Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Voorbeschouwing: het Vlaamse voorjaar!

Gepost door Chuck 
Chuck 19 februari 2025 22:57
Wat verwachten jullie dit jaar van het Vlaamse voorjaar?

De laatste jaren had Jumbo/Visma vaak de sterkste ploeg, maar is dat nog steeds het geval? UAE heeft zich opnieuw versterkt, terwijl ook Lidl-Trek stevig aan de weg timmert. En dan is er natuurlijk nog de individuele klasse van Van der Poel.

Wat kunnen we verwachten van de Belgische ploegen in hun thuiswedstrijden?

Wat denken we van de kansen van mannen als Morgado, Magnier, Krijnsen en andere relatieve nieuwkomers? Wie verwachten jullie als revelaties?

Gaat Van Aert eindelijk Roubaix winnen?

Is Pogačar sterker dan Van der Poel in Vlaanderen?

Benieuwd naar jullie vlammende betogen!
Wanny 20 februari 2025 13:37
Ik denk weer hetzelfde beeld. Als Pogacar, Van der Poel en Van Aert meerijden in de grotere wedstrijden, is de rest kansloos voor de zege. Dus die gaan het verdelen.

Van Aert zou ik adviseren om de Ronde over te slaan en alles op Roubaix te zetten. Dat is verreweg zijn beste kans en wie weet is ie dan net iets frisser dan Mathieu.
El Chaba2 20 februari 2025 16:45
Magnier zou wel eens kunnen gaan verrassen in de Vlaamse koersen. De grotere (nog) niet winnen, maar wellicht één van de kleinere waar de grote drie niet meedoen. Wat dat laatste betreft dus eens met Wanny.
Zelfde geldt voor Morgado, al is hij minder snel dan Magnier.

Van Aert moet inderdaad alles op Roubaix zetten in de andere koersen wint hij nooit als Pogacar en Van der Poel meedoen (tenzij pech voor hen).
In Roubaix is hij volgens mij zelfs gelijkwaardig aan Van der Poel. Zie de editie van 2022, waar Van der Poel hem er niet afkreeg en hij puur door pech verloor.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/02/2025 18:14 door El Chaba2.
Pyama 20 februari 2025 17:11
Wanneer heeft Van Aert voor het laatst een voorjaarskoers gewonnen?

Ik ga voor een sterke Ganna in Roubaix. Benieuwd of Van der Poel al eens kan merken dat hij in een zwakke ploeg rijdt tov Lidl Visma en UAE.
Clavan 20 februari 2025 17:14
Wie gaat Parijs Roubaix winnen, Mick of Tim?
De zwarte trui 20 februari 2025 21:56
ton duk 21 februari 2025 06:52
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wanneer heeft Van Aert voor het laatst een
> voorjaarskoers gewonnen?
>

Volgende week zondag 1 jaar geleden...
Gr
Pyama 21 februari 2025 10:45
Een pannenkoek.
ton duk 22 februari 2025 08:33
Tja , de dan belangrijke voorjaarskoersen heeft ie dan weer in het najaar gewonnen...
Gr
De zwarte trui 25 februari 2025 19:46
Terpstra en Van Vleuten: [nos.nl]

Voor de sadomasochist, Vandegoor en Vanmarcke [sporza.be]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen