Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

79thLa Vuelta ciclista a España(2.UWT)

Gepost door Clavan 
Clavan 16 augustus 2024 13:57

GC after stage 20:

1 SEPP KUSS JUMBO-VISMA 74hr 23min 42sec
2 JONAS VINGEGAARD JUMBO-VISMA @ 17sec
3 PRIMOŽ ROGLIČ JUMBO-VISMA 1' 08''
4 JUAN AYUSO UAE TEAM EMIRATES 3' 44''
5 MIKEL LANDA BAHRAIN VICTORIOUS 4' 03''
6 ENRIC MAS MOVISTAR TEAM 4' 14''
7 ALEKSANDR VLASOV BORA-HANSGROHE 8' 19''
8 CIAN UIJTDEBROEKS BORA-HANSGROHE 8' 26''
9 JOAO ALMEIDA UAE TEAM EMIRATES 10' 08''
10 SANTIAGO BUITRAGO BAHRAIN VICTORIOUS 12' 04''

2024 Vuelta a España map: 21 stages covering a total of 3,265 kilometers

Startlijst PCS

Voorbeschouwing Wielerflits

'De Vuelta gaat zaterdag in Lissabon van start en finisht op zondag 8 september in Madrid. De eerste drie etappes zijn allemaal in Portugal en daarna trekt de rode karavaan verder door Spanje. Er staan klimfinishes bij de Lagos de Covadonga en op de Picón Blanco en Cuitu Negru op het menu. Allemaal 100% Vuelta, want het zijn beklimmingen waarin driftig wordt gestrooid met dubbele cijfers.'

Touretappe parcours

Stage 1 (ITT)»Lisbon›Oeiras(12km)

In 1997 startte de Vuelta ook in Lissabon. De etappe toen ging naar het beroemde racecircuit van Estoril. De winst ging naar TVM renner Lars MIchaelsen

Merckx won de Vuelta in 1973

De broers Lejarretta in de vuelta van 1983

Hinault won de Vuelta van 1983. Hier in de afdaling van de Puerto de Navacerrada

Vuelta 1988. Kelly en Millar

1973. Een sprint in Murcia met 3 ploeggenoten. Nassen won voor Karstens en Peelman

Gorospe kijkt toe wanneer Hinault en Fignon aan hun aanval beginnen in de Vuelta van 1983

Rogelio Hernandez, Sebastian Elorza. Vuelta 1963

Vuelta 1970

Alto del Naranco 19ª etapa Vuelta 1993. Tony Rominger

Bilbao, Vuelta 1975. Donald Allan, Marino Basso, Agustín Tamames, Txomin Perurena.

1975. Kuiper en Ocana hebben een onderonsje voor de etappe Bilbao-Miranda

Vuelta 1988. Kelly in het groen berop in het spoor van Parra. Cubino in de leiderstrui daarnaast

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/08/2024 08:18 door Clavan.
De zwarte trui 16 augustus 2024 22:10
Primoz begint lekker en bijt voor de start al zijn tanden stuk, toch een paar grammetjes lichter.

"Goeie start, hé", grapt hij op Instagram.
Cecchini 17 augustus 2024 12:53
De laatste van Robert Gesink. Het ga je goed Robert, dank voor je arbeidsethos, heerlijke humor, en de hoop in bange dagen, die je was voor de Nederlandse wielerliefhebbers.

Winnaar op de Aubisque (zijn eerste en laatste etappe zege in een Grote Ronde/ De Vuelta van 2016)

Van de NOS site

Gesink gaat na zijn laatste Vuelta kameraadschap missen: 'Maar ik blijf fietsen'

Wat gaat Robert Gesink het meeste missen? "De kameraadschap onderling. Ook hier zijn we weer met een superleuke ploeg. De gezelligheid aan tafel, dat ga ik zeker missen."De komende drie weken rijdt de 38-jarige Gesink met de Vuelta a España de laatste ronde van zijn lange carrière. Na achttien jaar in het profpeloton stopt de renner uit de Achterhoek ermee.

Tijdens die gezellige gesprekken met ploeggenoten aan tafel, merkt Gesink soms ook dat hij niet meer de jongste is. "Af en toe is dat wel confronterend, als je met al die jonge mannen aan tafel zit", vertelt hij in Langs de Lijn en Omstreken op NPO Radio 1. "Als ik dan een verhaal uit de oude doos vertel en je ziet ze kijken: Goh, dat was nog van voor ik geboren was..."

Hij had ook vorig jaar kunnen stoppen, toen Jumbo-Visma vijf ritten won in de Vuelta en met Sepp Kuss, Jonas Vingegaard en Primoz Roglic het volledige podium bezette. "Dat was achteraf een fantastisch moment geweest. Maar ik ben heel blij dat ik er nog een jaartje aan vast heb geplakt."

"Het gaat nu nog heel erg goed, dat is het belangrijkste. Je wil ook niet een jaar te lang doorgaan, dan gaat het plezier eraf. Ik ga het in de Vuelta proberen mooi af te sluiten. Mijn niveau is nog net zo hoog als vorig jaar."

Verschillende fases
Gesink reed zijn hele carrière voor dezelfde ploeg, die hem in de Vuelta eert met een logo op het tenue. De naam van de ploeg veranderde van Rabobank naar Blanco, naar Belkin, naar Lotto-Jumbo, Jumbo-Visma en uiteindelijk Visma - Lease a Bike. Maar Gesink bleef.

Het logo van Gesink op het tenue van Visma - Lease a Bike
Wat is in achttien jaar zijn hoogtepunt geweest? "Die vraag wordt me best vaak gesteld: waar ben je nou echt trots op? Ik vind het echt heel lastig om aan te wijzen."

Blijven fietsen
"Er zijn heel veel hoogtepunten, allemaal met een mooi verhaal. Mijn carrière is in verschillende fases verlopen. Eerst was ik klassementsman en later werd ik helper.""Ik ben trots op mijn vierde plaats in de Tour van 2010. Maar ook mijn ritzege in de Vuelta en overwinningen in Quebec en Montreal zijn hoogtepunten."

Maar net zo goed koestert hij de momenten waarop hij een teamgenoot aan een mooie zege hielp. Die werden steeds talrijker. De Nederlandse ploeg groeide de laatste jaren uit tot een van de sterkste en succesvolste formaties van het peloton.

Als de Vuelta over drie weken finisht in Madrid, moet Gesink die mooie momenten en het kameraadschap gaan missen. "Maar stoppen met fietsen, dat zal niet gebeuren. Ik zal blijven fietsen, alleen niet meer in wedstrijdverband."

De zwarte trui 17 augustus 2024 13:26
Visma gaat (mogelijk) weer met dichte voorwielen rijden in de korte openingstijdrit. Zowel Van Aert als Affini zijn gespot.
lodjan 17 augustus 2024 13:43
De carrière van Gesink loopt parallel met een periode van Hollands (klassements) Glorie. Hoogconjunctuur. Het einde èn het begin van de magere jaren.
Hup Robert!
Surplace op souplesse 17 augustus 2024 18:19
Schiet redelijk op en neer qua tussentijden en eindtijden. Speelt de wind een rol?
Cecchini 17 augustus 2024 18:21
Affini opvallend groot gat naar de nummer 2. Ik moet nog zien wie daar over heen gaat.
Surplace op souplesse 17 augustus 2024 18:25
Ik ook. Normaal gesproken Tarling, Van Aert en wellicht McNulty en Roglic wel, maar als de wind idd een rol speelt is het maar de vraag.
Surplace op souplesse 17 augustus 2024 18:27
Hij en Vine zijn de enige twee die serieus wisten te versnellen na het tussenpunt - én kwamen direct na elkaar binnen.
Slimmerd 17 augustus 2024 19:16
Best opmerkelijk idd, al vond ik de trage start van Vine ook apart
Pyama 17 augustus 2024 19:37
Leopold Konig: leek een veelbelovend klassementsrenner en voorganger van Roglic. Ging de politiek in dacht ik? Iemand daar nog iets recents van?

Met de kennis van nu weten we ook wel wie het gelijk aan zijn zijde had in de clash Cian-Bora.
Johan 17 augustus 2024 19:53
Tarling strandt op 0,28…
Affini heeft een zeer sterk tweede deel gereden.
Surplace op souplesse 17 augustus 2024 19:58
Ik vermoed dat er door die gebouwen langs de kust heel veel lukrake fluctuatie zit in welke richting de wind net in een open stuk blaast. Heb je hem tegen dan is je hele ritme naar de klote, waait hij net mee scheelt het nogal.
lodjan 17 augustus 2024 20:01
En Van Aert gaat met een dicht voorwiel van start?
Lijkt me niet verstandig.
Surplace op souplesse 17 augustus 2024 20:01
Vacek nu de snelste tussentijd. Die kan zomaar nog 9e worden. Dit pokerspel is erger dan regen.
Surplace op souplesse 17 augustus 2024 20:05
Snelste tijd nu door Vacek. Wat is dat voor windparty?
Surplace op souplesse 17 augustus 2024 20:19
Vacek. Affini. Tarling. Schmid. Armirail.

Koekkoek.
predator 17 augustus 2024 20:22
Krijg weer een sik van de regie.
lodjan 17 augustus 2024 20:23
Hij leest meesmiling smiley.
predator 17 augustus 2024 20:30
predator 17 augustus 2024 20:31
predator 17 augustus 2024 20:32
7e overwinning van dit jaar
Surplace op souplesse 17 augustus 2024 20:33
Leuke tijdrit zo!
Surplace op souplesse 17 augustus 2024 20:35
En een (openings-) tijdrit in een GR waar bij de eerste 7 in de uitslag geen klassementsrenner zit. Hoever zou je daarvoor terug moeten gaan?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/08/2024 20:36 door Surplace op souplesse.
Surplace op souplesse 17 augustus 2024 20:37
Geen officiële tijdrit, maar die 2km proloog in de Giro wellicht (die Lancaster won).
Cecchini 17 augustus 2024 20:47
Mooie tijdrit. Goed in beeld gebracht, met de tussentijden ook steeds correct te zien. Dat zien we wel eens anders.
Slimmerd 17 augustus 2024 20:55
Maar Küng overal helemaal missen wel een foutje
Cecchini 17 augustus 2024 21:26
Is nou ook niet bepaald een extraverte persoonlijkheid.
De zwarte trui 17 augustus 2024 23:31
#zekerhedeninhetleven Van Aert die net niet wint.
Luijt 19 augustus 2024 23:45
Wat een klungelronde is dit toch.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen