Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de France Femmes avec Zwift(2.WWT)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 12 augustus 2024 12:41
Startlijst
[www.procyclingstats.com]

Etappe 1
Stage 1»Rotterdam›The Hague(123km)

Eindklassement 2023

1 VOLLERING Demi Team SD Worx 25:17:35
2 KOPECKY Lotte Team SD Worx 3:03
3 NIEWIADOMA Katarzyna Canyon//SRAM Racing
4 VAN VLEUTEN Annemiek Movistar Team 3:59
5 LABOUS Juliette Team dsm-firmenich 4:48
6 MOOLMAN Ashleigh AG Insurance - Soudal Quick-Step 5:21
7 LUDWIG Cecilie Uttrup FDJ - SUEZ 9:09
8 SANTESTEBAN Ane Team Jayco AlUla 9:36
9 BAUERNFEIND Ricarda Canyon//SRAM Racing 9:56
10 SPRATT Amanda Lidl - Trek 10:14

ton duk 12 augustus 2024 13:42
Ik hou van koers en van havens...heerlijke uitzending dus
gr
Pyama 12 augustus 2024 13:53
Vollering is alweer aan het huilen.eye popping smiley
Cecchini 12 augustus 2024 14:01
Vertel heb ik iets gemist? Ik had de topic willen openen met een foto van een huilende Vollering, maar vond dat uiteindelijk toch iets te tranentrekkend.
Pyama 12 augustus 2024 14:32
Haha. Interview van Eurosport bij de start. Foto als klein meisje op Instagram, de eerste wedstrijdjes en trainingen in deze regio, thuiskomen. Kleine meisjes worden groot. En toen kwamen de tranen.
Cecchini 12 augustus 2024 14:45
Zo nemen we het ook nooit serieus.
predator 12 augustus 2024 15:39
Kool alleen op de foto
ton duk 12 augustus 2024 15:41
na pech Wiebes..
Gr
Cecchini 12 augustus 2024 16:00
Die ook maar weer eens gaat huilen.
Pyama 12 augustus 2024 16:13
Gelukkig winst voor de sympathieke Kool ipv de verwende Wiebes brrr, onbetrouwbaar figuur.
ton duk 12 augustus 2024 16:14
vSchip,nu Wiebes. Gelukkig begint de Vuelta binnenkort
Gr
Meneer 60% 12 augustus 2024 16:38
Ik zie niet wat Wiebes onbetrouwbaar maakt. Ja, Kool is het goedlachse buurmeisje en Wiebes wat meer de stoere rockchick. Maar ik snap niet zo goed waarom zoveel mannen moeite hebben met dat laatste type vrouwen.
lodjan 12 augustus 2024 17:02
Ik was met Jr bij de ploegvoorstelling en daar hield ze het ook niet droog toen ze vertelde over het parkoers tussen de kassen.
Er is overigens niets mis mee om af en toe emotioneel te zijn/reageren en een traantje te laten. Ze kan wel heel hard fietsen.
ton duk 12 augustus 2024 17:03
DUK pinkt nu traantje weg
Gr
Pyama 12 augustus 2024 17:34
Vraag dat maar eens aan Parkhotel Valkenburg (en later in mindere mate DSM). Dat heeft niets met uiterlijk te maken maar met afspraken nakomen.
Pyama 12 augustus 2024 17:35
Zeker niet, maar elk interview? Bij winst, bij verlies en nu zelfs vanwege de omgeving? Misschien toch niet zo jong naar Zwitserland moeten verhuizen.
Cyclad58 12 augustus 2024 17:57
Jij bent een zielepoot. Kan niet anders zeggen. Wat een negativiteit braak jij uit. Sorry, moest dit even kwijt.

En waarom mogen Wiebes en Vollering (en andere dames, want er zijn er echt meer) niet huilen? Heerlijk en eerlijk, die emoties. Moeten mannen eens vaker doen. Ni zijn het alleen maar die wedstrijdjes verplassen en eieren stempelen.

Wel fijn voor Kool dat ze wint. Dikke kans dat Wiebes morgen wint. Wellicht 2 keer, al kan Kool zo'n korte tijdrit ook prima aan. Deze heeft ze vast binnen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/08/2024 12:39 door Cyclad58.
Cyclad58 12 augustus 2024 17:58
Leg het dan gewoon uit. Anders blijft het schieten met losse flodders en neemt niemand het gebral van je serieus.
Luijt 12 augustus 2024 18:04
Stoere rockchick? Ik ga een nieuwe TV kopen, misschien zie ik het dan ook.
Cecchini 12 augustus 2024 18:49
Nou geef mij maar de nuchtere meiden als Marianne Vos, Anna van der Breggen of Annemiek van Vleuten. Vollering huilt al als ze een lekke band heeft. Fantastische wielrenster trouwens. Trouwens ik heb dit jaar van Aert, Vingegaard en Evenepoel ook wel eens een traantje zien laten, en kon daar best in komen.
Cyclad58 12 augustus 2024 19:27
Niet iedereen reageert hetzelfde. Niet iedereen heeft dezelfde mening als Cecchini. Nog minder mensen hebben dezelfde mening als Cyclad. Prima, hoor.
Je constatering dat Wiebes en vooral Vollering meer traantjes wegpinken dan Vos en Van Vleuten klopt helemaal. Voor mij zijn ze daarom niet minder, niet minder als sportvrouw en niet minder als persoon. Ze zijn wat emotioneler dan gemiddeld. Geen enkele moeite mee. Net zomin als ik moeite heb met de stoere Marianne Vos. Ze zijn zoals ze zijn. Morgen klap ik weer hard voor Wiebes als ze wint (en voor Kool als zij wint) en later in deze week ben ik blij als Vollering huilend de Tour wint.
Cyclad58 12 augustus 2024 19:28
Ik snap het werkelijk ook niet.
De zwarte trui 12 augustus 2024 22:27
Gewoon DE scherprechter, der scherprechters links laten liggen. Wat een schande. De Maasdijk, waar (amateur) wielerhistorie geschreven ligt.

(Wiebes heerlijke powerhouse, als sportster zie ik haar graag flitsen. En zoals het een sprintster betaamt zal ze wel een flinke egoist zijn, maar dat hoort er een beetje bij).
Andere Peter 13 augustus 2024 02:57
Ha, ik zie dat Pyama weer eens aan het huilen is.
Andere Peter 13 augustus 2024 03:06
Ik snap ook werkelijk niet wat het probleem is. Die meiden voelen spanning en vragen het maximale van hun lichaam. Ik vind huilen een teken dat ze zowel geestelijk als lichamelijk de grens opzoeken. Wie op zijn limiet zit, kan huilen om niks. Dan is er letterlijk geen reserve meer. Het duidt tevens op empathie: je echt verplaatsen in het gevoel van alles om je heen.

Ik hoop dat enkele prikkers, die liever zeuren dan huilen, ooit ook het genot van het huilen ontdekken. En hoezeer een jankbui over iets futiels voor balans kan zorgen.
Meneer 60% 13 augustus 2024 09:23
Twee etappes op één dag vandaag. Vroeger ook heel gebruikelijk in het mannenwielrennen, maar tegenwoordig zie ik het nog maar zelden. Bij de oude Driedaagse De Pannen was het een mooie traditie, maar komt het nu nog ergens voor? Ik vind het als kijker wel wat hebben. Maar als renner is het best pittig, lijkt mij.
Cecchini 13 augustus 2024 09:49
Het is gelezen, het is opgemerkt.
ton duk 13 augustus 2024 11:01
Volgens mij bracht ik dit onderwerp toevallig op tijdens de TdF mannen
Zou dit een opmaat zijn en oefening voor een etappe a en b bij de Heren ?

Coppa et Bartali doet dit,meen ik ook nog
Rit in lijn en TTT ?
gr
ton duk 13 augustus 2024 11:05
Ik ga er vanuit dat uwes ook weet van de (bijna) rechtzaak Wiebes v Parkhotel mbt contractontbinding ?
gr
Cecchini 13 augustus 2024 11:14
Stage 2»Dordrecht›Rotterdam(67.9km)

Algemeen Klassement
1 KOOL Charlotte Team dsm-firmenich PostNL2:47:30
2 AHTOSALO Anniina Uno-X Mobility 0:04
3 BALSAMO Elisa Lidl - Trek 0:06
4 HENTTALA Lotta EF-Oatly-Cannondale 0:10
5 VOS Marianne Team Visma | Lease a Bike ,,
6 PIKULIK Daria Human Powered Health ,,
7 DE ZOETE Mylène CERATIZIT-WNT Pro Cycling Team ,,
8 (LE COURT) PIENAAR Kimberley AG Insurance - Soudal Team ,,
9 FAHLIN Emilia Arkéa - B&B Hotels Women ,,
10 VAS Blanka Team SD Worx - Protime

,
ton duk 13 augustus 2024 11:42
Morgen deze foto in het GEEL

Kool verslaat vandaag wel rechtstreeks Wiebes en Vos !!!
gr
De zwarte trui 13 augustus 2024 11:50
De zwarte trui 13 augustus 2024 11:53
Belachelijk vroeg die finish. Totaal gemist. Ik denk net even de tv aan zetten, zijn ze al lang en breed binnen... angry smiley
Cecchini 13 augustus 2024 12:05
Etappe 3 Individuele Tijdrit in Rotterdam 6,3 km

Vertrek Laatste Renster 17.42

Algemeen Klassement na etappe 2
1 KOOL Charlotte Team dsm-firmenich PostNL 4:20:09
2 AHTOSALO Anniina Uno-X Mobility 0:14
3 WIEBES Lorena Team SD Worx - Protime
4 VOS Marianne Team Visma | Lease a Bike 0:16
5 BALSAMO Elisa Lidl - Trek,
6 HENTTALA Lotta EF-Oatly-Cannondale 0:20
7 DE ZOETE Mylène CERATIZIT-WNT Pro Cycling Team ,,
8 FAHLIN Emilia Arkéa - B&B Hotels Women ,,
9 SCHWEINBERGER Kathrin CERATIZIT-WNT Pro Cycling Team ,,
10 (LE COURT) PIENAAR Kimberley AG Insurance - Soudal Team ,,

Cyclad58 13 augustus 2024 12:35
Maar maakt dat iemand onbetrouwbaar? Kom nou! Alleen als je alle ins and outs weet mag je daar een oordeel over vellen. Pyama weet dat ook niet, daarom reageer ik daarop. En als hij wel weet dan zou het hem sieren dat te delen, zodat ik mijn woorden eventueel terug kan nemen smileys with beer
Cyclad58 13 augustus 2024 12:35
Geweldige reactie. Precies zoals het is.
Cyclad58 13 augustus 2024 12:37
Geweldige zege van Kool. Ze doet alles goed. Nu ze weer 100% op niveau is lijkt ze het sprintgat op Wiebes gedicht te hebben. Knap gedaan. En een fijne en eerlijke reactie van Wiebes na de finish.
Meneer 60% 13 augustus 2024 12:38
Ben benieuwd naar deze tijdrit. Wiebes en Kool hebben in nog kortere tijdritten sterke dingen laten zien. Maar ruim 6km is wat anders dan 3km. Dat laatste is echt een lange sprint. Bij 6km moet je toch wel meer in een echt tijdritritme komen, lijkt me. Dygert als baanrenner lijkt me de te kloppen vrouw, als ze voor de verandering een keer op haar fiets blijft zitten. Maar ik weet niet of ze 20 seconde gaat goedmaken op Kool op een tijdrit van een kleine 8 minuten.
Cyclad58 13 augustus 2024 12:38
Cyclad58 13 augustus 2024 12:39
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/08/2024 12:39 door Cyclad58.
Cecchini 13 augustus 2024 12:52
Cecchini 13 augustus 2024 12:54
Kunnen we na vandaag misschien eens kijken met welke 4 vrouwen Nederland een kansrijke achtervolgingsploeg op de baan kunnen creëren
predator 13 augustus 2024 17:29
Dat wordt weer huilen zo grinning smiley
Cyclad58 13 augustus 2024 18:29
Genoeg kandidaten daarvoor als je de uitslag zo bekijkt.
Voorstel: Van Dijk, Markus, Nooijen en Adegeest.
Cyclad58 13 augustus 2024 18:31
Pyama huilt het hardst. Die arme jongen wordt helemaal verdrietig als een Nederlander of Nederlandse wint.

On topic: prima interview met Vollering. De traantjes zaten wel achter haar ogen te prikken, maar kwamen niet. Hoe we het ook wenden of keren, ze is met Kopecky toch echt de absolute wereldtop. Prima dat die 2 volgend seizoen gescheiden worden. Pogacar en Evenepoel in 1 ploeg zou ook niet werken.
ton duk 13 augustus 2024 19:17
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> On topic: prima interview met Vollering. De
> traantjes zaten wel achter haar ogen te prikken,
> maar kwamen niet.

Gelukkig wel op het podium maar vandaag natuurlijk volledig terecht !!

Schitterend Rotterdams 3-luik met al dat publiek
Gr
Andere Peter 14 augustus 2024 00:44
Volgens mij is het een trend. Ook sportende mannen zijn emotioneler na afloop. We zagen recent tranen bij uitgebalanceerde toppers als Evenepoel, Vingegaard, Cavendish. Van Hinault, Indurain, Raas of Armstrong herinner ik mij dat niet. Ja, bij Knetemann, maar die was qua empathie, emotie, expressie en communicatie (!) zijn tijd ver vooruit. Zijn huilbui na de AGR kwam ook op zo'n moment van geestelijk en lichamelijk leeg zijn.

Natuurlijk, bij vrouwen gebeurt het vaker. Generaliserend kun je toch wel zeggen dat vrouwen meer dan mannen emotionele expressie toestaan en omarmen (in plaats van wegdrukken). Ik denk dat daar kracht in zit. De nieuwe topsporter, die is expressief. Ik kan mij goed voorstellen dat sporters balans nodig hebben en daar hoort het uiten van wat in je zit bij. Dat soort dingen inhouden kost negateve energie. De dames voelen instinctief aan dat remmingen niet goed zijn voor wie hard wil gaan. Dat het sommige vrouwen en mannen iets meer overkomt dan anderen is niet gek.

Is dit slecht of vervelend? Dat lijkt mij niet. Ik vind het zelfs een positieve trend, zolang het oprecht is. We willen toch zeker niet allemaal nietszeggende emotieloze interviews met voorgekauwde statements van gemediatrainde non-persoonlijkheden? Fijn dat ze zichzelf tonen. Lijkt mij goed als we daar begripvol mee omgaan.

Als we ooit het gevoel hebben dat er eentje huilt voor effectbejag, sabel dat gedrag dan gerust neer. Maar dat is volgens mij het verwijt niet. Die Tambieri, ik vond hem per saldo niet onsympathiek, maar daar zat overacting bij.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2024 00:49 door Andere Peter.
Cecchini 14 augustus 2024 00:58
Of Noah Lyles. Ook zo’n eentje, en is na een verloren 200 meter finale ineens zo ziek, dat ie met een rolstoel het stadion moet worden uitgereden.
Cecchini 14 augustus 2024 01:02
Sterke Michael Boogerd, die bij de avondetappe opmerkte dat wielrensters in volle massasprint in de laatste 100 meters nog via de oortjes aan het communiceren zijn, maar ondertussen wel de organisaties aanklagen voor onveilige etappe aankomsten. We mogen niet meer telefoneren en appen op de fiets in het dagelijkse verkeer maar de dames in de Tour spelen rustig met het leven van anderen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2024 01:03 door Cecchini.
Andere Peter 14 augustus 2024 01:49
Ik vond het geweldig dat die Botswanees (Botswana heeft al jaren de mooiste shirts voor zwarte atleten) Lyles op zijn sodemieter gaf.

Maar ik heb ook begrepen dat Lyles manisch-depressief is of is geweest. Die is door diepe dalen gegaan en heeft hoge 'highs' nodig. Lijkt mij wel oprecht.

Hij krijgt ook het voordeel van de twijfel omdat hij in zijn eentje de hele NBA aanpakte. Lef kun je hem niet ontzeggen.

''There ain't no flags in the NBA''

Maar hij is zeker een goed voorbeeld van toegenoemen emotionele uitingen. Sprak ook heel open over die problemen. Kampioenen zijn zelden normale mensen hè? Op de grens van genialiteit en gekte.

Zo'n Vollering ook: is haar talent niet juist dat ze meer en langduriger dan een ander zichzelf pijn kan doen? Dat ze alle resources van het lichaam kan benutten. Tsja, dan ben je dus vaker dan een ander lichamelijk en geestelijk helemaal leeg.

Bij huilen komt toch een hormoon vrij? Ik zet er een maandalaris op dat dit hormoon een minimale positief effect heeft op het herstelproces van een atleet.
De zwarte trui 14 augustus 2024 02:03
Ja. Michael ziet het scherp en is niet bang om er wat van te zeggen.
Andere Peter 14 augustus 2024 02:11
Hij heeft gelijk.Dit was gevaarlijk. Van Vleuten legde goed uit wat er vermoedelijk geroepen werd.

Maar de regel hoeft helemaal niet over oortjes te gaan. In sprint moet je gewoon je handen aan het stuur hebben. Dat moet toch te reguleren zijn? De juichende winnaar wil je wel toestaan. Maar dat reguleren is minder ingewikkeld dan: je moet in rechte lijn sptinten (en vervolgens sprints maken bij versmallingen en flauwe bochten).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2024 02:13 door Andere Peter.
Clavan 14 augustus 2024 09:42
Ondertussen in Polen een of andere anonieme datalek of zoiets.

POLADA LEAKS

Katarzyna Niewiadoma, born 29.09.1994, Limanowa
Discipline: road cycling Doping detected: Marijuana Date of detection: 16.05.2023
Luijt 14 augustus 2024 09:59
Analist Van Vleuten. Mwoah.
betuweracer 14 augustus 2024 10:05
Altijd geweten dat Katar een stoner was.

Cyclad58 14 augustus 2024 10:38
IK geloof niet dat Marihuana verboden is. Niets aan de hand voor Niewiadoma.

Overigens gaat het hier meer dan waarschijnlijk om een gehackte site van de dopingautoriteiten in Polen.
Het volgende ligt nu ook op straat:

Robert Lewandowski, born 21.08.1988, Warsaw, Poland
Discipline: Football Detected doping: Stanozolol (anabolic steroid) Date of detection: 12.03.2022

Piotr Zyla, born 16.01.1987, Cieszyn
Discipline: ski jumping Detected doping: Amphetamine Date of detection: 18.09.2022

Anita Wlodarczyk, born 08.08.1985, Rawicz
Discipline: hammer throw Doping detected: Methylhexanamine (stimulant) Date of detection: 29.11.2021

Bartosz Kurek, born 29.08.1988, Walbrzych
Discipline: Volleyball Doping detected: Cocaine Date of detection: 03.02.2023

Patryk Dobek, born 13.02.1994, Koszalin
Discipline: Athletics (400m hurdles, 800m) Doping Detected: Clenbuterol Date of Detection: 30.07.2022

Justyna Święty-Ersetic, born 03.12.1992, Racibórz
Discipline: Athletics (400m) Doping detected: Methamphetamine Date of detection: 22.04.2023

Iga Swiatek, born 31.05.2001, Warsaw, Poland
Discipline: Tennis Doping Detected: Erythropoietin (EPO) Date of Detection: 05.07.2021

Er is nog meer, maar dit is wel het belangrijkste.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2024 11:03 door Cyclad58.
predator 14 augustus 2024 11:01
Taylor Phinney is haar vriend, dus helemaal onverwacht is dit toch niet?
Cyclad58 14 augustus 2024 11:07
Dopepot wordt doofpot. Grote vraag is in hoeverre de nationale dopingcomités de niet-negatieve testen (laat ik het positief houden) in de doofpot stoppen. Zal per land verschillen.

Iga Swiatek en Anita Wlodarczyk bv zijn toch bepaald geen kleine meiskes en vormen de nationale trots in Polen. Dan stop je alles onder tafel, want je wilt als land niet afgaan?
Cyclad58 14 augustus 2024 11:08
Het lijkt me bij Niewiadoma geen probleem. De andere shit die nu op straat ligt is dat wel.
Meneer 60% 14 augustus 2024 11:41
Ik vind het sowieso geen goed teken dat er de laatste jaren maar zo weinig sporters op doping worden betrapt. Ik geloof niet dat de hele topsport opeens heel braaf is geworden. Die hele zaak met die Chinese zwemmers (en de rol van WADA daarin) stinkt toch ook wel behoorlijk.
Cecchini 14 augustus 2024 12:00

Zouden witte atleten dit tenue niet staan ? Maar inderdaad, de atletiek shirtjes van Botswana zijn werkelijk grandioos van kleur. Opvallend eigenlijk hoe slecht het is gesteld met de mode cq kleursetting van wielershirtjes. Hoe fijn is het als je vanuit de helicopter shots kunt zien welke ploeg waar zit.
Andere Peter 14 augustus 2024 12:04
Ik haal 1 correcte opmerking van haar aan (iets wat Boogerd niet had beseft) en ik noem haar niet eens analist.

Iemands naam noemen en dan zonder motivatie daarachter 'mwoah' zetten, dat vind ik een beetje mwoah.

Ik ben erg blij dat de NOS deze zomer werkt met enkele vaste gasten (Dumoulin, Clement, Van Vleuten, Knetemann) die soms functioneren als belevingsoverdragers, soms als razende reporters en soms als analist.

De BBC heeft met Gary Lineker getoond dat je met intensieve opleiding van een ex-topsporter een fantastische televisiepersoonlijkheid kunt maken. Lineker is top geworden als presentator en analist, met een prima dosis humor.
Cecchini 14 augustus 2024 12:08

Algemeen Klassement
1D. VOLLERING TEAM SD WORX - PROTIME 04h 27' 54'' - - -
2L. WIEBES TEAM SD WORX - PROTIME 04h 27' 57'' + 00h 00' 03'' B : 6'' -
3C. DYGERT CANYON//SRAM RACING 04h 27' 59'' + 00h 00' 05'' - -
4 L. ADEGEEST FDJ-SUEZ 04h 27' 59'' + 00h 00' 05'' - -
5 C. KOOL TEAM DSM-FIRMENICH POSTNL 04h 27' 59'' + 00h 00' 05'' B : 20'' -
6 C. KERBAOL CERATIZIT - WNT PRO CYCLING TEAM 04h 27' 59'' + 00h 00' 05'' - -
7 K. FAULKNER EF - OATLY - CANNONDALE 04h 28' 00'' + 00h 00' 06'' - -
8 E. VAN DIJK LIDL - TREK 04h 28' 00'' + 00h 00' 06'' - -
9 M. BREDEWOLD TEAM SD WORX - PROTIME 04h 28' 03'' + 00h 00' 09'' - -
10 E. NORSGAARD MOVISTAR TEAM 04h 28' 04'' + 00h 00' 10''

Andere Peter 14 augustus 2024 12:08
Ja, ik denk dit op een zwarte huid nog wat beter contrasteert. Maar je mag het shirtje aantrekken hoor.

Helemaal eens, het is een grote shirtsbrei geworden. Mede door de gewoonte de sponsorkleuren te laten tergkeren in het shirt, vaak van meerdere shirts. Dan zie je het embleem van 1 sponsor close-up op een shirt goed. Maar van afstand heeft het de individuele herkenbaarheid van een mierenhoop.
Cyclad58 14 augustus 2024 12:10
Je hebt gelijk, laten we het weer over wielrennen hebben. Mooie etappe vandaag. Te zwaar voor Wiebes/Vos?
Luijt 14 augustus 2024 12:14
Ik zal het "mwoah" nog iets toelichten:
ik vond Van Vleuten een veel betere wielrenster dan analist/belevingsoverdrager/reporter of hoe je dat ook noemen wilt. Misschien moet ze er nog een beetje in komen, maar ik heb haar nog niet kunnen betrappen op teksten met veel toegevoegde waarde.
Andere Peter 14 augustus 2024 12:24
Die opmerking van gisteren had zeker toegevoegde waarde. Ze legde aan Boogerd uit wat er waarschijnlijk geroepen werd. Toegegeven dat Boogerd dit al veel langer doet en in principe meer toevoegt als analist.

Ik zie haar ook niet als pure analist. Van Vleuten is in haar eerste wielerloze jaar. Ze is duidelijk zoekende en dat lijkt mij logsch en verstandig. Ze is vooral aan het beleven. Verwonderd over de achterkant van de Tour en de Spelen. Samen met Douwe Bob Rue Lépic oprijden. En: 'hoe deed jij dat voor de start, Annemiek?' Ik zie veel liever dat ze in het Village Départ wandelen met wielergrootheden doen dan met schaatsmeisjes of artiesten.

Laat haar lekker rustig haar rol zoeken. Clement maakt intussen hele aardige itempjes en ik vind dat Dumoulin echt presentatietalent heeft.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2024 12:38 door Andere Peter.
Cecchini 14 augustus 2024 12:34
Ik vind Annemiek van Vleuten ook niet zo verkeerd. Ik vind haar zeker geen cliché vrouwtje, in ieder geval minder dan mooi boy Kittel.
Luijt 14 augustus 2024 12:45
En zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren.
Kittel vind ik dan weer prima aan tafel; Boogerd heel goed; Dumoulin groeit in zijn rol. Roxane niet geschikt, Daphne Schippers wel, Sedoc wel.
Die gast bij het baanwielrennen vond ik (tegenstelling Checc) prima evenals Kirsten Wild.

En nog over Van Vleuten gisteren: zij miste het punt dat Boogerd terecht maakte in eerste instantie geheel door te gaan uitleggen wat er vlak voor de finish waarschijnlijk door de dames in het oortje getetterd is.

Ik stap nu snel uit de discussie, kunnen jullie weer verder smiling smiley
ton duk 14 augustus 2024 12:45
Vos rijdt toch gewoon top 10 L-B-L ?
Gr
Tinuz 14 augustus 2024 13:07
De Nederlanders zouden wel eens alles kunnen gaan platrijden deze Tour. Dat hoeft van mij ook weer niet.
Andere Peter 14 augustus 2024 14:54
Nee, ze accepteerde Boogerds veiligheidspunt volledig. Maar Boogerd riep daarbij 'ik zou niet weten wat je op dat moment nog kunt mededelen'. Dat legde Van Vleuten uit. Ze gaf aan dat de renster vooraan voor zichzelf moest gaan en niet meer op hulp van achteruit moest rekenen.

Die opmerking is nog steeds overbodig, maar Van Vleuten vult daarmee Boogerd correct aan. En ze was het eens met zijn veiligheidsargumentatie.
Cecchini 14 augustus 2024 15:36
Zo gemakkelijk kom je niet van ons af Luijt. Ik vond de baancommentor juist wel goed. Alleen iets te dominant richting Kirsten Wild en te negatief over de startsprinster bij de teamsprint. Roxane Knetemann aan tafel is wat mij betreft ook wel okay, maar bij de live verslaggeving doet ze net of het wielrennen een nieuwe sport met nieuwe regels is die ze ons moet gaan uitleggen.
Cecchini 14 augustus 2024 15:39
Puck Pieterse had toch gewoon op de weg tijdens de Spelen moeten rijden
Meneer 60% 14 augustus 2024 16:03
Cecchini Schreef:
> Puck Pieterse had toch gewoon op de weg tijdens de
> Spelen moeten rijden

En Vollering in deze vorm had kopvrouw moeten zijn. Maar ja, achteraf is het makkelijk lullen.

Mooie etappe hoor. Maar het is wel een magere Tour qua bezetting zo. Er zijn weinig echte klimmers in het vrouwenpeloton. Ik zie niemand die Vollering ook maar enigszins een strobreed in weg gaat leggen. Hoewel ik zo uit mijn hoofd niet weet wat Pieterse kan op de zware cols. Ze is licht en mountainbikers hebben altijd inhoud, dus wie weet verrast ze daar.
Cecchini 14 augustus 2024 16:11
Achteraf is het inderdaad mooi lullen, maar met een geblesseerde van Dijk, een Wiebes die geen brug op komt (licht gechargeerd) en het parcours dat er lag, weet je als bondscoach beter, althans mag je verwachten.

Overigens een fijn interview met Puck. Begint niet met verhalen dat haar team een realy good job deed. Nee ik had op de eerste dag goed benen, en de 2 dag ook, en vandaag weer, en ik deed een poker face on. En geen traan gelaten. Trouwens als Pogacar alles aan gort rijdt zeg je toch ook niet dat het nivo van de rest slecht is.
Cyclad58 14 augustus 2024 16:16
Wat ik al zei. Te zwaar voor Vos.
Vollering gaat deze Tour op het gemak winnen. behoudens pech of ziekte. Of het moet zo zijn dat Pieterse ook in de bergen verbluffend is.
Meneer 60% 14 augustus 2024 16:25
Cecchini Schreef:
. Trouwens als
> Pogacar alles aan gort rijdt zeg je toch ook niet
> dat het nivo van de rest slecht is.

In de Giro werd dat wel gezegd, en dat was toen ook niet helemaal onterecht. Het is vaak een en-en verhaal. Net zoals bij voetbalwedstrijden die in 6-0 eindigen. Vollering is een topper en ze lijkt in topvorm, dus als ze wint dan doe ik daar niets aan af. Maar je mist iemand als Van Vleuten nu wel heel erg. In het vrouwenpeloton zitten traditioneel sowieso altijd weinig echte klimmers. Veel meer klassiekerrijders. Dat komt misschien omdat dit soort grote rondes nog relatief nieuw zijn. De nadruk lag altijd op het WK en de klassiekers en daar is de opleiding van rensters misschien nog op afgestemd. En de klimmers die er zijn, zijn deels nog dames van 40 kilo die in vlakke etappes en tijdritten regelmatig in de problemen komen. Maar misschien zie ik dames over het hoofd, hoor. Dan hoor ik het graag.
Andere Peter 14 augustus 2024 16:26
Dat laatste zou ik niet helemaal uitsluiten. Ook al omdat Pieterse zo vrijuit rijdt.

En qua intensiteit lijken de beklimming van Le Grand Bornand en Alpe d'Huez wel een beetje op een MTB-wedstrijd.
De zwarte trui 14 augustus 2024 20:45
Hup Yanina Kuskova!

Djamolidine Abduzhaparov is trots op jou. Hou de Oezbeekse eer hoog!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2024 20:49 door De zwarte trui.
ton duk 14 augustus 2024 21:32
Orgineel verhaal,deze ploeg
De enige die waardig was om te starten is dan ook als enige nog in koers
Gr
Luijt 14 augustus 2024 23:40
Nee? Niks nee, JA!
Luijt 14 augustus 2024 23:44
Roxane aan tafel is wat mij betreft prettiger dan Roxane als commentator. Tijdens zo'n etappe valt dat gebrekkige Nederlands nog meer op.
Die Vlaamse ex renster die vanavond te gast was bij de avondetappe was ook goed.
Andere Peter 15 augustus 2024 00:36
Cecchini 15 augustus 2024 01:12
Frank Heinen is het leukste onderdeel van de avondetappe
Pyama 15 augustus 2024 09:47
Is er al gepraat over de gele kaart van Guarischi? De ploeg en renster doen uiteraard alsof ze van niets weten en het maar raar vinden. Maar hand van het stuur in volle sprint is n.m.m. terecht een gele kaart. Ze zeggen dat het vaker gebeurd maar ik heb nog nooit een lead out via de communicatie aanmoedigingen zien geven op 100 meter van de finishlijn.
De zwarte trui 15 augustus 2024 13:37
thumbs up Mooie verhalen idd
De zwarte trui 15 augustus 2024 13:50
Nog 95 km | Oezbeekse kopgroep

Ver voor het peloton rijdt een groepje Oezbeekse rensters van Tashkent City. Van een echte kopgroep kunnen we niet spreken, want deze rensters zijn allemaal al uit koers. De Tour de France Femmes blijkt veel te zwaar voor de jonge Oezbeekse vrouwen.

Mooie reclame voor de fietsjes van Alberto
Cecchini 15 augustus 2024 13:51
Stage 5»Bastogne›Amnéville(152.5km)

Algemeen Klassement
1 VOLLERING Demi Team SD Worx - Protime 7:40:10
2 PIETERSE Puck Fenix-Deceuninck 0:22
3 NIEWIADOMA Katarzyna Canyon//SRAM Racing 0:34
4 FAULKNER Kristen EF-Oatly-Cannondale 0:47
5 LABOUS Juliette Team dsm-firmenich PostNL 0:56
6 ROOIJAKKERS Pauliena Fenix-Deceuninck 1:03
7 (LE COURT) PIENAAR Kimberley AG Insurance - Soudal Team ,,
8 DE JONG Thalita Lotto Dstny Ladies 1:04
9 KERBAOL Cédrine CERATIZIT-WNT Pro Cycling Team ,,
10 VAN ANROOIJ Shirin Lidl - Trek 1:07

De zwarte trui 15 augustus 2024 13:54
Kool wordt door PCS gemeld in het 2e deel van het peloton op een minuut achterstand.

Pieterse wint de 2e bergsprint
Luijt 15 augustus 2024 15:21
Volledig mee eens.
Pieterse had in de plaats van Van Dijk moeten rijden, hoe ontzettend aardig Van Dijk ook is. En dan mag het heel knap zijn dat Van Dijk op tijd terug was van een blessure om de OS te rijden en er bovendien (volgens Van Dijk) nog "van alles heeft gespeeld" voorafgaand aan de OS, het was volstrekt duidelijk dat Pieterse hele goede benen had en Van Dijk (zo bleek tijdens de tijdrit) niet.
Dat Wiebes geselecteerd werd voor de wegrit begreep ik wel, maar dat het OS parcours voor te zwaar zou zijn, had men ook vooraf wel kunnen concluderen.
Meneer 60% 15 augustus 2024 15:58
Luijt Schreef:
> Volledig mee eens.
> Pieterse had in de plaats van Van Dijk moeten
> rijden, hoe ontzettend aardig Van Dijk ook is. En
> dan mag het heel knap zijn dat Van Dijk op tijd
> terug was van een blessure om de OS te rijden en
> er bovendien (volgens Van Dijk) nog "van alles
> heeft gespeeld" voorafgaand aan de OS, het was
> volstrekt duidelijk dat Pieterse hele goede benen
> had en Van Dijk (zo bleek tijdens de tijdrit)
> niet.
> Dat Wiebes geselecteerd werd voor de wegrit
> begreep ik wel, maar dat het OS parcours voor te
> zwaar zou zijn, had men ook vooraf wel kunnen
> concluderen.

Hadden ze Van Dijk na de tijdrit nog mogen wisselen voor Pieterse? Ik dacht dat de tijdrijders sowieso de wegwedstrijd moesten rijden.
Clavan 15 augustus 2024 16:01
knalde Wiebes nu Vollering onderuit en wachtte niet op de kopvrouw?
Meneer 60% 15 augustus 2024 16:02
Vervelende valpartij voor Vollering, buiten de 5k-zone. Ze bleef lang staan en mede daardoor verliest ze nu anderhalve minuut. Raar dat het heel lang duurde voordat ze een ploeggenoot bij zich had (Bredewold, dacht ik). Wiebes viel ook, maar stapte snel op en wachtte niet. Hopelijk is Vollering oké. Dan kan het toch nog spannend worden.
Cecchini 15 augustus 2024 16:06
Fijne ploeg dat SD Worx. Goed dat Demi deze ploeg verlaat.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2024 16:07 door Cecchini.
ton duk 15 augustus 2024 16:07
Of ze de oorzaak was..daar heb ik nog te weinig herhaling voor gezien..
Met Vas en Wiebes op 1 en 8 ging er wel wat mis in de communicatie..
Gr
Meneer 60% 15 augustus 2024 16:09
Soms zijn interviews te kritisch. Maar bij Wiebes bleef de vraag die gesteld had moeten worden uit. Ze zag Vollering liggen, zei ze. "Had je dan niet moeten wachten, Lorena?"

Kneet jr. durft ook naar heel voorzichtig kritisch te zijn.
Clavan 15 augustus 2024 16:14
Ik denk naderhand ook van niet.
Cecchini 15 augustus 2024 16:20
Precies. Tijdens de Spelen heeft Vollering zich tientallen kilometers naar de kloten gereden voor Wiebes, maar Wiebes geeft vandaag niet thuis. Lekkere meid zeg.
De zwarte trui 15 augustus 2024 16:32
Precies dat. Gewoon doorrijden terwijl je ziet dat er 'iets geels' op de grond ligt...
Pyama 15 augustus 2024 16:32
Ik zeg niks Cecchini ;-). Wat denk je: wordt er nog gehuild vandaag?
lodjan 15 augustus 2024 19:32
Er zijn een paar uitzonderingen geweest.
Bijvoorbeeld Hirschi nog ingevlogen voor Bisseger en Faulkner nam de plaats in van die triatlete die viel in de tijdrit (en haalt nog goud ook).
Dus Puck had ook in kunnen vallen voor Van Dijk.
Cyclad58 15 augustus 2024 19:35
Had de ploegleiding Vas en Wiebes niet moeten verplichten te wachten? Nu wint Vas de etappe en krijgt Wiebes de zwarte piet toegeschoven. Wel eens dat die vraag had moeten worden gesteld.
Zoals ik het kon zien (was niet best in beeld gebracht) was Wiebes niet de veroorzaakster van de val van Vollering.
Slimmerd 15 augustus 2024 20:11
Ach die ploegleiding, ene Anna vd Breggen, vond het gisteren ook al nodig de dame die het geel veroverde af te kafferen over d'r sprint.
Pyama 15 augustus 2024 21:47
Ik heb toch het idee dat de druk heel hoog is bij deze ploeg. De eerste twee ritten hadden inkoppertjes moeten worden voor de arrogante Wiebes. Nu wilde Wiebes perse winnen en in die drang tot winst kachelt ze Vollering onderuit en rijdt door. Met een ploegleiding die dit laat gebeuren en niet ingrijpt. Vooraf waren er al twijfels hoeveel steun Vollering zou krijgen van haar ploeg met het oog op haar vertrek het lijkt er toch op dat Van der Breggen haar graag klein houdt en in kamp Wiebes zit. Zie je dit bij de mannen al gebeuren? Majka en Molano rijden door na een val van Pogi in de Giro veroorzaakt door Molano. Komt allemaal erg amateuristisch over; ik had gehoopt dat de sport nu verder was. Hoe lang zou het duren voordat er iets naar buiten komt?
Cecchini 15 augustus 2024 22:08
Vond ik ook al zo opvallend. Ik vind Vollering een huilebalk maar veruit Neerlands beste renster, en hoe zij wordt weggepest bij haar ploeg is ongekend. Geen woorden voor. Ik begin langzamerhand de emoties van Demi ook wel te begrijpen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2024 22:09 door Cecchini.
Pyama 15 augustus 2024 23:47
Cyclad heeft een brilletje nodig denk ik? De rensters vielen al maar Wiebes knalt in de binnenbocht onderdoor bij Vollering die geen kans meer heeft. In het interview na afloop is het bij Wiebes alleen maar ik ik ik, ik had goede benen, ik wilde ook graag winnen, ik zeg dat Blanka niet mag rijden. Je bent de ploeg van de gele trui en topfavoriet. Of je oortje nu wel of niet werkt, als de trui niet in je groepje zit dan wacht je of je vraagt aan je ploegmaat waar ze is. Wiebes is alleen met zichzelf bezig en heeft de jonge Blanka voor haar karretje gespannen. Dat commentaar van Danny Stam is ook tenenkrommend. Ze rijdt het zelf wel dicht. En dan Bredewold die haar ook eerst zelf op kop laat rijden en in haar wiel gaat zitten. Of ze zijn bij deze ploeg met opzet met andere dingen bezig, of ze zijn Vollering aan het wegpesten of ze zijn zo arrogant dat ze denken dat ze alles tegelijk kunnen winnen. Ik gun de topfavoriet een ploeg in haar dienst en geen hennetjes in de ploeg. Hup FDJ! En voor Wiebes vandaag een gele kaart graag.
Cecchini 16 augustus 2024 01:05
Wat mij betreft een rode kaart. Wat een kutwijf zeg. En Roxane Knetemann is gezien haar optreden in de avondetappe ook zo hemeltergend achterbaks( dat noemen we thuis bij Cecchine de vijfde colonne). Het is echt niet te vatten. Annemiek van Vleuten is te aardig voor een ruzie, maar ook zij was duidelijk door te zeggen dat als je zelf ziet “ ik zag iets op de grond liggen en het was geel” dan wacht je, ook al heb je ambities voor de groene trui. Nee Roxane wist het zo te verkopen dat Vollering zelf de oorzaak was dat er niet op haar gewacht werd, omdat zij niet via de oortjes vermeld had dat zij er bij lag. Elke ploegleiders auto heeft een tv in de auto en daarop was na 1 seconde duidelijk te zien ( ook bij Cecchini thuis) dat het Geel er bijlag. Als ik Vollering was zou ik morgen zeggen, ‘“ mijn stuitje voelt slecht, ik heb slecht geslapen, en ik kap er mee “.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2024 01:14 door Cecchini.
Andere Peter 16 augustus 2024 01:05
Je hoort toch zelden prikkers zo kwistig met dat soort krachttermen bij de mannen. Het gaat maar door. Steeds heel makkelijk moet er even beledigd worden. Wanneer hadden jullie het over huilebalk Evenepoel of de arrogante Pogacar of de onbetrouwbare Yates? Of de verwende Groenewegen?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2024 01:31 door Andere Peter.
Cecchini 16 augustus 2024 01:10
Wiebes reed haar in de onderzijde tegen de vlakte. Zelden zo’n huichelaar gezien als Wiebes. Als opgevoede katholiek kom ik uit bij apostel Judas.
Cecchini 16 augustus 2024 01:12
Feiten AP , feiten.
Andere Peter 16 augustus 2024 01:13
Vas wist het volgens mij niet, dus logisch dat ze doorreed.

Tav Wiebes: het beeld zou beter zijn geweest als ze ter plekke gewacht had. Maar het had volgens mij geen ene mallemoer uitgemaakt. Of je op zo'n korte afstand nu met 2 of 3 rijdt. Bepalend voor het tempo van Vollering zijn haar kwetsuren en daar had Wiebes geen invloed op.

Vollering verliest tijd door haar reactiesnelheid na de val. Even verstijfd en onder de indruk, ook van pijn. Veel volgers dachten ook dat er Vollering mogelijk niet verder zou rijden. Tsja, wat met je daar dan bij als helper? Ik denk dat Wiebes meteen weer op de fiets zat vanwege die typische wielrennersreflex. Min of meer ervan uitgaande dat Vollering ook direct weer zou opstappen.
Andere Peter 16 augustus 2024 01:17
Feit is dat jij onbedoeld bijna tegelijkertijd mijn subjectieve betoog (dat heeft dus niet per se feiten nodig) sterker hebt gemaakt door Wiebes een kutwijf te noemen.

Ik vind het nergens meer over gaan. Dit is als Trump die zich geen houding weet als hij een vrouw wil aanvallen.
Cecchini 16 augustus 2024 01:17
Over Vas heeft het niemand, maar Wiebes wist niet hoe Vollering zich voelde, en die Fischer Black reed zonder omkijken gewoon langs Vollering heen. En jij blijft het maar goedpraten. Nou bij Pogacar was de hele ploeg gestopt. Ook Yates.
Cecchini 16 augustus 2024 01:20
Het heeft niks met vrouwen te maken,was het Jan Wiebes geweest, dan had ik hem klootzak genoemd of in termen van Trump asshole.
Andere Peter 16 augustus 2024 01:22
Vollering bevestigde dat inderdaad. Maar waarom je dan huichelaar bent? Ze doet zich toch niet voor als de ideale knecht? Ze reed toch niet stiekem door? Iedereen ziet het gewoon en dat weet Wiebes heus.

Ik zie ook helemaal niet een persoonlijk spanningsveld Wiebes/Vollering. Vollering beschermde zelfs Wiebes in haar reactie, totdat de inteerviewer er expliciet naar vroeg..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2024 01:28 door Andere Peter.
Andere Peter 16 augustus 2024 01:24
Ik praat niks goed. Ik vind ook dat het beter zou zijn als Wiebes en Fischer-Black gewacht zouden hebben. Ik zie er echter geen onbetrouwbare huichelaars of arrogante kutwijven in.

En natúúrlijk zou de hele ploeg van Pogacar zijn gestopt. Dat is hier de kwestie helemaal niet. Het mannenwielrennen is verder geëvolueerd en verder gespecialiseerd dan het vrouwenwielrennen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2024 01:28 door Andere Peter.
Andere Peter 16 augustus 2024 01:26
Ik respecteer je opvatting dat je dat zou zeggen, maar ik taxeer dat anders. Dat is mijn mening. Het gemak waarmee jij en Pyama stevige persoonlijke verwijten maken aan de rensters is opvallend.
Cecchini 16 augustus 2024 01:37
Kortom in Trumps en jouw woorden, vrouwen doen net mee (liever niet hoor ik jullie beiden zeggen) en kunnen er eigenlijk ook niets van. In huize Cecchini hebben we daar een woord voor. Manspreading/mansplaining.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2024 16:15 door Cecchini.
Andere Peter 16 augustus 2024 01:45
Wat is er dan achterbaks aan wat Roxane zegt? Ook weer een vrouw.

Knetemann stipt terecht aan dat het niet helpt dat Vollering niks roept in de oortjes. Nee, dat verklaart inderdaad niet het doorrijden van die twee die het zagen. Knetemann is zelfs best kritisch door te zeggen dat het erop lijkt dat de ploeg dit scenario nooit doorgenomen heeft.

Van Vleuten zei het het beste: Wiebes en Fischer-Black schakelen hier niet snel genoeg. Ik denk dat ze het daarmee, niet voor het eerst de afgelopen weken, heel zakelijk correct taxeert. Ze zijn allemaal wat beduusd van de val en ze reageren in een trance, niet volledig rationeel en niet berekenend. Wiebes zat met die puntentrui in haar hoofd, want dat was in de ochtend ook afgesproken. Terecht zegt Van Vleuten: dan moet je schakelen.

Overigens zegt ook Van Vleuten direct na het radiofragment: ''des te belangrijker dat Volering zelf gelijk had moeten communiceren''.. En ook Knetemann stipt aan dat ze duidelijk allemaal onder de indruk waren van het vallen,

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2024 01:53 door Andere Peter.
Andere Peter 16 augustus 2024 01:49
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Dat trek je ook weer uit het verband.

Maar je ziet toch dat die vrouwen-Tour langzaam vrij ploteseling toeneemt in hectiek en aandacht? Een mooie ontwikkeling, maar dat gaat gepaard met door schade en schande wijs worden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2024 01:51 door Andere Peter.
ton duk 16 augustus 2024 06:54
Pyama Schreef:
> En dan Bredewold die haar ook eerst
> zelf op kop laat rijden en in haar wiel gaat
> zitten.

Nu had Bredewold zo ongeveer al 120 km op kop gereden om mede te zorgen dat het een Wiebes-sprint zou worden,dus die verdient hierin wel clementie..
Gr
Surplace op souplesse 16 augustus 2024 07:19
Kelderman is deze week nog een laffe hond genoemd op dit prikbord en Nys beticht van misplaatste arrogantie
ton duk 16 augustus 2024 09:04
Ja ,wat dat betreft mag die regel qua schelden wel weer 's gehandhaafd worden
Gr
predator 16 augustus 2024 10:08
Zolang de prikkers elkaar blijven respecteren, mag het wat mij betreft best wel scherp zijn in de discussie.

Wat betreft Vollering, heel erg lekker lijkt het niet te lopen in haar ploeg. Of het nu onkunde of onvrede is, is mij niet duidelijk. Maar het zag er in ieder geval enorm knullig uit. Wachten op je gele trui lijkt me toch echt prio nummer 1.
Andere Peter 16 augustus 2024 12:38
Laffe hond heb ik gemist. Bij de vrouwen is mijn indruk dat het echt wat sneller naar dit soort krachttermen gaat. Kijk eens naar de opeenvolging.

'Misplaatste arrogantie' is wat minder sterk dan 'de argante Wiebes', omdat het laatste een blijvend karakterologisch etiket is en het eerst toch duidt op een actie/momentopname/race. Zeker als het komt in een reeks van andere beledigend bedoelde kwalificaties (anders kun je het toch niet zien).
Cecchini 16 augustus 2024 13:13

Algemeen Klassement
1 NIEWIADOMA Katarzyna Canyon//SRAM Racing 11:27:29
2 FAULKNER Kristen EF-Oatly-Cannondale 0:19
3 PIETERSE Puck Fenix-Deceuninck 0:22
4 KERBAOL Cédrine CERATIZIT-WNT Pro Cycling Team 0:47
6 DE JONG Thalita Lotto Dstny Ladies 1:04
7 VAN ANROOIJ Shirin Lidl - Trek 1:07
8 ROOIJAKKERS Pauliena Fenix-Deceuninck 1:08
9 VOLLERING Demi Team SD Worx - Protime1:19
10 LIPPERT Liane Movistar Team 1:20

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2024 13:29 door Cecchini.
lodjan 16 augustus 2024 13:37
Die foto van Demi, daar zit alles in: woede, pijn, teleurstelling, verdriet (ja, tranen), revanche, etc.
predator 16 augustus 2024 14:13
Wat zit Roxane enorm te zwetsen over de situatie. HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN DE MEDIA. GEMAKKELIJK PRATEN VANUIT JE LUIE STOEL.
De zwarte trui 16 augustus 2024 14:24
Wat wordt hier gezegd?

Vollering: Waar was je?
Wiebes: Ik wilde zelf winnen
Cecchini 16 augustus 2024 15:49
Roxane is volgens mij ingehuurd als een pratende reclamezuil voor het vrouwen wielrennen. Praat alles recht wat krom is.
ton duk 16 augustus 2024 16:02
Eens ,een veelpratende ook nog

Daar is het peloton..
Nee,Roxanne...dat is de 1e bus
Vos won de sprint vh peloton

Gr
ton duk 16 augustus 2024 16:04
Mooie overwinning van de Française Kerbaol
1e Franse overwinning in 3 edities TdFF
Gr
Slimmerd 16 augustus 2024 17:41
Jij zit dieper in Wiebes dan Hiddink ooit in Danny Blind zat zeg...

Hie krommer het is, des te rechter probeer je het te lullen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2024 17:44 door Slimmerd.
Slimmerd 16 augustus 2024 17:43
Je gaat nog bijna verlangen naar José Been
Slimmerd 16 augustus 2024 17:46
Omdat zulk tactisch onbenul zelden tot nooit wordt vertoond in het mannenwielrennen. (Bovendien geloof ik niet in de stelling dat er dan geen krachttermen woeden gebruikt)
Cyclad58 16 augustus 2024 19:55
Kerbaol ijzersterk en vooral met lef gekoerst. Ik vlak haar niet uit voor de eindzege, tenzij Vollering 100% is. Dat zal ze echter niet zijn. Puck Pieterse bleef keurig overeind vandaag en gaat ook meespelen. Kasia voor de eindzege toch? Zien jullie buiten deze 4 nog meer kanshebsters? Faulkner wellicht, of zijn de bergen haar te machtig?
Slimmerd 16 augustus 2024 20:07
Pieterse gaat er dit weekend toch wel één van de twee dagen doorzakken? Zou een enorm leuke verrassing zijn, maar lijkt nog iets te vroeg..

Vollering lijkt mij toch nog de favoriet met Niewiadoma als de grote uitdager
ton duk 16 augustus 2024 20:47
Ere wie ere toekomt. De overblijvende Oezbeekse rijdt een goede etappe (43e) en stijgt in AK (58e)
Gr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2024 21:05 door ton duk.
Tinuz 16 augustus 2024 22:42
Als iemand hier kan verrassen is het Pluck Pieterse denk ik. Die rijdt met een grinta waar menig Nederlandse prof bij de heren jaloers op zou mogen zijn.
Tjappie2 16 augustus 2024 23:38
Cyclad58 Schreef:
> IK geloof niet dat Marihuana verboden is. Niets
> aan de hand voor Niewiadoma.

Maar wellicht wel iets aan de hand mét Niewiadoma.

THC activeert het parasympathische zenuwstelsel (stofwisseling). En van Niewiadoma is in het vrouwenpeloton al wel bekend dat ze maniakaal (zeg maar gerust ongezond) met voeding/gewichtsbeheersing bezig is, of in elk geval was (tijdens haar Rabo-periode speelde dat heb ik wel eens opgevangen).
Andere Peter 17 augustus 2024 03:21
Ik heb helemaal niets met Wiebes (of Knetemann). Knetemann en Van Vleuten (samen!) komen met een veel plausibeler verklaring (die ook klopt met de lezingen van de direct betrrokken rensters) dan de verwijten van onbetrouwbaarheid. Ze schakelde te langzaam. Ze was voorgeprogrammeerd om in de slag om het groen Vos te kloppen. Zo was het afgesproken en dat bleef ze doen. Daar komt bij dat je nog niet zoveel kunt doen voor een kopvrouw doe stil staat. De impact van wachten zou nihil zijn geweest.

Ik vind het ook de verkeerde keuze van Wiebes, maar niet vanwege een soort verraad.

Slimmerd. Pyama en Cecchini weten ongetwijfeld meer van wielrennen dan Roxane. Maar Roxane weet (net als Van Vleuten) veel meer van vrouwenwielrennen dan deze prikkers.

Roxane duidt dat steeds uitstekend (en vaak haken die prikkers op dat soort momenten af). Vandaag ook een voorbeeldje: ''dit peloton heeft nog noot zo hard gekoerst in een afdaling''. Ze legt steeds uit wat de belangrijskte les is van deze vrouwen-Tour. Het vrouwenwielrennen maakt met deze Tour in hardheid en hectiek reuzesprongen. En dat gaat gepaard met wrijvingen en momenten van desoriëntatie.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/08/2024 11:37 door Andere Peter.
Andere Peter 17 augustus 2024 03:23
Dat is erg zeg. Een andere peloton als peloton aanduiden dan jij aanduidt. Als of er niet 2, 3 pelotonnetjes kunnen zijn.

Damn, dit is pas mansplaining.
De zwarte trui 17 augustus 2024 10:55
Puck houdt denk ik wel van goed doorzakken smileys with beer smileys with beer
De zwarte trui 17 augustus 2024 12:34
Cecchini 17 augustus 2024 12:40
Zag haar gisteren nog popi jopie bij de Avondetappe zitten doen. Ze had niet veel zin in het klimwerk zo leek het, na 5 dagen Tour houdt ze het voor gezien. Het vrouwen wielrennen heeft nog een lange weg te gaan. Ik verlang weer terug naar Kenny van Hummel.
Cecchini 17 augustus 2024 12:59

Algemeen Klassement
1 NIEWIADOMA Katarzyna Canyon//SRAM Racing 15:32:31
2 KERBAOL Cédrine CERATIZIT-WNT Pro Cycling Team 0:16
3 FAULKNER Kristen EF-Oatly-Cannondale 0:19
4 PIETERSE Puck Fenix-Deceuninck0:22
6 DE JONG Thalita Lotto Dstny Ladies 1:04
7 VAN ANROOIJ Shirin Lidl - Trek 1:07
8 ROOIJAKKERS Pauliena Fenix-Deceuninck 1:08
9 LIPPERT Liane Movistar Team 1:16
10 VOLLERING Demi Team SD Worx - Protime1:19

ton duk 17 augustus 2024 13:50
Andere Peter Schreef
>
> Damn, dit is pas mansplaining.

Pfff
Het kritiek leveren op commentatoren is een jarenlange traditie op de prik
Gr
Surplace op souplesse 17 augustus 2024 18:52
"Als-of er niet 2, 3 pelotonnetjes kunnen zijn.'

Twee peletonnetjes is al wat anders dan twee peletons. Als ze gezegd had: 'daar is het tweede peletonnetje', dan had Duk hier ook niet gereageerd. Met het verkleinwoordje maak je kenbaar dat het niet om het sacrale wielerbegrip 'peleton' gaat.

Knetemann heeft tenminste een ding goed: ze zegt hét peleton. Op elke dag van het jaar, in Besseges en in Guangxi, is er tijdens elke koers altijd maar één peleton. In overdrachtelijke, alle renners dragende zin (het peleton is het unaniem eens met de nieuwe maatregel) en letterlijke koerszin (het peleton houdt nu de benen stil). Vrijwel elke zindelijke wielerliefhebber weet welke groep daar in 99% van de koerssituaties mee aangeduid wordt. - al geef ik toe dat een vast omlijnd begrip lastig is (soms het heerlijke aan wielrennen: onuitlegbaar begrijpelijk). Poginkje: 'De voorname, grote groep in koers, die niet ontstaan is uit een aanval en de meeste van de klassementsprotagenisten in zich heeft.' Het rijdende nulpunt. Waaruit je aanvalt en waaruit je weg zakt. Maar dusdanig groot dat 'peleton' nog kloppend voelt.

Nog nooit in mijn hele wielerloerbestaan heb ik een commentator of medeliefhebber horen reppen over peleton 1 en peleton 2. Eerste waaier, ja. Derde groep op de weg, ja. Vierde peleton, nee.

Die tweede groep, die nota bene nog kleiner was dan de groep Vos, het peleton noemen is weinig blijk geven van koersgevoel. De correctie van Duk dan ook weer wat ongelukkig, want dat peletonnetje waarin Vos naar de tweede plek sprint heet in dit geval eerder 'de groep der favorieten'. Van een peleton was niet echt geen sprake meer.
De zwarte trui 17 augustus 2024 19:34
Pyama 17 augustus 2024 21:57
De PR afdeling van SD Worx heeft nog genoeg te doen geloof ik. De kwaliteit van de interviews en uitspraken zijn echt dramatisch.
Tinuz 18 augustus 2024 00:01
De laatste rit is wel een mannelijke etappe, zoals Boogie het zou zeggen. Over de Glandon en finish bovenop de Alpe D'Huez.
Je mag verwachten dat Vollering hier het tafelkleed naar zich toe zal gaan trekken.
Andere Peter 18 augustus 2024 02:44
Dank, maar ik had wel begrepen hoe je het bedoelde. Ik heb heel vaak commentatoren gehoorde over het 1e en het 2e peloton.

Ik had het ook beter gevoden als ze had gesproken van 1e groep en 2e groep. Maar om daar nu over te prikken...
Andere Peter 18 augustus 2024 02:56
In Avondetappe met Esra en Iris lijkt het erop dat de ploegen en rennersvakbond niet zelf een visie hebben tav hoe ze willen groeien, maar dat ze dit van de UCI verwachten.

Ik wil wel helpen hoor. Stop met focussen op de salariskloof en bijbehorende vergelijkingen met de mannen. Zo werkt het niet. Het instellen van hogere minimumsalarissen maakt die markt niet beter. Sterker nog, dat is een verstoring van de markt.

Kennelijk zit bij vrouwen de primaire gedachte toch bij uitgaven winking smiley Dat lijkt mij niet het aandachtspint dat nu het meest aan marktgroei oplevert. Ze hebben meer inkomsten nodig.

En duidelijk is ook dat de sport in de breedte nog niet sterk is. De pelotonvulling haakt af omdat peloton vulen te weinig uitbetaald. Ermoet dus in de breedte meer geld binnenkomen (en niet zozeer in de top).

Hoe doe je dat? Volgens mij met meer wedstrijden die de renners onder de top-20 exposure geven. Daarom moet de Vrouwen-Tour minimaal een week langer. Dat zijn 6 extra winstkansen voor de breedte.
Cecchini 18 augustus 2024 12:38

Algemeen Klassement
1 NIEWIADOMA Katarzyna Canyon//SRAM Racing 20:00:52
2 PIETERSE Puck Fenix-Deceuninck 0:27
3 KERBAOL Cédrine CERATIZIT-WNT Pro Cycling Team 0:37
4 LABOUS Juliette Team dsm-firmenich PostNL 1:01
5 DE JONG Thalita Lotto Dstny Ladies 1:09
6 VAN ANROOIJ Shirin Lidl - Trek 1:12
7 ROOIJAKKERS Pauliena Fenix-Deceuninck 1:13
8 VOLLERING Demi Team SD Worx - Protime 1:15
9 MUZIC Évita FDJ - SUEZ 1:25
10 GHEKIERE Justine AG Insurance - Soudal Team 1:27

ton duk 18 augustus 2024 12:46
Andere Peter
>
> Hoe doe je dat? Volgens mij met meer wedstrijden
> die de renners onder de top-20 exposure geven.
> Daarom moet de Vrouwen-Tour minimaal een week
> langer. Dat zijn 6 extra winstkansen voor de
> breedte.

De kalender is juist te vol voor het pelotonwaardige vrouwen, lees ik overal
TdFf gaat naar 9 dagen,dus dat is een begin
Gr
Surplace op souplesse 18 augustus 2024 15:33
"Het tweede peleton van Andere Peter."
Cecchini 18 augustus 2024 16:22
Het geleuter van Roxane houdt maar niet op. En dat toontje, zo trots dat de vrouwen ook Tour de Fransje mogen spelen. Stel toch eens voor, dat ze Co commentator bij de Tour voor mannen zou zijn, dan zouden we met zijn allen gillend naar Sporza of Eurosport rennen, als dat al niet gebeurd is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/08/2024 16:23 door Cecchini.
predator 18 augustus 2024 16:55
Geel en Pieterse nu al in de problemen
Cecchini 18 augustus 2024 16:59
Volgens Roxane doet Brand in de beklimming al een jasje aan, en dat het best koud is. En daarop zevert ze maar door over jasjes aantrekken en blijven eten. Als een moederkloek over haar rensters.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/08/2024 17:06 door Cecchini.
predator 18 augustus 2024 17:17
OMFG, Roxane heeft ook al verstand van roeien eye popping smiley
Pyama 18 augustus 2024 17:31
Haha dat toontje is vrij irritant ja. Alsof ze het heeft uitgevonden ft. Een bepaalde verongelijktheid.
Op de Belg vinden ze hun eigen pronostiek belangrijker (die ze vervolgens heel laat in de koers doen). Eurosport kan ik goed hebben maar Jip heeft ook een irritant toontje. Elk laatste woord van elke zin heeft een aparte klemtoon waardoor je niet rustig luistert. Ze zou eens op spreekles moeten ofzo.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/08/2024 17:33 door Pyama.
Sjorsoll 18 augustus 2024 18:23
Er staat geen publiek op de Alpe d'Huez.
predator 18 augustus 2024 18:26
Wel megaspannend
Pyama 18 augustus 2024 18:34
Die staan allemaal boven
Pyama 18 augustus 2024 18:37
Had de ploeg maar even op Vollering gewacht, al was het maar voor 10 seconden ;-)
predator 18 augustus 2024 18:42
WAT EEN ONTKNOPING
Cecchini 18 augustus 2024 18:46
Met dank aan Wiebes.
predator 18 augustus 2024 18:49
predator 18 augustus 2024 18:52
En Brand natuurlijk
Sjorsoll 18 augustus 2024 19:01
Stonden idd een verzorger en een omroeper.
Een een paardenkop, beetje creepy.
Slimmerd 18 augustus 2024 19:30
Ook? Dat doet vermoeden dat ze ergens verstand van heeft
Slimmerd 18 augustus 2024 19:30
Met de groeten van Wiebes, Vas, Brand en de motards in de aanloop naar de Alp
Cecchini 18 augustus 2024 19:35
Daar waar het media landschap in Nederland om de hete brei heen draait, weten ze bij Sporza wel waarom Demi 4 seconden te kort is gekomen.
predator 18 augustus 2024 20:05
Slimmerd Schreef:
> Ook? Dat doet vermoeden dat ze ergens verstand van
> heeft

Ze zei het letterlijk zelf
Cyclad58 18 augustus 2024 20:31
Tja, Vollering was ijskoud de beste, maar wint niet.
Dat mag de ploegleiding van SDWorx zich zeer aanrekenen. Vooral Danny Stam maakte een onnozole, welhaast ongeïnteresseerde indruk (Demi pakt'm toch wel).
Het plan om 4 mindere klimsters vooruit te sturen leek leuk, maar faalde hopeloos. Alleen Niamh Fischer-Black kon even iets doen.
Nee, dan Niewiadoma. Had geen ploegmaten, maar wel Brand die voor Realini reed en de Tourwinst voor Niewiadoma redde, Kerbaol die in de afdaling veel tijd pakt en Kasia meeneemt, Sarah Gigante die God weet waarom veel kopwerk doet.
Vollering had niets aan Rooijakkers (alle begrip, zij reed vol voor het podium).

Nee, zeer slechte beurt van SDWorx. Dit kan en mag niet zonder gevolgen blijven.
Fijn dat Demi volgend seizoen in Franse dienst rijdt.
En tot slot: ik gun het Kasia echt. Briljant sportvrouw, altijd vechtend. En de zege telt even zwaar als een andere Tourzege. Het had alleen nooit zo mogen lopen.
Cyclad58 18 augustus 2024 20:36
Ploegleiding heeft hier echt hopeloos gefaald. Ook vandaag. Tactiek leek leuk, maar werd slecht uitgevoerd. Er ging deze Tour te veel mis bij SDWorx. Incapabele ploegleider (Danny Stam) ook.
Meneer 60% 18 augustus 2024 21:31
Brand kraakt in de Avondetappe keihard SD Workx af. Roxanne springt gelijk in de verdediging. Het begint wel echt opvallend te worden. Ik mag haar wel. Ze heeft een leuke babbel en weet veel. Maar ze is te veel fan of heeft misschien nog te veel vriendschappen en is daardoor te weinig journaliste.
Meneer 60% 18 augustus 2024 21:41
Verder: wat een prachtige ontknoping vandaag. Reclame voor het vrouwenwielrennen. Op zich prima dat Niewiadoma wint. SD Workx heeft het donderdag gewoon enorm weggegeven. Als het verschil een seconde of 40 geweest was, had Vollering durven wachten tot Alpe d Huez en dan wint ze absoluut.

Vind het wel zuur voor haar. Heeft vandaag als een baas gereden, maar alles zat tegen. Ze neemt Rooijakkers mee op sleeptouw, waar ze uiteindelijk bijna niets aan heeft. En Brand helpt Niewiadoma uit de brand.
predator 18 augustus 2024 22:49
Dat op sleeptouw nemen vond ik wel tegenvallen. In de afdaling reed ze een paar keer hard weg. Als ze dat niet doet, houdt Rooijakkers meer energie over om mee te werken.
Cecchini 18 augustus 2024 23:09
Ja, ongelofelijk, er mogen geen harde noten worden gekraakt bij Roxane. Het moet één grote reclame blok zijn. De hele Tour heeft ze hoe iedereen tactisch rijdt, maar als een tactiek waardeloos is, dan geeft ze niet thuis, en zegt ze je kunt wel een tactiek bedenken, maar als je de renners er niet voor hebt, dan heeft de tactiek geen zin. Merijn de Vries schreef al “ ik zag iets geel liggen, waarschijnlijk een dode kanarie”.
Meneer 60% 19 augustus 2024 00:00
predator Schreef:
> Dat op sleeptouw nemen vond ik wel tegenvallen. In
> de afdaling reed ze een paar keer hard weg. Als ze
> dat niet doet, houdt Rooijakkers meer energie over
> om mee te werken.

Ik had meer het idee dat dat kwam door het slechte dalen van Rooijakkers en dat het geen bewust wegrijden was. Daarna koos Vollering toch steeds voor wachten, in de hoop dat ze wat aan haar zou hebben op het vlakke deel. Leek mij toen ook wel de logische keuze, maar achteraf zal ze liever doorgereden hebben. Beetje als met Dumoulin en wie was het ook alweer in die Giro-etappe met de coupe van Froome.
Surplace op souplesse 19 augustus 2024 00:04
Reichenbach (doesnt really) falls.
De zwarte trui 19 augustus 2024 00:04
De schoonmoeder van Reichenbach. De knecht van Pinot
Meneer 60% 19 augustus 2024 09:13
Surplace op souplesse Schreef:
> Reichenbach (doesnt really) falls.

Dat was hem! Typische vraag voor een wielerquiz. Daarom doe ik daar ook nooit aan mee.
Meneer 60% 19 augustus 2024 10:26
Andere Peter Schreef:
> Ik heb helemaal niets met Wiebes (of Knetemann).
> Knetemann en Van Vleuten (samen!) komen met een
> veel plausibeler verklaring (die ook klopt met de
> lezingen van de direct betrrokken rensters) dan de
> verwijten van onbetrouwbaarheid. Ze schakelde te
> langzaam. Ze was voorgeprogrammeerd om in de slag
> om het groen Vos te kloppen. Zo was het
> afgesproken en dat bleef ze doen.

Reactie op een oude post, maar hier wil ik wel in geloven. Ik denk dat daarin een heel duidelijk verschil tussen mannen en vrouwen zichtbaar is. Mijn dochter hockeyde vorig jaar tegen een jongensteam van dezelfde leeftijd en toen zag je heel mooi de verschillen tussen een gemiddeld meisje en een gemiddelde jongen in de sport. Meisjes houden zich veel netter aan een opdracht. Dat heeft voordelen, zeker in een teamsport. De jongens speelden veel chaotischer en individualistischer. Meer als los zand. De meisjes stonden veel beter en zetten goed samen druk. Maar het heeft ook nadelen. De meisjes durfden weinig eigen initiatief te nemen. Een vrije slag op het midden van het veld moest standaard door bijvoorbeeld de links- of rechtsachter worden genomen. Dat was afgesproken, dus dat gebeurde ook. Ook als het veld open lag wanneer de links- of rechtsvoor de bal meteen zou nemen, werd er netjes op de rechtsachter gewacht. De jongens snapten dat gedeelte beter.

Dan over de kritiek op Knetemann (die ik zelf ook geleverd heb gisteren). Dat is natuurlijk geheel toegestaan. Maar wel wat buiten proporties soms, vind ik. Haar verhaal over het roeien vond ik best boeiend en blijk geven van allround sportinteresse. Absoluut niet irritant. De combi met Andries Lamain werkt voor mij ook goed. Heel fijn dat ze gisteren niet zaten te goochelen met getallen maar uitstekend in de gaten hadden hoeveel Niewiadoma mocht verliezen bij een eventuele derde of vierde plek. Dat klinkt simpel, maar rekenen is bij commentatoren van de NOS al geregeld fout gegaan.

Ik kan me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat sommige mannen gewoon moeite hebben met vrouwen die een beetje wijsneuzerig zijn. Als Karsten Kroon dat verhaal over het roeien had verteld, was er dan ook iets gezegd over 'het toontje'? Vraag ik me heel sterk af.

Ik zou Knetemann en Lamain in de mannen-Tour ook prima kunnen hebben. Zeker beter dan Joris van den Berg met een willekeurig iemand anders.
Cecchini 19 augustus 2024 11:13
Lamain is wel okay, maar Knetemann is en blijft vreselijk. Wat dat roeien betreft, ik heb daar niets over gezegd, wel over het toontje. Ze ratelt maar door, ze zit alleen maar reclame te maken voor het vrouwen wielrennen, weigert elke kritische noot. Toen Lucinda Brand de tactiek van SD Wordx afbrandde schoot ze direct in de verbetering. Karsten Kroon, Wuijts en vele anderen zijn hier ook aan de beurt geweest voor harde kritiek ( zie het commentaar bij de Gouden tijdrit van Evenepoel). Merijn de Vries, Annemiek van Vleuten zijn prima en bijvoorbeeld bij het voetballen is de Belgische Courtois de beste voetbal analist die ik ken.
ton duk 19 augustus 2024 11:14
Rox had het gisteren constant over de 1500 mtr-hoogtegrens terwijl dat bij de mannen ,volgens mij, pas bij 2000 mtr ter sprake komt ?

Gr
Luijt 19 augustus 2024 13:11
Er was nu gewoon even meer vrouwenwielrennen op TVee, APee.
Cecchini 19 augustus 2024 13:19
Paroles, Paroles
Luijt 19 augustus 2024 13:25
Roxane lijkt me een leuk mens. Ik hoop dat ze heel snel ophoudt met commentaar geven, hoeveel meer ze ook van vrouwenwielrennen schijnt te weten dan anderen.
Haar Nederlands is te gebrekkig; ze wil heel graag van alles zeggen maar vindt er de woorden niet voor en roept dan steeds maar "Waar zitten we eigenlijk naar te kijken?"
Haar commentaar bij de finish bestaat steevast uit één woord: "OE!!!!!!!!!!"

Ik moet zeggen dat het bij de avondetappe of bij niet live-reportages wat minder tenenkrommend is allemaal; misschien moet ze zich daar meer op toeleggen.
Luijt 19 augustus 2024 13:29
De vijfde colonne.
Luijt 19 augustus 2024 13:34
Moeilijk te volgen betoog, althans voor mij.
Maar dat de vrouwentour langer moet worden staat vast; gebeurt ook al trouwens. Volgend jaar 9 dagen.
Pyama 19 augustus 2024 13:36
Grappig, dit is de tweede keer deze week dat je denkt dat hier mannen prikken die niet met capabele vrouwen om kunnen gaan. Ik denk dat een vrouw in de basis meer capabel is dan een man. Alleen zijn er dus ook vrouwen die dingen niet kunnen en niet moeten doen. Zoals Kneteman geen commentaar moet geven. Vanwege het toontje, vanwege het gebrek aan inzicht en inderdaad de beperkte woordenschat. Zo’n type als Marijn de Vries is veel welbespraakter. Ik moet een beetje aan José Been denken; ook verschrikkelijk om naar te luisteren en vind zichzelf vooral heel interessant.

Verder: wachten op ontslag van Danny Stam. En een rematch op de fiets tussen Vollering en Van der Breggen. En Wiebes, tja dat is gewoon een onbesuisd projectiel die haar eigen ploeg moet hebben. Als UAE meer betaald is ze zo vertrokken.
Luijt 19 augustus 2024 13:46
Om te janken, dit topic.
Meneer 60% 19 augustus 2024 15:05
Ik oordeelde te snel over mensen die ik niet persoonlijk ken. Excuses daarvoor aan Pyama en Cecchini. Ik wilde jullie zeker niet in de vrouwonvriendelijke-hoek wegduwen. Het is iets dat ik in het echte leven regelmatig merk bij mannen. Dat ze vrouwen vooral leuk vinden als ze grappig en goedlachs zijn, maar dat ze niet een te duidelijke mening moete hebben of te veel moeten weten. Dat er daarin een andere meetlat is dan bij mannen. Daar heb ik moeite mee. Maar dat wil niet zeggen dat vrouwen daarom ook voorzichtiger moeten worden aangepakt. Want die kunnen net zo goed incapabel zijn. En daar mag iedereen zijn mening over hebben. Ik zal mijn commentaar op het commentaar over het commentaar van kleine Kneet in het vervolg voor me houden. smiling smiley
Luijt 19 augustus 2024 22:18
Waar ik wel klaar mee ben is dat gezeur over de haat en nijd tussen die dames die elkaar het licht niet tussen de ogen zouden gunnen.
Al had die Wybert gewacht op Vollering dan had dat nog niks uitgemaakt. Zij had dat gat nooit dicht gepoeft. Vollering was gehavend sterker dan dat hele clubje van SDwurks bij elkaar.
ton duk 19 augustus 2024 23:07
hooguit 5 sec...
Gr
Luijt 19 augustus 2024 23:44
Haha, ja zeker niet meer.
Cecchini 20 augustus 2024 11:17
Een paar citaten uit een heerlijke column van Berg Wagendorp uit de Volkskrant vandaag.

" In alle euforie rond de zinderende ontknoping werden een paar vragen over het hoofd gezien. Dat kwam omdat Roxane ‘Rox’ Knetemann door de NOS lijkt te zijn ingehuurd voor de promotie van het vrouwenwielrennen en per definitie geen vervelende vragen stelt. De verslaggeving doet ze erbij. Haar collega Andries Lamain ging ook niet echt diep in op het koersverloop. Demi Vollering had gedaan wat ze kon, het was vrouw tegen vrouw en meer zat er echt niet in. Dat was jammer, want ik wilde graag weten hoe de Tourzege nou precies tot stand was gekomen. Tranen oké, maar daarna wil ik de feiten. "

" Het vrouwenwielrennen ging lang gebukt onder een minderwaardigheidscomplex ten opzichte van de mannensport. Daar komt nu langzaam maar zeker verandering in: de ploegbudgetten stijgen, de sport wordt ook tactisch volwassen en – het belangrijkste voor elke commerciële sportdiscipline – de belangstelling van de media neemt toe en de koersen worden boeiender. Nu alleen de journalistieke benadering nog. Niemand vroeg waarom Vollering met zo’n belabberd tactisch plan op pad was gestuurd – te vroeg aangevallen, geen enkele steun van haar ploeg. Niemand vroeg waarom Lucinda Brand opeens in dienst van Niewiadoma keihard op kop ging rijden – terwijl ze toch in een andere ploeg zit. "

" Waarom zo kort, eigenlijk, de Tour? Demi is nog maar net lekker op gang gekomen of de koers is alweer voorbij. Het is geen feuilleton als de mannen-Tour, maar een kort verhaal met acht hoofdstukken: de Tour de France Femmes moet zo snel mogelijk een wedstrijd van twee weken worden – nu is het meer Parijs-Nice. ‘Andries’, vroeg ‘Rox’ nog helemaal euforisch na afloop aan haar co-commentator, ‘waarom zou je eigenlijk naar Pogacar gaan kijken als je het vrouwenwielrennen kunt zien?’ Andries wist het niet. Of hij wist het wel, maar zei het niet. "
predator 20 augustus 2024 16:36
Grappig stukje. Een paar korte heuvelritten in West-Frankrijk hadden er inderdaad nog wel bijgekund. Maar het zal ook wel een kostendingetje zijn.
De zwarte trui 20 augustus 2024 18:42
Sinner aan de anabolen, clostebol. Maar de masseur had het in zijn vinger gemasseerd. Dus alleen de puntjes van Indian Wells inleveren. Waarom dan? En verder niks. [nos.nl]
Surplace op souplesse 20 augustus 2024 20:11
In een onbewaakt moment, kakelverse duiding en verrassende humor zijn steevast al even uitverkocht, zapte ik eerder deze zomer op de Avondetappe van de Tour des Hommes.

Knetemann was in een verhitte 'discussie' met Clement en Visbeek over het gevaar van massasprints en vooral het van de lijn wijken. Ze bleef maar roepen dat het zinloos is er iets aan te doen omdat het toch het instinct van de renners is. Visbeek en Clement keken steeds moedelozer uit hun ogen tot Clement zich niet meer kon bedwingen. "Mijn zoontje van 3 heeft ook instincten, maar daarom verbeter ik ze juist."

Ze doet wat denken aan Rob Harmeling en Henk Lubberding. Die kregen vaak eens per Tour het podium hun ongebreideld enthousiaste, soms rabiate en onkundige tegengeluid tegenover serieuzere analisten te schalmen. Dat leverde soms enigszins vermakelijke TV op.

Elke middag en avond onkundigheid tegenover kunde zetten levert niet constant een smakelijk gesprek op. Het verwart mogelijke nieuwe fans van het vrouwenwielrennen en ingewijd in de sport raken ze maar lastig. Wel snap ik dat ze op de buis gezet wordt, want ze heeft toch een ruw TV-talent. Misschien volgende zomer eens met de microfoon langs de renners sturen voor korte reportages? Te beginnen bij Pogacar: "Waarom kijken we eigenlijk naar jou?"
Surplace op souplesse 20 augustus 2024 20:13
Overigens lijkt Bert, die ooit ook een stuk schreef in de Muur waarin hij het Prikbord aanhaalde (of was dat Heinen?), weer af en toe mee te lezen.
Luijt 20 augustus 2024 23:57
Ja, het zijn bijna letterlijke citaten, die stukjes van Bert.
lodjan 21 augustus 2024 09:14
Fijn dat de Tour de France femmes zo leeft op dit prikbord. Toch ook een teken dat het vrouwenwielrennen leeft, serieus wordt genomen en volwassenen is geworden.
ton duk 21 augustus 2024 10:29
Eens en natuurlijk de ideale situering tussen OS en Vuelta
Gr
Cyclad58 21 augustus 2024 19:26
Toen ik 20 jaar geleden met een kompaan een startpagina voor het vrouwenwielrennen begon (met prikbord) had ik alleen durven dromen dat het vrouwenwielrennen zo in de picture zou komen. Later is het (terecht) verweven in de wielerprikpagina en prikbord. Sponsoren zagen het zitten, vonden dat ze naast een opleidingsploeg een vrouwenploeg moesten hebben. Het niveau is behoorlijk gestegen. Helemaal prima. In de tijd van Longo en Van Moorsel had je 2 tot 5 goede rensters. Nu ruim 200 en groeiend in de breedte.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen