Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

La Vuelta Ciclista a España(2.UWT) Stage 9»Motril›Granada(178.5km)

Gepost door Clavan 
Clavan 25 augustus 2024 10:12

Primoz Roglic wins the stage and gains back almost a minute from GC leader O'Connor. Photo: Sprint Cycling

GC after stage 8:

GC leader: Ben O'Connor (Decathlon Ag2r La Mondiale)
Mountains classification leader: Primoz Roglic (Red Bull-Bora-hansgrohe)
Points classification leader: Wout van Aert (Visma | Lease a Bike)
Best young rider: Antonio Tiberi (Bahrain Victorious)
Teams classification leader: Decathlon Ag2r La Mondiale
1 Ben O'Connor Decathlon Ag2r La Mondiale 31hr 23min 27sec
2 Primoz Roglic Red Bull-BORA-hansgrohe @ 3min 49sec
3 Enric Mas Movistar 4:31
4 Antonio Tiberi Bahrain Victorious 5:00
5 Mikel Landa Soudal Quick-Step 5:13
6 Lennert Van Eetvelt Lotto Dstny 5:15
7 Cristian Rodriguez Arkéa-B&B Hotels 5:19
8 Mattias Skjelmose Lidl-Trek 5:24
9 Florian Lipowitz Red Bull-BORA-hansgrohe 5:25
10 Felix Gall Decathlon Ag2r La Mondiale 5:26

Puerto de El Purche

[touretappe.nl] 'Twee jaar geleden reden de renners in de Koninginnenrit van de Vuelta ook over de Alto de El Purche en Alto de Hazallanas. Destijds stond dat steile ding eenmaal op het menu en vervolgens ging het verder bergop, hoger de Sierra Nevada in. Het was een gouden dag voor Thymen Arensman, want hij soleerde naar de overwinning.'

Alto de Hazallanas

2022. Arensman op weg naar de overwinning

De laatste keer dat Granada als finishplek in de Vuelte was won Liqiguas de TTT daar in 2008

In 2013 lag de finish op de Alto de Hazallanas. Horner won voor Nibali.

Chris Horner (Radio Shack) 4hr 30min 12sec. 41.3 km/hr
Vincenzo Nibali (Astana) @ 48sec
Alejandro Valverde (Movistar) @ 1min 2sec
Ivan Basso (Cannondale) s.t.
Joaquin Rodriguez (Katusha) s.t.
Thibaut Pinot (FDJ) s.t.
Nicolas Roche (Saxo-Tinkoff) @ 1min 10sec
Igor Anton (Euskaltel) @ 1min 25sec
Domenico Pozzovivo (Ag2r) s.t.
Rafal Majka (Saxo-Tinkoff) @ 1min 52sec

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/08/2024 11:32 door Clavan.
Slimmerd 25 augustus 2024 10:49
Cecchini 25 augustus 2024 11:17
Arensman schuift zo weer een plekje op.
Surplace op souplesse 25 augustus 2024 13:15
Grote groep lijkt vertrokken. UAE daags na het gevallen klassement direct met een plannetje. Yates mee en twee deftige koersklerken in Soler en Vine. Best geplaatste is GauduGado op 6+.
Slimmerd 25 augustus 2024 13:21
En Leemreize mag Poole nog even naar voren rijden.

RedBull-Bora zal snel gaan helpen bij Decathlon vermoed ik
predator 25 augustus 2024 16:57
Pyama 25 augustus 2024 16:57
Grote voorsprong voor Yates en daarachter ook voor Carapaz.

Begrijpt Sporza nu nog steeds niet dat je geen interviews moet draaien op de slotklim? In de afdaling/vallei zitten ze te kletsen, heel leuk overigens, maar als er dan actie op de klim komt moet er perse een nikszeggend interview met O’Connor gedraaid worden waardoor er allerlei activiteit gemist wordt.
Cecchini 25 augustus 2024 17:05
Hoe Roglic het (met zijn) ploeg steeds voor elkaar krijgt om in dit soort situaties terecht te komen
Surplace op souplesse 25 augustus 2024 17:14
Denk dat hij vandaag niet goed/super is. Mas gaat er spijt van krijgen dat hij niet eerder is gegaan (met Carapaz mee bijvoorbeeld)
predator 25 augustus 2024 17:22
Mas ontsnapt aan uitschakeling
predator 25 augustus 2024 17:46
Verliezers vandaag Eetvelt, Tiberi, Skjelmose en Kuss. Winnaars O'Connor, Yates en Carapaz.
Cecchini 25 augustus 2024 17:51
Regie niet goed, na binnenkomst groep Roglic zie je geen andere renners meer binnenkomen, Sporza verslaggevers die tijdens het kletsen nauwelijks oog hebben voor wijzigende situaties. Daarnaast vond ik het eigenlijk een saaie koers vandaag.
Cecchini 25 augustus 2024 18:48
Ik ga mijn blikveld verleggen van Thijmen naar Steven. De laatste is nu beste Nederlander, Steven steeg van 64 naar 38. En de fameuze laatste week moet nog komen.
De zwarte trui 25 augustus 2024 19:02
Mooie high-sider. Liep goed over voor Enric. Geen Mohoric-je.
De zwarte trui 25 augustus 2024 19:07
Van Eetveld, tja. Uitproberen voor die jongen. Wie weet komt hij ooit 3 weken goed door, wie weet niet. Rittenkapen dan maar voor de rest van deze Vuelta. Of hij is ziek en komt niet meer aan het vertrek.

Skjelmose zal zijn Tour plannen in de ijskast (moeten) zetten. Denk niet dat Trek hem volgend jaar carte blanche gaat geven.

Tiberi was ambitieus om na zo'n zware Giro nog een klassement proberen te rijden. Op zijn leeftijd doen er dat niet veel. Ik zie nu pas dat hij DNF is. Watskeburt?
De zwarte trui 25 augustus 2024 19:08
Rog last van zijn rug. WF
Surplace op souplesse 25 augustus 2024 19:40
Saai?!

Dit is wielrennen man. Heb je de laatste jaren vaak horen oreren over de Tour waar Vingegaard en Pogacar elkaar 'bestookten'. Maar dat was, op de Granon na, altijd een wedstrijdje verplassen. Dit is een van de boeiendste ronden die ik tot op heden zag. Bluffen, pokeren, het licht uit elkanders ogen kijken, onbegrijpelijke comebacks. Het is vrij lekker allemaal.
Cecchini 25 augustus 2024 19:49
Dat zeg ik, de Spaanse regie viel het niet op, de Sporza mannen ook niet, en ook Cecchini zelf gaf niet thuis. Ik moet het nu ook pas van jou vernemen. Tiberi kwam gisteren wel zeer verhit boven.
predator 25 augustus 2024 19:49
Tiberi zonnesteek
Slimmerd 25 augustus 2024 19:52
DNF Kepplinger
DNF Tarling
DNF Tiberi
Cecchini 26 augustus 2024 11:03
Zo kun je het ook bekijken. Ik zag gisteren bij de start van de TV reportage echter een grote kopgroep van ongeveer 25 renners. Daarachter op 5 minuten het peloton. Vanuit de kopgroep bleef er één renner over ( de te verwachten Yates). Daarachter demarreerde Carapaz eenmaal en was ook weg. Niemand die reageerde. Bijna 2 uur naar dezelfde situatie in de koers gekeken. Mas ging nog vanuit het peloton in de aanval en niemand reageerde en werd weer teruggepakt in de afdaling. Dan toch liever de verplasserij van Pogacar en Vingegaard ( je vergeet gemakshalve Ventoux, Puy de Dome, Col de Loze, Hautacam, Central Massif dit jaar, tijdrit vorig jaar, kortom puntje van de stoel wielrennen, maar gisteren af en toe achter een boek opkijkend).
Luijt 26 augustus 2024 12:20
In die etappe van gisteren gebeurde er wel wat, maar mij kan het ook maar matig boeien.
Maar mijn conclusie na een week fietsen is dat het daar te heet is in het algemeen, en in het bijzonder voor een wielerkoers als de Vuelta. Ongezond om bij temperaturen van rond de 40 graden celsius te koersen. Niet de beste renner wint, maar degene die het beste tegen de hitte bestand is.
Vanaf morgen wordt er gekoerst in Noord Spanje. Da's al wat beter. Wat mij betreft verplaatsen naar het oktober deze ronde en dan inkorten naar twee weken.
Cecchini 26 augustus 2024 13:32
Oktober okay, maar wel 3 weken. Misschien twee en halve week zonder rustdagen.
Luijt 26 augustus 2024 15:52
Op die rustdagen liggen ze toch alleen maar in de zon
Surplace op souplesse 26 augustus 2024 19:25
Babbeltje en De Karst waren er vrij snel achter (dat hij gelost was, niet dat hij ergens in een greppel lag te koken).
Surplace op souplesse 26 augustus 2024 19:51
Eens met de rustdagen cancellen en wellicht iets inkorten. Ze worden zo goed getraind tegenwoordig dat vrijwel alle onvoorspelbaarheid er uit is. Of ze nou 2 of 5 weken koersen.

Hitte, das nou idd blijkbaar nog een factor die voor wat aangename verrassingen zorgt.

Heb gister een leuk steekspel tussen de pedaalstreken door gezien. Zo op het oog weinig spectaculairs, maar in de ploegleiderswagens gebeurde er (vast) van alles. Bora Decathlon uit de tent lokkend of niet beter kunnend? Carapaz z'n koersgoesting profiteerde snel, Mas te laat? Mas is misschien wel de beste renner in koers momenteel, maar heeft voor een dusdanig predicaat een armetierig sloeberige ploeg (tot dusver). Gall lijkt aan O'Connor vast te zitten. Een Froome-Landa, Wiggins-Froome situatie dient zich voorzichtig aan met Roglic-Lipowitz. Wordt Vlasov omgebracht door de KGB als hij echt niet elke aanval van Sivakov neutraliseert? Carapaz leek op weg naar de zoveelste bijrol met drie ritten en de bergtrui, maar staat weer er weer volledig tussen. Landa rijdt ook lekker stiekem mee als oude rot en Carlos Rodriguez lijkt met de dag te beteren en wellicht wordt het wel zijn echte doorbraak.

Afgaande op gisteren zie ik voor het eerst sinds een hele lange tijd bijna een hele top 10 de Vuelta nog winnen. De dynamiek van Roglic als favoriet en O'Connor in dikke bonus lijkt voor een patsstelling te zorgen die alles en iedereen mogelijkheden biedt. Het doet een beetje denken aan de Giro die Carapaz won (Roglic vs Nibali).

Ok genoeg gelachen en geprobeerd wat sjeu te geven aan deze intens voorspelbare eindzege van Enric Mas.
De zwarte trui 26 augustus 2024 21:42
Aan die Giro moe(s)t ik ook denken. Benno kijkt nu nog vooral naar Roglic, maar moet op zijn tellen passen voor andere kapers. Roglic blijft een vreemde. Kan zomaar (al dan niet gedwongen door een sputterende rug) de benen stil houden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen