Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Domste blunder van organisatie ooit

Gepost door Brieske 
Brieske 19 februari 2025 21:38
Dag medeprikkers,

Ik moest van Lucky Lucky, beter bekend als de Wolter Kroes van Hoofddorp, hier wat vaker posten anders moeten we overgaan op een reanimatie.

Annie, are you okay?

Maar goed, n.a.v vandaag.
Wat is de grootste blunder die een organisatie ooit begaan heeft?

M.i. is dat de koers door laten gaan nadat Kivilev direct in coma belanden door een valpartij. Rebellin won, Andrej stierf.

Groet
Tjappie2 19 februari 2025 22:14
Ik ga voor de organisatie die tijdens het WK juniorenvrouwen in 2024 niet door had dat 1 van de deelnemers ergens eenzaam lag te sterven in een bos.

"de Zwitserse krant Blick die meldt dat de jonge renster mogelijk lange tijd zwaargewond in het kreupelhout heeft gelegen voor ze werd gevonden door organisatie of hulpdiensten. Nog volgens Blick zou de wedstrijd in de stromende regen zijn doorgegaan zonder dat de begeleidende motoren of auto’s haar opmerkten."
Link Nieuwsblad

Daar werd wat afgeblunderd...
Slimmerd 19 februari 2025 22:58
.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2025 22:59 door Slimmerd.
Afoort 20 februari 2025 01:27
Bij blunders denk ik toch meer aan keepers die over een bak duiken of zo, niet aan (verwijtbare) fouten die tot ernstig letsel of zelfs de dood leiden. Maar goed, ieder zijn invulling van een begrip natuurlijk.

Een chronische, organisatorische blunder vind ik dat het publiek tijdens beklimmingen niet achter dranghekken staat. Waardoor renners elkaar niet kunnen passeren en gedwongen worden achter elkaar te rijden. Ik waardeer het enthousiaste publiek, maar had graag gezien dat er over de hele klim hekken hadden gestaan. Of dat er (wellicht moeilijker te organiseren) een beperkter aantal supporters tot de berg wordt toegelaten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/02/2025 01:28 door Afoort.
ton duk 20 februari 2025 12:30
Opnemen ooit van Passage de Gois in de TdF staat bij mij hoog...

Juryblunder Voskamp - Heppner en nr 3 wint...

Gr
Pyama 20 februari 2025 12:34
De fout gisteren ligt n.m.m. meer bij de renners die beter op moeten letten.

Grootste blunder: niet diskwalificeren van Froome op de Ventoux en Armstrong door het weiland.
Andere Peter 26 februari 2025 14:01
Sjonge, dat zijn 2 persoonlijke afrekeninkjes. Zowel Frooma als Armstrong werden terecht niet gediskwalificeerd.
Andere Peter 26 februari 2025 14:07
In de Tour van 1904 legden verschillende renners een deel van het parcours per trein af. Controles waren er nog niet.

Je moet alles zien in het licht van:
- de tijd (normen en waarden zijn veranderd)
- de grootte van de koers (een misser in een jeugdwedstrijd of in de Ruta del Sol telt anders dan het WK of een grote ronde)

In de jaren zevenetig en tachtig lag dopingbestraffing meen ik nog bij de wedstrijdorganisatie. Zo konden renners bv een 10-minutenstraf krijgen na een dopingpvertreding. Ik snap dat dit historisch zo gegroied was, maar het wielrennen is daar een jaartje of 25 te lang mee doorgegaan. Daardoor werd doping min of meer toegestaan, Het ging samen met een cultuur van alles doen zolang je maar niet betrapt werd. In die tijd is ook veel misgegaan met de beeldvorming rondom wielrennen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/02/2025 14:09 door Andere Peter.
Pyama 26 februari 2025 23:51
Ben jij zo’n persoon die vind dat er voor jou andere regels gelden als voor de rest van de wereld?

De jury moet de regels toepassen en hoofdstuk 7 is erg duidelijk. De route afsnijden (Armstrong had gewoon terug kunnen gaan en het parcours kunnen volgen) of een deel van de route per voet/zonder fiets afleggen (Froome had op dezelfde plaats op een nieuwe fiets moeten wachten) leidt tot diskwalificatie.

Qua organisatie (want dat was eigenlijk de vraag) had de Tour natuurlijk de route moeten afzetten en beveiligen.
Andere Peter 27 februari 2025 14:50
Is al die jaren geleden uitentreuren besproken. Dat ga ik niet herhalen want er zijn geen nieuwe feiten. (Damn, Armstrong, dat is 22 jaar geleden!)

Armstrong vind ik nog het duidelijkst. Pure overmacht door de val van een ander. Hij bewoog mee, dat was het veiligste. Hij koos hier zelf niet voor en hij had geen voordeel van de hele situatie (sloot achter de groep aan).

Tav Froome vind ik het iets twijfelachtiger, maar ook daar: een kniesoor die er zich aan stoort.

Inderdaad je HOEFT niet altijd alle regels toe te passen. Er is zoiets als discretie van de aanklager/bestraffer. Wie te hard rijdt om zijn bevallende vrouw naar de geboorteafdeling van het ziekenhuis te brengen kan coulance krijgen. Een agent die niet elke fietser zonder bel beboet is niet meteen corrupt of incompetent. Als je in het verkeer uitwijkt voor een ongavel en zo een stukje op het fietspad uitkomt, krijg je daar geen boete voor.

Er zou geen wedstrijd meer mogelijk zijn. Juist jij bent heel selectief door Armstrong/Froome te willen pakken. Dat blijkt ook wel uit het feit dat je er nu nog weer over begint.

Ga lekker in Noord-Korea wedstrijdjes organiseren. Dat is de cultuur die je overhoudt als je blind altijd alle regels letterlijk toepast.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/02/2025 14:54 door Andere Peter.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen