Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

La Vuelta Ciclista a España(2.UWT) Stage 4»Plasencia›Pico Villuercas(170.5km)

Gepost door Clavan 
Clavan 20 augustus 2024 09:20

In red, Wout van Aert wins stage three.

GC after stage 3:

GC leader: Wout van aert (Visma | Lease a Bike)
Mountains classification leader: Luis Angel Maté (Euskaltel-Euskadi)
Points classification leader: Wout van Aert (Visma | Lease a Bike)
Best young rider: Mathias Vacek (Lidl-Trek)
Teams classification leader: UAE team Emriates
1 Wout van Aert Team Visma | Lease a Bike 10hr 5min 59sec
2 Brandon McNulty UAE Team Emirates @ 13sec
3 Mathias Vacek Lidl-Trek 0:15
4 Stefan Küng Groupama-FDJ 0:19
5 Edoardo Affini Team Visma | Lease a Bike 0:21
6 Mauro Schmid Jayco-AlUla 0:29
7 Primoz Roglic Red Bull-BORA-hansgrohe 0:30
8 Bruno Armirail Decathlon Ag2r La Mondiale 0:31
9 Joao Almeida UAE Team Emirates 0:32
10 Nelson Oliveira Movistar 0:33

[touretappe.nl] 'Robert Gesink zal met een wrang gemoed aan de Piornal terugdenken. Twee jaar geleden reed hij als beste vluchter met een voorsprong van 22 seconden solo de slotkilometer in. Het was niet genoeg, want Enric Mas besloot rodetruidrager Remco Evenepoel onder druk te zetten. De Vlaming ging mee en Gesink zag de twee in de laatste 400 meter langszij komen. Vervolgens pakte Evenepoel de buit.'

2022. Evenepoel wint voor Mas en Gesink op de Pionral

De top van de Pico Villuercas is ook echt de top

In 2021 lag er ook een finish op deze slotklim.

Bardet was toen de winnaar van deze etappe. De zwaarste laatste 4 km zijn dezelfde als de aankomst van vandaag
ton duk 20 augustus 2024 10:30
Ai, dat Gesink-moment zit in mijn geheugen gegrift incl dat gemeende schuldgevoel Evenepoel
Gr
predator 20 augustus 2024 12:25
Was een fijne actie van Mas inderdaad.
De zwarte trui 20 augustus 2024 17:46
Roglic rijdt voorlopig even in zijn eentje heel UAE naar huis. 2.5 km e gaan
De zwarte trui 20 augustus 2024 17:56
Van Eetvelt, de Crescioli van dienst, komt juichend over de meet, maar Roglic zegt nee jongen niet met mij en pakt de etappe op de lijn.

Kuss nergens te bekennen. Almeida en Landa op het tandvlees mee in eerste groepje toen Roglic even geen zin meer had om met Mas, die nog wel een trap op kop deed en van Eetvelt door te rijden op het wat vlakkere slotstuk.
predator 20 augustus 2024 17:57
Tering wat een sprintfout. Hoe dan.
Cecchini 20 augustus 2024 18:01
Kuss 11e. Dat valt nog mee. Arensman zet de traditie weer voort. Niet vooruit te branden. Roglic is verdorie wel een harde zeg.
Cecchini 20 augustus 2024 18:05
Arensman 39 ste op 2.35. Valt nog mee.
ton duk 20 augustus 2024 18:18
Hij zat een pufje van zijn mooiste overwinning
Gr
ton duk 20 augustus 2024 18:19
Ik had 1,5 tot 2 minuten verwacht,dus wel tegenvallend
Madrid is nog ver
Gr
De zwarte trui 20 augustus 2024 18:28
Sepp Kuss op 28", Mattias Skjelmose op 43", Carlos Rodriguez op 51", Adam Yates op 1'29", Cian Uijtdebroeks op 1'38": er zijn al stevige tikken verkocht bij het eerste bergexamen.

Del Toro op 0.51
Carapaz op 1.29
De Arend op 2.35
Caruso op 3.33
Woods op 3.43 Dit was toch een muurtje naar de hand van Michael?!
ubertalent Max Poole op 3.43
Lecerf Jr op 5.28
Ciccone, Hart en Vine op 7.40!
Cyclad58 20 augustus 2024 20:28
Ineos gaat weer lekker. Rodriguez de beste van het stel. Arensman stelt toch steeds weer teleur. Rit 1 is al voorbij, in rit 4 mag je meer van hem verwachten.
Tao en Ciccone gaan ook niet lekker. Sowieso een slechte dag voor Lidl-Trek. Ook Skjelmose verliest meer dan hij had gehoopt.
Cecchini 20 augustus 2024 20:51
UAE overall viel niet mee. Almeida altijd maar weer vanuit de achtergrond terugkomend maar na een uitstekende Ronde van Zwitserland en een goede Tour zal hij uiteindelijk verderop in de Vuelta wel frisheid tekort komen. Sivakov verrassend goed, maar zakt er uiteindelijk toch altijd wel ergens door. Yates is toe aan vakantie en Del Toro nog te jong. Mc Nulty mist ook charisma ook al doet die snor anders veronderstellen.
ton duk 20 augustus 2024 22:28
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> ubertalent Max Poole op 3.43

Gevallen etappe 2
Gr
>
ton duk 20 augustus 2024 22:29
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Arensman stelt toch steeds weer teleur.

Weer als in de Giro 2024 ??
Gr
Meneer 60% 21 augustus 2024 08:43
Zou dat juichen Van Eetvelt de overwinning hebben gekost? Vraag het me af. Duurde maar kort en volgens mij verloor hij niet heel veel snelheid. Uiteindelijk won Roglic nog met een wiel verschil. Blijft wel heel dom natuurlijk.
ton duk 21 augustus 2024 09:16
Zat idd ook meer in snelheid
binnen-en buitenbocht
Gr
Luijt 21 augustus 2024 09:51
Even los van de gebruikelijke problemen in een eerste week bij Arensman liggen dit soort korte steile beklimmingen hem doorgaans sowieso niet zo.
Maar goed: tijdrit matig en eerste bergetappe matig, wordt weer strijden voor een top 8 plek ipv top 3.
ton duk 21 augustus 2024 10:31
Eens (DUK voegt zijn hitteprobleem eraan toe)
Gr
lodjan 21 augustus 2024 11:33
Hij wordt toch gewoon 6e?
De zwarte trui 21 augustus 2024 12:54
Heerlijk!

Wat was er aan de hand met Carapaz, die in 2020 nog tweede werd in de Vuelta? “Het was een ontzettend warme dag. Het was misschien wel 40 graden en daar had ik erg veel last van. Het was gewoon te warm en de beklimming was ook nog eens bijzonder zwaar”, deed hij na afloop zijn verhaal bij Esciclismo.

“Ik probeerde mezelf nog zo goed mogelijk te handhaven, maar ik kon gewoon niet sneller. We hebben wel ons uiterste best gedaan. Het was een dag om zo goed mogelijk te overleven. Ik denk dat we daar redelijk in zijn geslaagd. In de finale had ik een tekort aan water. Het was erg warm en ik bevond me op een gegeven moment in een zone van wanhoop.”
Luijt 22 augustus 2024 00:50
En ook nog best hard tegen het asfalt gegaan in het begin vd etappe...
Eigenlijk prima gereden. smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen