om voetjes te plakken, maar omdat ze - inmiddels door schade en schande wijs geworden - niet in het gedrang, met alle risico's van dien, wil lopen.
El Chaba2 11 augustus 2024 17:11
Het is maar hoe je het bekijkt. Die Ethiopische Assefa dreigt haar in de flauwe bocht af te snijden, maar met een versnelling voorkomt ze dat en wurmt ze zich tussen Assefa en de boarding in, maar omdat Assefa niet opzij ging was er automatisch lichamelijk contact waar Hassan meer van zich afbeet dan Assefa, die wellicht ook wat verrast werd. Maar hoe je er ook naar kijkt, elke vergelijking met het gedrag van Philipsen in de Tour gaat natuurlijk mank.
Assefa werd niet of nauwelijks benadeeld; ze kon gewoon doorlopen en liep geen blessure op of zo. En Hassan had sowieso ook wel gewonnen.
Slimmerd 11 augustus 2024 17:39
Assefa werd natuurlijk nooit verrast, de bocht ervoor gooide ze deur namelijk ook al dicht
El Chaba2 11 augustus 2024 18:19
Aha, niet gezien vandaar ook mijn "wellicht". Maar eens toch, dat de vergelijking met Philipsen helemaal mank gaat?
Overigens heeft Assefa naar aanleiding daarvan nog een protest ingediend (tot verbijstering van Hassan, die een heel andere lezing van het gebeuren had), maar dat protest werd al heel snel meteen afgewezen.
Andere Peter 11 augustus 2024 23:11
Ja.

Het was helemaal niet bij de beesten af. Commentator stipte de tijden aan en had gelijk dat 1 van de 3 onderdelen niet op medaillenivo was. En zo werkt het naturlijk wel bij een team met 3: zo sterk als je zwakste schakel. Opgeen enkel moment werd Kyra iets verweten. Het was pijnlijk doordat Hetty heel goed was, Steffie okee was en Krya onder har normale nivo bleef. Dan zou het echt slecht zijn als dat noet wordt aangestipt. Het is een keertje of 2-3 feitelijk benoemd. Zonder Kyra een verwijt te maken. Het ging niet om een verwijtbare blunder ofzo, maar o eentje die niet hard geboeg reed.
Andere Peter 11 augustus 2024 23:16
Sedoc heeft een positief-coachende houding en staat misschien wat te dichtbij de atleten (maar eigenlijk is dat in de rol wel een pre). Maar waar nodig deden ze precies hetzelfde als met Kyra. Bv bij Van Klinken, die onder haar nivo bleef. Dat is echter minder pijnlijk omdat ze individueel sportte. Ook de tegenvallende individuele races van Klaver en Bol werden ontleed.

Bi alle sporters die onder hun normal nivo presteerden, werd dit beschaafd aangestipt. Dat was niet anders met Kyra. De omstandigheden waren bij Kyra extra pijnlijk: 2 van de 3 teamleden die meetbaar wel goed presteerden. Net van het podium vallen, dus met lege handen. Geen 2e onderdeel met kans op revanche.
Andere Peter 11 augustus 2024 23:17
Inderdaad. Bovendien liep ze geheel haar eigen race. Op beide klimmen en bij de 1e tempoversnelling liet ze groepjes vooruitgaan om vervolgens zelf in eigen tempo en op het terrein dat ze wenste er naartoe te lopen.
Andere Peter 11 augustus 2024 23:24
Ze gooiden voor elkaar de deur dicht. Bv eutraal BBC-commentaar maakte zich er totaal niet druk om.

Sifan en de Ethiopiërs, dat ligt al vele jaren niet goed. Eerder dit toernooi was Sifan heel expressie over Tsegay ('zij is altijd drama'). En met de Keniaansen kan ze juist wel altijd heel goed opschieten. Ik weet niet wat de achtergrond is van die spanning Sifan/Ethiopië. Maar het is er altijd, als sinds ze als jong talent doorbrak. Ik kan er alleen naar gissen. Misschien igt het slecht in Ethiopië dat Sifan voor een ander land medailles haalt. Misschien zit er een etnische spanning.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/08/2024 23:25 door Andere Peter.
Cecchini 11 augustus 2024 23:52
Als Nadine Visser haar persoonlijk record had gelopen had ze goud gewonnen op de 100 meter horden en niet net als de teamsprinters 4e geworden. Niemand die er aan denkt om Nadine dat haar eens lekker in te wrijven ( “ ja Nadine je was niet medaille waardig “). Waarom zagen we Nadine trouwens niet eens aan tafel bij Dionne, terwijl de familie Florijn er al voor de 2e keer aan tafel zat. Ze is ervaren, is een welbespraakte (mooie) vrouw. Opmerkelijk dat vader Florijn Nadine Visser wel in het zonnetje zette. Haar 4e plek was naar mijn mening de meest verdrietige. Ze is qua relevantie eigenlijk ook veel meer wereldtopper dan Lieke Klaver, die het “ geluk” heeft van een toevallige goede generatie 400 meter lopers.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/08/2024 00:56 door Cecchini.
Sjorsoll 12 augustus 2024 05:36
Meneer 60% 12 augustus 2024 12:13
Leuke discussie tussen Cecchini en AP hoor. Maar volgens mij is alles wel gezegd door jullie twee. Spreek nu maar gewoon in de kroeg af als jullie er nog iets over kwijt willen. Maar ik wil wel mijn eigen mening nog even geven. smiling smiley

Ik vind dat de waarheid in de midden ligt. Dione stelt wel heel erg de vragen die mijn moeder zou stellen en dat is niet per se een compliment. Ik vraag me af of dat écht is waar Nederland op zit te wachten. Het hoeft van mij echt niet kritisch. Olympische sport hoef je voor mij niet heel kritisch te verslaan. Het zijn vaak veredelde amateurs die gewoon alles geven. Soms met succes, soms niet. In dat laatste geval hoef je ze niet te ondervragen alsof ze een minister zijn die miljoenen overheidsgeld in eigen zak heeft gestoken. Maar het mag wel spannender. Wat minder 'Hup Holland, jeuj weer gewonnen, wat doen we dat toch knap' en wat meer 'Kijk eens wat voor interessants er op de Spelen allemaal gebeurd'. Er gebeurt zo veel moois wat nu toch net te veel ondersneeuwt voor mijn gevoel.

Verder deed de NOS het een paar echt slecht qua improviseren. Dat ligt lastig, want ze zitten met ingewikkelde rechten en ook met reclameverplichtingen, maar dat ze er vlak na het 3x3-goud uit moesten voor reclame en Dione was echt wel pijnlijk. Het missen van de beslissende belle van Hoogland voor brons was ook gek.
Luijt 12 augustus 2024 18:12
Stekelenburg was dit keer niet kritisch omdat hij het allemaal zo mooi vond daar en ook zo gezellig met Gregory Sedoc (die de prijs voor de best geklede analist krijgt).
Andere Peter 13 augustus 2024 03:12
Je vergelijkt weer appels en peren. De 110m horden zijn juist veel technischer dan nv baansprint. Bij horden kan er eens een klein foutje zijn dat funest is.

Visser presteerde op nivo. Een PR is niet gewoon. Ze steeg niet boven zichzelf uit. Die Francaise die zilver win steeg wel boven zichzelf uit.

En heus, zo hard was het aanpakken van Kyra niet. Maar de feiten waren pijnlijk.
Luijt 13 augustus 2024 12:17
Oeverloos, die discussie over de NOS en Dione hierboven. Wat mij betreft is Dione een lieverd en zat de NOS er af en toe naast. Maar goed, whatever.

Wat mij betreft vooral weer is opgevallen is dat die Olympische atleten stuk voor stuk een prettiger zijn om naar te kijken en te luisteren dan (ex)voetballers als Wesley Sneijder, Andy van der Meijde, Noa Lang etc.
En ook op het veld: in het voetbal naait men elkaar eindeloos lang kaarten aan; staat in schril contrast tot bijvoorbeeld de zevenkamp.

Wel fijn dat de eredivisie weer begonnen is.
Andere Peter 14 augustus 2024 00:43
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2024 00:44 door Andere Peter.
Surplace op souplesse 18 augustus 2024 13:31
Dione, hihi.

Wat kan ze goed presenteren!
ton duk 21 augustus 2024 07:34
De sticky mag er wel af
Het waren 2 mooie weken
Gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen