Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

UCI Gravel World Championships 2024 Leuven

Gepost door Clavan 
Clavan 04 oktober 2024 08:37
2023

2024

Voorbeschouwing Wielerflits

Startlijst PCS mannen

Startlijst PCS vrouwen

Live op HBO Max en Discovery+ (vanaf 14.00 uur)
Live op NOS.nl (vanaf 14.15 uur)
Live op Sporza.nl (n.n.b.)
lodjan 05 oktober 2024 14:50
Vos en Kopecky hebben een minuut op Wiebes, Pieterse, Kasper, Paladin en Frain. Daar achter een groot peloton op grote achterstand.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2024 14:52 door lodjan.
predator 05 oktober 2024 16:04
De zwarte trui 05 oktober 2024 19:49

Nr 14 is binnen.
De zwarte trui 05 oktober 2024 20:12
Kopecky is lief voor de mannen en zorgt voor een parcourswijzigign ivm de veiligheid. Ziet er idd uit als een heerlijk obstakel dit. Heeft niemand dit bij de verkenning gezien? Mr safety Thijsje Z ook niet? Kalf en put enzo.

De zwarte trui 05 oktober 2024 20:28
Mooie stadcross, beetje veel asfalt. [www.youtube.com]

Parijs-Tours is morgen nog uitdagender qua 'gravel' dan dit WK?
Cecchini 05 oktober 2024 23:53
Ik begrijp dan ook niet dat MVDP niet voor Parijs Tours kiest. Dit WK parcours mag de benaming Gravel nauwelijks hebben. Ik vond het slappe hap.
Tinuz 06 oktober 2024 01:03
De aanloop naar Leuven is allicht wat gravelachtiger, maar de mooie beelden van bijvoorbeeld vorig jaar hoeven we niet te verwachten. Als VDP dit niet wint, pech daargelaten, dan is dat mijns inziens een aanfluiting van jewelste. Ten Dam moet hem maar in stelling brengen op pakweg 100 km van de finish. En dan linea recta door naar de BBQ.
De zwarte trui 06 oktober 2024 10:50
Poen, poen, poen, poen
De een zegt geld, de ander money, maar wij zeggen poen
Poen, poen, poen, poen
't Zal je gedacht zijn wat je allemaal met poen ken doen
Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
Maar geld doet wonderen en vooral als 't een hoop is
Poen, poen, poen, poen
Poen, poen, poen, poen, poen poen

Al voegt Ten Dam er ook aan toe dat de commercie ook een deel van dit deelnemersveld bepaalt. “Dat komt vanuit fietsfabrikanten. Ik heb ook best wel een harde lobby gevoerd om Mike Teunissen aan de start te krijgen, maar voor Intermarché-Wanty zijn de punten in Parijs-Tours nog te belangrijk. Ook voor fietsenmerk Cube. Zij willen natuurlijk nog jaren in de WorldTour blijven, dat hebben ze liever dan een ereplaats op het WK Gravel. Dat snap ik ook wel. Maar neem nu de meiden van SD Worx-ProTime. Die krijgen alle hulp vanuit de ploeg: ondersteuning, begeleiding, hotels boeken. Visma | Lease a Bike doet er ook heel veel aan, net als Alpecin-Deceuninck.”
predator 06 oktober 2024 16:44
ton duk 06 oktober 2024 16:48
Schitterende koers , schitterende sport en dito schitterende winnaar !!!
...gravel
Gr
De zwarte trui 06 oktober 2024 17:02
#topbondscoach
Frederik D. 06 oktober 2024 18:20
Nu nog het WK tijdrijden.
ton duk 06 oktober 2024 19:24
2 x wereld - en 1 periodekampioen . We zijn zeer tevreden in DUKTown
Gr
Pyama 06 oktober 2024 20:54
Koers niet gezien maar ik lees gedoe in Belgenland. Stuyven is boos op Hermans en Vermeersch die voor hun ploeggenoot reden ipv voor hun land. Past prima bij Vermeersch… ik hoop dat de nieuwe bondscoach goed oplet.
ton duk 06 oktober 2024 21:20
Volgens Sporza / De Cauwer
is dit geen landenwedstrijd
MvdP counterde dan weer wel Vermeersch
Gr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/10/2024 21:23 door ton duk.
Luijt 07 oktober 2024 00:37
Goed in beeld gebrachte koers. Volgende keer minder asfalt en meer kilometers.
De zwarte trui 07 oktober 2024 23:41
Dit lijkt wel fiets 'm d'r in! grinning smiley Lubach begrijp er (ook) helemaal niks van dat gravellen.

LtD komt er ook goed uit the finger smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/10/2024 23:47 door De zwarte trui.
nachtwacht 08 oktober 2024 03:27
Las zojuist dat er 24(!) wereldkampioen zijn geworden afgelopen zondag. Ik snap dat het commercieel uiterst aantrekkelijk is voor de organisatie en de UCI. En dat het het ego streelt van al die mensen die zich 'gekwalificeerd' hebben en een dagje in het (zelfbetaalde) nationale team tenue mogen (lees: moeten) rijden, maar 24? Puur sportief gezien was 2 genoeg geweest. Er kan er maar een de beste man en een de beste vrouw zijn.
Clavan 08 oktober 2024 09:15
De zwarte trui 08 oktober 2024 10:34
En dat tegen onze gezonde HOL jongens!

Die site is verder wel triest. Granfando figuren die gaan huilen omdat er ex-beroepsrenners meedoen en winnen natuurlijk, die 10-15 jaar geleden tijdens hun actieve carriere aan het spul zaten. Want Vino gaat echt nog een kuurtje zetten om een gesjeesde timmerman zijn 'titel' bij de 40-45 jarigen te ontnemen.
Andere Peter 08 oktober 2024 14:22
Van der Poel denkt in afvinken. Zo'n titeltje erbij, in een discipline die vermoedelijk de komende decennia waardevoller wordt. Ik zie hem ook liever Parijs - Tours winnen (ouwe lul die ik ben). Maar ik begrijp het wel.

Ik vind het vooral jammer dat hij de Ronde van Lombardije laat lopen. In de vorm van het afgelopen WK hoeft hij daar toch eigenlijk alleen Pogacar te vrezen? En daar staat naturlijk geen maat op, maar Pogacar kan ook iets tegenkomen. In mijn ogen was dit de beste kans die MvdP ooit zal krijgen om RvL af te vinken, of althans heel kort te eindigen.
Tinuz 08 oktober 2024 16:15
Je zegt het hier goed denk ik, wat VDP betreft. Daarbij, Lombardije wil je als liefhebber toch rijden? En veel heeft ie toch niet te verliezen. Gewoon nog één keertje rije dit seizoen, met de vorm die hij nu heeft.
Koppizoektwachtwoord 08 oktober 2024 21:07
Lubach begrijpt sowieso niks van sport (en dat wil hij ook niet), maar dat item was best leuk. [youtu.be]
Eindhovuh 09 oktober 2024 13:36
Ik vond dit ook wel een aardig item. Vooral over de rol van LtD. spinning smiley sticking its tongue out
Luijt 09 oktober 2024 15:37
Hoogerland ijzersterk 26e by the way.
betuweracer 09 oktober 2024 17:15
Van der Poel is dan ook geen liefhebber. Althans van specifieke koersen, disciplines of geschiedenis. Klooien op een fiets, (altijd willen) winnen en afvinken. Dat is Van der Poel. Ik denk alleen dat hij, net als Roglic en Evenepoel, een flinke knauw heeft gekregen de laatste weken. Plots geen campionissimo's meer, maar slechts een van de vele andere stervelingen.

En komt Pogacar wat tegen? Dan is het bijna eerder een schande die je moet dragen om die koers plots te moeten opeisen.Zou wel een tafereel zijn. 'Uit collectief begrip dat de koers niet meer echt gewonnen kon worden, stapte zaterdag het hele peleton af nadat solofavoriet Tadej Pogacar uitviel.'
betuweracer 09 oktober 2024 17:22
(Overigens is dat enkel de tijd van het jaar, want Van der Poel blijft de enige renner die op een terrein Pogacar nog de baas is of kan zijn.)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/10/2024 17:22 door betuweracer.
Tinuz 09 oktober 2024 21:03
Hij heeft dan ook 1-2 keer per jaar een trap tegen z'n achterste nodig van Roodhooft.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen