Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Einde carrière Robert Gesink

Gepost door El Chaba2 
El Chaba2 08 september 2024 21:23
Lodjan stipte het al terecht aan in het Vueltatopic van de laatste etappe, dit was de laatste koers in de lange carrière van Robert Gesink en dat leek mij toch wel een apart topic waard.

Een carrière met heel veel tegenslag zowel op professioneel vlak als in zijn privéleven. Van veelbelovende klassementsrenner uiteindelijk in zijn laatste jaren getransformeerd tot een intern zeer gewaardeerde, onbaatzuchtige superknecht, zowel op het vlakke als bergop.
Robert, bedankt voor alle mooie wielermomenten en het ga je goed!

Robert Gesink kijkt uit naar afscheid: “Kan er nu wat meer van genieten”
[www.wielerflits.nl]

Robert Gesink zwaait vanavond na negentien seizoenen – in de Vuelta a España – af als profwielrenner. De 38-jarige Nederlander zal dit doen na een 24,6 kilometer lange slottijdrit in de straten van Madrid. Voor de start ging Alberto Contador voor Eurosport bij de Varssevelder langs om al eens terug te blikken op zijn carrière.

“Het is een heel speciale dag. Het was gisteren al een mooie rit in het peloton. Er was toen niet veel tijd om te praten, maar ik werd toch al door veel renners aangesproken. Ik ben blij dat we vandaag eindigen met een tijdrit. De rit van vorig jaar in Madrid verliep namelijk ontzettend snel. Ik kan nu meer mijn eigen tempo rijden en er wat meer van genieten.”

Gesink was lange tijd een van de vaandeldragers van het Nederlandse wielrennen en kende een carrière met hoge pieken en diepe dalen, waarin hij zich elke keer opnieuw moest uitvinden. Maar wat is nu het mooiste moment uit zijn rijkgevulde carrière?

Mooiste moment
“Dat is moeilijk om te zeggen. Ik ben erg trots op mijn overwinningen, maar als ik één moment moet kiezen: de Vuelta van vorig jaar. Om met drie renners op het eindpodium te staan, met Sepp Kuss, Jonas Vingegaard en Primoz Roglic.”
“We wonnen dat jaar ook vijf etappes en we waren drie weken lang echt de beste ploeg. Dat gaan we denk ik niet meer zien in het wielrennen. Dat was super mooi en het is speciaal om daar deel van uit te maken.”

De carrière van Robert Gesink: hoge pieken en diepe dalen
[www.wielerflits.nl]

Robert Gesink over val en revalidatie: “Al vrij snel overwon mijn liefde voor het fietsen alles”
[www.wielerflits.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2024 21:24 door El Chaba2.
Tinuz 08 september 2024 21:40
Eerlijk gezegd is Gesink voor mijn gevoel al jaren geleden gestopt. Meer dan tien jaar geleden al ondertussen.
Hij was natuurlijk wel de man die een paar jaar een gapend gat opvulde toen het Nederlandse wielrennen zich in een diep, diep dal bevond en daarmee de hoop levende hield.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld de zelfingenomen praatjesmaker Thomas Dekker die in dezelfde tijdsperiode er een puinhoop van gemaakt heeft. Respect voor Gesink dus.
lodjan 08 september 2024 22:44
[www.ad.nl]

Podcast in het wiel over Gesink én het Prikbord.
predator 08 september 2024 23:55
Mooie podcast, hopelijk komen er nog Nederlandse klassementrenners de komende jaren.
Clavan 09 september 2024 10:14

2008. Gesink wint een etappe in de ronde van California. HIj verslaat Leipheimer in een sprint in San Jose

2009. Hij wint de Giro d'Emilia

2010. Gesink wint op La Punt in de ronde van Zwitserland

2010. Hij volgt zichzelf op in Emilia

2010. Robert Gesink wint de allereerste GP Cycliste Montreal

2011.Gesink wint de bergetappe, tijdrit en AK van de Tour of Oman

2012. Gesink wint op MT. Baldy en pakt ook het AK in de ronde van California

2013. Robert Gesink pakt heel knap de overwinning in de GP Quebec

2016. Gesink wint de etappe naar de Aubisque in de VUelta van 2013

2022. Jumbo Visma wint de TTT in Utrecht en Gesink mag als 1e finishen en pakt de rode trui
Meneer 60% 09 september 2024 10:36
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> [www.ad.nl]
> everingen-van-podcast-in-het-wiel~a075e67e/
>
> Podcast in het wiel over Gesink én het Prikbord.

Voor wie lui is: vanaf ongeveer 15.00 minuten gaat het over het goede oude wielerprikbord.
De zwarte trui 09 september 2024 10:53
Toch vreemd, dat er destijds een 'enorme' schare prikkers was waaronder heel veel renners. De drang tot discussieren / roddelen zal niet verdwenen zijn met de tijd. Waar vindt dat nu dan plaats? Telegram groepen, tiktok, het darkweb? Mijn bezoek stamt ook uit die gloriedagen. Voor roddels over onze nieuwe ploeg, waarvan men dacht dat ik die had verspreid, moest ik eerst hier komen om te lezen waar het nou over ging. grinning smiley
Meneer 60% 09 september 2024 12:40
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toch vreemd, dat er destijds een 'enorme' schare
> prikkers was waaronder heel veel renners. De drang
> tot discussieren / roddelen zal niet verdwenen
> zijn met de tijd. Waar vindt dat nu dan plaats?
> Telegram groepen, tiktok, het darkweb? Mijn bezoek
> stamt ook uit die gloriedagen. Voor roddels over
> onze nieuwe ploeg, waarvan men dacht dat ik die
> had verspreid, moest ik eerst hier komen om te
> lezen waar het nou over ging. grinning smiley

Op OnlyFans wordt ook veel over wielrennen gesproken, hoorde ik. spinning smiley sticking its tongue out

Serieus: het is meer versplinterd, denk ik. Dat was nog voor twitter enzo. Daar kunnen mensen hun mening nu ook kwijt. En op Wielerflits gebeurt er ook wel veel in de comment-sectie.

Verder denk ik dat actieve sporters (zeker de profs) door schade en schande hebben geleerd om hun mond te houden op het internet, omdat het gezeik op kan leveren. Op een schaatsforum waarop ik post zaten vroeger ook semi-bekende schaatsers. Nu niet meer.

En ik denk ook dat Zonneveld in deze podcast wel goed schetst dat het presteren van Gesink toen gewoon heel bijzonder was, omdat we het al heel lang niet meer gewend waren. Als er morgen een nieuwe jonge Nederlandse renner zoiets doet, zorgt het voor minder reuring in heel wielerland, even los van dit prikbord. Zo verschuiven interesses ook. Wielrennen voor vrouwen scoort tegenwoordig meer posts dan vroeger op het oude prikbord.
lodjan 09 september 2024 17:10
Bedankt voor dit eerbetoon Clavan.
betuweracer 09 september 2024 20:48
Quebec blijft de allermooiste. Ben ook blijven denken dat hij sindsdien zichzelf tekort bleef doen, maar een heerlijke man en peletonverschijnsel was het zeker.
Koppizoektwachtwoord 09 september 2024 22:57
thumbs up
En ook El Chaba bedankt!
Luijt 11 september 2024 00:38
De stress van het kopmanschap maakte Gesink niet leuker.
Wel mooi dat ie die rol op zich durfde te nemen. Prachtige klassering in AK van de tour. Wat mij betreft een veel mooiere en grotere prestatie dan die Vuelta etappe.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen