Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de France presentatie 2025

Gepost door Tinuz 
Tinuz 29 oktober 2024 12:07
Vandaag wordt het Tour parkoers van 2025 gepresenteerd.

Benieuwd of er wat meer variatie in zal komen.
De zwarte trui 29 oktober 2024 12:44
Meer variatie? Op dat vlak is er de afgelopen jaren toch niet heel veel te klagen? Ok, wellicht nog een sprintrit of 2 te veel. En dit jaar kunnen we er voor gaan zitten in de eerste etappe. Sprinten voor geel. Ik zeg stapelen. Wel handig als dan 2 of 3 topsprinters gelijk naar huis kunnen.

1 vlakke 33 km tijdrit en een klimtijdrit naar Peyragude zie ik. Remco kan thuis blijven of de Giro erbij nemen.
De zwarte trui 29 oktober 2024 12:46
Vrijdag Hautacam, zaterdag die klimtijdrit en zondag Tourmalet Aspin Peyresourde en aankomst op Super Bagneres. Lekkere Pyreneeen trilogie.
De zwarte trui 29 oktober 2024 12:47
Hinault zit nog ff lekker te lachen om het commentaar 'avant son amie Greg Lemond'
De zwarte trui 29 oktober 2024 12:49
Pogacar heeft al een streepje gezet bij de etappe naar de Ventoux. Even zijn gram halen op Vingegaard.
De zwarte trui 29 oktober 2024 12:52
Glandon, Madeleine, Col de la Loze (via Courchevel, andere route). Nog een streepje voor Pogacar in zijn agenda op de laatse donderdag.
De zwarte trui 29 oktober 2024 12:54
Daarna kort ritje over oa Saisies, du Pre, Roseland en aankomst op La Plagne. Bleek de tandjes maar!
De zwarte trui 29 oktober 2024 12:57
De laatste zaterdag rit is een prutritje. En zondag sprinten in Parijs. Het slotweekend kan je overslaan.
Tinuz 29 oktober 2024 17:05
Kans op een Nederlandse gele trui, in elk geval.
Een paar keer heuvelop aankomst, en wat meer heuvelachtige finales voor klassieke types.
In Nederland hebben we eigenlijk maar een toprenner momenteel, VDP. Deze Tour lijkt er wel wat voor hem weggelegd. Al liet hij al doorschemeren graag nog te gaan MTB'en. Ik zie hem liever in de Tour, moet ik zeggen, maar dan wel afgetraind. Het voorjaar kan nog, maar de Tour kan je tegenwoordig niet meer met een Bourgondische levensstijl fatsoenlijk afwerken.
Andere Peter 29 oktober 2024 21:14
Boulogne lijkt mij gewoon sprinten. Doelde je op onze sprimnters met de kans op geel? De etappe naar Rouen is wel heel leuk voor een MvdP in vorm. Maar de dag erna is het alweer tijdrit.
Tinuz 29 oktober 2024 21:35
In de eerste 4 etappes zijn er kansen voor Nederlanders om een rit en/of geel te pakken. Kooij en MVDP, denk ik dan in eerste instantie aan.
Andere Peter 29 oktober 2024 21:42
Ik denk dat MvdP de eerste 3 ritten voor Philipsen rijdt. Die 4e rit is wel een kans. Maar misschien weer te duidelijk. Het halve peloton reageert als MvdP aangaat.

Gaat Kooij de Tour rijden?
Tinuz 29 oktober 2024 23:46
Beide zijn twijfelachtig, vrees ik.
Clavan 30 oktober 2024 08:42

Best veel verplaatsingen....
Surplace op souplesse 30 oktober 2024 09:01
Of de laatste zaterdag wordt een van de leukste ritten van de Tour omdat de sprinters weten dat ze de dag er na sowieso nog een kans krijgen en er heel veel soorten renners kans maken op de dagzege.
ton duk 30 oktober 2024 15:35
Ja, maar vooral op de fiets toch
Gr
valse trage 31 oktober 2024 20:03
Dat is van vroeger tijden... dat de finishplaats ook de startplaats van de volgende dag is.
Clavan 01 november 2024 08:53
Clavan 01 november 2024 11:28
De zwarte trui 01 november 2024 15:35
Mollema pakt alvast een paar extra boeken in. Goed gezien Clavan.
Clavan 01 november 2024 17:45
Zal Wielerflits hier ook meelezen eye popping smiley
valse trage 01 november 2024 18:09
Precies, als een echte zeilrace!

[polygoonjournaal muziekje] "...en onder applaus en loftuitingen doet het massaal toegestroomde publiek de helden die den avond daarvoor moegestreden neerstreken in dit pittoreske vissersstadje, weer uitgeleide!"
Tinuz 01 november 2024 19:43
Dat waren nog volwassen afstanden. Tegenwoordig vindt men een etappe van 180-200 km al veel in de Tour.
De zwarte trui 01 november 2024 21:46
Denk dat de grotere vraag is of L.A. hier mee leest. winking smiley
Koppizoektwachtwoord 01 november 2024 22:49
Tinuz 02 november 2024 01:01
Die verplaatsingen zou men ook kunnen fietsen - voeg die maar toe aan de etappes, in een tijd waarin de techniek, omkadering ende comfort zo ontwikkeld zijn. Rije maar, je hebt geen reserveband meer om je nek hangen nota bene.
Andere Peter 07 november 2024 02:03
Ik sluit niet uit dat een aantal van de verplaatsingen te maken hebben met logistek en hotelcapaciteit. Niet alleen voor de ploegen, maar ook voor jorunalisten en personeel. Van Carcassonne, naar Montpellier, aan de Méditerranée is het niet zo makkelijk in juli veel hotels te boeken. De meeste verplaatsingen zijn vrij kort. Besef dat geen ploeg echt op de meet slaapt. Chinon- Chateauroux is wel erg lelijk. Maar veel kastelen daar aan de Loire voor de tv-shots en vermoedelijk zijn ze er een paar jaar niet geweest, dus het moet weer.

Als ploeg (ik besef dat ploegen niet hun eigen hotel boeken) zou ik het liefste in de eerste 10 dagen slechts 3 hotels hebben. Eentje in de buurt van Lille, waar je al vanaf donderdagavond zit. En dan vanaf de finishdag in Rouen 2x of 3x slapen in hetzelfde hotel in Normandië en 2x of 3x slapen in hetzelfde hotel in Bretagne.

Het is zeker geen record. Het was erger in de jaren 70. En minder comfortabel reizen. In 1978 staakte Hinault om deze reden. Toen ook vaak meerdere etappes op één dag.

[www.nieuwsblad.be]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen