Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK Baan

Gepost door De zwarte trui 
De zwarte trui 16 oktober 2024 19:22
Wiebes degradeert Valente en de andere baanrensters. WK scratch.

De teamsprint finales zijn later vanavond. De mannen en de vrouwen rijden voor goud.
De zwarte trui 16 oktober 2024 19:56
De eerste is binnen. Het kwartet kan nog voor Harrie. Australie op 6 tienden 2e. De dames werden op ruime afstand van de Britten 2e.
Clavan 16 oktober 2024 20:37
P.,s. iemand nog Horsie gesproken de laatste 4 maanden…
Frederik D. 16 oktober 2024 23:08
Nee. Maar ik mis hem wel. smiling smiley
Surplace op souplesse 17 oktober 2024 09:31
Met diep berouw denk ik aan Horsie.

"Horses with bangs are dorks."

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2024 00:37 door Surplace op souplesse.
Meneer 60% 17 oktober 2024 11:40
Ik maak me toch ook wel zorgen over Horsie. Zijn laatste posts wijzen er toch niet op dat hij door een ruzie oid het prikbord vaarwel heeft gezegd. Hopelijk is er iets anders aan de hand en is hij gewoon nog onder ons.

Wiebes was indrukwekkend. Liet op NK's in het verleden al zien een enorm baantalent te zijn en dat bevestigt ze nu op internationaal niveau. Kopecky heeft als baanrenner veel meer ervaring, maar heeft in de scratch van het omnium toch bijna altijd moeite met zichzelf goed te plaatsen. Wiebes doet dat meteen keurig. Ik hoop echt dat zich ze richting LA voor het omnium en de koppelkoers kiest. Dat kan zeer waarschijnlijk ook prima in combinatie met de wegwedstrijd (beetje afhankelijk van het programma).

De baansprinters hoefden niet eens echt top te zijn. Concurrentie was niet op volle sterkte. Opvallend is de ronde tijd van de Japanner Ota. Die reed zijn rondje (tweede ronde) niet heel veel langzamer dan Lavreysen en veel sneller dan bijvoorbeeld de Australiër Hoffman.
De zwarte trui 17 oktober 2024 19:24
Geen kwartet. Hoogland wel door naar de finale keirin.
De zwarte trui 17 oktober 2024 20:23
Mooie finale ploegenachtervolging, waarbij de Denen en de Britten rondenlang binnen 1 tiende van elkaar bleven. In de slotkilometer ging het dak eraf toen duidelijk werd dat de Denen verder wegliepen en de winst gingen pakken.

Leuke afvalrace bij de dames, waarbij Kopecky continue voorop reed en Wollaston juist vanachter ervoor zorgde steeds net niet uit de boot te te vallen. Hierdoor (?) was de tank leeg bij Kopecky in de laatste sprint en kon de NZLse er makkelijk omheen rijden.

Hetty van de Wouw dwong knap een belle af tegen Marchant. En won op bijna identieke manier de beslissende rit, door weer in de laatste bocht erover heen te komen. Elleboog aan elleboog maar nipt sneller. Daardoor geen drie! Britse in de halve finales morgen maar HOL en JAP tegen GBR.

Straks nog de finale keirin met Hoogland.
De zwarte trui 17 oktober 2024 21:00
Hoogland met een suicide move. Gelijk naar de kop en na een aanvaring met Quintero in de voorlaatste bocht was de vaart er uit. Quintero wordt nog 3e achter de verrassende winnaar Yamasaki en Jakovlev (die ook al de halve finale van Hoogland won). Harrie 2e in de kleine finale ook achter een Japanner, Nakano.
De zwarte trui 17 oktober 2024 21:24
Japan boven vanavond! Kuboki wint de scratch na een enerverende koers. Hoppezak pakte als eerste een ronde (samen met de Amerikaan Lange, die zich helemaal opblies en daarna weer net zo hard rondes verloor), maar er volgden nog een man of 10 in horten en stoten. Kuboki ging tot 2 maal toe nog een keer en haalde het vervolgens solo. Hoppezak 4e, achter de Deen en de Fransman. Hesters solo een ronde gepakt en solo achter Kuboki aan viel stil en word 5e.
Meneer 60% 18 oktober 2024 13:15
Om wie ik me, behalve Horsie, ook wel zorgen maak is Jan Willem van Schip. Na zijn tegen- en opvallende Olympische Spelen bleef het lang stil. Ik dacht aan hem toen ik las dat hij de koppelkoers niet mocht rijden. Zou het wel oké met hem gaan? Hij heeft vaker al gezegd dat hij het leven heel moeilijk vindt.

Nu las ik net toevallig dit interview: [www.teamnl.org]

Zeg het maar. Wat lezen we hier? Ik heb wel met hem te doen. Het is natuurlijk een atypische sporter. Meer een type dichter, kunstenaar, activist... Ik kan me niet helemaal in hem inleven, maar ik kan me wel goed voorstellen hoe lastig het is als je ergens niet helemaal tussenpast, terwijl je iets wel heel leuk vindt en goed kan.
De zwarte trui 18 oktober 2024 17:47
Na de teamsprint met een wat tegenvallende 42 seconden veel verhalen over de zware omstandigheden op de piste van Ballerup, daar was vandaag niks meer van te merken. Lavreysen rijdt een nieuw WR laagland op de km met 57.4 en ook Hoogland was (nipt) sneller dan zijn oude toptijd. Het Ganna tijdperk is ook definitief afgesloten. De Brit Josh Charlton reed met 3:59.3 een nieuw WR op de individuele achtervolging. Dit alles in de kwalificaties, dus wie weet kan het nog sneller.
De zwarte trui 18 oktober 2024 20:36
57.3! Het kon nog ietsje harder, de 80 km/u stond even in beeld. Lavreysen schrijft geschiedenis met een 15e WK titel en nu ook titels op alle sprintnummers (idem Hoy). Hoogland ging een stukje minder hard dan vanochtend maar nog voldoende voor plek 2 al kwam de Brit aardig in de buurt voor brons.

Op de puntenkoers een mooie strijd met Heijnen, die lang aan de leiding ging, maar met een titi Voeckler tong uiteindelijk op brons terecht kwam. De Spanjaard Mora Vedriwas in het slot te sterk en de Deen nam genoegen met zilver.

Hettie had nog een rakettie in de benen en dwong net als gisteren weer een belle af door weer vanuit het wiel te komen. De lichte overschreiding van de rode lijn werd haar door de jury niet aangerekend. Straks kijken of ze ook de finale weet te halen. Finucane zal daarin de tegenstander zijn. Zij won makkelijk met 2-0 van Sato.

Edit. Boem! Keihard onderdoor een van kop af, zo kan ze ook winnen. 2 down, 1 to go. Finale tegen Finucane.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2024 20:43 door De zwarte trui.
De zwarte trui 18 oktober 2024 20:59
Milan laat zien hoe het moet. Hij rijdt 3 Britten op een hoopje en ook een nieuw WR 3:59.1 Charlton 2e, Bigham 3e en Tanfield 4e.
De zwarte trui 18 oktober 2024 21:56
2e is ook mooi. Finucane duidelijk een maatje te groot. Omnium gewonnen door Wollaston die er ver boven uitsteekt.
De zwarte trui 19 oktober 2024 18:21
Straks om 19 uur de kwartfinales sprint. De volgorde van de acht snelste kwalificatietijden is bijna gehandhaafd. Alleen Rudyk (6e tijd) verloor van Truman (11e tijd) in de 1/8 finales. Lavreysen was de snelste met 9.3, Hoogland 7e op 0.3 sec. Van Loon 14e, hij verloor in 1/8 finales van Paul (3e tijd).

Lavreysen (1) - Obara (8)
Yakovlev (2) - Hoogland (7)
Paul (3) - Truman (11)
Hoffman (4) - Ota (5)
Slimmerd 19 oktober 2024 19:25
Die Wollaston is echt sterk inderdaad dit WK, hele mooie manier ook. Alles vanuit achteren controleren, ijzersterk
De zwarte trui 19 oktober 2024 20:33
Hoogland met een mooie truc in de eerste sprint tegen Yakovlev door op 3 ronden voor het einde vol uit zijn rug te komen. Ook de 2e rit was tactisch mooi, maar Yakovlev kon hem net van kop af aan winnen. Een belle straks dus. De andere duels waren simpele 2-0 zeges voor Lavreysen, Paul en Ota.

Tussendoor een spannende koppelkoers bij de dames. De Denen wonnen uiteindelijk door na een heel lange solo een ronde te pakken en paar sprints, Nederland sterk pakten eerder een ronde met Italie en Frankrijk, maar in de laatste sprint kwamen ze net te kort tegen de Britten die daardoor brons pakten en HOL zakte naar 4.

In het omnium staat Yanne Dorenbos aan de leiding na 3 onderdelen.
De zwarte trui 19 oktober 2024 21:49
Yakovlev gaat nog wakker schrikken van een demarerende Hoogland. grinning smiley Vanuit de start ging Hoogland, Yakovlev schrok en trok zichzelf onderuit. Herstart. Dan denk je Hoogland gaat het niet voor een 3e keer proberen. Maar toch wel. 4 ronden vol. Yakovlev kwam er naast op de meet maar er niet over.

Morgen
Lavreysen - Ota
Paul - Hoogland

Dygert rijdt een WR in de kwalificatie maar verliest de finale van de Britse.

En Dorenbos strijdt tot de laatste sprint maar De Vylder pakte 2 rondes en gaf zijn coach zo een mooi afscheidscadeau, Consonni 2e. Dorenbos nipt 3e.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2024 21:50 door De zwarte trui.
Meneer 60% 19 oktober 2024 22:17
Lindsay, Simone en Yanne. Zouden drie juffen kunnen zijn van de plaatselijke basisschool, maar het is toch echt het podium op het omnium bij de mannen.

De Nederlandse duurrenners doen het, met een nieuwe generatie, prima. Hoppezak net geen medaille op de scratch. Heijnen heel knap derde na een aanvallende puntenkoers. En Dorenbos pakt ook knap brons. Alle drie van rond de eeuwwisseling, volgens mij. Mooi voor de toekomst, ook voor de kopelkoers.

Ook een emotionele en knappe vierde plek van de vrouwen in de koppelkoers. Lisa van Belle kwam, samen met Marit Raijmakers, in actie, kort na het overlijden van haar broer Bas.
De zwarte trui 20 oktober 2024 12:49
Feest in huize Duk, een volledige HOL sprintfinale. Lavreysen zo te zien een simpele 2-0 tegen Ota en Hoogland heeft de trucendoos tegen Paul open getrokken. Na 0-1 achter wint hij met 2-1 en de belle met 9 seconden voor, dus dat zal wel weer een 3 of 4 ronden 'sprint' geweest zijn. Om 13.45 is er hopelijk beeld.

Hettie wint haar heat in de keirin en Steffie via de herkansingen ook door.
lodjan 21 oktober 2024 06:24
Hettie heeft een zilveren rakettie.
Harrie pakt 16e goud in de sprint, Jeffrey zilver.
Schip DSQ na beledigen jury. Hij was bij laatste drie bij de afvalkoers, maar werd wegens een gevaarlijk maneuvre als 4e geklasseerd.
ton duk 21 oktober 2024 07:36
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Feest in huize Duk, een volledige HOL
> sprintfinale.

DUK viert enkel tijdens de OS feest voor de baan
Gr
Luijt 21 oktober 2024 12:02
Zag er niet heel ernstig uit dit keer, wat ie in de koers deed.
Luijt 21 oktober 2024 12:03
Harrie's prestaties worden niet heel erg luid bejubeld hier op het forum. Best gek.
Pyama 21 oktober 2024 19:37
Wie was/waren pas hier ook alweer zo positief over Van t Schip na de DSQ op de OS? En ik mocht niet zo onaardig doen? Wederom een woede uitbarsting…
Luijt 26 oktober 2024 00:37
Van 't Schip, toptrainer, aardige gast ook.
Luijt 26 oktober 2024 00:39
Geen idee. Wie? Zeg het! We gaan ze zoeken en zullen ze vinden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen