Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

SIMAC Ladies Tour

Gepost door Cyclad58 
Cyclad58 08 oktober 2024 19:28
Vandaag de 1e etappe van de Simac Ladies Tour, een tijdrit van 10 km door Gennep.
Ik was erbij, het was gezellig druk.
Misschien was het niet eens zo'n verrassing dat Zoë Backstedt won. Ze was 7 seconden sneller dan Lieke Nooijen (let op haar!) en 8 seconden sneller dan Ellen van Dijk. Lorena Wiebes verloor veel tijd, botste bijna op een fietsende voorbijganger. Chloë Dygert zal nooit een bochtige tijdrit winnen. Ze reed superonhandig door de vele bochten. Kostte haar een topklassering.
Meneer 60% 09 oktober 2024 14:58
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vandaag de 1e etappe van de Simac Ladies Tour, een
> tijdrit van 10 km door Gennep.
> Ik was erbij, het was gezellig druk.
> Misschien was het niet eens zo'n verrassing dat
> Zoë Backstedt won. Ze was 7 seconden sneller dan
> Lieke Nooijen (let op haar!) en 8 seconden sneller
> dan Ellen van Dijk. Lorena Wiebes verloor veel
> tijd, botste bijna op een fietsende voorbijganger.
> Chloë Dygert zal nooit een bochtige tijdrit
> winnen. Ze reed superonhandig door de vele
> bochten. Kostte haar een topklassering.

Parcours leek me (op tv) erg Nederlanders met allerlei verkeersdrempels en andere oneffenheden. Die tegenligger bij Wiebes zag er heel kneuterig uit. Gelukkig ging het goed.

Knappe prestatie van Backstedt, die tot nu toe een erg kleurloos seizoen reed. Pas 20, ik weet het, maar wel gewoon een supertalent, dus we mogen ook best wat verwachten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/10/2024 14:59 door Meneer 60%.
De zwarte trui 09 oktober 2024 16:55
De wereldkampioene doet het voor de Europese kampioene. Lotte Kopecky heeft haar ploeggenote Lorena Wiebes (SD Worx-ProTime) naar de sprintoverwinning gepiloteerd in de 2e rit van de Simac Ladies Tour. De Nederlandse klopte net als op het EK de Italiaanse Elisa Balsamo.

Bron: Lijkt mij evident
De zwarte trui 09 oktober 2024 17:17
DNS Dygert, die is met haar gok tegen een deur aangelopen. De tijdrit ging nog enigszins met een gebroken neus, maar vandaag kwam ze niet meer aan de start.

Ook DNS van der Duin en Paladin wegens ziekte. Canyon (fuck) SRAM heeft zo nog maar 2 rensters in koers.

Copy-paste: WF

Edit: Fuck WF. Alex Morrice met een DNF. Leidster Zoe Bäckstedt mag het dus alleen opknappen. Wellicht kan haar zus nog aan handje toesteken.
De zwarte trui 10 oktober 2024 15:03
SD Worx waaiert Wiebes naar winst. Balsamo kon niet uit het wiel komen. Kool zat veel te ver. Kopecky wordt nog net 3e en pakt boni's.
De zwarte trui 11 oktober 2024 16:29
Ik zie net de loods van Wiebes winnen vanuit een klein kopgroepje.
De zwarte trui 11 oktober 2024 16:39

Barbara Guarischi wint dus. Ze kwam nog net uit het wiel van Wollaston. Wiebes won op 36 seconden de sprint van het 'peloton' voor plek 14. Koch zat mee vooraan en had 31 seconden achterstand in het AK. Zij neemt dus de trui over van Bäckstedt, die in het spoor van Wiebes finishte.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2024 16:57 door De zwarte trui.
Koppizoektwachtwoord 12 oktober 2024 17:16
Ook in Doetinchem was het (bij de start) gezellig druk. Veel applaus bij de presentatie, de meeste meiden stonden echt te stralen.
Op naar de massasprint!
predator 12 oktober 2024 17:44
Wiebes wint weer, zware val Kopecky
Cecchini 13 oktober 2024 17:43
Wat zal Andries Lamain ook blij zijn, dat het seizoen voor hem ook voorbij is. God je zult de hele dag het geblaat van Roxane moeten aanhoren.
predator 13 oktober 2024 17:55
Heel knap van Kopecky, de dubbelslag

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2024 17:55 door predator.
De zwarte trui 13 oktober 2024 17:56
Een ballenkoers met een zinderend / vreselijk slot. Smulders rijdt kilometers solo en wordt op de meet pas gepakt. Wiebes ging net op tijd de sprint aan en Kopecky doet de dubbel; rit en AK. Knap na de harde val van gisteren.
De zwarte trui 13 oktober 2024 18:01
Wiebes kneep ook net op tijd in de remmen grinning smiley
Cyclad58 13 oktober 2024 18:27
Alle lof voor Silke Smulders. Waanzinnig knap gereden, de finish lag 5 meter te ver.
Wiebes fabuleus als sprintaantrekster voor Kopecky. Dat duo is onklopbaar.
Verder een laf rondje, Limburg wordt node gemist.
IK heb absoluut vrede met de eindwinst voor Kopecky. Koch verdiende het niet (harde woorden, ik weet het), DSM heeft werkeli8jk niets gedaan en liet alles aan SD Worx over. Dan krijg je het deksel op de neus.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen