Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ronde van Nederland terug

Gepost door Meneer 60% 
Meneer 60% 18 september 2024 12:32
Er is hier al vaker voor gepleit: een terugkeer naar de Ronde van Nederland. Nu de Belgen de Eneco/BinckBank/Renewi-Tour hebben gekaapt winking smiley, is het tijd voor weer een eigen ronde. De plannen liggen er nu. Sterker nog, het lijkt een zekerheid dat ie volgend jaar op de kalenderstaat als 2.1-koers. Zelfde niveau als de ZLM-tour en nog een niveau onder de Ronde van Belgiƫ, maar je moet ergens beginnen.

[nos.nl]

[www.wielerflits.nl]

Opvallend: het plan is allemaal etappes met lokale ronden. Want: makkelijker te organiseren qua politie-inzet en leuker voor het publiek. Of we het leuk vinden of niet: die kant gaan we op met de sport, denk ik. Voor mij geen probleem, mits er genoeg selectieve rondjes tussen zitten. Een proloog en vijf etappes, wordt er nu gezegd.
ton duk 18 september 2024 14:03
Wel wat hypocriet van Plugge . Zijn ploeg stuurde toch regelmatig zijn kat naar Nederlandse koersen.

Verder natuurlijk goed nieuw
ZLM in juni en deze in oktober
Gr
Luijt 18 september 2024 14:57
Die etappes met lokale ronden was te verwachten en hoeft op zichzelf niet verkeerd te zijn.

5 etappes, dan de lokale rondjes graag in de navolgende omgevingen:

1.
Valkenburg/Vaals

2.
Arnhem/Nijmegen

3.
VAMberg

4.
Walcheren/ Noord-Beveland (evt Schouwen Duiveland)

5.
Tijdrit (in de buurt van) een grote stad
Pyama 25 september 2024 13:36
Wel jammer dat je de oorspronkelijke primeur van het AD niet noemt en wel de copy paste site.
Een tijdrit op de laatste dag is altijd zo jammer. Ik zou hem aan het begin doen zodat de renners die het slechter doen weten dat ze moeten aanvallen. Verder zal het ook hier afhangen van de gemeenten die betalen. Etten Leur was altijd wel wieler minded.
ton duk 25 september 2024 14:06
Ik las dat men met een proloog wilde beginnen toch ?
Gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen